poster

Volání netvora: Příběh života

  • USA

    A Monster Calls

  • Španělsko

    Un monstruo viene a verme

  • Velká Británie

    A Monster Calls

Drama / Fantasy

USA / Španělsko / Velká Británie, 2016, 108 min

Režie:

J.A. Bayona

Předloha:

Patrick Ness (kniha)

Scénář:

Patrick Ness

Kamera:

Óscar Faura

Producenti:

Belén Atienza

Scénografie:

Eugenio Caballero

Kostýmy:

Steven Noble
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (211)

  • POMO
    ****

    V Arrivali sa lúčila matka s dcérou, tu lúči syn s matkou. Vážnejší, temnejší a myšlienkovo hlbší film než Spielbergov hravý The BFG, s ktorým sa núka porovnanie. A Monster Calls je vlastne ďaleko viac smutnou drámou, než fantasy dobrodružstvom. Všetko v ňom sa točí okolo rodinných vzťahov a fantasy prvky sú iba prostriedok, ako príbeh priblížiť deťom. Neviem ale, či by som svoje deti chcel zaťažovať tak smutnou témou. Na pripomenutie si niektorých hodnôt je to ideálne skôr pre dospievajúcich. Tí ale dajú prednosť odtieňom šedej.(10.1.2017)

  • verbal
    *

    Takhle nějak by to asi vypadalo, kdyby matku Malého prince sklátil mozkový tumor. Za tím přeceňovaným nesympatickým Malým zmrdem by pak nenaběhla existenciálně vyhřátá liška, nýbrž heideggerovsky zpruzený strom, který by místo „Ájem Grůt“ skoro dvě hodiny otravně recitoval Pojem úzkosti, prokládaný Metaforickým úvodem do dětské psychologie pro ambiciózní popeláře, dokud by se ten hnusný asociální pazneht nenaučil mít rád Ryplyjovou. Pokud tedy nemáte gumovou páteř, abyste se mohli bez zábran kousat do prdele nudou, nebo nechodíte se sveřepě samolibým výrazem a Kierkegaardem pod paží do tlučhubovských kaváren hledat sysla blití, zabavíte se daleko lépe, když si doma najdete tu nejtvrdší zeď, budete do ní sto deset minut pateticky mlátit hlavou a pobrukovat si při tom Ó Tannenbaum.(28.1.2017)

  • Cervenak
    ****

    Na konci som rumázgal ako dážď, pekný film s myšlienkou. Bayona je nový del Toro.(12.2.2017)

  • T2
    ****

    Rozpočet $43miliónovTržby USA $3,740,823Tržby Celosvetovo $46,659,408Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,107,458Tržby za predaj DVD v USA $1,241,412║ Typovo to má veľmi blízko k Faunovmu labyrintu, to áno, len nie každý ja zas Guillermo del Toro. Nemôže sa ale Bayonovi uprieť snahu o komornú snovú fantasy, kde je hneď niekoľko silných prvkov. Kde vizuálna, triková či aj animačná stránka je na špičkovej úrovni. Dej postavený na mladom chlapcovi tápajúcom na hrane pádu do priepasti, kedy jediná blízka osoba mu mizne pred očami. Má to silnú poetiku, hrá sa to s predstavivosťou diváka. Dejovo ide samozrejme o dosť ťažkú tému, nuž a tu sa to trošku v režisérových rukách bije. Škoda nie je úplne celistvé, aj keď samotný záver dojme. Samozrejme ide o jeden z mala filmov čo majú niečo do seba, majú čo ponúknuť. /70%/(10.9.2017)

  • Marigold
    ***

    Výtvarně pozoruhodné, režijně obratné, emočně ploché... víc mě zasáhly metaforické animované vsuvky než trochu necitlivá slovní chemoterapie skutečného života. To téma je strašně závažné, ale film si jím spíš k vlastní závažnosti alibisticky pomáhá, než aby ho dokázal skutečně obsáhnout. Vyhrocené scény bohužel v něčem evokují těžkopádnost Fesserova "onkologického" dramatu Camino, byť v podstatně snesitelnějším balení. Jako další výhonek větve "realistických filmů pro děti" (řekněme společně s Pete's Dragon) rozhodně zajímavá alternativa hlavního proudu.(27.3.2017)

  • Dever
    ****

    // Distribútor: Focus Features // Počet premietajúcich kín v USA: 1,523 // Otvárací Víkend USA: $2,080,051 //(1.4.2017)

