Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slarque
    **

    Zajímavé fiasko. Tři promarněné večery s drahým, leč podprůměrným filmem. Nevím, zda většina problémů pochází ze scénáře, který se snažil být historicky věrný, což nadřadil srozumitelnosti i vyprávění příběhu. Ono to tak mohlo dopadnout i později ve střižně, protože jsem občas měl dojem, jakoby tam nějaké důležité dílky chyběly. Ve výsledku to dopadlo tak, že pokud nemáte nastudovánu historii začátku 15. století, zřejmě se v tom všem intrikaření ztratíte (jako se to stalo mně). V opačném případě zase nevidím důvod, proč trávit čtyři hodiny s tolika klišovitými postavami. Některé scény jsou inscenovány vyloženě hloupě, párkrát se film dostal až na hranici parodie. Také moderní hrátky pana Kocába jsou čiré zlo (naštěstí jich není tolik). I ten pohled na scénu shora tentokrát není božským okem, ale jen režisérskou manýrou. A kde nakonec zůstal Hus – učenec? Smutná pocta k 600. výročí. :-((31.5.2015)

  • VaHo
    ***

    Pro běžného diváka (laika) těžké sousto. V prvním díle tvůrci riskují, že tento divák po deseti minutách buď přepne jinam, nebo usne. Není možné se zorientovat ve všech těch prelátech, intrikách, jménech a hradech (proč u postav nejsou popisky?!). V dalších dílech se naštěstí děj pohne kupředu (přeci jen, nastupují ty dramatičtější scény). Je jasné, že s rozpočtem ČT, nejde vyvádět psí kusy. Holt to není HBO. I tak si nemůžu pomoct, chvílemi mi to přišlo až moc laciné, zvlášť ty kostýmy. Nejde ani tak o tu barevnost, jako spíš o tu do očí bijící čistotu, načančanost a nažehlenost. Všechno je to moc dokonalé a uhlazené. Interiéry jsou sice hezké, ale poněkud prázdné. Je mi jasné, že se mi může kde kdo vysmát, že takhle to tenkrát prostě bylo a já o tom vím houby, ale když to v každé kapli vypadá jak u snědeného krámu, tak co si mám potom myslet… Ve druhém díle stačilo, aby se na pozadí objevily věže katedrály nebo hradu a hned to vypadalo o úroveň líp. Matěj Hádek je dobrý, ale ten kdo mě opravdu bavil, byl Vladimír Javorský, jeho Václav IV. byl nejzajímavější postavou. Elektrické kytary, vždy když se něco dramatického mělo stát, mě neskutečně s***y. Bohužel, jestli si za pár let budu pouštět Jana Husa, tak to bude ten od Vávry.(31.5.2015)

  • kinderman
    ****

    Každý film (včetně těch s historickými náměty) vypovídá především o době svého vzniku. Takže vzlykání po výpravnosti, barvitosti a exaltovanosti Vávrova opusu je svým způsobem vzlykání po 50.letech. Tento Jan Hus je z pozice scénáře zakotven v 80.letech, kdy chartisté upozorňovali na rozpory mezi státními proklamacemi a totalitní praxí. Co se týká nejžhavější současnosti, vypovídá o tom, že na podobné projekty není dost peněz, a tak se musí různě "čarovat" (což tvůrcům v mých očích vychází docela slušně, i když pořádný CGI záběr na středověkou Prahu by nezaškodil). A pochvala navrch za to, že v příběhu Jana Husa zbylo poměrně dost místa i na Jeronýma Pražského.(1.6.2015)

  • flanker.27
    ****

    Tak po dokoukání všech tří dílů říkám, že dílo má vzestupnou tendenci. Svobodovi jdou nejlépe komorní konfrontační situace, takže scény z vězení a vyšetřování jsou to nejlepší, co může film nabídnout. Dosti dobře je zvládnuto podání schizmatu v církvi. Herecké výkony považuji za velmi slušné, zvláště na dnešní dobu a téma. Ovšem Kocábova hudba je naprosto tragická a nechápu ten nápad nechat ji zkomponovat právě jeho. Nejen že se nehodí dobově, ale neobstojí ani sama o sobě (to už by byl lepší nějaký Sabaton). Spíše než s Vávrovým velkofilmem bych to porovnával s vynikajícím Ecce Konstantia. Jsem na vážkách mezi třemi a čtyřni, nakonec se přikláním ke třem. Ano, hudba za to může. Update 22.3.2016: Mno, poté, co jsem si přečetl (víceméně) odsouzení od jistého teologa a historika církve, z kterého ač v rozsahu cca 2 stran jsou věcné tak tři věty, zatímco zbytek až neuvěřitelně připomíná kejhající potrefenou husu, jsem se přece jen rozhodl své hodnocení zvednout na 4*. Krom toho dodávám, že mám občas pocit, že panuje přesvědčení, že když se nějaká věc nepodá dostatečně "kontroverzně", že to automaticky snižuje hodnocení.(30.5.2015)

  • Flego
    **

    Miniséria má síce vzostupnú tendenciu, ale na záchranu je to málo. Režisérovi určite svedčí komornejší prístup, preto je zrejme tretia časť najlepšia. Divák je utopený v množstve postáv, nepresvedčivých výkonov / najlepší je určite Milan Kňažko /, neustále atakovaný nevhodnou hudbou a peniaze neboli vidieť ani vo výprave.(3.6.2015)

  • - Kostýmy byly navrženy známou výtvarnicí Alenou Schaferovou. (M.B)

  • - Knihu, která se stala předlohou pro snímek, napsala Eva Kantůrková v osmdesátých letech. Kantůrková spolupracovala i na scénáři spolu s režisérem Jiřím Svobodou. (Olík)

  • - Poštolka, která vlétla Janu Husovi (Matěj Hádek) do žaláře a na konci při upalování věž opouštěla, se jmenuje Pišta. Vlastní ji sokolnická společnosti Teir. (IrisB)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace