Reklama

Reklama

Ai no bórei

  • Japonsko 愛の亡霊 (více)
Ukázka z filmu

Obsahy(1)

Japonsko 1895: krásná Seki (Kazuko Yoshiyuki) každý večer hýčká svého manžela, stárnoucího "rikšaře" Gisabura (Takahiro Tamura). Koupe ho, masíruje, nabízí mu saké, dokud Gisabura neusne a Seki nezůstane stejně bdělá jako neuspokojená. To se mění, když se ve vesnici jednoho dne objeví mladý voják Toyoji (Tatsuya Fuji), jenž byl právě propuštěn z armády... Podle literární předlohy Itoko Namury. Film byl oceněn v roce 1978 na festivalu v Cannes cenou za nejlepší režii. (Pohrobek)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (5)

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Kultivovaně natočený duchařský příběh o zločinu a trestu, nahrazující hrůzu hororu (která by se vzhledem k tématu nabízela) jitřícím přecházením mezi krásou a ošklivostí, bezmála zaměnitelnými. Podobně jako bývají orientální prózy prokládány básnickými vsuvkami, tak i zde do členitého děje vstupuje jedinečný obraz krajiny i interiéru, který se – bezmála povýšený na báseň (jako haiku o náladě rána nebo zlomek písně nenadále zaslechnuté či ve vzpomínce vybavené) – konfrontuje s temným příběhem. Psychologicky věrohodné hraní postav a jejich stylizace nestrne na naturalistickém zrcadlení toho nejsyrovějšího, ale uchovává si při vší uvěřitelnosti poutavou přízračnost, nadreálnost. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Krásný příspěvek k tradičním japonským kaidan - duchařským filmům. Podivuhodný formou i obsahem. Naplněn skutečně horoucí a překrásně stylizovanou erotikou. Zvláštní svým občasným takřka groteskním přístupem. Podivuhodná jízda mlhou v rikše, tažené zavražděným manželem. Hra světla, listí, vášně, lásky i strachu. Strhující obrazy těla padajícího do studny i horečného hledání na dně bahnité propasti - jak v samotné studni, tak v dotčených lidských duších. ()

Reklama

stub 

všechny recenze uživatele

Po sporném, kontroverzním In the Realm of the Senses jde o velmi příjemné překvapení. Oshima sám označoval snímek jako ještě odvážnější, což je jistě relativní, ale pravdou se jeví býti spíše opak. Vynikající téma, rafinované paradoxy a o něco hlubší ponor oproti předchůdci, činí z tohoto ultraoriginálního kaidanu velmi dobrou podívanou - a jde to i bez penetrace;) ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama