poster

Nepochopená (festivalový název)

  • italský

    Incompresa

  • Francie

    L'Incomprise

    (Francie)
  • anglický

    Misunderstood

Drama

Itálie / Francie, 2014, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Brylin
    ***

    Nesmírně smutný film. Trhá mi srdce, jak nezodpovědní a sobečtí rodiče svým chováním ubližují dětem. Odpírají jim pozornost a lásku, vytváří pocity viny a nejistoty a vysekávají hluboké rány v dětské duši. Technicky filmu nemám co vytknout, živelná Asia Argento ví co chce a herecký ensámbl včetně dětí si dokáže ukočírovat. Mimochodem devítiletá Giulie Salerno se svojí role Arie zhostila nad očekávání znamenitě. Trochu mi ovšem uniká důvod vzniku tak smutného snímku, který navíc režisérka označila za film, který by měly vidět hlavně děti. To si přes záblesky světlých chvil úplně nemyslím. Po shlédnutí mi zůstala pouze lítost, sympatie k hlavní hrdince a silný pocit zmaru ze zbytečného ubližování a šikany. Slabší tři hvězdy. P.S. Mám neodbytný dojem, že úplně poslední věty filmu jsou určeny rodičům režisérky.(7.7.2014)

  • Marla Singer
    ****

    Nadnesená deníková forma z pohledu předpubertální Arii vzbuzuje pocit neskutečného rodičovského týrání v kombinaci se šikanou ve třídě a připomene dobu, kdy jste na základce práskli dveřma s plánem, že si sbalíte pár knih, plyšáka a gameboye a domu se už nikdy nevrátíte. Pamatujete si každou nespravedlivou facku, ale většinu malérů, ze který jste vyvázli, už jste dávno zapomněli. ___ Hlavní postava má ve snímku tu výhodu, že rodiče žijí odděleně, tudíž po sbalení věcí na truc má kam odejít - odvrácená strana mince se objeví ve chvíli, kdy začne být jednomu z vyšinutých rodičů na obtíž, takže může být stejně snadno vypakovaná. Při náhledu z první osoby se vypravěčka projevuje jako předčasně vyspělá, jediná ukřivděná a soustavně ponižovaná a možná taková i je, někdy ale v příběhu odhalí pár lepších stránek soužití v pravé italské rodině, které znemožňují jednostranný náhled oběti. Pokud jste ze začátku měli pocit objektivního vyprávění, rychle vystřízlivíte u zpomalených záběrů namachrovanýho skejťáka, osmdesátkového disca, andělského osvícení u čtení projevu nebo (a to především) u znásilňování barbín. ___ Asia Argento slibuje výlet do dětství - ne zrovna příjemný, ale o to větší jízdu.(6.7.2014)

  • Seabeast
    **

    Na rovinu, musím hodit otázky do placu. O čem to vlastně mělo být a co mi měl film sdělit? Vykreslit svět mlaďounké Arie, který je v ostrém kontrastu s tím dospělým? Nahlídnutí do italských rodinných peripetií? Zobrazení nepochopení citlivé dětské duše, která volnomyšlenkářsky proplouvá životem? Nebo jsem měl pohlédnout zpátky do svých dětských let, kdy člověk roste a formuje se jako člověk? Asi příliš otázek a možná mi nějaký ten smysl unikl, ale v tomhle dortu od pejska a kočičky jsem v pravdě nic nezahlédl a absolutně nic mi osobního nepředal.(12.7.2014)

  • Vodnářka
    ****

    "Sezona lásky přichází a zase odchází, není to přece ničí vina..", říká matka hlavní hrdinky svému oddanému rockerskému příteli a tahle věta svou nadlehčeně absurdní hloubkou vyjadřuje spád celého snímku. Italští manželé, umělci, se vším, co k tomuto spojení patří - italským charisma, hádkami po italsku, nestále uměleckým způsobem života a dosti uměleckým, hysterickým a emocionálním přístupem k jejich společné dceři. Nejkouzelnější mladá slečna se obdivuhodně statečně a rozumně potýká se všemi útrapami, jež jí tento život přináší, s jednou taškou trpělivě putuje mezi pověrčivým "dandyovským" otcem a psychicky labilní matkou, stále charismatickou a krásnou Charlotte Gainsbourg, odvážně se vypořádává se svými oblíbenějšími sestrami a šikanou spolužáků. Přitom má vlastně nejvíc rozumu a životních zkušeností ze všech, nedostatek lásky si snaží vynahrazovat svým strážným andělem - kocourem černým jako celá tahle situace a i přes několik naprosto pochopitelných klopýtnutí se úspěšně proplétá tímto extrémně hlubokým a přitom tragikomicky vyprávěným příběhem až do konce... Budete se bavit, budete smutní, ale určitě chcete s malou Ariou strávit aspoň těchto 103 minut!(6.7.2014)

  • Vojtino
    ****

    Během karlovarské projekce jsem si několikrát vybavil mnou nepříliš oblíbený Grandhotel Budapešť, který Nepochopená svou vizuální stránkou připomíná. Zatímco Anderson ale sází především na vizuálno a příběh si někam odskočil, téma tohoto snímku je patrné a siné, tudíž žádný problém z mé strany. Asia Argento je po otci výbornou režisérkou a také velmi zajímavou osobností, což dokázala osobně na nezapomenutelné diskuzi po projekci.(15.7.2014)

  • - Film měl soutěžní premiéru na Filmovém festivalu v Cannes 2014. Nezískal však žádnou cenu. (Terva)

  • - Režisérka Asia Argento odmítá tvrzení, že film je její autobiografie. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace