poster

Volání netvora: Příběh života

  • Česko

    Volání netvora

  • USA

    A Monster Calls

  • Španělsko

    Un monstruo viene a verme

  • Velká Británie

    A Monster Calls

  • Austrálie

    A Monster Calls

Drama / Fantasy

USA / Španělsko / Velká Británie, 2016, 108 min

Režie:

J.A. Bayona

Předloha:

Patrick Ness (kniha)

Scénář:

Patrick Ness

Kamera:

Óscar Faura

Producenti:

Belén Atienza

Zvuk:

Marc Orts

Scénografie:

Eugenio Caballero

Kostýmy:

Steven Noble
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (278)

  • POMO
    ****

    V Arrivali sa lúčila matka s dcérou, tu lúči syn s matkou. Vážnejší, temnejší a myšlienkovo hlbší film než Spielbergov hravý The BFG, s ktorým sa núka porovnanie. A Monster Calls je vlastne ďaleko viac smutnou drámou, než fantasy dobrodružstvom. Všetko v ňom sa točí okolo rodinných vzťahov a fantasy prvky sú iba prostriedok, ako príbeh priblížiť deťom. Neviem ale, či by som svoje deti chcel zaťažovať tak smutnou témou. Na pripomenutie si niektorých hodnôt je to ideálne skôr pre dospievajúcich. Tí ale dajú prednosť odtieňom šedej.(10.1.2017)

  • verbal
    *

    Takhle nějak by to asi vypadalo, kdyby matku Malého prince sklátil mozkový tumor. Za tím přeceňovaným nesympatickým Malým zmrdem by pak nenaběhla existenciálně vyhřátá liška, nýbrž heideggerovsky zpruzený strom, který by místo „Ájem Grůt“ skoro dvě hodiny otravně recitoval Pojem úzkosti, prokládaný Metaforickým úvodem do dětské psychologie pro ambiciózní popeláře, dokud by se ten hnusný asociální pazneht nenaučil mít rád Ryplyjovou. Pokud tedy nemáte gumovou páteř, abyste se mohli bez zábran kousat do prdele nudou, nebo nechodíte se sveřepě samolibým výrazem a Kierkegaardem pod paží do tlučhubovských kaváren hledat sysla blití, zabavíte se daleko lépe, když si doma najdete tu nejtvrdší zeď, budete do ní sto deset minut pateticky mlátit hlavou a pobrukovat si při tom Ó Tannenbaum.(28.1.2017)

  • Malarkey
    ****

    Ještě nikdy jsem se nesetkal s filmem, který vypráví poměrně dost smutný a emotivní dramatický příběh, jehož vyprávění si usnadňuje fantastickými motivy v podobě samotného netvora s naprosto charismatickým hlasem Liama Neesona. Vlastně bychom mohli říct, že se vůbec nejedná o fantasy. Celý příběh stojí na základě jednoho smutného lidského příběhu z ponurého anglického venkova. Nicméně právě ta atmosféra anglického prostředí a samotný netvor z celého filmu dělá opravdu povedenou událost, která na konci filmu musí rozsekat snad každého diváka.(15.12.2017)

  • Cervenak
    ****

    Na konci som rumázgal ako dážď, pekný film s myšlienkou. Bayona je nový del Toro.(12.2.2017)

  • T2
    ****

    Rozpočet $43miliónovTržby USA $3,740,823Tržby Celosvetovo $46,659,408Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,107,458Tržby za predaj DVD v USA $1,241,412║ Typovo to má veľmi blízko k Faunovmu labyrintu, to áno, len nie každý ja zas Guillermo del Toro. Nemôže sa ale Bayonovi uprieť snahu o komornú snovú fantasy, kde je hneď niekoľko silných prvkov. Kde vizuálna, triková či aj animačná stránka je na špičkovej úrovni. Dej postavený na mladom chlapcovi tápajúcom na hrane pádu do priepasti, kedy jediná blízka osoba mu mizne pred očami. Má to silnú poetiku, hrá sa to s predstavivosťou diváka. Dejovo ide samozrejme o dosť ťažkú tému, nuž a tu sa to trošku v režisérových rukách bije. Škoda nie je úplne celistvé, aj keď samotný záver dojme. Samozrejme ide o jeden z mala filmov čo majú niečo do seba, majú čo ponúknuť. /70%/(10.9.2017)

  • Marigold
    ***

    Výtvarně pozoruhodné, režijně obratné, emočně ploché... víc mě zasáhly metaforické animované vsuvky než trochu necitlivá slovní chemoterapie skutečného života. To téma je strašně závažné, ale film si jím spíš k vlastní závažnosti alibisticky pomáhá, než aby ho dokázal skutečně obsáhnout. Vyhrocené scény bohužel v něčem evokují těžkopádnost Fesserova "onkologického" dramatu Camino, byť v podstatně snesitelnějším balení. Jako další výhonek větve "realistických filmů pro děti" (řekněme společně s Pete's Dragon) rozhodně zajímavá alternativa hlavního proudu.(27.3.2017)

  • Dever
    ****

    // Distribútor: Focus Features // Počet premietajúcich kín v USA: 1,523 // Otvárací Víkend USA: $2,080,051 //(1.4.2017)

  • Fr
    ***

    „PŘÍBĚHY JSOU DIVOKÉ BYTOSTI, CONORE O'MALLEY. KDYŽ JE VYPUSTÍŠ, NIKDY NEVÍŠ, CO MOHOU PROVÉZT…“ /// Mix skutečnýho života a moudrejch příběhů ztvárněnejch fajn animací z vodovejch barev. Smutný drama o noční můře, jakou nemáš jen ty, Conore. Lidi jsou totiž komplikovaný bytosti… (kurva, to byl hnusnej doják!) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Volání netvora“, kterou v roce 2011 napsal Patrick Ness, neznám. 2.) Umírá mi máma. 3.) Jsem neviditelnej. Dá se to léčit? 4.) Thx za titule „Sarinka.luc“ a „UniCorn“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(6.8.2018)

  • tron
    **

    „Pokiaľ cítiš potrebu rozbiť veci, rozbi ich.“ Sorry, ale toto nie. Volanie netvora malo byť novým Faunovým labyrintom, ale je skôr druhým Kamošom Obrom. Čo zaskočí najmä pri pohľade na meno režiséra, ktorý v minulosti nakrútil silnú drámu Nič nás nerozdelí a skvelý horor Sirotinec. Ruka v ruke s nepresvedčivým príbehom ide nudný obor, odrádzajúce efekty, zbytočne veľká dĺžka, tradične nezáživná Sigourney Weaver a scenár plný klišé (veľmi neoriginálne spôsoby, ako pracovať so šikanou, rozvodom a rakovinou). „Dospelé“ detské filmy, ak sa vydaria, sú úžasné (Pri mne stoj!), ale tento úžasný nie je. Triviálna báchorka. Chalan v hlavnej úlohe nebol najhorší a potešila ma pochmúrna britská atmosféra a tomu odpovedajúca výprava, inak som ale tento film výrazne pretrpel.(27.4.2017)

  • Jossie
    ***

    Vizuální stránka byla hezká, herci byli fajn, příběhy stromu byly krásné, jen to citové vydírání mi tentokrát vůbec nesedlo a nezabralo na mě.(16.2.2017)

  • Dadel
    ****

    Občas se stane, že se podívám na nějaký film, o kterém nic nevím a je to moc příjemné překvapení. Čekal jsem nějakou CGI blbost pro děti, ale ve skutečnosti je to citlivý příběh o chlapci s bujnou fantazií, který se musí vyrovnat se ztrátou maminky. A až během filmu mi došlo, že český název je ve čtvrtém, ne v druhém pádě. Ale kdybych věnoval větší pozornost jménu režiséra, tak bych tak překvapený nebyl:)(18.2.2017)