  • tron
    **

    „Pokiaľ cítiš potrebu rozbiť veci, rozbi ich.“ Sorry, ale toto nie. Volanie netvora malo byť novým Faunovým labyrintom, ale je skôr druhým Kamošom Obrom. Čo zaskočí najmä pri pohľade na meno režiséra, ktorý v minulosti nakrútil silnú drámu Nič nás nerozdelí a skvelý horor Sirotinec. Ruka v ruke s nepresvedčivým príbehom ide nudný obor, odrádzajúce efekty, zbytočne veľká dĺžka, tradične nezáživná Sigourney Weaver a scenár plný klišé (veľmi neoriginálne spôsoby, ako pracovať so šikanou, rozvodom a rakovinou). „Dospelé“ detské filmy, ak sa vydaria, sú úžasné (Pri mne stoj!), ale tento úžasný nie je. Triviálna báchorka. Chalan v hlavnej úlohe nebol najhorší a potešila ma pochmúrna britská atmosféra a tomu odpovedajúca výprava, inak som ale tento film výrazne pretrpel.(27.4.2017)

  • Jossie
    ***

    Vizuální stránka byla hezká, herci byli fajn, příběhy stromu byly krásné, jen to citové vydírání mi tentokrát vůbec nesedlo a nezabralo na mě.(16.2.2017)

  • Dadel
    ****

    Občas se stane, že se podívám na nějaký film, o kterém nic nevím a je to moc příjemné překvapení. Čekal jsem nějakou CGI blbost pro děti, ale ve skutečnosti je to citlivý příběh o chlapci s bujnou fantazií, který se musí vyrovnat se ztrátou maminky. A až během filmu mi došlo, že český název je ve čtvrtém, ne v druhém pádě. Ale kdybych věnoval větší pozornost jménu režiséra, tak bych tak překvapený nebyl:)(18.2.2017)

  • M.a.t.t.
    ***

    Udalosť roku? Ako sa to vezme. Nepopieram, že vo vytýčených mantineloch to funguje tak, ako má, animované vsuvky vedia upútať a emocionálna nálož na konci je tak silná, že vo mne dokázala niečo zanechať. Ako celok však film vnímam ako jemne schematický konštrukt, do ktorého som sa nevedel naplno ponoriť. Na detský film, ktorým by malo byť Volanie netvora v prvom rade, naviac ide o príliš depresívny zážitok, ktorý sa silne míňa so svojou cieľovkou. Finančný neúspech tak, bohužiaľ, nie je vonkoncom prekvapivý.(25.1.2017)

  • flanker.27
    *****

    Když se na začátku dívá Connor s matkou na starého King Konga a matka vznese hlášku "lidé zabíjejí to čemu nerozumějí" nebo něco v tom smyslu, trochu jsem se začal obávat, jestli Patrick Ness nemusel v zájmu realizace své vynikající knihy přistoupit na některé úlitby studiu. Naštěstí se to odbylo jen touto hláškou a dále byl film dosti přesnou adaptací. Aneb další příklad pravidla "nechcete-li, aby vám studio zprznilo vaši knihu, zadaptujte si ji radši sami." Hlavní a nesmírně cenná myšlenka zůstala nedotčena. Nenávist k sobě samému za myšlenky, které jsou zcela pochopitelné, a přesto je nelze vyslovit bez toho, aniž člověk vzplál hněvem sám k sobě. jak vysvětluje Netvor Connorovi: lidé potřebují milosrdné lži, ale zároveň potřebují i pravdu. Pravdu je nezbytné si uvědomovat, a přesto je občas potřebné utěšit. A přestat se trestat. Je také jednoduché soudit, když neznáme všechny okolnosti, ale věci nám tak zapadají do mnohem jednoduššího a očekávanějšího pohledu na věc. Ale pravda bývá složitější. Tři a jeden příběh, které ani pro dospělého nejsou z hlediska morálního posouzení jednoduché, slouží k tomu, aby se Connor (a divák resp. čtenář s ním) musel zamyslet nad sebou, svým vztahem k matce a svou babičkou, se kterou se zatím moc nesnese, ale kterou se musí naučit chápat. Co se týče Sigourney Weaver, ta svou postavu odvedla naprosto dokonale. Scéna, kdy se vrátí z nemocnice a vidí, co Connor provedl s jejím obývákem, ač se odehraje beze slov, je ukázkou vrcholného herectví. A představitel Connora Lewis MacDougal je dětská role hodná nejvyšší úcty. Pochopit a zahrát takhle složité pocity a situace není jednoduché ani pro dospělého, on sis tím poradil na výbornou. Někde jsem ostatně zaznamenal, že mu matka zemřela ve skutečnosti, pak tolik nepřekvapí, že dokázal to co dokázal. Ještě musím zmínit výtvarné zpracování, které je nádherné, ty malby, kterými je zpracována fantazijní část filmu, zvláště tři příběhy, mi vzaly dech. Když to porovnám s knihou, tak ta zůstane na prvním místě, ve filmu mi chybí třeba pasáže s Connorovou spolužačkou či jeho úvahami, proč se mu i učitelé vyhýbají, že by byl raději, aby ho normálně vyvolávali jako ostatní, než blahosklonné přecházení v hodinách (to ignorování se pak vlastně personifikuje v osobě šikanujícího spolužáka), a tak dále. Film je zkrátka trochu jiné médium s jinými prostředky. I tak jde o jednu z nejpodařenějších adaptací knihy vůbec. P. S. Troufnu si říct, že se film/kniha dá brát i jako zobrazení potřeby mužského vzoru v životě dítěte, kluka obzvláště. Dnešní společnost si natolik zvykla na neúplné a jiným způsobem "zkriplené" (ano, silné slovo, ale stojím si za ním) rodiny, že defekt považuje za normu, ale já jsem k tomu ještě nedospěl. Jo, a pro mě to bylo hodně osobní.(2.4.2017)

  • Psema
    ***

    Patos overload...(21.1.2017)

  • TeeAge
    ****

    Čistokrvné drama, na ktoré (ne)musí mať človek náladu. Najviac ma zaujalo spracovanie jednotlivých rozprávok - animácia bola kúzelná. Hlas Liama Neesona pre strom bol výbornou voľbou. Smutný pekný film.(22.2.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Líný film, který chce k velkým emocím přijít tou nejbanálnější cestou. Bayonu mám už dávno zaškatulkovaného jako skvělého řemeslníka bez srdce. Není potřeba na dojmu nic měnit. Dejte mu třeba Marvelovku příště. 3 a 1/2(20.2.2017)

  • 3DD!3
    *****

    Strašně pěkný snímek o smrti, vyrovnávání se s ní a též o dětské fantazii, která dokáže léčit.(11.2.2017)

  • Hild
    ***

    Film, kterému vlastně nelze nic vytknout. Vizuálně nesmírně zajímavé a po celou dobu jsem z filmu cítila, že je přesně takový, jaký chce být. Problém u mě byl ten, že absolutně nejsem cílovka tohoto filmu, což by mě během traileru, u kterého jsem měla na krajíčku, vůbec nenapadlo. Volání netvora je vlastně pro mě docela těžko zařaditelný film. Po většinu času jsem si říkala, že je to prostě dětský film, ovšem nebude to pro děti až příliš depresivní? Pro dospívající to už může být lehce naivní a dospělí zase všechna témata a motivy odhalí během prvních minut a bude jim chybět větší hloubka. Výsledný dojem tak bude zcela individuální, vše bude záviset na tom, zda se diváka dokáže dotknout ta emocionální rovina, mě se tentokrát bohužel film emočně vůbec nedotkl, ale špatný film to v žádném případě není.(29.1.2017)

  • Jezinka.Jezinka
    *****

    Smrt není příliš veselé téma, není ani příliš časté konverzační téma. Na to, kolik lidí už umřelo, je až s podivem, jak málo se o smrti mluví. Smrt, která dřív byla přirozenou součástí života, děti vídaly o nedělích konec životní cesty slepic a králíků, s nimiž definitivní rozloučení proběhlo ve společnosti brambor a nádivky, případně špenátu a zelí, při nedělním obědě, stejně jako, když přišel čas, svých prarodičů, případně sem tam někdo odešel předčasně v následcích úrazů. S postupem doby se smrt přestěhovala ze dvora a světnice do nemocnic, ze součásti života se stalo tabu a z toho, co vždy bylo těžké se stalo neúnosné. Nejhorší smrt je, když se rodič dívá do hrobu svého dítěte. Vyrovnávat se jako dítě se smrtí rodiče je hned druhá v pořadí. A smrt sama o sobě není tak strašná, jako umírání. Cílovkou Volání netvora nejsou jen děti, ale každý, komu záleží na dalším člověku, protože pak mu hrozí, že bude potřebovat Netvora, aby se vyrovnal se ztrátou,(31.1.2017)

  • Davies182
    ****

    Pravda je tam venku. Smysluplná a odzbrojující katarze už dnes v ryze dramatických filmech moc často na přetřes nepřichází, spíše (a výhradněji) v jejich akčnějších podobách - a tudíž ve zcela jiných žánrových odvětvích. Je proto velmi příjemné, ujistit se po letech v tom, že takový Bayona s důvtiplnou šokující pointou stále pracovat umí.(21.2.2017)

  • Xmilden
    ***

    Nejsem kdovíjaký fanoušek Faunova labyrintu a několikrát jsem si na něj vzpomněl. A Monster Calls bych doporučil spíše věčným snílkům, kteří moc často rádi popouští uzdu své fantazie. Velmi se mě líbily Neesonem vyprávěné příběhy. Tady má pozornost fungovala na jedničku. Bohužel s přesunutím děje do školy nebo do Conorova osobního života, šla má soustředěnost vždy o úroveň níž. 60%(30.8.2017)

  • Jamal
    ***

    Od filmu jsem čekal naprosto jiného. Asi nejemotivnější fantasy s duší které jsem kdy viděl. Někdo srovnává se Spielbergovým Obrem Dobrem, který byl více pohádka, ale na toto rozhodně malé děti neberte. Výborně namluvený netvor Liamem Neesonem a stejně dobře zahrané od všech herců. Ale...., něco tomu stejně chybělo a emoce to rozhodně nebyly: za 70%.(26.3.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace