Režie:
James MangoldKamera:
John MathiesonHudba:
Marco BeltramiHrají:
Hugh Jackman, Patrick Stewart, Boyd Holbrook, Dafne Keen, Stephen Merchant, Richard E. Grant, Eriq La Salle, Elise Neal, Elizabeth Rodriguez, Doris Morgado (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Wolverine (Hugh Jackman) se vrací. Jenže je na tom nyní trochu hůř. Jeho schopnost uzdravování pomalu vyprchává a elánem také zrovna nehýří. Navíc je na vše skoro sám. Z X-Menů přežívá ještě Charles Xavier známý také jako Profesor X (Patrick Stewart), který je ale vážně nemocný, ztrácí paměť a trpí nebezpečnými záchvaty ohrožujícími jeho okolí. Společně se ukrývají v opuštěné továrně na americko-mexické hranici. Jejich utajení ale skončí, když se objeví Laura (Dafne Keen), dívka, která má překvapivě stejné schopnosti jako Wolverine a v patách má navíc nelítostné pronásledovatele, kteří se jí snaží zmocnit. Ve chvíli, kdy Wolverine a Profesor X přijmou Lauru „do rodiny", stávají se z nich štvanci, kterým jde po krku velmi brutální a vytrvalý nepřítel. Hrdinové na útěku mají k dispozici jen zbytky sil starých X-menů a Lauřiny schopnosti, které však ona sama těžko zvládá. A tak přichází čas, aby Wolverine v sobě našel zbývající vůli a sílu nejen k boji, ale i k tomu, aby Lauře předal své zkušenosti. (CinemArt)
(více)Videa (8)
Recenze (1 586)
Uff definitivně nejbrutálnější, nejsyrovější a nejtemnější Komiks, co kdy vznikl. Desertní až westernová atmosféra je naprosto fantastická, záporáci jsou Cool a Wolverine s X23 párají a trhají na kusy vše, co příjde pod ruku. Akce je perfektní v každém ohledu a kvalita Gore je na vysoké úrovni. Scéna s černochy v baráku je jedna z nejatmosféričtějších scén poslední doby a samotné finále doslova bere dech. Lehce zamrzí, že se nejedná o příliš adrenalinovou jízdu, místy je tempo opravdu klidnější především před Finále měl režisér nohu na brzdě a humoru je zde na komix také poméně, ale atmosféra a tvrdé Rko to dokonale vynahrazují. Letos opravdu nechci sestavovat Topku, poněvadž na to, že je Březen, tak jsou zde už tři adepti na první místo. 90% ()
„There's no living with a killing. There's no going back from it.“ Deadpool (a před ním třeba Kick-Ass) využil Rkového ratingu k infantilnímu blbnutí. Logan je dospělé drama s oscarovými ambicemi (které jsou místy až příliš zjevné), v němž občas někdo někomu utrhne hlavu. Symbolicky je to právě Wolverine, který se před sedmnácti lety zasloužil o to, že komiksové filmy začaly být v Hollywoodu brány vážně, kdo nyní názorně dokládá, jakou evoluci žánr během uplynulých let prodělal. Teprve čas ukáže, nakolik game-changing filmem, uzavírajícím jednu a zahajujícím jinou etapu (podobně jako v případě westernů například Divoká banda), Logan bude. ___ Film se přes svou rozmáchlou stopáž drží mnohem víc při zemi než jiné superhrdinské bijáky. Diváky si snaží získat malým množstvím věrohodných postav se srozumitelnými motivacemi, ne epickou akcí (akční scény jsou nejen velmi syrové a „zemité“, k čemuž napomáhá nízko umístěná kamera, ale bohužel také poměrně nepřehledné). Vyprávění je oproti Nolanovým Batmanům velmi přímočaré – po celou dobu se drží hlediska hlavního hrdiny –, čehož ovšem dokáže využít ve svůj prospěch. ___ Logan je portrétem světa, který přestal věřit na hrdiny a šťastné konce. Lidé si nedůvěřují a za jediný validní argument považují nabitou zbraň. Moc mají v rukou korporace zapojené do vojensko-průmyslového komplexu, pro které jsou lidé (zejména chudí lidé) jen další odpočitatelné položky. Jackmanův vyhořelý renegát, kterému už na nikom a na ničem nezáleží, dává této společenské letargii (blbé náladě, chcete-li) konkrétní tvar. Podobně jako Clintu Eastwoodovi v nejedné roli mu přitom stačí tvářit se otráveně a cedit mezi zuby slova „shit“ a „fuck“. Film se sice drží hesla o dětech coby naší budoucnosti, ale těmito dětmi jsou příznačně potomci migrantů a navíc mutanti (tedy „jiní“), čili osoby v dnešní Americe dvojnásob nežádoucí. Zemí zaslíbenou je pak přirozeně Kanada. ___ James Mangold je zřejmě první režisér, který dokázal naplno využít potenciál superhrdinských narativů vypovědět nejen o univerzálním souboji dobra a zla, ale také o době, ve které žijeme (opět se zde nabízí paralela s westerny, které začaly být ke komentování přítomnosti využívány někdy v 50. letech, kdy vznikl mj. v Loganovi citovaný Shane). Na rozdíl od dřívějších filmů jako Temný rytíř povstal nebo Návrat prvního Avengera nejde o pár narážek na aktuální politickou situaci, Logan je společenskou nevolností prorostlý, projevuje se v melancholickém tónu i v rozjímavém tempu vyprávění (vždy ale včas nakopnutém další akční sekvencí). ___ Nevybavuji si, že bych kdy nějaký komiksový film prožíval takhle intenzivně, natož aby ve mně tak dlouho dozníval. Možná je to mou aktuální náladou, možná dobou, v níž přesně takové nepatetické příběhy o tom, že se si musíme pomáhat, mají smysl. Každopádně bych se nezlobil (a nedivil), kdyby se z tohohle nekompromisního zúčtování se žánrem stala podobná klasika, jakou jsou dnes třeba Nesmiřitelní. 90% ()
Konečně (dík DEADPOOL?) se dělají i komiksárny pro rozmazlený dospělý co se jdou do kina bavit, a ne tam muset trpět dvě hodiny stamilionový trikový panďulácký #homo otravy, s tím, že si pak za odměnu (za kilo) odnesou speciál kelímek s jedním z nahoněných plochých superhrdinů, kam bych rád tak nachcal, naflusal a trochu nasral. Jo, až tak mě Marvel otrávil blitkou všech těch týmovek o hovně, tak jsem rád (ač jsem nikdy nebyl x-mení), že se tu nadává, propichují lebky, cáká krev, chcípne sem tam dítě, hlavní postava půlku filmu neurvale trpí bolestí ran a životem, všelijak dál kvalitní, přesto je to blockbuster. Tyhle filmy nemusí být dělaný pro nudný ovčí párečky, sluníčkový americký rodinky a vymývat přitom mozek zbytku lidstva... "And I looked, and behold a pale horse, and his name that sat on him was Death, and hell followed with him." (JC) ()
"Staří" Singerovi X-Men mě bavili méně pro nedostatek většího nadhledu, Rattnerovy jsem už neviděl. Z těch novějších jsem uchcával z První třídy, dost mě zklamala Apokalypsa. Wolverine je tohle můj první a je potřeba dodat, že na pilu reality i přehánění tlačí tvůrci poněkud moc, takže Logan musí být pijan a člověk, který nevěří v budoucnost, ideálně když sem tam schytá nějakou tu ránu, na druhou stranu je to furt statečnej bijec, takže je potřeba předvést pořádná jatka. Špatné to není, ale také to není něco, co by mě zatlačilo do sedačky hlubším přístupem k postavám nebo vyprávění jako takovému (ať už se to týká filmu samotného, nebo celého univerza X-Men). 70%. ()
Emócie aj nervy vyčerpávajúce,avšak nesmierne dôstojné zavŕšenie Wolverinovej dlhej cesty fascinujúcim svetom X-Menov.To,čo na začiatku milénia zapôsobilo na väčšinu ľudí ako farbistá akčná sci-fi rozprávka s mimoriadne pozitívnou prognózou pre našich kamarátov mutantov,to LOGAN nemilosrdne ukončil finálnou pozvánkou do svojho šedého a surového sveta,kde už nič farbisté ani pozitívne nenájdeme.Tvorcovia sa s tým rozhodne nemaznali a urobili dobre.LOGAN je bezpochyby najvydarenejším dielom celej x-menovskej ságy a výkon lúčiaceho sa Hugha Jackmana patrí k tým najlepším a najoddanejším v tomto žánri. ()
Galerie (60)
Photo © 20th Century Fox / James Mangold
Zajímavosti (64)
- Po uvedení filmu do 4 071 kin v USA se Logan: Wolverine stal filmem s ratingem R (mládeži do 17 let nepřístupný) uvedeném v největším počtu kin v historii kinematografie. Později byl překonán filmem To (2017), který byl v prvním týdnu nasazen do 4 103 kin. (ArsenalEagle)
- Slnečné okuliare aké nosí Donald Pierce (Boyd Holbrook) sú Ray-Ban Gold Matte RB3447 50 Round Metal Brown (50mm). (tommylup)
Reklama