  • M.a.t.t.
    ***

    Udalosť roku? Ako sa to vezme. Nepopieram, že vo vytýčených mantineloch to funguje tak, ako má, animované vsuvky vedia upútať a emocionálna nálož na konci je tak silná, že vo mne dokázala niečo zanechať. Ako celok však film vnímam ako jemne schematický konštrukt, do ktorého som sa nevedel naplno ponoriť. Na detský film, ktorým by malo byť Volanie netvora v prvom rade, naviac ide o príliš depresívny zážitok, ktorý sa silne míňa so svojou cieľovkou. Finančný neúspech tak, bohužiaľ, nie je vonkoncom prekvapivý.(25.1.2017)

  • flanker.27
    *****

    Když se na začátku dívá Connor s matkou na starého King Konga a matka vznese hlášku "lidé zabíjejí to čemu nerozumějí" nebo něco v tom smyslu, trochu jsem se začal obávat, jestli Patrick Ness nemusel v zájmu realizace své vynikající knihy přistoupit na některé úlitby studiu. Naštěstí se to odbylo jen touto hláškou a dále byl film dosti přesnou adaptací. Aneb další příklad pravidla "nechcete-li, aby vám studio zprznilo vaši knihu, zadaptujte si ji radši sami." Hlavní a nesmírně cenná myšlenka zůstala nedotčena. Nenávist k sobě samému za myšlenky, které jsou zcela pochopitelné, a přesto je nelze vyslovit bez toho, aniž člověk vzplál hněvem sám k sobě. jak vysvětluje Netvor Connorovi: lidé potřebují milosrdné lži, ale zároveň potřebují i pravdu. Pravdu je nezbytné si uvědomovat, a přesto je občas potřebné utěšit. A přestat se trestat. Je také jednoduché soudit, když neznáme všechny okolnosti, ale věci nám tak zapadají do mnohem jednoduššího a očekávanějšího pohledu na věc. Ale pravda bývá složitější. Tři a jeden příběh, které ani pro dospělého nejsou z hlediska morálního posouzení jednoduché, slouží k tomu, aby se Connor (a divák resp. čtenář s ním) musel zamyslet nad sebou, svým vztahem k matce a svou babičkou, se kterou se zatím moc nesnese, ale kterou se musí naučit chápat. Co se týče Sigourney Weaver, ta svou postavu odvedla naprosto dokonale. Scéna, kdy se vrátí z nemocnice a vidí, co Connor provedl s jejím obývákem, ač se odehraje beze slov, je ukázkou vrcholného herectví. A představitel Connora Lewis MacDougal je dětská role hodná nejvyšší úcty. Pochopit a zahrát takhle složité pocity a situace není jednoduché ani pro dospělého, on sis tím poradil na výbornou. Někde jsem ostatně zaznamenal, že mu matka zemřela ve skutečnosti, pak tolik nepřekvapí, že dokázal to co dokázal. Ještě musím zmínit výtvarné zpracování, které je nádherné, ty malby, kterými je zpracována fantazijní část filmu, zvláště tři příběhy, mi vzaly dech. Když to porovnám s knihou, tak ta zůstane na prvním místě, ve filmu mi chybí třeba pasáže s Connorovou spolužačkou či jeho úvahami, proč se mu i učitelé vyhýbají, že by byl raději, aby ho normálně vyvolávali jako ostatní, než blahosklonné přecházení v hodinách (to ignorování se pak vlastně personifikuje v osobě šikanujícího spolužáka), a tak dále. Film je zkrátka trochu jiné médium s jinými prostředky. I tak jde o jednu z nejpodařenějších adaptací knihy vůbec. P. S. Troufnu si říct, že se film/kniha dá brát i jako zobrazení potřeby mužského vzoru v životě dítěte, kluka obzvláště. Dnešní společnost si natolik zvykla na neúplné a jiným způsobem "zkriplené" (ano, silné slovo, ale stojím si za ním) rodiny, že defekt považuje za normu, ale já jsem k tomu ještě nedospěl. Jo, a pro mě to bylo hodně osobní.(2.4.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Líný film, který chce k velkým emocím přijít tou nejbanálnější cestou. Bayonu mám už dávno zaškatulkovaného jako skvělého řemeslníka bez srdce. Není potřeba na dojmu nic měnit. Dejte mu třeba Marvelovku příště. 3 a 1/2(20.2.2017)

  • Psema
    ***

    Patos overload...(21.1.2017)

  • TeeAge
    ****

    Čistokrvné drama, na ktoré (ne)musí mať človek náladu. Najviac ma zaujalo spracovanie jednotlivých rozprávok - animácia bola kúzelná. Hlas Liama Neesona pre strom bol výbornou voľbou. Smutný pekný film.(22.2.2017)

  • Psychor
    ***

    Jakožto zdejší hororový expert nemohu být s prací Juana Antonia Bayony v žádném případě spokojen. Vzhledem ke kvalitám režiséra jsem se těšil na ponurou hororovou fantasy na způsob del Torova Laberinto del fauno, jenže Monster Calls má mnohem blíže k pohádkovému příběhu pro děti. Bayona se bohužel ani náznakem nedokázal vrátit ke svým hororovým kořenům, ze kterých například vyrostl jeho působivý Sirotčinec. Místo toho s diváky vyrazil na bezpečnou vyjížďku do slzavého údolí, v kterém hrály prim skvělé herecké výkony a znamenitý audiovizuál se zajímavou akvarelovou animací. I přes mírné zklamání snímku udělím poctivé tři hvězdy a doporučím ho ke zhlédnutí.(21.1.2017)

  • 3DD!3
    *****

    Strašně pěkný snímek o smrti, vyrovnávání se s ní a též o dětské fantazii, která dokáže léčit.(11.2.2017)

  • akisha
    ***

    Ty jo, a my mysleli, že tohle bude ta správná oddechovka po Krvavém diamantu. Klamavá reklama, klamavá reklama! Podle posteru to vypadalo na nenáročnou dětskou fantasy s mluvící entitou Liama Neesona, čímž stoupla naděje, že se vykoupí za přenudného Aslana, nicméně pozor, vše bylo jinak! Místo dětské fantasy jsme dostali brutální dětské drama s umíráním matky malého chlapce na rakovinu (a žádné šetření, pěkně záběry na vystouplé kosti a mrtvolný obličej a tak), do čehož se tak nějak přimontoval mluvící strom. Já nevim, tohle nebyl koktejl, který by mi sedl. Faunův labyrint to vzal za lepší konec - když už jsme u tématu fantasy a trpících dětí. Tento film ani neměl nějakou výjimečnou poetiku a konec nebyl tak povznášející, aby vyvážil to temno předtím. A Sigourney byla dokonce dost otravná,a to je moje oblíbená herečka... No nic, prostě nelíbilo...(18.10.2018)

  • Jezinka.Jezinka
    *****

    Smrt není příliš veselé téma, není ani příliš časté konverzační téma. Na to, kolik lidí už umřelo, je až s podivem, jak málo se o smrti mluví. Smrt, která dřív byla přirozenou součástí života, děti vídaly o nedělích konec životní cesty slepic a králíků, s nimiž definitivní rozloučení proběhlo ve společnosti brambor a nádivky, případně špenátu a zelí, při nedělním obědě, stejně jako, když přišel čas, svých prarodičů, případně sem tam někdo odešel předčasně v následcích úrazů. S postupem doby se smrt přestěhovala ze dvora a světnice do nemocnic, ze součásti života se stalo tabu a z toho, co vždy bylo těžké se stalo neúnosné. Nejhorší smrt je, když se rodič dívá do hrobu svého dítěte. Vyrovnávat se jako dítě se smrtí rodiče je hned druhá v pořadí. A smrt sama o sobě není tak strašná, jako umírání. Cílovkou Volání netvora nejsou jen děti, ale každý, komu záleží na dalším člověku, protože pak mu hrozí, že bude potřebovat Netvora, aby se vyrovnal se ztrátou,(31.1.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace