Komentáře uživatelů k filmu (195)

  • T2
    ***

    Rozpočet $11miliónovTržby USA $33,039,490Tržby Celosvetovo $48,794,946Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ ponúknutý príbeh určite zaujme ale nedokáže úplne omámiť súdne ťahanice prevažne na plocho ukecané - nezaujímavé, Helen Mirren ako tak újde ale nedostane sa nám pod kožu tak ako by sa patrilo, Ryan Reynolds na takúto úlohy mdlý, v rámci rozprávania skôr zaujmú dejové návraty do doby vpádu nacistov do Viedne, tak to má dobrú atmosféru a herci tam slušne hrajú /videl v kine: 60%/(8.7.2015)

  • laik_60
    ****

    aj keď bol koniec dopredu známy, predsa ma viac zaujímala druhá línia (nie návraty a spomienky na minulosť) ale práve tie "právnicke klučky" a výhovorky a spôsob, ako bolo nakoniec Rakúsko nútene vzdať sa obrazov a odovzdať ich pôvodnej majiteľke. A môj osobný dojem a názor, že nešlo o okázalosť a zmysel pre spravodlivosť dotyčnej dáme a jej právnikovi ale predsa len o prachy mi ten film veru nevyvrátil. Na druhej strane ma v tejto súvislosti napadlo ako by sa asi zachovali Rusy, keby tie obrazy boli v Tretjakovskej galerii alebo v petrohradskej Ermitáži. Tí by veru milých Američanov rýchlo vypoklonkovali. Rusi sa svojich vojnových koristí veru tak mirnix dirnix nezbavia.(1.10.2017)

  • moviefilm
    **

    Taká umelecké Philomena, ibaže režijne a HLAVNE scenáristicky oveľa menej podarená. Dej je až príliš priamočiary, Reynolds je hrozný a tak jediné, čo ten film ako-tak zachraňuje je hudba a výborná Helen Mirren. Inak vlastne strata času. Niežeby to urazilo, ale od nadchnutia to má ďaleko...(3.12.2015)

  • Moogwi
    **

    Pohádka o tom, jak hodná babička chce prodat obrazy Rakousku za 255 milionů euro, protože nabízených 150 mlionů jí přijde málo, tak se naprdne a prodá je Ronaldu Lauderovi za 135 milionů dolarů, který mimo jiné o pár let později žaluje Českou republiku kvůli TV Nova, protože vlastnění 12 televizních stanic mu nestačí. Těch 21 milionů dolarů od švýcarského restitučního fondu za cukrovar také přijde vhod. A do toho nám zdárně sekunduje právník Randol Schoenberg, ve filmu prezentovaný jako nezkušený panic, který právě spadl z višně, přičemž opak je pravdou, který si přišel na 96 mega.Bohužel tyto zajímavosti se do filmu jaksi nedostaly, zřejmě omylem ha-ha, čímž posouvají toto košer dílo do historické sračky. Ani bych se nedivil, kdyby rejžovi za natočení téhle demagogie podšoupli nějakej ten obrázek.(24.6.2015)

  • puleček
    **

    Mohl to být velice zajímavý film o silném životním příběhu, ale vznikl z toho plytký paskvil, který nemá šanci nějak utkvět v paměti.(26.6.2015)

  • andiek05
    ****

    Většina filmů, která v sobě nese téma 2. světové války, přináší hodně věcí k přemýšlení. Ale u tohoto filmu oceňuji, že mi umožnil úplně nový další aspekt k zamyšlení se - věci v přítomnosti. Historická linie byla hodně působivá a myslím si, že opravdu dobře vylíčila danou dobu. Pro mě to byl ve všech ohledech hodně zajímavý, poučný a emotivní film.(9.8.2015)

  • Johnny.ARN
    ***

    Dokáže to zaujať, nedokáže to strhnúť. Atmosféricky skôr vyhrávajú scény z minulosti, v "sučastnosti" ma trochu iritovalo to skreslené židovské myslenie, kedy zrazu už nikomu neide o peniaze. Ako vraví, príbehovo je to zaujímavé, herci sa snažia, taktiež kamera je výborná. Reynoldsa som jakživ v roly vzdelaného intelektuála nevedel prekusiť. Dajte mu katany a budem spokojný. Menším plus je aj to, že to nie je zbytočne dlhé a umelo naťahované. 3 z 5(2.12.2015)

  • Pedross800
    ****

    Kdo se dívá pozorně, ten tam kouzlo, hloubku a velkou výpovědní hodnotu najde.....a ty tolik tu zatracované "nekoukatelné" pasáže ze soudních síní netvořily ani čtvrtinu filmu. To hlavní se odehrávalo ve vzpomínkách na minulost a v dech beroucí závěrečné procházce hlavní hrdinky domem svého mládí, to byla jednoduše nádhera, která až mrazila.(6.2.2017)

  • hansel97
    ***

    Velmi kvalitně zpracované silné téma, které však mělo mnohem větší potenciál a proto tak ubírám body. Film působil velmi mdle a zachraňovat ho dokázaly pouze herecké výkony a vynikající vizuální stránka. Neuvěřitelně mě například bavil flashback o útěku Fritze a Marii z Vídně a také zakončení filmu, ale zbytek byl nudný. Nevím, jestli to šlo udělat dramatičtější. Přijde mi opravdu umění přenést do filmu záživně nudné soudní jednání, ale jelikož takové filmy jsou, tak se asi dalo něco dělat i ty. Díky bohu, že tam byla alespoň ta Helen Mirren.(25.6.2015)

  • sator
    ***

    Hmm...(28.10.2018)

  • ti88na
    ****

    Zase ďalší spôsob ako vyrozprávať hrôzy holokaustu trochu inak, z iného uhla, ale pritom tá podstata ostáva. A myšlienka len akejsi hranej snahy o poskytnutie zadosťučinenia, ale len do tej miery, pokiaľ to vyhovuje bola veľmi dobrá a trefná. Američania si z toho urobili reklamu sami na seba, ale na to si už musím zvyknúť.(3.1.2016)

  • JustMeeKatie
    *****

    K "Dámě ve zlatém" jsem v minulosti už párkrát zabrousila, ale vždycky jsem si říkala, že tohle téma mě moc zajímat nebude. Nakonec jsem si nedávno řekla, že tomu dám šanci a dobře jsem udělala. Já byla z filmu nadšená! Hrozně moc se mi líbil. Byl perfektně zpracovaný, moc se mi líbily třeba flashbacky do Mariina mládí, kde nám bylo ukázáno to dobré i špatné. Helen Mirren zde byla úžasná a já nechápu, že se nedočkala nominací na Zlaté glóby, BAFTAs ani Oscary. Podle mě podala opravdu bravurní výkon. Věřila jsem jí každé slovo, každou emoci. Ryana Reynoldse bylo zase potěšení vidět jako skvělého sekundujícího herce. Hodně se mi zde líbili i Daniel Brühl a Tatiana Maslany (té bych hned věřila, že je rodilá Rakušanka). Také jsem ráda, že byl tento příběh z v podstatě neznámé historie zfilmován, protože bychom se o něm jinak nedozvěděli. Je to zase jiné odvětví vyřizování si účtů s poválečnými zločinci - v tomto případě spíše zločiny. Ačkoliv je film založený na skutečné události, jsem moc ráda, že měl šťastný konec. Je mi jasné, že to se moc často nestává. V tomto případě mě to zahřálo u srdce.(11.7.2017)

  • BarryLyndon
    ****

    Přiznám se, že mám strašně rád Helen Mirren, jako herečku i jako ženskou. Na ní je radost koukat ve filmu i s ní číst jakýkoliv rozhovor. Jaká příjemná změna oproti takové Meryl Streepové, i když je teda docela zvláštní, abych měl nejoblíbenější herečku, které je 70. *:)* Ale nestydím se za to, už protože tady naprosto exceluje. Nebudu to protahovat, je to velký film. Dějově ne uplně nepodobný Philomeně, jinak prakticky ve všech ohledech lepší. Má to krésné proplétání flashbacků a "současnosti", hlavně závěr je takhle kouzelný! Rodiče mi říkali, že se tohle kdysi poměrně dost sledovalo, já o tom slyšel uplně poprvé, proto jsem byl až do konce napnutý jako struna. Jenom jsem měl pocit, že to i přes vyhrocené scény dost herecky nedával Ryan Reynolds, tady mu komik Coogan ve Philomeně ukazuje záda. Netuším, jak je to v tomhle s politikou studií, ale v klidu bych si to dokázal představit na Oscarech, klidně i v několika kategoriích, hlavně pro Helen Mirren. Určitě doporučuju i přes "jenom" 8/10(23.6.2015)

  • alisa.upir
    ***

    No já nevím. Hezký, strašně altruistický příběh, dokonce se jim podařilo mě u konce rozbrečet. Hm, ale na druhou stranu se ten film nějak strašně vleče. Člověk by ho chtěl nějak nakopnout a popostrčit, a ono nic. A Daniela Brühla jsem tady asi vůbec nepochopila.(14.11.2015)

  • sedm.1
    ****

    Naprosto parádní drama. Tomuto snímku jsem věnoval pozornost prakticky jen z důvodu obsazení Ryana Reynoldse a Helen Miller, o zápletce jsem věděl minimum a popravdě jsem samotnému filmu ani příliš nevěřil, že by mě mohl nějak vyloženě oslovit, o to víc jsem byl ale z výsledku doslova nadšený. Film se sice nerozběhne v nějakém divokém tempu, spíš je v úvodu navazována atmosféra, seznámení se s postavami, a tak podobně, postupně se děj ale rozběhne k doslova až strhujícímu spádu, kdy se dá sice chvílemi vytknout jistá zkratkovitost důležitých scén a informací, na druhou stranu si divák vážně ani na moment nevydechne, a to až do neuvěřitelně silného emočního finále, čemuž pomohlo nejen to, že jde o film dle skutečných událostí, ale i že výsledek je jen těžko odhadnutelný, mohlo to prostě dopadnout tak, i tak, a následný dopad je pak o to víc silnější. Jinak samotná zápletka je neuvěřitelně poučná a poutavá, a dozvěděl jsem se díky tomuto snímku i dost nového a zajímavého. Přirozené herecké výkony jsou pak též perfektní, uvěřitelné a přesvědčivé, napětí a atmosféra jsou velmi působivé a fungující, zkrátka já Dámě ve zlatém nemám opravdu co vytknout, a je obrovská škoda, že není tato podívaná až tolik známá, neboť jde o doslova skrytý filmový klenot.(26.2.2018)

  • Chegi
    ****

    Brilantní Helen Mirren jenž hravě zastíní i Dámu ve zlatém. Soudní drama proložené emočními vzpomínkami na útěk z nacisty ovládaného Rakouska a to vše dle skutečných událostí. Ač poměrně nenápadný film, je tento snímek rozhodně zatím jedním z nejzajímavějších v letošním roce.(21.6.2015)

  • Babous
    ****

    Soudní drama, které nenudí. Ano, místy (zvláště ve flashbacích) to hraje na sentimentální notu a pocity, ovšem nedá se říct, že jenom na efekt. Skutečností totiž zůstává, že Rakušané se se svou minulostí pořád nevyrovnali tolik, jako Němci. Příběh mě opravdu zaujal, neměl jsem tušení, že se za Klimtovým známým obrazem skrývá takové drama.(12.7.2015)

  • Luteka
    *****

    Pro mě jeden z mála smysluplných filmů posledních let, který si opravdu zaslouží 5 hvězd. Příběh mě dojmul, herecké výkony (samozřejmě hlavně Helen Mirren, kterou jsem vůbec nepoznala) byly upřímné a nenásilné a téma filmu zajímavé a unikátní. Žádné podivné zvraty, zbytečné akční či slzydychtící scény. Prostě upřímnost, skromnost a uměřenost - v dnešní době nevídané ...(11.12.2015)

  • jefff
    ***

    Řemeslně pěkně napsaný životopisák, ale bez většího překvapení. Některé retro scény byly, ale velmi zdařile natočené.(6.2.2017)

  • P1tr
    ****

    Simon Curtis točí na první pohled nenápadné filmy, které při shlédnutí a bližším pohledu nabízí slušné vyžití a obsahovou hloubku. Dáme ve zlatém to jen potvrzuje, neboť ačkoliv je hlavním příběhovým tahounem moderní dějová linka, dokáže se pomocí flashbacků snímek detailně vyjadřovat také k minulosti a nakonec funguje výborně ve dvou časových osách, které se skvěle doplňují a umocňují emocionální impakt. Helen Mirren a Ryan Reynolds ve svých rolích excelují a zvedají scénář i ve slabších místech, kterých se bohužel pár najde a které brzdí tempo zejména repetitivností motivů a určitých momentů, ovšem nejedná se o nic závažného, co by výrazně kazilo celkový dojem.(4.3.2018)

  • VanTom
    ****

    Spornou restituci tady sledujeme z pohledu dědičky, jejích smysluplných pocitů a důvodů, proč chce slavné Klimtovy obrazy - toho času již kulturní památku, jenže ukradené nacisty její rodině, získat zpět a proč to dotáhne až k soudní při s rakouským státem. Přidáme-li působivé vzpomínky na válečnou perzekuci židů v "okupované" Vídni a jako vždy výbornou Helen Mirren, vyznívá působivě emocionálně, jako napravení dávné nespravedlnosti.(21.3.2018)