poster

Elle

  • Francie

    Elle

  • Německo

    Elle

  • Slovensko

    Elle

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    Elle

  • Austrálie

    Elle

  • Nový Zéland

    Elle

Drama / Thriller

Francie / Německo / Belgie, 2016, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    ****

    Verhoevenova tvorba mě asi nikdy nepřestane bavit. Přesto od Černé knihy jsem měl trochu obavy, jestli se už tak trochu nejednalo o jeho filmové rozloučení. Snímkem Elle však moji domněnku, k mému milému překvapení, vyvrátil. Psát o tom, že jde o velmi svéráznou podívanou, ve které znovu nechybí všechny režisérovy libůstky, je asi zbytečné. Už ten mix komorního dramatu, mysteriózního thrilleru a zlomyslné, lehounce dráždivé vztahové tragikomedie dělá svoje. Díky pestré paletě motivů mě sledování filmu opravdu bavilo. Vztah se synem, postupné odkrývání minulosti, stále otrlejší „ozvěny“ znásilnění, cynické pozorování propletence vztahů, absurdní situace, chvilky napětí, sem tam erotické dusno. To vše tam je v různých dávkách, no a v popředí této směsice Isabelle Huppert, která s naprostým přehledem zvládá…leccos (do dnešního dne jsem s ní prakticky nic neviděl, což bych i rád napravil, na druhou stranu díky zkušenosti s Pianistkou už tuším, co od ní můžu očekávat). Solidní 4*, staré prase Verhoeven stále umí.(30.12.2017)

  • JohnMiller
    ****

    Nezávislé ženy teda veľmi nemusím rovnako ako aj filmy o nich, no keď už to má atmosféru ako z gialla a chladné násilie ako new french extremity, netrvalo dlho a jej čaru som podľahol. Thriller chladnejší ako psí čumák ma prekvapil svojim neštandardným scenárom, ide o komerčne úspešného režiséra a u nich sa zvyčajne ide na istotu bez experimentovania, dejové linky sa miešajú, a vždy vyvrcholia znásilnením, jedného násilníka ktorý je dlho neznámy no keď sa zistí jeho identita, diváka to nečakane prekvapí a to sa ešte snímka neblíži k vyvrcholeniu no proste paráda. Hudba je tu veľmi kvalitná, herecké výkony tiež. Audiovizuálny pokrm ktorý nasýti aj žrúta ako som ja.(8.4.2017)

  • JohnnyD
    ****

    Rozkošná úchylnosť. Vo svojej podstate je to ultra-čierna situačná komédia. Úprimne nerozumiem tomu zaškatuľkovaniu ako "psychologický thriller". Samotná psychológia hlavnej hrdinky je len konštruktom na povrchu. Je len katalyzátorom všetkých tých absurdných scén a jej konanie je zásadne účelové. A to nie je kritika ale konštatovanie. Všetko smeruje do precízne vygradovaných šokujúcich scén, ktoré skôr či neskôr doplní nejaký gag alebo hláška. Hitchcock nakrútil Psycho ako čiernu komédiu, pri Elle je tento Verhoevenov zámer ešte zrejmejší.(27.3.2017)

  • castor
    ****

    Evropský provokatér a mistr erotických thrillerů Paul Verhoeven se (i s ohledem na svůj pokročilý věk) vrátil ve velkém stylu. Žádná senilní báchorka o jedné manipulativní šéfové, ale poctivá a originální podívaná, která by to měla za oceánem podstatně obtížnější než v tematicky otevřenější Evropě. Verhoeven zkoumá lidskou zvrácenost z několika pohledů, hlavní postava je zkažená potvora, kterou všichni poslouchají a která i po sexuálním násilí na vlastní osobě povstane a dělá, jakoby se nic nestalo. Verhoeven se na lidské slabošství dívá zkušenou optikou, předkládá několik dialogově vypiplaných scén, mnohá překvapení i silná sdělení. Není to film, který by přitáhl masy, ale chlapík, který stojí za vysokorozpočtovými kusy, jako jsou Hvězdná pěchota, Základní instinkt nebo RoboCop, dokázal, že by nás měl těšit častěji. Zdálo se, že za oceánem ztrácel inspiraci, odešel domů, kde pak natočil jeden z nejlepších filmů své kariéry, Černou knihu. Ambice mu nechybí ani tentokrát. Samozřejmě v tom velkou roli hraje odvážná a velmi přesvědčivá Isabelle Huppert, která si řadu scén krade pro sebe. Tempo vlažnější, pár odboček nadbytečných. Místy ale výborně satirické, těším se s Verhoevenem na příště.(31.10.2016)

  • dopitak
    ****

    Michèle je silná žena, velmi silná žena. S tímto tvrzením se dá obhájit většina výstřelků scénáře, který je mimochodem brilantní a rozhodně vás mnohokrát překvapí. Nudit se u filmu nebudete, i když některé detaily už byly trochu přes čáru (mlácení hlavou o zeď) a taky si zkuste dlaní plácnout proti jiné dlani, těžko dosáhnete efektu, jaký jsme viděli. Isabelle je hodně svlečená, ale do filmu to tak nějak patří. Co čekat? Pořádnej krvák, hodně dobrý lekačky a hlubokej náhled do života Francouzů (ale to už my, příznivci současné kinematografie země galského kohouta, tak nějak známe). Nejhezčí žena: Virginie Efira (role Rebeccy). Další role tady v galerii neoznačených herců: Michelin exmanžel: Charles Berling (viděl jsem ho už na Festivalu francouzských filmů v Hotel Bejrút; jeho milenka Hellen: Vimala Pons; Michelina možná snacha, matka jejího "vnuka" Josie: Alice Isaaz (což mi připomíná ten vtip o tom, jak se jedné mladé paní narodí dítě, a ustaraná sestřička jí říká, že asi všechno není, jak by mělo být, a maminka odvětí blahoskloně: to vám byla sestři taková párty, že to mohl být klidně pes..). Film ani ne moc ze života, ale hodně zajímavej a bavit bude.(22.1.2017)