Komentáře uživatelů k filmu (195)

  • gogo76
    ****

    Zdá sa, že s Big Bearom a Volodimirom2 sme vo výraznej menšine a film mnohých pre mňa nepochopiteľne neoslovil. Verbalove intelektuálno-komediálne komenty ma nikdy nebavili a ako "obľúbený užívateľ" by mi bol v topke na hovno, pretože sa s ním zhodnem na 4 filmoch zo 100. Tak nech píše chujoviny ďalej a ovplyvňuje tých, ktorí sa dajú a nemajú vlastný názor. Príbeh podľa skutočnej udalosti na mňa silno zapôsobil a obrovský podiel na tom mali nielen vojnové scény z Rakúska obsadeného Nemcami, ale hlavne neuveriteľný herecký koncert H. Mirren, ktorá ma svojou postavou očarila. Márii Altmanovej prepožičala príjemnú ľudskú podobu sebavedomej, hrdej i vtipnej žene, ktorá sa nevzdáva. V menších úlohách potešili nemeckí herci D. Bruhl a T. Schilling. Atmosféru výborne dokresľuje krásna hudba, ktorej spoluautorom je H. Zimmer. Prisahám, že záver, ktorý síce tak trochu kopíruje záver filmu Cameronovho Titanicu, som si pustil asi 5 krát. Návrat H. Mirren do domu, v ktorom vyrastala, stretnutie so svojimi blízkymi a krásny, úprimný úsmev na záver...K tomu tá božská hudba , no proste krása. Nechýbalo veľa k plnému počtu. 80%.(13.2.2016)

  • agassi68
    ***

    Typicky kontroverzný film. Na jednej strane skvelá Mirren a Zimmerova hudba, na strane druhej neuveriteľná reklama na mesto Viedeň, skreslený pohľad na dobrotu a nezištnosť židov, či rozprávka o právnikovi, ktorý vôbec nešiel po peniazoch..Takže spravodlivé tri aj keď tým dehonestujem herecké umenie horeuvedenej dámy.(28.6.2015)

  • Huguette
    ***

    Předem jsem věděla, jak film dopadne, protože známá obraz navštívila v galerii, v níž se obraz nachází. Prý byl velkolepý. Z filmu, na nějž jsem šla hlavně kvůli často vychvalované mé oblíbenkyni Helen Mirren, jsem takový pocit neměla. Líbil se mi, nenudil mě a rozšířil mi obzory. Nicméně jsem stále kdesi uvnitř cítila nějaký rozpor, takovou vnitřní diskuzi, proč se mi ta či ona scéna nebo pojetí nechce přijmout. Zdálo se mi to šponované, nafouknuté a "přiušlechťované"...ano takové pitomé slovo mě napadlo... měla jsem dojem, že se tvůrci násilně snažili převést pohled na Rakouskou vládu a na "spravedlnost" v podobě toho obrazu nepřirozeně do černo/bíla; víc, než to asi bylo... Takové "tlačení na pilu" oběma směry - prázdně přifouknout morální aspekty, vyzdvihnout a zveličit nebo upřednostnit či jen vybrat to lepší z pohnutek získat ten obraz...a naopak vybrat či poskytnout jen to nejhorší z pohnutek protistrany... nejsem právník a uznávám, že moje slovo je víc než nicotné, ale lidsky si myslím, že se spor dal vyřešit jinak - pozor SPOILER! .........stále totiž mám pocit, že Dáma ve zlatém mohla zůstat v Belvederu (pokud by jej řádně odkoupil), se změněným názvem, navrácenou identitou Adele Bloch-Bauer a novým příběhem, který by obraz jen pomyslně posunul na stranu ukřivděných Rakušanů...ale to už je komentář k situaci a ne k filmu. A zpět Helen - ano, souhlasím, byla výborná! Ale i ostatní odvedli dobrou práci. 3,5*(2.7.2015)

  • Ombak▼Penari
    ****

    Snímek určitě dojemný a v tomto směru i precizně natočený, kdo by tady Helen Mirren nedržel palce i u nohou, že? Realita byla patrně trochu jinde a o pohnutkách obou hlavních hrdinů by se asi dalo debatovat, protože tohle je až příliš průhledně tendenční a jasně ukazující, kdo je ten ultrazlý a kdo ten jediný spravedlivý. Nicméně, beru to jako vypsání jednoho příběhu, kdy se někdo domohl toho, co mu právem patří. Příběhu, který je umě přikryt krásným, značně romanticky zabarveným hávem. Z tímto vědomím tomu ty čtyři s klidem dám.(30.10.2015)

  • anatheman
    *****

    U tohoto díla jsem prakticky neměl žádná očekávání. Člověk si už říká, že na téma holocaust, WWII, či vyrovnání se s minulostí toho bylo natočeno již dost a že tím pádem není zkrátka možné něčím překvapit. Jenomže tento film byl u mě schopen tuto předsudkovou bariéru překonat. Ba dokonce si troufám tvrdit, že jsem dlouho nezažil, aby mě nějaký film tak emocionálně uzemnil. Přitom se nejedná o nějakou prvoplánovou žďímačku slz. Navzdory tématům vážnějšího rázu se dokonce dočkáme i nejedné nadsázky a ironie, což vytváří přirozený a příjemný kontrast. Harmonicky a trefně se mísí retrospektivní pasáže z předválečné (a samozřejmě z následné válečné) minulosti a vyprávěný děj v přítomnosti. Na nostalgii tedy narazíte na každém rohu. Film mi svým způsobem připomněl Sluneční svit s Fiennesem. Dáma ve zlatém by mohla k němu potenciálně vytvářet sequel. U obou těchto snímků si dovolím i tvrdit, že i když představují spíše osobní dramata než komploty v kancelářích světových vůdců, které vedou k vytvářejí klíčových historických událostí, vypovídají o minulosti více než jakýkoliv jiný ortodoxní historický biják. Můžete krásně vidět proměny doby a především psychologický dopad na všechny aktéry. Z herců asi nejvíce překvapil Reynolds, kterého jsem si nedokázal v takto laděném filmu představit, ale opravdu dokonale pasoval. U dalších protagonistů by bylo jistě velké klišé pět věšené ódy. No a jaká hanba, že jsem ještě nezmínil soundtrack. Ten byl totiž naprosto dechberoucí. Nevím, kdo měl větší podíl při skládání této zvukové slasti (byť mi uši říkají, že nejspíš Zimmer), ale to je celkem jedno, jelikož se výsledek poslouchá opravdu nádherně.(10.6.2016)

  • rekkky
    ***

    Sekvence vzpomínek na okolnosti emigrace z Rakouska svou kvalitou dalece převyšují části z průběhu začátku pátrání po pozůstalosti potažmo soudních sporů. Helen Mirren hraje absolutně nepřesvědčivě a někdy zbytečně přehrává, což jen podepisuje příliš nafouknutý příběh.(14.5.2017)

  • hazaba
    ****

    Hodně zajímavý snímek se skvělou Helen Mirren a Ryanem Reynoldsem. Záběry z minulosti, které pronikaly současností, dávaly snímku širší dimenzi.(29.10.2017)

  • Likan7
    ***

    Scény z minulosti byly perfektní. Kéž by se film odehrával jen v této linii. Bohužel tu je i ta hlavní, která je nezajimavá, unylá a režisérsky nezvládnutá. Upřímně vás na tom zaujme jen počet celkem známých herců, solidní Reynolds, skvělá Mirren a útěk před nacistickým vojákem skrz lékárnu. Zbytek je šeď a nuda.(9.10.2016)

  • Majkak
    ***

    Simon Curtis si bohužel neudělal úplně jasno, zda chce klást důraz na principiální nespravedlnost, anebo se věnovat pouze soudnímu sporu. Průběh soudního řízení ocení nejvíce právníci, tyto pasáže se blíží k hranému dokumentu. Poměrně solidně pracuje s flashbacky, které mají ozřejmit citovou vazbu Marie k obrazu. Nad Curtisovy síly bylo vytáhnout film na úroveň dramatu kruté nespravedlnosti.(26.6.2015)

  • ER
    ***

    Staré časy (zvlášť ty nacistické) otevírají staré rány a ty jsou bolestivé. V restitučním souboji o obrazy nesmírné hodnoty nejde jen o peníze,ale o to,co se k nim váže. V tom film získává jednoznačně kladné body,byť tak činí mnohdy více poeticky až romanticky,což může někomu zkreslovat bolestivost života v nacistickém Rakousku,byť to podstatné vidíme. Překvapivě film ztrácí body v rovině právní,kde scény vyznívají slabě a nedokáží se organicky prolnout s historickou linkou příběhu. Ale další aspekty jako arogance vládních úředníků,vliv událostí na hlavní postavu apod. dokáží toto vyvážit a nakonec se nám dostává solidní podívaná,která sice nedokáže strhnout,ale aspoň zaujmout.(13.2.2016)

  • E lan
    *****

    Vynikající, dojemné, skvěle napsané, zahrané a vypointované. Nečekaný hit sezóny, alespoň pro mne. Jak Helen, tak Ryan jsou pro své role přímo stvořeni, Rakousko je důvěryhodně zapšklé a tak ani nános amerického patosu není na škodu. Nutné vidět!(24.9.2016)

  • jojo-Jozin
    ***

    I(6.7.2017)

  • bearmeedek
    ****

    To, že film nevyznívá jako „strhující“ právnické drama, ještě není důvodem k nízkému hodnocení. Příběh o navrácení známého obrazu je rozhodně zajímavý. Nemalé retrospektivní scény zvedají úroveň filmu. Bez diskuze je i herecký výkon Helen Mirren.(11.2.2018)

  • prazakj

    Za mně velmi dobré. Kvalitně natočeno, s dojemným koncem, který umocňuje fakt, že byl film natočen podle skutečné události. Výtečný herecký výkon Helen Mirren, která tak z minulého roku převedla své umění z Lásky na kari do bývalé Vídeňačky, která chce zpět kus své historie a pocitu spravedlnosti. Líbila se mi její němčina ve filmu, je ostrá a drzá a nebere si servítky. Přesto je citlivá a není pro ní jednoduché vracet se do vlasti. Druhá pochvala patří Ryanu Reynoldsovi, který mně překvapil jako právník, který se opravdu nebál, navíc perfektně vyslovuje a u soudů si na nic nehraje a je stále uctivý a přesto rázný, když chce pro svou klientku to nejlepší spravedlivé rozhodnutí. Jeho zápal chvíli vypadal jako bláznivé marné hledání, když se jakoby zhlédl v penězích a zlatá horečka ho pohltila. Přesto pro něj nebyly peníze nejdůležitější a ukázal proč bojoval za svou klientku. Co se týče kamery a střihu, zajímavé byly pasáže z historické Vídně (navíc jsem jí minulý týden procházel) a černobílé obrazy míchané pouze s červenou barvou vypadaly velmi perfektně a ve filmu se dokážete tak velmi dobře orientovat. Super.(13.7.2015)

  • liberita
    *****

    Vynikajúci film, ktorý u mňa vyvolal to, čo už dlhšie žiadny iný, takmer ma priviedol v niektorých scénach k slzám. Mocný príbeh stojaci na silných historických pilieroch, skutočných udalostiach a hudbe, na ktorej spolupracoval aj majster Zimmer. Vyzdvihovať opäť do nebies herecký výkon Helen Mirren nie je nevyhnutný, už je skôr samozrejmosťou. Pozitívne prekvapuje skôr Reynolds, ktorého som kedysi za ktovieakého herca nepovažovala, ale vo svojich posledných filmoch postupne dokazuje, že som ho možno trochu zle odhadla. Atmosférická, umelecká a pôsobivá, taká je stručne Dáma v zlatom.(14.7.2015)

  • JustFine
    ***

    + Helen Mirren, + kultúrna atmosféra Viedne a 50. rokov, - 100-krát videný príbeh vtrhnutia nacistov do rodiny, - americká propaganda si všade musí nájsť svoje miesto, - nelogickosti v scenári.(17.7.2015)

  • filipvrbik
    ***

    Jako je to docela o ničem, většinou bývá ve filmu k záchraně celý svět, ne jeden obraz,ale budiž. Natočeno je to poměrně hezky.....60%(6.2.2017)

  • Rockerman
    ****

    Výborné drama odehrávající se ve dvou časových rovinách. Soudní spor o vzácný portrét mezi rakouským státem a Marií Altman, jejíž teta je právě na tomto obraze. Ten byl ukraden nacisty za války a to je hlavní motiv té druhé roviny. Zajímavé v každé své minutě, nuda nehrozí. Hodně silné!(4.4.2017)

  • Tom5821
    *****

    Silný a napínavý příběh. Především však vynikající Helen Mirren!(1.5.2015)

  • BardDeLune
    ****

    To co tento film ukázal jsou dvě strany mince a fakt, že v 90. letech více než 40 let po odporných událostech provázejících 2. světovou válku jen málo zemí připustilo co se skutečně dělo a vesele žili v realitě, která válku zametla pod koberec a tak je to s desítkami konfliktů. Tento film ukázal, že za mnoha obrazy se skrýval také příběh, který je dělá ještě důraznějšími. Velice se mi líbilo zpracování a průniky do minulosti byly zpracovány s lehkostí jakou jsem ve filmu dlouho neviděla. Nehledě na vynikající soundtrack. Místy mi přišel film možná trochu dlouhý a nemohu si pomoci ale Reynolds mi asi nikdy úplně nesedne ačkoliv to vůbec není špatný herec. 80%(27.6.2015)

  • Guran
    *

    Hloupá trapárna, kde se celou dobu nic neděje. Hodně chabé zpracování. Hvězdička jenom za herce, jinak se jedná o kandidáta na odpad.(2.7.2015)