poster

Americké dopisy (TV film)

Životopisný

Česko, 2015, 102 min

Komentáře uživatelů k TV filmu (88)

  • Tosim
    ***

    Nyní už víme, že Hynek Čermák dokáže zahrát cokoliv. Ten zbytek je trošku o hudbě, hodně o láce, mnoho povídání a špetka patosu.(8.1.2015)

  • Malarkey
    *

    Na film jsem se hodně těšil. O to větší bylo zklamání z filmu, který v sobě neměl vůbec žádný náboj. Přitom herci super, námět super, ale zpracování...to mě hodně mrzelo. Jediné, co jsem o Dvořákovi zjistil byla skutečnost, že pořád chlastal, s někým spal a v jednom kuse buzeroval Suka.(5.1.2015)

  • Enšpígl
    *

    Záživné asi jako den ze života šneka. Všechno mimo příběh bylo profi od hereckých výkonů po kostýmky i když trošku jsem měl problém s dialogy, nechce se mě věřit, že Antonín a spol. mluvili jako já. Ovšem způsob vyprávění byl fakt na štýru. Suk dostával od Antonína docela sodu asi bych uvítal víc ošetřenou hudební linii příběhu než šikanu Suka.(5.1.2015)

  • sud
    ***

    Scénárista svůj výtvor posadil jednou zadnicí na několik židlí. Ve snaze zobrazit mnoho věcí najednou jsou nakonec nejsilnějšími okamžiky filmu setkání Dvořáka s J.V. Sládkem a jakž takž ještě láska Otylky k mladému Sukovi. Dvořákova manželská krize, syndrom vyhoření, vztah k Bohu a především platonická láska ke své múze (avizovaným americkým dopisům se film skutečně věnuje jen z části) nejsou potřebně rozvinuty a v žádném směru nedojdou k svému naplnění. Výsledný dojem tak zachraňuje herecké obsazení, především Hynek Čermák se do Antonína Dvořáka doslova převtělil. 60%.(4.3.2018)

  • troufalka
    ****

    Hynek Čermák překvapil sílou hlasu. Začátek byl víc chaotický, rozjezd pomalý. Trochu se tlačilo na pilu. Velký důraz se klad na vztah Antonína k Josefíně. (Nesrovnalosti. v historických faktech - na neštovice zemřela Růženka, na otravu fosforem Otakar.) Dvořákova osobnost byla vykreslena celkem věrně. Dvořák Hynka Čermáka byl plnokrevný, nabručený, zraněný a zadumaný. Koresponduje mi to i s výkonem jeho hereckého kolegy Josefa Vinkláře. Nechci nijak snižovat tento počin nějakým srovnáváním, natočit slušný životipisný film není snadné. Ocenila jsem nový vhled do Dvořákova nitra. Celkový dojem pozitivní.(4.1.2015)

  • D.Moore
    ***

    Filmů o Antonínu Dvořákovi je jako šafránu a za každý nový přírůstek do té malé rodin(k)y jsem rád. Takže to bychom měli první plus pro Americké dopisy. Dalšími budiž přesné herecké výkony Hynka Čermáka (scéna, v níž péruje Josefa Suka a vzápětí si ho udobřuje doutníkem, se mi líbila asi nejvíce) a Petry Špalkové, výprava, příjemně zvláštní nálada filmu a myslím že i poměrně věrné vyobrazení většiny postav. Velké minus je ovšem jedna opravdu důležité historická bota. Ve filmu je velmi sugestivně zobrazena smrt Dvořákových dětí, scénář na ni klade velký důraz a je působivá... Jenže ji zcela shodí popletené příčiny smrti malého Otíka a Růženky. Otík zemřel poté, co vypil fosforový roztok na domácí výrobu sirek, Růženka na neštovice. Ne opačně, jak tvrdí scénář. A to je zkrátka taková ostuda... A přitom zbytečná... Že veškeré další nedostatky jsou malicherné (že citát o všech symfoniích za vynález lokomotivy říkal Dvořák jindy a někomu jinému, že dopis, kolem kterého se všechno točí, ve skutečnosti neexistoval a netuším, proč si ho Petr Zikmund vůbec vymýšlel...) a můžu je přehlédnout. Tak zásadní faktickou chybu ale ne. Bohužel. A tak stále čekám na výborný film o Dvořákovi. Nejblíže mu pořád je Vláčilův Koncert na konci léta.(5.1.2015)

  • paascha
    ***

    Málo Dvořáka v notách a tónech, jinak pěkné(4.1.2015)

  • Hunt
    ***

    50% patřím k těm, které film zklamal, Hynek Čermák se mi líbil, výprava také pěkná, ale jinak velmi nezáživné a vše takové šedé, bez jiskry, bez větších emocí,...tak nějak to proběhlo a člověk byl rád, že vůbec vydržel do konce.(5.1.2015)

  • cheyene
    **

    Film o jednom z největších skladatelů hudebního romantismu, resp. všech dob, bych si asi představoval poněkud jinak. Chápu záměr tvůrců zaměřit se na vztah Dvořáka k jeho švagrové, avšak celkové pojetí se mi nelíbilo a spíše mi vyznívalo jako nepovedená komedie. Nejlepší na celém počinu byl herecký výkon Hynka Čermáka (a jeho podoba ke skladateli) a nad tím vším vyčnívala samotná hudba Antonína Dvořáka, kterou, když si ji budu chtít vychutnat, si pustím bez vizuálního doprovodu, jenž natočil Jaroslav Brabec.(14.11.2017)

  • Slarque
    ***

    Petra Špalková je opět famózní a nenápadně nám tím ukazuje, že manželky byly na konci 19. století tím, co drželo rodiny pohromadě. Ať už byly skutečné city nasměrovány do libovolných směrů. Takže mě ke konci nepřekvapilo, když se jako druhá nejzajímavější postava vyjevila dcera Otýlie v podání Sabiny Rojkové. Antonín Dvořák i po tomto bulvárním nahlédnutí do kousku jeho života zůstává hudebním géniem, který se nejspíš občas choval jako blázen. Což Hynek Čermák zvládl se ctí. Igor Bareš mi tam bohužel přišel spíš nevyužitý. Kameraman si hlavně zkraje až příliš hrál s filtry, pak se buď ukáznil, nebo jsem si zvykl.(4.1.2015)

  • triatlet
    **

    Přesvědčivé jak herecky, tak dobově. Samotný příběh až moc rozvláčný a těžkopádně odvyprávěný. Jsem zvědavý, kdy ČT opraví chybu :-) ------------------ 5.1. správně uveden Oskar Nedbal místo původního Vítězslava Nezvala :-)(4.1.2015)

  • eileen
    odpad!

    Chtěla jsem se zde rozepisovat o zločinu, jaký spáchala ČT a tvůrci tohoto filmu na Antonínu Dvořákovi, ale už nemusím, jelikož vše za mě níže dokonale vypsal Brtniik a doslova mi mluví z duše. Na film jsem byla zvědavá, i když jsem ho očekávala s obavami, skutečnost ale předčila nejčernější představy. Jak někdo může natočit takový špinavý blábol o takové duši, jakou bezesporu Antonín Dvořák byl? To je pošpinění jeho památky, celého jeho života a díla a naše veřejnoprávní to s klidem pošle do éteru. Je mi z toho opravdu úzko, dnes je možné opravdu všechno.(7.1.2015)

  • Tommassi3
    ***

    "Rušíte mě, Suku !! Každá moje nota, kterou mi zaženete, je tisíckrát cennější než to vaše vrzání !!" ;)(5.1.2015)

  • Vampireman
    *

    Pornografie. Devalvace života Antonína Dvořáka na trapné laciné melodrama, hodnotově výživné asi jako epizoda Života na zámku, se spoustou historických chyb a komických režijních operací - ale budovat napětí hororovými prostřihy na zabijačku potažmo nabídnout postavám rešení vypjatých situací pomocí nervní klátičky, to je ostatně prvek klasické televize pro nejširší hltače.(9.1.2015)

  • Historik
    *****

    Já jsem velmi spokojen, už dlouho jsem nedal filmu České televize plný počet hvězdiček. Čekal jsem nějakou ušlechtilou nudu a dočkal jsem se velmi zajímavé podívané. Odpůrcům filmu pouze připomínám, že se nejedná o dokumentární film, takže každý ví, že není možné vše řečené brát vážně. Svou distanc autoři dostatečně projevili tím, že do titulků napsali, že existence dopisů není doložena. Jedná se tedy o jejich fantazii: takhle nějak to být mohlo, ale také nemuselo. Mimořádně šťastně byli zvoleni herci, kteří také své role velmi zdařile zahráli. Pro mne to byl skutečně koncert (což je označení, které se k filmu o Antonínu Dvořákovi i hodí). A třešničkou na dortu byl J. V. Sládek. Opravdu jsem se už dlouho u České televize takto dobře nebavil.(10.1.2015)

  • blackrain
    ***

    Náhled do duše a životní etapy historické osobnosti není nikdy na škodu. Antonín Dvořák byl taky jenom člověk z masa a kostí, chlap jako kterýkoliv jiný. Pravda, byl ale obdařen neobyčejným darem, ale za ten musel zaplatit, aby byly misky vah v rovnováze. Tak už to na tomhle světě chodí a nebude tomu jinak. Obsazení Hynka Čermáka do hlavní role byla dobrá volba.(8.1.2015)

  • Dont
    ****

    Skvělá výprava a výborné herecké výkony. Takových českých filmů bych uvítal více, nízkému hodnocení moc nerozumím, ten snímek má parádní atmosféru.(9.3.2016)

  • Katarine
    ***

    Čermáka mám velmi ráda, dle mého názoru se typově na Dvořáka hodil skvěle, avšak čekala jsem u něj jaksi větší hudební talent, tedy v té pohybové stránce, neboť dirigování mimo rytmus a nedokázat alespoň trochu napodobit správnou hru na housle (když už nějaké ty lekce dostal, jak jsem četla v jistém časopise), to zkrátka nejsem schopná překousnout. Ovšem scéna, kdy vlítne Dvořák na Suka se slovy: „A při tomhle mám komponovat?“, mi málem způsobila záchvat smíchu. Škoda, že jinak mi přišel film tak nějak úplně zbytečný a ničím mě neobohatil.(4.1.2015)

  • topi
    **

    Jak Jaroslav Brabec sliboval na Bloody X mass festivalu v Chotěboři v listopadu roku 2013, že se chystá natáčet film o Antonínu Dvořákovi, byl jsem moc zvědav, jak se mu to povede. A musím konstatovat - že nepovedlo. Výběr Hynka Čermáka jako Antonína Dvořáka mě vůbec nepřesvědčil a spíše vadil, tohle obsazení se nepovedlo. Dále mě vadily ty retrospektivní scény zahalené do jakéhosi oparu, který je teď hodně v módě. Nevím, celkově to vyznělo do ztracena a myslím si, že by se o Dvořákovi dalo natočit určitě lepší zpracování. Škoda, poslední filmy Jaroslava Brabce mě zklamávají čím dál víc.(4.1.2015)

  • kajas
    **

    Tři slova. Vkusně natočená nuda.(4.1.2015)

  • Joges
    *****

    Pffff, Americké dopisy byly hodně dobré. Alespoň já je tedy hltal, a to díky Čermákovi a Špalkové !! Výborné výkony. A taky jsem konečně jsem nakoukl do doby slavného Dvořáka, dík tvůrcům.(31.1.2015)

  • Willy Kufalt
    ****

    ,,Všechny svoje symfonie bych dal za to, kdybych vynalezl lokomotivu." Tedy úpřimně: kdo z nás si kdy představoval Antonína Dvořáka jako muže, který i v pozdním věku cvičí na záhradě s činkami, chodí zapíjet žel v alkoholu s přítelem nebo učí svého slavného žáka kouřit doutníky? Byť se z tohohle filmu o Antonínu Dvořákovi skoro nic pořádného kromě nepodstatných (a možná ani ne zcela pravdivých) kuriozit nedozvíme, oceňuju Americké dopisy jako slušný historický film. Jedná se vlastně o pouhou epizodu z Dvořákova života, ve které je zaměřeno na pohled do Dvořákova soukromí, rodinných vztahů i zákulisí další tvorby a počinů po slavném úspěchu v Americe roku 1894, kde příběh je podávan s důrazem na psychologickou linii. Vadili mi pouze zbytečně patetické flashbacky coby špatné vzpomínky hlavního hrdiny a ocenil bych víc původní Dvořákovy tvorby, než těch pár příležitostních útržků (např. namísto zbytečné další scénické hudby autora J.Jiráska). Při tom herecké výkony se povedly a to jsem se docela obával, když jsem si přečetl, že tohoto hudebního velikána hraje herec Hynek Čermák (známý z filmů jako Ganster Ka nebo Rapl), dříve jsem ho v ničem neviděl, ale jako Antonín Dvořák mi přišel docela důvěryhodný.(23.8.2017)

  • Cheeter
    ***

    Zhruba takovýto formát by podle mě měly mít životopisné filmy. Ne za každou cenu se snažit sdělit všechno, ale určitá kapitola ze života. Jako tomu bylo tady. Byť jde ve finále o komorná drama, tak má u mě vyšší hodnocení, než řada jiných filmů, která se snažila aspirovat na všeobjímající životopis a vyšel z nich ve finále paskvil. Velmi se pak povedl výběr herců, to klobouk dolů. A nejvíc mě překvapil asi Hynek Čermák, netušil jsem, že umí zahrát i takhle.(20.8.2018)

  • Mylouch
    **

    V tv tvůrčí skupině Jana Lekeše stvořený boží dar, přibližující tvůrčí muka týmu, který se soudě podle konceptu i dialogů nedokázal odtrhnout od sobě bližšího světa operátorských tarifů, hypoték a šustění diskontní igelitky, přičemž životní drama největšího (vedle Mejly) z českých řezníků zůstalo nezkušeným Zikmundovým perem jen načrtnuto. Slušná typová volba Dvořáka (ovšem se zřejmě posunutým osobnostním profilem). Organické, umělecky silné a prožité propojení příběhu se světem geniální hudby se pak dosahu vlivu zástupu odborných poradců vyhnulo obloukem. Toníku, Pepíku, Otylko!(4.1.2015)

  • Mirokukii
    ***

    Na poli Dvořákovi převeliké osobnosti se postupem času podaří rozehrát docela slušné rodinné, či milostné, drama s několika démony. Je to ponuré, je to těžkopádné, ale i tak stále dobré a zajímavé.(25.1.2015)

  • dr.fish
    ****

    Asi bych býval přivítal snahu o větší jazykovou věrnost. Místy to bylo opravdu češtinářské hrubiánství nerespektující ani vzdáleně realitu konce 19. století. Nicméně se ČT tímto počinem přiblížila svým dávným kvalitním televizním inscenacím, které mi tak chybí. Hynek Čermák si svého Dvořáka nastudoval, to se musí nechat. Také Javorský exceluje. Špalková mne zklamala, hraje svou roli jako ženu 21. století. Takže mne nakonec do děje vtáhly jen některé pasáže. 70%(29.2.2016)

  • civalII
    ***

    Moc jsem se těšil, ale byl jsem poměrně zklamán. Těžkopádný, pomalý a hlavně nezáživný. Přesto má film pár světlých momentů a člověk se o AD dozví fakta, která neznal.(4.1.2015)

  • RonaMidu
    ****

    neuškodilo by víc Dvořákovy hudby,jinak nemám,co bych filmu a jeho tvůrcům vytkla :-)(5.1.2015)

  • Rousse
    **

    Těšila jsem se hodně, leč tak, jak to s ČT chodí, dostalo se mi opět pouze zklamání. Začalo to velmi, velmi, ale opravdu VELMI lacinou animací hned zpočátku - bacha spoiler - a ta závěrečná mě už jen rozesmála. Dějová linie budiž, i když se tam vlastně toho moc nedělo, herecký ansámbl jo, ale opět bych měla výhrady k některým členům, dobovosti se mi moc nepovedlo uvěřit díky některým dialogům a výsledek toho všeho: jedna velká nuda. Škoda(11.1.2015)

  • sator
    ***

    Hm...(19.3.2015)

  • Eleanor05
    **

    Mělo to úroveň, ale Hynek Čermák byl ze všech herců nejslabší (100 minut měl stejný výraz v obličeji a práce s hlasem téměř žádná) a Dvořákovy hudby tam bylo STRAŠNĚ málo. Pokud přece zazněla, byla tak potichu, že téměř nešla slyšet...(5.1.2015)

  • sskrblik
    ***

    Reklama v televizi vzala za své a má zvědavost byla natolik veliká, že jsem si na Dvořáka udělal čas ve svém dnešním filmově nabitém harmonogramu (čtyři filmy za den jsem naposledy viděl ve Varech). Točit film o hudebním skladeteli není určitě nic jednoduchého. O to víc je pak těžší vyjádřit rozpolcenou lidskou duši. Myslím, že tohle se podařilo a Hynek zvládl svou roli skvěle. Největší mezery vidím ve scénáři. Ani mě nepřekvapuje, že celkový dojem může působit na většinu lidí poněkud fádně. Neustále se děj motá kolem vztahů a tím se vytrácí kouzlo osobnosti. Pokud by pan Brabec zabrouzdal více do análů, jistě by důrazněji znázornil umělcovi múzy, na které se dle mého skromného názoru měl film zaměřit. Nicméně chápu že milostná zápletka je nejednodušší možnost, jak si usnadnit zpracování filmu, na který by bylo zapotřebí ještě o mnoho více peněz.(4.1.2015)

  • VeverkaLesni
    **

    Tento film je sedy a tmavy. Ano byl to nevernik. Mel svou muzu. Ale take to byl genius a nezaslouzi si neco tak oundaneho a nudne-depresivniho jako tento film. Jeho "Novosvetska", to je krasa a epicke vyvrcholeni. Ne depka.(11.1.2015)

  • Roman Albach
    ***

    Očekávání jsem měl velké. Bohužel se nenaplnilo. Příběh neměl tempo, navíc mi ani jedna z postav milostného trojúhelníku nebyla příliš sympatická. Nevrlý Dvořák, tiše trpící manželka a nevyhraněná milenka. To pak bývá problém se nechat do příběhu vtáhnout... Nejzajímavější mi přišla vedlejší linie popisující zrození vztahu mezi mladou Otilií a Josefem Sukem. Ta už měla šťávu. Vedle toho bych ještě ocenil velmi dobrý casting hlavních herců.(5.1.2015)

  • Hepy13
    **

    Upřímně mě Dvořák vůbec nezajímal :D Ja chtěl jen vidět Sabinku. Takže jedna hvězda za ní, druha za dobové kostými. Zbytek je velká nuda, a nic zajímavého se nedozvíte ze života Antonína Dvořáka.(23.5.2016)

  • rozbíf
    ***

    Je dobře, že se to vůbec natočilo. Jen tak dál.(5.1.2015)

  • Wishkah
    **

    Upřímně nechápu co nám chtěli pánové Zikmund a Brabec tímto filmem sdělit. Jednak film je necelistvý a neví, kam vlastně chce jít. Jestli se dát cestou příběhu lásce ke dvěma ženám, nebo se dát cestou příběhu o skladateské krizi. Navíc je to celé doplněné flashbacky, které působí přinejmenším rušivě, historickými nepřesnostmi (smrt děti ve špatném pořadí, citát o lokomotivě) a hlavně je to celé jen vycucané z prstu, protože sami tvůrci na konci přiznají, že ony titulní americké dopisy, ve skutečnosti vůbec neexistují. Ve škole a i z prostého zájmu vím, že Dvořák byl hluboce věřící člověk a ve filmu mu nevadí líbat cizí ženu a nebo řešit smutek po mrtvém dítěti, troškou živočišného sexu. Film na mě prostě působí jen jako pokus o bulvarizaci velikána hudební historie. Přesto musím dát dvě hvězdy za výborného Hynka Čermáka a Petru Špalkovou, že z téhle slátaniny dokázali udělat aspoň nějaké umění.(20.1.2015)

  • reflecto
    ****

    Skvělá hudba a naprosto excelentní herecké výkony od celého obsazení. Příběh mi přišel trochu ostrouhaný a bez špetky nápadu nebo originality, ale jinak jsem velmi spokojen.(11.1.2015)

  • arcticsky
    ****

    Hvězda navíc za Hynka Čermáka, který dokázal že vedle rolí drsňáků (Rapl), rolí komediálních (Dabing Street) je i velmi dobrým hercem charakterním. Vyzdvihl bych i práci garderobiérů. To, co dokázali provést se Soňou Norisovou je prostě nádherné...(2.3.2018)

  • Henry Morgan
    *

    Co to bylo? Jakýsi pokus ČT1 o kontroverzní téma? O vykreslení mnoha tváří génia světoznámého skladatele? Snad až na pár scén, ve kterých Čermák vytváří cosi, co je trochu podobné Mozartovu šílenství, je to absurdní nuda, která je k vidění snad jen v domově pro seniory. Téma tajné milenky mělo být asi hlavním leitmotivem, hlavní zápletkou i hlavním tahákem. Bohužel v tomto případě nedošlo ani k jakémusi úletu, neboť srdeční slabost a stáří nedovolilo pořádně film nabušit dějem. Vlastně vůbec bušit do čehokoliv. Jediné pozitivum snad je soundtrack složený z Dvořákových skladeb. No nebyla to pěkná věcička, jak by řekl novodobý Antonín.(5.1.2015)

  • prezdivaka
    **

    Snad by to zasloužilo hvězdy tři, ale to by to nesměla tak srážet kamera. Film je obrazovým stylem vyprávění tak 15 let zpátky a vůbec neprodává to co do něj dal architekt, výprava, kostýmy. Masky si přišly na své, (Martine promiň) neboť většina záběrů je v detailu či polodetailu. Často nevíme, co se děje, protože ma obrazovce je jen hlava. Když se to schéma poruší, vidíme stereotypní švenky z rukou, které něco drží zase na hlavy. Až mi z toho šla hlava kolem. A ten ukvapený a někdy zmatený střih jen pro střih. Vložený záběr nemající začátek ani konec...k tomu ty dvojexpozice. Hudba ovšem skvělá.(5.1.2015)

  • Brtniik
    odpad!

    Odrazím se od článku ČT24/Kultura: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/kultura/270162-antonin-dvorak-zacal-divakum-posilat-americke-dopisy/ "Americké dopisy scénáristy Petra Zikmunda ukážou Dvořáka ve veřejném dění, dají ale nakouknout také za oponu soukromí jeho rodiny." Ano, nechávají diváka nakouknout třeba jak mistr či pan Kounic „brousí“ jeden vlastní choť (když z ruky nechce pustit dřevěného koníčka nejspíš patřícího zemřelému dítěti), druhý služebnou... Dál "Naším záměrem je postihnout originálním způsobem nejskrytější niterné procesy, kterými procházel největší český muzikant...“, uvedl scenárista Zikmund." „Originalitu“ panu scenáristovi opravdu nelze upřít. Trochu dost mu uniklo (škoda, že nestudoval Toulky českou minulostí - knižní série od Petra Hory - Hořejše), že mistr Dvořák byl hluboce věřící člověk v tom nejryzejším slova smyslu a tak například neklel a bylo-li to „nezbytné“, zásadně užíval zkomoleninu „kakra“, aby se to „nahoře“ nepočítalo. V díle panů Zikmunda a Brabce však mistr kleje jak vozka... Myslím, že „odpad“ jsem ještě nedal, ale dle mého mínění je toto hodnocení na místě i když přesnější by byl „nebezpečný odpad“. Kdo mistra Dvořáka a jeho tvorbu znáte, nedívejte se, zkazili byste si večer. Kdo o mistrovi nic nevíte, rovněž se nedívejte, jinak nabudete dojmu že mistr Dvořák byl chlípný, cholerický, depresivní magor, co zdaleka není pravda. Lépe nepochodí ani Vladimír Javorský v roli básníka Josefa Václava Sládka. Divákovi je podsouváno, že Shakespearovo dílo se nejlépe zdolá, pokud je překladatel permanentně v lihu. Hrabě Kounic působí jako mužik a nečumí-li, také se tak chová. Že mohutně podporoval národně obrozenecké hnutí, to je dle tvůrců zanedbatelné. Ve scéně, kdy mistr číhá na projíždějící vlak a nerad příchozím půjčí kukr, mne naštvalo použité kompendium a v něm hned dva vlaky. Vy, kdo jste někdy měli dalekohled v ruce víte, že zobrazená skutečnost takto nevypadá a tedy objeví-li se ve filmu takovéto kompendium, tvůrci vás mají za hlupáka. Mistr by musel být šílený, kdyby v této situaci pronesl svůj bonmot o výměně symfonie za vynález lokomotivy. „Tvůrci“ ho tam prostě vrazili jako Pejsek a Kočička dobroty do dortu. Ve snových sekvencích se ve filmu mihne zabíjačka... Zde nemohu nevzpomenout textu jiné, podstatně lepší hry: „Já bych si s dovolením dal...“ Jediným přínosem filmu bylo to, že se herci (druhdy hladová a opovrhovaná komunita) a štáb trochu napucli a honorářem umořili část hypotéky. Závěrem: film má naprosto nevhodné poselství. Realisátorům i ČT bych za toto dílo přál žalobu. P.S.: Kdyby se team panů Zikmunda a Brabce vybičoval k dalšímu životopisnému filmu, třeba o panu Hlávkovi, bezesporu by jim z toho vyšel hraný Strýček Skrblík. Edit 8.3.2015: CZ lev 2015: "Nejlepší televizní film nebo minisérie" Tak to jsem asi koukal na něco jiného. Poznámka (25.8.2016) od jednoho z devíti vnuků Antonína Dvořáka: mistr měl heslo „Bůh, láska, vlast“. Má nyní někdo (natož tvůrci zmíněného pamfletu) alespoň přibližně silné krédo?(6.1.2015)

  • cmuchalprvni
    ****

    Film mě rozhodně nenudil, líbila se mi výprava, dobové kostýmy, herečka Petra Špalková, cholerické výlevy a naopak laxní přístup k novinářům Dvořáka. Sládkem si mě Javořický omotal kolem prstu a zařazuje se tedy mezi mé oblíbené české herce. Nepřesný scénář mi ani nevadí, nejsem Dvořákův "znalec", muziky tu moc není, není to tedy film pro hudební fanoušky Dvořáka v obecném smyslu. Líbí se mi, jak film ukazuje Dvořáka jako člověka, který se nevyznačuje pouze tím, že má hudební dar a komponuje, ale že ho vnímá jako člověka s chybami a nedělá z něho Boha. Rozhodně jsem rád, že se film natočil a dozvěděl jsem se tak pár věcí ze skladatelova života. Oceňuji odvahu a fantazii tvůrců, kteří i přesto, že dopisy neexistují, byli kreativní, svoji vizi zhmotnili, i když negativní reakce očekávali. Osobně mi nejvíce vadilo nelpění na archaickém jazyce dialogů postav, Čermákovo neumění hrát na housle nebo dirigování mě neiritovalo.(15.1.2015)

  • RedFox
    ****

    Překvapivě výborný film a vynikající Hynek Čermák v roli Antonína Dvořáka.(4.1.2015)

  • quixote
    ***

    Nejslabším článkem je asi scénář. Spousta flashbacků je zbytečných a vystavěných jen na efekt. To, jak je použita Humoreska, zavání "americkým" přístupem k masovému divákovi - jako by se tvůrci obávali, že jinou skladbu od skladatele nezná. Nejsilnější dojem na mě udělal výkon Petry Špalkové. Díky ní přidávám *, jinak by to bylo jen za 2. Pokud se mělo jednat o umění ,za umělecký úspěch se to označit nedá.(5.1.2015)

  • levente
    *

    Mám Dvořáka rád. Poslouchám ho často. Vyjma Stabat Mater, bo to je čistá depka. Film měl v TV asi 300 upoutávek denně. Hynek Čermák - vizuálně dokonalý. Špalková je taky dobrá volba. A to je z toho dobrého všechno. Americké dopisy nenesou žádné informace (a když, tak pomýleně), nenesou žádné poselství, nenesou žádné nápady. Napadlo mě, jak zajímavé by bylo nepoužít ve filmu o Dvořákovi jedinou jeho skladbu... Celý film pak nutně utíká ke klišé. Nápady z polí, stejně jako když detektiva televizní detektivky ťukně do hlavy řešení při pohledu z okna.. Prostě NUDA. Pak jsem si všiml, že režisérem je Brabec... a je to.(5.1.2015)

  • anitae
    **

    Hezky natočená nuda, ale opravdu strašná nuda. Ukazuje se, že Čermák umí zahrát i seriozní roli, Norisová milenku hraje taky moc pěkně, ale její čeština působí rušivě a Špalková v roli manželky mi děsně vadila. 2*(18.1.2015)

  • Dartdevil
    **

    "Tajná epizoda ze života Antonína Dvořáka" se v tomto případě rovná smyšlené epizodě. Nechápu proč se snímek považuje za životopisný, to mu vyloženě škodí.(10.1.2015)

  • GlamourCat
    **

    A zase film ve stylu "Vy nějak kulháte, pane Goebbelsi!", a sice, všechno divákům polopatě, s křestními jmény. "Vy jste ten Dvořák, ten Antonín Dvořák co má tak rád lokomotivy a složil tu Novosvětskou!" Mě to trošku nebaví, protože mi lichotí, když si o mě filmaři myslí, že jsem chytrá. A že možná něco budu vědět i sama. A naopak by mě potěšilo, kdyby mi sdělili něco navíc, než už jen ZASE o něm a Josefíně. Přesně takový už se natočil s Vinklářem. Potěšilo mě ale obsazení! Mám ráda Hynka Čermáka a mám ráda Soňu Norisovou, protože je krásná a taky se mi líbil "rozervaný" Javorský.(18.6.2016)

  • frbulka
    ***

    Bezesporu zajímavě ztvárněná postava Antonína Dvořáka byla nejsilnější stránkou snímku - Hynek Čermák dokázal skladatele zahrát perfektně a dodal mu potřebné charisma, až se ani nedivím, že ho obě sestry ve filmu chtěly:-). Jinak ale trošku ploché, je to jen příběh o citovém životě této významné persony, zasazený do hezkého prostředí - osobnost Antonína Dvořáka by si určitě zasloužila hlubší sondu. Avšak za charisma Hynka Čermáka, za výborné herecké výkony a za překrásné tóny Novosvětské, která se mi nějak zapsala do duše, dávám silné tři hvězdičky.(6.3.2015)

  • Mlle
    **

    Historka, o kterou se film opírá, je zcela fiktivní. Ve Dvořákově životě se nic takového neodehrálo. Josefína, talentovaná diva, sestra jeho ženy, byla Dvořákovou mladickou, platonickou a nevyznanou láskou, po jeho svatbě s její sestrou Annou se stala celoživotní dobrou přítelkyní nejen jeho, ale i celé rodiny, starala se (pochopitelně v dobovém významu tohoto slova coby šlechtična) o zde ponechané děti při Dvořákově pobytu v Americe, v dopisech se vždy zabývala celou rodinou, vztahy mezi oběma rodinami i všemi jejich členy byly velmi dobré, poklidné a byly pro Antonína Dvořáka oporou, nikoli výzvou a problémem (viz např. Antonín Dvořák: Korespondence a dokumenty, kritické vydání, Praha 1997 a 1999, nebo Otakar Dvořák: Můj otec Antonín Dvořák, Příbram 2004). Výrazové prostředky, s nimiž se film snaží vykreslit Dvořákův charakter, jsou zcestné. Slova, která jsou tu hlavnímu hrdinovi vetknuta do úst, by skutečný Dvořák, hluboce věřící člověk, nevyslovil i v největším kreativním poblouznění, kterého byl jistě schopen. Filmová gesta a nátura skutečnému Dvořáku nepřísluší, a to navzdory veškeré nesporné profesní obratnosti Hynka Čermáka. Tvůrci si očividně vůbec nedali tu práci, aby se s Dvořákovou – přitom obecně dobře známou – povahou seznámili prostřednictvím korespondence, dobových záznamů pamětníků, přátel… Anebo se s ní seznámili, ale úmyslně ji přetvořili ve fiktivní charakter. Lze jen hádat, co to Petra Zikmunda a Jaroslava Brabce napadlo, postavit snímek, který prezentují jako životopisný, na nesmyslném příběhu, který se neudál, a velmi nepřesně vykreslené povaze, kterou jakoby diváckou obec seznamovali se svou lidovou představou o tom, "jak to ti skladatelé mají". Připadal jim snad Dvořákův život nedostatečně zajímavý pro filmové ztvárnění? Připadal jim jeho důvěrný a vřelý vztah s Bohem i rodinou příliš fádní pro znuděného soudobého diváka? Nebylo snad v jeho životě i tak dost emocí, nadějí i bolesti, které lze považovat za divácky atraktivní? Tento podivuhodný nápad, který se může zrodit v jakékoli hlavě, ale lze pochybovat, že zdravý rozum dospělého člověka jej také plně zrealizuje, a to dokonce v rámci široké divácké audience, jakoby až poukazoval na nějakou psychickou chorobu. V každém případě je bohužel problémem, který hodnocení filmu obrací vzhůru nohama. Filmu totiž nelze upřít zjevné kvality. Především: vynikající produkci i postprodukci se podařilo vykřesat věrnou a příjemnou dobovou atmosféru, není bezchybná, ale drobné omyly v lokacích lze shovívavě přehlédnout. O hercích ve všech zdejších titulních rolích lze mluvit jen pochvalně (zejména Sabina Rojková, Petra Špalková, Hynek Čermák, Petr Šmíd a Vladimír Jarkovský). Jsem si jista, že kdyby měli již od útlých let hollywoodské příležitosti, byli by to dnes světové špičky. Přísné vedení jim chybí, což se projevuje v drobnostech, například by si měli osvojit správné latinské názvy skladeb, je běžné, že se herci naučí alespoň základy schopnosti, kterou potřebují pro svou roli, ať už je to jízda na koni či hraní na housle, u nás poctivost k povolání v tomto rozsahu přece jen není zvykem a jistě na ni se zdejšími platy chybí i potřebný čas. Přesto je symfonie jejich talentů v mistrovských kulisách živou a příjemnou podívanou. Hudební dramaturgie by si zasloužila důslednější péči, zazní především slavné hity a nejsem si jista, zda na těch nejvhodnějších místech. S jiným přístupem autorů k dějovému základu by se však mohlo jednat o jeden z nejlepších moderních českých filmových počinů. S fiktivní a nevhodnou legendou o pomateném zamilovaném autorovi působí film jako celek jen trapně a rozpačitě.(19.4.2015)

  • Inozuka
    ***

    Dobrý námět, výborní herci, ale rozpačitý dojem ze způsobu natočení. Ty retrospektivy mě dost štvaly a roztěkaná, rozmazaná kamera byla k zblití. Hynek Čermák jako Antonín Dvořák je mistrnný a jeho psychostavy, když mu v hlavě zní melodie, které nedokáže dotáhnout do konce, jsou exceletní. Vladimír Javorský stvárnil Josefa Václava Sládka jako depresemi zmítaného alkoholika - velice dobré. Konec mohl být lépe vygradovaný, ale budiž.(22.4.2015)

  • JohnVodka
    ***

    Čermák, Špalková, Javorský, Bareš... všichni skvělí. Ale celkově bohužel mi to připadá takové odfláknuté. Některé dialogy mi prostě dobově nesedí a výprava taknějak ani nepokulhává jako spíš pořádně pajdá. Škoda, potenciál tam byl. Dvořáka mám hodně rád a Čermák se na něj skvěle hodí, ale režie, scénář a zvuk nejsou prostě dost dobré, aby vyprávěli příběh o jednom z českých velikánů. Prostě to není dost dobré, ale vyloženě špatné to také není. Příště rozhodně znovu s Čermákem, ale lépe prosím.(11.2.2019)

  • Flexaret
    **

    Film pojednávající o slavném českém skladateli, který se daleko víc soustředí na vedlejší postavy (manželka, milenka, Suk, Sládek) a nedokáže nám ukázat jeho celou osobnost (ačkoliv Hynek Čermák podává velmi zajímavý výkon, ale scénář mu hází klacky pod nohy). Scénář je vůbec hlavní slabinou, je na úrovni běžných televizních seriálů poslední doby. Režie je dost nevyvážená, místy kombinuje pro Jaroslava Brabce typicky nervózní kameru s padajícím rakursem kamery v kombinaci se snahou o stylově klasický životopisný dobový film. Tyto skoky mezi styly jsou nejvíc patrné v násilně střižených flashbacích, které svou stylizací působí místy až nechtěně směšně. Z hereckých výkonů kromě typově přesného Hynka Čermáka zaujme ještě Vladimír Javorský, v roli nevyrovnaného Josefa Václava Sládka. Dále pak Petra Špalková (po Jako Nikdy opět v roli silné ženy) a mladá Sabina Rojková, které však scénář předepisuje dost jednostrannou roli. Problematický je výběr lokací - proslulá Čapkova strž, představující Dvořákův dům, je myslím dost známá, takže příběh dost znevěrohodňuje. Hudby je zde až příliš mnoho, v některých momentech na sebe příliš upozorňuje (hlavně příliš mechanické použití Dvořákových skladeb). Výprava je na televizní film nadstandardní, kamera už trochu bojuje s menším rozpočtem, a CGI záběr na loď plující z Ameriky je až moc okatě umělý. Takže stále nejzajímavějším filmem o životě Dvořáka zůstává Vláčilův Koncert na konci léta.(10.1.2015)

  • PaRi
    **

    Pan Brabec je pro mne lepší, mnohem lepší kameraman, než režisér. Co by se dalo říci k vyznění filmu, tu už zaznělo, takže bych jen napsal podobné. Ale přesto, nejvíc mi u filmu vadila snaha Dvořáka a spol nějak více "polidštit" a nechat je tedy mluvit soudobou češtinou. Mne to vykolejilo natolik, že i přes velmi dobré výkony herců jsem se do doby nedostal a prostě jsem to postavám nevěřil. Co dále nechápu a taktéž mne to zcela vykolejilo bylo použití známého letního domu Karla Čapka, jako sídlo Dvořáka na Vysoké. Proboha PROČ, když zámek a park ve Vysoké je použit a v parku je objekt, kde Dvořák z rodinou bydlel - stačilo upravit. Čiší z toho televizní lacinost a nedůslednost režiséra, kdy cítím jeho mávnutí rukou a poznámku: "Kdo to pozná, to je dobrý?" Coby hraný film o Dvořákovi tak zůstává pro mne i nadále nepřekonán Vláčilův Koncert na konci léta.(19.3.2016)

  • Luswani
    ***

    Škoda nudného vyprávění. Chválím Hynka Čermáka, který byl nejen herecky, ale i vzhledově povedený. Petra Špalková byla opět taky dobrá. Ale nevidím důvod, proč bych se na tento film měl ještě někdy podívat. 65%(5.1.2015)

  • subic
    ***

    Skvělý Hynek Čermák. Na TV produkci skvělé interiery i exteriéry, slušná kamera. I Jan Jirásek napsal celkem zajímavou hudbu, tak pak už zbývá jen ten scénář, který přinesl poměrně plytký a ne moc zajímavý příběh.(5.1.2015)

  • Hrabovo
    **

    Nemám ráda "historické" snímky, které si vše vycucají z prstu, aby si autoři zafantazírovali. Dopisy neexistují, Dvořákova postava protivného morouse kdo ví kde se vzala a z oceánu nádherné Dvořákovy hudba slyšíme opakovaně ten nejprofláknutější motiv z Novosvětské, kousíček kvarteta a Humoresku...Páni autoři, tolik námahy pro tak ubohý výsledek...(6.1.2015)

  • mira007
    ***

    Hynek Čermák předvedl, že umí hrát, Zuzana Norisová supr a výprava perfektní, jenže hrozn+ nezáživné a pomalé.(20.1.2015)

  • jendamaty
    ***

    Atmosféru to má, to jistě, ale toho děje tam bylo opravdu jaksi poskrovnu, působí to trochu prázdným dojmem, z toho tématu by se myslím dalo vytěžit víc... Nemůžu ale říct, že bych se při sledování nudil. Hodně pomůžou lokace a hudba. Lepší průměr TV inscenací.(5.4.2016)

  • sardon
    **

    Býval by to mohl být zajímavý pohled na jednu část života Antonína Dvořáka, nebýt roztříštěnosti filmu díky několika dějovým liniím u kterých se autor asi nemohl rozhodnout, která bude tou hlavní. Ve filmu se tak řeší vztah Dvořáka k manželce Anně, její sestře Josefíně ( múze jež ho zřejmě velmi inspirovala), kterou asi doopravdy miloval ( a jen z náznaků se nedá pochopit, proč si nakonec nevzal jí), vztah k dceři Otilce a žákovi Josefu Sukovi, mistrův vztah k Bohu a navrch ještě vztah Otilky Dvořákové k Josefu Sukovi. Vznikla tak slušná míchanice, která pokud by vznikla perem autorského tria Cimrman-Smoljak-Svěrák byla by alespoň k zasmání, leč vzniklo dílo rozpačité, opírající se o fiktivní dopisy mezi Dvořákem a Josefínou. Nejpůsobivěji tak nakonec vyzní scény s Dvořákem a Josefem Václavem Sládkem a samozřejmě Dvořákova hudba (byť zde jen v náznacích), protože ta je jednoduše geniální a nesmrtelná a o autorovi nám řekne mnohem víc, než film samotný . To je také hlavní přínos Amerických dopisů, připomenout nám, jaký geniální skladatel se v naší zemi narodil.(12.5.2019)

  • Aldanek
    ***

    Táhlá romantická letní povídka z 19. století. Ovšem s atmosférou krásné hudby Antonína Dvořáka ( člověk když slyší Largo tak mu naskakuje husí kůže )(5.1.2015)

  • PamelaJJK
    *****

    Nejsem žádným znalcem Dvořákova života, takže jsem v Amerických dopisech s mikroskopem v ruce nehledal prohřešky proti skutečnosti, ale užil si to prostě jako film. A užil si to moc pěkně. Velké množství recenzí vynáší do nebes Petru Špalkovou, ale v podstatě ne za předvedený výkon, ale za to, co nelze natočit. Totiž za těžký životní úděl manželky Anny, kterou ztvárňovala. Ano, Petra Špalková je skvělá herečka... Zde mě ale zaujali jiní... Slušnost by byla uvést na prvním místě dámy, ale výkony pánů Čermáka a Javorského mi to nedovolí. Postavy géniů i "bláznů" své doby zahráli přesvědčivě a s přehledem a grácií. I fyzická podobnost se skutečným Antonínem Dvořákem a Josefem Václavem Sládkem je až neskutečná. Tyto pány parádně doplňuje duo Soňa Norisová a Sabina Rojková. Skvělá dobová vizualita, vynikající hudba, to jsou další plusy. I přes volné tempo a relativně dlouhou stopáž Americké dopisy ani na vteřinu nenudí. Budu se k nim rád vracet a "číst" si je znovu...(5.1.2015)

  • Gortyna
    *

    Velmi dobré herecké výkony v totálním nesmyslu. Kdo aspoň trochu něco o Dvořákovi ví, tak mu je jasné, proč celé tohle pojetí bylo nesmyslné.(5.1.2015)

  • Facillitant
    *

    Proč udělali z Dvořáka takového blbce?!(5.1.2015)

  • Hamar
    ***

    Po herecké stránce se jedná o výtečný film (maskér by si zasloužil minimálně Českého Lva), který ovšem trochu sráží Brabcova režijní manýra. Efektní režijní zbytečnosti, zabíjí, nesměle se rozvíjející příběh. Jako studijní materiál byl pro mě snímek cenný, jinak však šlo o trochu ušlechtilou nudu.(5.1.2015)

  • fafejt001
    ****

    Na Dvořáka snad , málo Dvořáka ,, ale Čermák dost dobré . . . . Možnáá ,, mohlo to mít větší spád , náboj , gradaci leč , myslím si , že by to bylo pouze ke škodě . . . . . pro mne velmi dobré dílko . A ta Novosvětská je náááádhernáááááá . Toníku děkujeme . Dostane za to Hynek nějaké oceněníčko ??? Mohl by .. byl výborný .(6.1.2015)

  • Aidina
    *

    Byla jsem na tento film velmi zvědavá, ALE děsila jsem se tak trochu, že když to točí Brabec, že to bude stát za prd. A stálo se. Jeho filmy jsou nekonečně vleklé, nudné a prázdné. Je to škoda, formát jakým Dvořák bezesporu byl, by si zasloužil daleko více, než jen ono sledování vláčků... Jeho Largo je neskutečně nádherné, ale tady bylo jen jakousi smutnou záplatou u nezajímavých, místy i trapných scén. Celkově se dalo dívat jen na Dvořáka a Dvořákovou - v podání herců Čermáka a Špalkovou.(6.1.2015)

  • Sakulnikov
    ***

    Kostýmy, hudba, herci vše výborné, ale dohromady to nefungovalo. Zvláště milostný trojúhelník vypadal, že každý hraje bez přítomnosti těch ostatních. Ale jinak dobrý film, i když rozvláčnější.(8.1.2015)

  • rigby
    ***

    Příjemný film natočený v krásném prostředí Vysoké u Příbramě. Moc mi nesedlo herecké obsazení, zejména hlavního představitele, i příběh byl takový slabší. Téma je přitom silné a dalo se z něho vytěžit více, nemusela to být až taková televizní jednorázovka. Kostýmy a výprava tomu odpovídaly, ale zbytek zůstal bohužel někde v závěsu.(10.1.2015)

  • Mates Hradecky
    ****

    Osudový vztah Dvořáka ke své múze aneb Kuneš a Modrava se platonicky milují.(10.7.2015)

  • mrsin
    **

    Slabé jak dvakrát vyluhovaný čaj. Jediné, co stojí za řeč, je výkon Hynka Čermáka, to je ale na celý film o takovém velikánovi české hudební scény zatraceně málo. ČT (opět) zklamala. 45 %(4.10.2015)

  • pesbara
    *

    tak to se nepovedlo. Opět jsem si potvrdil, že když se na něco těším, nedopadne to dobře. Je to nudné, má to atmosféru inscenací z doby ČST, Dvořák je nevěrohordný, zpívá falešně, mává rukama mimo rytmus a když hraje na housle, chce se čověku smát:o/ proč má někdo potřebu opakovat ty samé chyby?Proč se nepokusí udělat to jinak, když nemá rytmus a neumí hrát, tak to přeci dělat nemusí, všichni víme že to byl pan muzikant a ten "příběh" se může odejrát na něčem jiném. Jenže tam ani příběh nebyl. Smutné.(4.1.2015)

  • Lkor
    *****

    Životopisné filmy bývají často velmi nevděčnou prací. První skupinu diváků dané téma nezajímá, skupinu druhou zajímá zase až moc a hledá v každém detailu nesrovnalosti a chyby. Mně se zpracování Antonína Dvořáka líbilo velmi, a ačkoliv to není rozhodující pro mé hodnocení, tak takto podobně jsem si Dvořáka vždycky představoval ve své vlastní subjektivní mozaice z načtených článků a dokumentů. Film nám ukázal zajímavý pohled do Dvořákova soukromí a vztahů kolem něj. Takovéto nízké hodnocení si film nezaslouží.(4.1.2015)

  • robbez
    ***

    V podstatě je to asi celkem dobrý televizní film, ale bohužel mě osobně příliš nezaujal a nebavil. Přišlo mi, že je v něm hodně hluchých míst, kde se vlastně nic nedělo. Na druhou stranu mi pak byly vyloženě nepříjemné zase až příliš expresivní a emotivní vzpomínky na smrt Dvořákových dětí. Možná se taky film až příliš (bludně v kruhu) točil kolem Dvořákova vztahu k manželčině sestře. Každopádně Čermák se skutečně Dvořákovi hodně podobal a jako nekomunikativní morous působil velmi věrohodně.(5.1.2015)

  • PSyk
    *

    Mizérie, ještě že máme některé herce (především Petra Špalková a mládí se také snažilo). Od cca 15 minuty jsem jen trpně čekal, jakou další "nepřesnost" na mne scénarista a odborní poradci vybalí. A že jich bylo, a mnoha typů. Proč "Vysokou" hraje Čapkova Strž, kterou hned poznáme, to nemohli vybrat nějaký anonymní barák? Nebo to mělo nějaký důvod? Proč si v srdceryvné - protože flešbeky zduřené scéně - Mistr poplete smrti svých malých dětí. Proč je známý Mistrův vtípek o "výměně" všech symfonií za vynález lokomotivy přesazen do naprosto nesmyslného kontextu. Proč je Mistr občas takový hrubec, když to prostě nebyla pravda... "Hele, Dvořák prý jednou řekl, že... blablabla...!" "To je dobrý, to tam někam dáme!"(6.1.2015)

  • juluch
    **

    nemozem pridat ani kvoli posobivemu vykonu hlavneho hrdinu. dvoraka mam rada, trosku silnejsiu zapletku -/alebo ich tam bolo az prilis moc/ - to chcelo.(8.1.2015)

  • Kakofon
    ***

    Veliké zklamání co se týče námětu, scénáře i režie. O to větším překvapením byl pro mě herec Hynek Čermák. Jeho Dvořák byl opravdu skvělý. Zahrál ho na výbornou. Ale vše ostatní se bohužel hodně nepovedlo. Takže jen 50%(21.7.2016)

  • pidla
    *

    Krásné obrázky, dobré herecké výkony, obstojná režie - naprosto jalový film. Nic co by člověka zaujalo, vzrušilo, zasáhlo, rozesmálo, dojalo... Typické českotelevizní sterilní pseudoumění.(4.1.2015)

  • Save77
    ****

    Tento film mi svým stylem lehce připomínal životopisný příběh o Leoši Janáčkovi, Lev s bílou hřívou. Hynek Čermák mi v roli Antonína Dvořáka sednul, Petra Špalková výborná. Kamera pěkná, dobré pokoukání to bylo :-)(4.1.2015)

  • MirekMatyas
    *

    Škoda, že se peníze, které do projektu evidentně byly vloženy, neodrazily v kvalitě provedené práce. Příběh velmi slabý a herci bohužel taktéž. Zdeněk Mahler se svým povídáním o Dvořákovi, nota bene jeho film o něm, je pro toto dílko nedosažitelným standardem.(4.1.2015)

  • Peabody

    Životopisných filmů o významných osobnostech jen houšť, takže jsem uvítal, líbil s mi Hynek Čermák (na housle hrát neumím, tak nepoznám, jestli byl mimo), jen jsem měl z AD vždy pocit jiné osobnosti, vyrovnanější, jednodušší a vnitřně nekomplikované, ale to je věc autorů scénáře a režiséra. Obě dámy v rdodině byly výborné, Sabina R zahrála svou dospívající dychtivou dívku velmi přesvědčivě, paní Špalková je velká herečka, méně než by měla být využívaná. Igor Bareš byl sice sošný, ale nezdál se mi být šlechticem, on je typově spíše sedlák a tady mne vůbec nepřesvědčil. Pan Javorský je taky herec vynikající, jeho postava ale zase byla pojata spíše jako Máchovský rozervanec, což pan Hálek nebyl, pokud je mi známo. podivné retrospěktivy a zamlžené prostřihy jsem neřešil, přišly mi zbytečné, ale zásadně mi nevadily. Celkově shrnuto - velmi slušný počin, většinou velmi dobře herecky zvládnutý, krásná kamera a kompozice obrazů, příběh posunutý do romantična asi s cílem vtáhnout diváka, historické posuny (AD nejel podruhé do USA, pokud vím, plus další jinde zmíněné).(5.1.2015)

  • Mitch645
    *

    Myslím, že by Antonín Dvořák zaplakal co oněm napsali za slátaninu. Jedna věc je držet se historické skutečnosti a další věc je udělat z toho příběh, který by nenudil. Toto bylo silně nezáživné od začátku až do konce. Jedna hvězda za skvělou hudbu.(5.1.2015)

  • J.J.1972
    ***

    Zial tak ako som cakal na ten film tak som z neho sklamany. Nadherne kostymy a masky, Cermak bol takmer dokonaly Dvorak, Javorsky (najlepsi herecky vykon filmu!) akoby skutocne prisieli z 19.storocia... a Maresovi som absolutne uveril ze ho s tou bradou teleportovali z jeho baronskeho sidla priamo do filmu.... :D Film samotny ale sklamal. Kratucka epizodka zo zivota snad najvacsej osobnosti Ceskych zemi, roztahana tak ze som pozeral na hodinky kedy to uz skonci... *** za vynikajuce masky, super kostymy, zaujimave sceny, za kameru a za Javorskeho..!!! Inak: videl som, druhykrat nemusim. Skoda. :[ Dvorak si toho zasluzi rozhodne X-krat viac...! (40%)(5.1.2015)

  • Filmslover14
    ***

    Velmi dobré herecké výkony kazily přehnaně kýčovité záběry a efekty. Mnohem zajímavější než milostný trojúhelník Antonína Dvořáka, byl pro mě vztah jeho dcery Otýlie a Suka. Pro mě ne moc zajímavý film.(5.1.2015)

  • p8ja
    *****

    Znám pramálo Dvořákův život, ale ze sboru znám dobře jeho "Stabatku", i proto jsem se na film těšil. Americké dopisy pro mě nejsou uměleckým filmem, ani dokonalým životopisem, ale jeřábem, kterej Dvořáka chyt za flígr a sundal z piedestálu ,místo Dvořáka - šedivý sochy z kamene ukázal Dvořáka - člověka. A to Čermák zvládl dokonale. Nic to neubralo z Dvořáka tatínka, génia, manžela .... Jdu si o něm něco přečíst, pro začátek třeba co o něm řekl Edvard Grieg : http://www.antonin-dvorak.cz/grieg(9.1.2015)

  • OrelCop
    odpad!

    Ty kráso ... tak tohle už je ale extramegasračka. To je neuvěřitelné, opravdu :-D(19.1.2015)

  • Kivis
    ***

    Tak ne že bych byl nějaký přehnaný puritán, dokonce ani nežiji v domnění, že na přelomu 19. a 20. století nosil děti čáp, ale opravdu bylo šoustání jedním z nejzajímavějších Dvořákových počinů? No možná jo, když měl s manželkou devět dětí a přitom měl ještě svoji múzu... I přesto na mě film působil dost nevyváženě. Jako by Brabec vložil veškeré vášně, emoce a syrovost do spousty erotických scén (a propos divím se, že to ČT1 dávala v osm večer:o)) a většina dalšího měla být jen takovou omáčkou na vyplnění času. Kdyby to bylo opačně - spousta emotivních dialogů... strach, nenávist a utrpení (jak říká Yoda) a k tomu sem tam nějaká ta holá zadnice, byl by to super film. Takhle je to sotva průměr. Možná mě dokonce o něco víc bavil vztah Suka a mladé Dvořákové než trojúhelník jejího otce a jeho dvou osudových žen.(26.1.2015)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace