Režie:
J.A. BayonaScénář:
Patrick NessKamera:
Óscar FauraHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Lewis MacDougall, Sigourney Weaver, Felicity Jones, Toby Kebbell, Ben Moor, Lily-Rose Aslandogdu, Geraldine Chaplin, Liam Neeson, James Melville (více)Obsahy(1)
Dvanáctiletý Conor O'Malley (Lewis MacDougall) se chystá uniknout do fantastického světa netvorů a pohádek. Vyrovnává se s nemocí své matky (Felicity Jones), kvůli které musí Conor trávit čas se svou nepříliš sympatickou babičkou (Sigourney Weaver). Navštěvuje jednu z britských škol, kde se každý den musí potýkat s akademickým nezájmem a šikanou za strany spolužáků. Protože Conorův otec (Toby Kebbell) se odstěhoval do tisíce mil vzdálené Ameriky, prahne chlapec po někom, kdo by ho vedl. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (18)
Recenze (323)
V Arrivali sa lúčila matka s dcérou, tu lúči syn s matkou. Vážnejší, temnejší a myšlienkovo hlbší film než Spielbergov hravý The BFG, s ktorým sa núka porovnanie. A Monster Calls je vlastne ďaleko viac smutnou drámou, než fantasy dobrodružstvom. Všetko v ňom sa točí okolo rodinných vzťahov a fantasy prvky sú iba prostriedok, ako príbeh priblížiť deťom. Neviem ale, či by som svoje deti chcel zaťažovať tak smutnou témou. Na pripomenutie si niektorých hodnôt je to ideálne skôr pre dospievajúcich. Tí ale dajú prednosť odtieňom šedej. ()
„Pokiaľ cítiš potrebu rozbiť veci, rozbi ich.“ Sorry, ale toto nie. Volanie netvora malo byť novým Faunovým labyrintom, ale je skôr druhým Kamošom Obrom. To zaskočí najmä pri pohľade na meno režiséra, ktorý v minulosti nakrútil silnú drámu Nič nás nerozdelí (a skvelý horor Sirotinec). Ruka v ruke s nepresvedčivým príbehom kráča nudný obor, odrádzajúce efekty, zbytočne veľká dĺžka, tradične nezáživná Sigourney Weaver a scenár plný klišé (veľmi neoriginálne spôsoby, ako pracovať so šikanou, rozvodom a rakovinou). „Dospelé“ detské filmy, ak sa vydaria, sú úžasné (Pri mne stoj!), ale tento úžasný nie je. Triviálna báchorka. Chalan v hlavnej úlohe nebol najhorší a potešila ma pochmúrna britská atmosféra (a tomu odpovedajúca výprava). Inak som ale tento film výrazne pretrpel. ()
Moc pěkný, nádherně vizuální a perfektně scénáristicky zvládnutý snímek. Bayona má úžasný vizuál, který mne dokázal nevídaně přesně zasadit do příběhu a prožívat všechny strasti i neřesti s hlavní postavou. Zvláště jsou pastvou pro oči animované pasáže s vodovými barvami. Když se spojí krásný vizuál, kamera a příběh, tak vznikne opravdu výjimečný snímek jako je tento. Je škoda, že takovým filmů není věnovaná taková pozornost jako jiným. Takové filmy by se měly točit na oskarech a vydělávat miliardy, protože si to zaslouží. Volání netvora je úžasný a dojemný film, který si zaslouží vaší pozornost. Minimálně jednou za život je důležité si takový film pustit. ()
║Rozpočet $43miliónov║Tržby USA $3,740,823║Tržby Celosvetovo $46,659,408▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,107,458║ Tržby za predaj DVD v USA $1,241,412║ Typovo to má veľmi blízko k Faunovmu labyrintu, to áno, len nie každý ja zas Guillermo del Toro. Nemôže sa ale Bayonovi uprieť snahu o komornú snovú fantasy, kde je hneď niekoľko silných prvkov. Kde vizuálna, triková či aj animačná stránka je na špičkovej úrovni. Dej postavený na mladom chlapcovi tápajúcom na hrane pádu do priepasti, kedy jediná blízka osoba mu mizne pred očami. Má to silnú poetiku, hrá sa to s predstavivosťou diváka. Dejovo ide samozrejme o dosť ťažkú tému, nuž a tu sa to trošku v režisérových rukách bije. Škoda nie je úplne celistvé, aj keď samotný záver dojme. Samozrejme ide o jeden z mala filmov čo majú niečo do seba, majú čo ponúknuť. /70%/ ()
Smekám před hereckým výkonem mladého hlavního hrdiny, jehož život se dostává kvůli tragickému kontextu do ambivalence - jeho největší pravdy. Chápu, že celé to musí být hrozné, osobně jsem si též prošel hrůzami, ale celý film je laděn tak trochu monotónně do jediné emoce: vzteku. Sám jsem měl barvitější pocity tragédie. Nesoudím, jen jsem u filmu usnul. ()
Galerie (97)
Zajímavosti (19)
- Kostel, který se objevuje ve filmu, je St Thomas' Church, Friarmere, který byla uzavřen v roce 1963. (ARI50)
- Scenárista Patrick Ness v komentári odhaľuje, že jeden z obrázkov starej mamy je v skutočnosti fotografia Sigourney Weaver z filmu Krotitelia duchov (1984). (Pat.Ko)
- Scéna, kde Conor (Lewis MacDougall) stojí pri bráne a pozerá sa do kopca, bola natočená v Rivington Pike v Horwichi, Bolton. V scéne bolo prostredie pre účely filmu zmenené. (Pat.Ko)
Reklama