Reklama

Reklama

Lída Baarová

Trailer 1

Obsahy(1)

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká... (CinemArt)

(více)

Zajímavosti (36)

  • V jednom z rozhovorů se Pavel Kříž, představitel Adolfa Hitlera, svěřil, že kvůli velmi věrohodné podobě s nacistickým vůdcem se bál vyjít ven z karavanu, aby ho někdo nezastřelil. (Krocka)
  • Herec Ondřej Malý se v jedné scéně objevuje v roli jednoho ze dvou policistů, kteří zavinili smrt matky Lídy Baarové, v jiné scéně představuje režiséra Vinohradského divadla, který souhlasí s vyhazovem sestry Baarové Zorky Janů. (klukluka)
  • Zatímco skutečnému Josephu Goebbelsovi bylo v době, kdy měl vztah s Lídou Baarovou přibližně 40 let, Karlu Markovicsovi, který ho ve filmu představuje, bylo v době natáčení 53 let a v české verzi filmu dostal hlas v té době 69letého Viktora Preisse. (klukluka)
  • Jedná se o první český film dostupný na Netflixu pod anglickým názvem The Devil's Mistress. (hansel97)
  • Snímek získal podporu 15 miliónů korun od Státního fondu kinematografie, což bylo 60 % z celkového ročního rozpočtu. Pět členů rady Státního fondu kinematografie, který snímek finančně podpořil, se posléze od výsledků hlasování distancovalo s tím, že hlasování bylo anonymní a tudíž mohlo vést k lobbingu či korupčnímu jednání. (Olík)
  • Ve vypjaté scéně milenecké hádky Lída Baarová (Tatiana Pauhofová) vyčítá Gustavu Fröhlichovi (Gedeon Burkhard), že kvůli němu podstoupila potrat. Lída Baarová skutečně s Frölichem čekala dítě, avšak ve skutečnosti se jednalo o spontánní potrat, kdy Baarová se o tom, že byla těhotná, dozvěděla až po svém převozu do nemocnice kvůli intenzivnímu krvácení. (sarianna)
  • Film byl v Německu kritizován pro opomíjení nacistického zla. (M.B)
  • V některých dialozích jsou použity doslovné citace z vlastního životopisu Lídy Baarové "Života sladké hořkosti". (argenson)
  • Táňa Pauhofová (v roli Lídy Baarové) měla na sobě 85 kostýmů v hodnotě 1 700 000 korun. Vynosila také 35 klobouků. Nejluxusnější kostým z celého šatníku byla kožešinová pelerína v hodnotě 50 000 korun. (M.B)
  • Smrtelný skok z domu Zorky Janů (hraje ji Anna Fialová) se natáčel ve stejném domě na Hanspaulce, kde se zabila Zorka Janů. (M.B)
  • Bílá, Renč, Soukup a Osvaldová se sešli na společné hudebně-filmové práci už popáté. K jejich prvnímu setkání došlo v roce 1992 při vzniku klipu pro píseň k filmu Requiem pro panenku, poté natočili např. klip k písni Láska je láska. [Zdroj: deník METRO] (hippyman)
  • K titulní písni vznikl i dobově laděný videoklip s Lucií Bílou coby prvorepublikovou hvězdou. Režíroval jej sám Filip Renč, který se tak vrátil do prostředí Hudebního divadla Karlín, kde do filmu natáčel několik zásadních scén. [Zdroj: deník METRO] (hippyman)
  • Jednu ze skladeb na soundtracku z filmu zpívá i představitelka hlavní role, Táňa Pauhofová. [Zdroj: deník METRO] (hippyman)

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama