poster

Personal Shopper

  • Francie

    Personal Shopper

  • Německo

    Personal Shopper

  • Slovensko

    Personal Shopper

  • Velká Británie

    Personal Shopper

Drama / Thriller / Mysteriózní

Francie / Německo, 2016, 105 min

Režie:

Olivier Assayas

Scénář:

Olivier Assayas

Kamera:

Yorick Le Saux

Producenti:

Charles Gillibert

Střih:

Marion Monnier

Kostýmy:

Jürgen Doering
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • poz3n
    ***

    Hodinu a třičtvrtě dlouhá intimní pouť s Kristen Stewart. Už to samotné mi stačí na zábavný večer. Assayas nijak zvlášť nevybočuje od svého stylu vyprávění, kterým mě docela zaujal ve svém předchozím Sils Maria. V určitých momentech je však možná ještě nejednoznačnější a tím balancuje o něco víc na hraně, která určuje, o čem film vlastně je. A to je asi můj jediný problém s Personal Shopperem. Je to hrozně dobře koukatelný guláš, který chvílemi smysl dává a jindy působí jako žánrová přeskakovaná. Když se pak ale podíváte, jak si Kristen Stewart zkouší šaty, může vám to být celé jedno. 6,5/10(18.5.2017)

  • kaylin
    ***

    Zvláštní snímek, který spojuje žánr, jež by mohly fungovat samostatně. Drama o dívce, kterou nebaví její práce a snaží se dostat ze smrti svého dvojčete. Do toho je to ale ještě mysteriózní thriller s doslova hororovými scénami. A i když některé scény samostatně fungují zajímavě, celkově, ani s poslední scénou, se nějaké velké duchovní naplnění nekoná.(16.5.2017)

  • Anderton
    ****

    Personal shopper bude dlho dráždiť rôznymi možnýmiinterpretáciami. Podľa mňa je ale dôležitejšie to, o čom sa snaží rozprávať a ako to robí, ako nejaké presné zaradenie každého dejového dielika do celkového puzzle. Film o samote a trúchlení, kde to odcudzenie v modernom svete cítiť v každom zábere. Veľmi dôležitý motív zrkadiel, technológií, odpojenia Maureen od sveta mobilom so sluchátkami, to všetko dáva svoj "metaforický" zmysel a je to pre mňa dôležitejšie, ako dokonale pochopiť sujet. Možno je to miestami rozpačité, samoúčelné a Assayas sa predvádza, ale je to veľmi uhrančivé. Niečo v štýle Neon demon, tu sa myslím budú hodnotenia ľudí dosť prekrývať. Ak vám sadlo jedno, sadne vám aj druhé.(1.5.2017)

  • Lanark
    **

    Tady se těžko píše komentář bez spoilerů. Odmítám myšlenku, že tajuplné a nedořečené se automaticky stává hluboké a psychologické. Je tu příliš mnoho indicií, ze kterých vyplývá, že Maureen truchlí a tápe a neví co se sebou a proto se upíná na schopnosti svého bratra, který měl ve všem jasno. Zároveň mystické a hororové scény jsou sice působivé, ale díky "reálným" scénám se dají racionálně vysvětlit. Krom tedy bratra za oknem a hotelových dveří - které mi tak ale přijdou jen jako pokus o zmatení diváka a snahu vyvolat kontroverzi tam, kde není potřeba. Kdyby Personal Shopper byl bez těchto efektů, pouze o osamělosti, nenaplněných snech a truchlení za zemřelé, ve kterém by režisér rozvíjel vnitřní psychologii postav rafinovaněji než utíkáním k nevysvětlitelnému nadpřirozenu, byl by pro mne mnohem zajímavější, přemýšlivější a působivější. Ale možná jsem to jenom já. *buch*(10.5.2017)

  • Botič
    ****

    Intimní studie samoty a odcizení v jiné zemi, která je jako taková mnohem děsivější, než duchařský rámec do něhož je zasazená. Olivier Assayas se noří a lehce šťouchá do společnosti, která žije ve stínu a postupně nahrazuje/vytlačuje lidský kontakt SMS/Messenger zprávami, díky čemuž se tak sama stává duchem bez reálných obrysů a tvarů.(25.3.2017)

  • - Natáčelo se také v Praze. (jlhgjh)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace