Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Taylor SheridanKamera:
Roger DeakinsHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Emily Blunt, Benicio Del Toro, Josh Brolin, Victor Garber, Jon Bernthal, Daniel Kaluuya, Jeffrey Donovan, Raoul Max Trujillo, Julio Cedillo, Hank Rogerson (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Idealistickou agentku FBI (Emily Blunt) pověří důstojník elitní vládní operační skupiny (Josh Brolin), aby v příhraniční oblasti mezi USA a Mexikem, kde neplatí žádné zákony, podpořila eskalující válku proti drogám. Tým vedený tajemným poradcem s pochybnou minulostí (Benicio Del Toro) se tajně vydává na cestu, během které je Kate nucena v zájmu přežití pochybovat o všem, v co dosud věřila. (Freeman Ent.)
(více)Recenze (1 234)
Skvělá hudba a obstojné herecké výkony. Nicméně, tím můj výčet pozitiv končí. Přestože jsem film viděla dvakrát krátce po sobě, zůstalo mi záhadou, o čem vlastně je. (60%) ()
80% solidni ()
Delamarreovo Doupě po americku bez parkouru + parafráze Limonádníka, ve které v každém voze sedí bratránci s kakaovými skvrnami velikosti mexického dolaru a místními saloony se prohánějí tornádnické svůdnice - prostě Arizóna, ruty šuty Texas, všichni už jsou v Mexiku. Ve třetině jsem si už říkal, že průpovídkám a obrazům ze směsi světů amerických médií a středních škol vůbec nerozumím, ale v příběhu, který petrifikují jisté herecké výkony a pečlivá kamera (velkolepá panoramata jsou jen efektní berličkou), jsem se po scénáristických zvratech znovu našel a po přiškrcení zvednul hlavu z tříhvězdičkové úrovně o kousek výše. Pozdní expozice vedlejší postavy je z kategorie deux ex machina, ale příběhu rozhýbe trochu unylé tempo. Hudební hučení je pak už jen minimalistickým emotivním příspěvkem, který moc parády nenadělá. Film pro fanoušky 30 minut po půlnoci. 3-4* ()
Jsem si myslel, že Šónův Pistolník je v dnešní době jen takový osamělý výkřik do tmy a vida - ještě se přece jen najde někdo, kdo je schopen (a hlavně ochoten) spáchat dospělý krvák, který nejen že není ani trochu Rychlý, či byť jen náznakem Zběsilý, ale naopak je jemný jako ruská samohonka (ředěná vitriolem), a ve kterém neúčinkuje banda teplých modelů a neúspěšných ukrajinských štětek, ale opravdoví herci (Butch Metelín a CIA Kid jsou od začátku dvojka k zulíbání a do Emilky jsem se asi definitivně platonicky zamiloval). Ovšem největší poklonu vysekávám duu scénárista & režisér za to, že se nesnaží jako mnozí přesvědčovat, že boj se středo a jihoamerickými drogovými kartely je vlastně jen takový poněkud technicky pokročilejší a mírně hlasitější střet Rychlých šípů a Bratrstva kočičí pracky, kde neúplatní, morálně bezúhonní a hlubokým smyslem pro spravedlnost vedení hrdinové nakonec tu hispánskou chobotnici na hlavu porazí a rozpráší. Prdlajs. Ergo nekoná se žádná limonáda, ale naivní jelítko naopak čumí jak husa do flašky na to, jak se zejména z Butche klube svině na čtvrtou a z Kida velmi pokročilý čtenář Machiavelliho (a jak správně poznamenal kamarád, autoři se rovněž velmi střízlivě vyvarovali takových hovadin, kdy by např. padesátikilová slípka byla schopna pod netečným dohledem kroužku hovádek z Delty zkopat metrákovou špatnouprdel do kulata, ale zmíněnou situaci nechávají dopadnout plně v souladu s fyzikálními zákony). Od začátku jde navíc o záležitost velmi hutnou a napětí se nedá zejména v závěru Juárezové části už ani krájet – důvodem je absence dostatečně odolného řezáku (jo a abych nezapomněl, nevím, ve které islandské řiti Villeneuve toho hudebního úchyla vyhrabal, ale zvolit jako hlavní doprovodný hudební motiv filtry prohnané vraždění hovězího dobytka flexou mi zde přišlo jako skvělý nápad). Ve druhé třetině se sice pohříchu poněkud zvolní, ale závěr s gulama, ten to nakonec na těch pět dotáhnul. Jako jemný dezert si nyní odcházím pustit další díl Narcos. ()
Tvrdý, studený, nemilosrdný a mimoriadne precízne realizovaný film, ktorý, podobne ako tematicky i formálne blízky KONZULTANT nenecháva nikoho na pochybách, ako to vo svete skutočne funguje. Kým podobne minimalistický, sústredene herecký a réžijne do detailu rozvrhnutý Scottov úlet (lebo inak sa to v kontexte jeho filmografie ani nedá nazvať) sa odohrával okolo nejasnej hranice zákona, SICARIO je súčasne na oboch. Po zhodnotení oboch, nesmierne beznádejných filmov uvažujem nad tým, do akej miery je táto strašidelná podoba Mexika zámerná.. Pretože ak tam panujú len spolovice takéto pomery, ktorý slušný Američan by nepodporil zostrený dozor, oslabenie právomocí mäkkých verejných inštitúcií, upúšťanie od demokratických zásad a vyššie výdaje poriadkovým silám, ktoré jediné, po zuby ozbrojené dokážu zvládnuť takýto brutálny, bezcharakterný chaos ? Svet predsa patrí silným, a ja sa nehádam, pretože „kým bude chcieť 20 % populácie šňupať a fajčiť to svinstvo, poriadok je to najlepšie, čo sa dá robiť“ A legalizácia drog je stále príliš odvážne tabu... Každopádne, čerpať svoje vedomosti o tejto krajine iba z týchto filmov, nikto by ma nedonútil prejsť za ten drôtený plot, oddeľujúci oba, natoľko odlišné svety, kam sa toľko Američanov bez strachu vydáva za zábavou. ()
Já teda nevím, me ten pribeh vubec nezaujal. Vzdycky jsem si mistama říkala, ze ted uz to musi prijit, ted uz se to rozjede, a nic. Divat se na drama, kde se jen neustále resi, jestli dodrzujeme predpisy, me fakt nebavi, to bych byla právníkem. Asi z hlediska realističnosti to bylo fajn, ale ja jsem se fakt nudila. ()
Takhle nejak to ma vypadat! Kdyz akce, tak stylove. K celkovemu efektu pak prispel krome precizni ustredni herecke sestavy a souvisejicich charismatickych vykonu take velice intenzivni soundtrack. V ramci zanru urcite jeden z top filmu roku. Krasne ctyri a pul hvezdy. ()
85% Deakins by už mal naozaj dostať Oscara. Chivo by si mal dať pohov, aj keď sa s tým Revenantom snažili. ()
Sicario - jeden z nejlepších filmů 2015. Jednoduchý, banální a poměrně předvídatelný příběh, ale soustředit se chvíli na kompozice, barvy, dialogy - vychytaný do posledního detailu. Proč nosí Emily Blunt čím dál tím tmavší barvu trika a kam na magické Deakinsově škále symboliky barev patří béžová třeba tady v eseji: https://youtu.be/0nrjHF7wPbs ()
Bylo to skvělé, absolutně báječně řemeslně odvedené, ale nebylo to tak něják něco pro mě. Příběh mi nepřipadal atraktivní, ale aspon po řemeslné stránce jsem si to užil. ( 10.2.16/MAC ) ()
Příběh z drsného prostředí protidrogových bojů v americko-mexickém pohraničí, příběh o střetu dvou pohledů na svět. Vizuálně naprosto výjimečný thriller. Tomuto filmu jednoznačně vévodí kamera, hudba a herci. Sicario samozřejmě těží hlavně z vývoje vztahu Benicia Del Tora a Emily Blunt. Beniciova postava zcela ukradla show. Je to takový ten film, který nesedne každému a není dokonalý, ale má opravdu silné trumfy. Film je studený, téměř bez emocí. Inteligentní snímek, chladný jako ocel. Lepší 3 hvězdy. ()
Musim říct, že po akční stránce hooodně kvalitní filmek. Tím myslím uvěřitelnej, reálnej, násilnej. Akorát pak jsou tam taky pasáže, kdy to trochu vázne. Jinak to ale působí jako promyšlenej celek a v podstatě nic tam není zbytečné. A hlavně já su rád, že se ještě točí filmy na nějaké úrovni. V podstatě bych tomu totiž ani neměl co vytknout, ale ve srovnání s mejma kultovkama je tohle přece jen o stupínek níž. ()
Sicario je dle mého názoru zručně natočený film. Ovšem taky je úplně zbytečný. Člověku nic nedá, neposune, vezme energii. Prázdnota. 60% ()
dobrééé to bolo kurvaaa...! ()
nemám slov... takovej nudnej fekál už jsem dlouho neviděl a přitom to tak dobře začalo.. . Nejlepší scéna? Vykuř mi! Fakt ubohost.... A hudba? Cože? To myslíte to stádo slonů.. v dětském Kampu? O_o ()
Béčkové, zmatené... ()
Po dlouhé době moc fajn biják, který bavil od začátku do konce. Úplně si dovedu představit, že to Mexiko je taková prdel, jak ukazuje film (např. výstřel při hraní fotbalu). Vůbec se nedivím Trumpovi, že ten ksindl izoloval zdí. ()
Čekal jsem trochu více než koukat na trochu nechápající Emily Blunt a dva mazáky co si dělají co chtějí. Akce tu je pramálo, za to bych vyzdvihl scénu v autech na mostě. V poslední době jsem nic s tak reálně napjatou situací neviděl a samozřejmě závěrečná scéna u večeře. ()
Tož veľmi pekne natočené, dobre zahrané a so solídnym príbehom. Ale to je asi tak všetko. Villeneuve sa zubami nechtami snaží, aby film pôsobil ťažko atmosféricky, dusno, tiesnivo a vôbec, aby sme cítili, že sledujeme niečo fakt husté a seriózne. Ono to ale na rozdiel od Prisoners veľmi nefunguje (aspoň na mňa), pretože ona zaťatá snaha o znepokojivosť paradoxne vyznieva vykonštruovane, umelo a silene. Čiastočne je to tým, že mladá idealistka Emily Blunt je v prvej polovici znechutená a šokovaná zo situácií, ktoré vôbec nie sú nijakým extrémnym či nepochopiteľným prekračovaním učebnicových pravidiel a nechce sa mi veriť, že by ňou až takým spôsobom zatriasli. Čiastočne ďalej tým, ono sme to všetko vlastne už niekde videli a preto na pôsobivosť nestačí, aby sa všetci tvárili kruto vážne a aby Johansson atmosféricky búchal do svojich varhanov (hoci jeho práca je vynikajúca a soundtrack stojí za pozornosť). Vyššie to dvíha záver, ktorý síce žánrovo skáče trochu niekam inam ako zvyšok filmu, ale je zase pôsobivý a až pri ňom Villeneuve dosiahol to, aby som napäto a so záujmom sledoval čo sa stane ďalej. Celý film je tak pre mňa predovšetkým comeback pre Del Tora, ktorý po rokoch mátoženia konečne dostal poriadnu rolu a pracne sa šplhá späť na výslnie. P. S.: Som velice prevelice zvedavý ako Villeneuve zatočí s Blade Runnerom. ()
Po dlouhé době snímek, který mi utkvěl v hlavě na více než 24 hodin. Každá druhá scéna je nervydrásající. Stačil (ne)obyčejný Deakinsův průlet nad Juarézem, doprovázený fenomenální hudbou a zvukem helikoptéry v pozadí, na tváři se mi vytvořil takový ten přiblblý úsměv, v zádech mě zamrazilo a jen jsem uznale přikyvoval. Všudypřítomná syrovost, strach, nejistota a podezíravost člověku na klidu taky moc nepřidá. Žumpa se prostě kartáčkem na zuby vyčistit nedá a člověk se od těch sraček zkrátka musí umazat, jak už tady někdo trefně poznamenal. Moji oblíbenou Emilku do tý žumpy hodili po hlavě a od začátku do konce dostává takovou sodu, že je z toho jednomu špatně. Ze závěrečné konfrontace (vlastně z obou závěrečných konfrontací a obě má svědomí Benicio) už jsem skoro dostal srdeční zástavu. Velmi silné 4*. Možná, až se to víc rozleží, zvýším na 5*. ()