Reklama

Reklama

Film inspirovaný skutečnými událostmi  brutální občanské války v Súdánu, která začala v r. 1983. Po vražedném vojenském útoku na vesnici v Jižním Súdánu si zachránilo život jen šest dětí. Nejstarší z nich, Theo, musí na sebe převzít břemeno vůdce a zavést děti, včetně své sestry Abital, do bezpečí. Překonali stovky mil napříč Afrikou, prošly přes tři nehostinné země, bez vody a jídla, aby se dostali do uprchlického tábora v Keni- do Kakumy. Čas všal plynul a naděje na lepší život pomalu bledla. Teprve po třinácti letech dostaly novou možnost opustit tábor a usídlit se v Americe. V Kansasu se setkají s Carrie Davisovou (Reese Witherspoon), která jim pomůže nejen začít život v nových podmínkách, ale otevře jim i svůj domov. (JOJ Cinema)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (194)

Dont 

všechny recenze uživatele

Hodně zajímavý snímek, ať už tématem nebo i zpracováním. Na začátku kruté válečné běsnění, potom boj dětí o život v nehostinné pustině, nekonečné čekání na letenku „do ráje“ a nakonec střet dvou zcela odlišných kultur, v mnoha ohledech velmi zábavně pojatý (telefon, led, prošlé jídlo...). Drama umně kombinované s komediálními prvky, konec trochu nereálný a předvídatelný, ale to nic nemění na celkově pozitivním dojmu ze snímku. A nesporné pozitivum je Reese Witherspoon v další „normální“ roli, sice jen "malé", ale snad se konečně blýská na lepší časy... ()

leila22 

všechny recenze uživatele

Prvá polovica filmu bola pre mňa oveľa zaujímavejšia a reálnejšia, ako tá druhá, ktorá sa už niesla čisto v americkom štýle. To ma dosť sklamalo. Aj napriek tomu, že Reese zapĺňa polku plagátu, vo filme príliš priestoru nemá, čo mne osobne príliš neprekážalo. Aj v tomto filme pre mňa podáva úplne štandardný, ničím špeciálny výkon. Zato k výkonom sudánskych súrodencov nemám výhrady, cítila som k nim nesmierne sympatie a súcitila som s nimi. Za veľké plus pokladám poukázanie na silu rodinného puta, preferované hodnoty a možnosť zamyslieť sa. Malo by sa natáčať viac podobných filmov, ktoré poukazujú na fatálnu odlišnosť vo svete. Je až neuveriteľné, že všetci žijeme na jednej planéte, s jedným spoločným názvom Zem, no pre každého z nás platia iné životné podmienky, uplatňujú sa iné princípy a hodnoty. Kiež by sme si tu všetci žili ako bratia a sestry, ale tak to proste nefunguje. S hodnotením bohužiaľ vyššie nejdem, druhá polovica filmu bola extrémne predvídateľná, prirodzené uveriteľné vyvinutie vzťahu medzi Carie a súrodencami som príliš nepostrehla (najprv žiadny záujem a odrazu si ich už nasťahovala k sebe domov) a vzhľadom na závažnosť vtedajšej situácie by v reále tento príbeh dopadol podľa mňa bohužiaľ o niečo horšie. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Dávno som nevidel film, ktorý by tak čisto, silno a bez sentimentu obhajoval rodinné hodnoty. A zároveň tak inteligentne, citilovo a s vtipom konfrontoval dve diametrálne odlišné kultúry. Dvojica scénok, kedy v púšti blúdiaci domorodci zapichnú do zeme dutú slamku, aby sa napili podzemnej vody, a o niekoľko rokov neskôr intuitívne zapichnú umelú slamku do MacDonald's kelímku, aby sa napili Coly, je TOP. Výborne napísané, zahrané i zrežírované. Bol som dojatý. Witherspoon predáva film plagátom, ale vo filme sa objaví až po polhodine. Hlavnú rolu tu má skupinka sudáncov, z ktorých minimálne 'ona' ani nie je herečka (čo nie je poznať). Produkčne pod záštitou Briana Grazera a Rona Howarda. [San Diego Film Festival] ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Podľa mňa výborná vec. Protiamerické argumenty nie sú na mieste, veď tu ide o ťažký osud vojnou skúšaných Afričanov a ich problém adaptovať sa v pre nich novej civilizácii. Toto sa podarilo zobraziť veľmi dobre. Milá Reese Witherspoon takisto zapadla do deja tak, ako mala. Film nosí v sebe isté posolstvo a divákovi ho odprezentoval v najlepšej forme. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Logický kariérní postup frankofonního kanadského režiséra Philippe Falardeau do Hollywoodu bohužel znamenal tohle kýčovité uprchlické drama, které sice popisuje objektivně zajímavou a celkem pohnutou událost, ale utápí se v klišovitých scénách (scéna setkání bratrů v uprchlickém táboře s dlaněmi v písku byla doslova ukázková). Tvůrci záměrně staví proti sobě kulturní odlišnosti a z nich plynoucí dlouhou řadu paradoxů, pro mne byla ovšem největším paradoxem scéna s bílou americkou bezdomovkyní u kontejneru supermarketu, v němž pracoval Jeremiah, která klade logickou otázku - Spojené státy americké (potažmo naše civilizace) se nedokáží postarat o své vlastní občany v nouzi, proč se tedy dost pokrytecky snaží pomáhat uprchlíkům z třetího světa? Máme-li bezdomovce a ghetta plná sociálně vyloučených občanů, není naší morální povinností přes veškerou hrůzu událostí v Africe postarat se v první řadě o ně? Každopádně pohnutý příběh čtyř súdánských běženců si bezesporu zasloužil kvalitnější filmové zpracování, škoda, že se tvůrci nevyvarovali přemíry sentimentu... ()

Galerie (42)

Zajímavosti (8)

  • Pri premiére na Medzinárodnom filmovom festivale v Toronte si film vyslúžil päťminútové standing ovation. (Arsenal83)
  • Film je inspirován Ztracenými chlapci Súdánu (The Lost Boys of Sudan), což je označení pro skupinu více než 20 000 dětí, které osiřely ve Druhé súdánské občanské válce. Ta vypukla v roce 1983 a skončila až podepsáním mírové dohody v roce 2005. K vypuknutí konfliktu došlo záhy po skončení První súdánské občanské války, kdy se k moci dostal prezident Nimeiri a pokusil se v zemi zavést islámské právo šarí'a. (vesper001)
  • Okrem amerického štátu Georgia prebiehalo natáčanie aj v Kanade, Keni a Juhoafrickej republike. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama