Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nerežírovaný filmový experiment. Dávno před Stanleym Kubrickem natočil Andy Warhol svůj Mechanický pomeranč. Práva na zfilmování stejnojmenného románu Anthonyho Burgesse koupil za 3 000 dolarů a knihu přepsal do podoby „scénáře“ během tří dnů Ronald Tavel. Warhol do filmu obsadil vedle svých tradičních tzv. superstars i několik praktikujících sadomasochistů. Svou působivou vizualitou se film Vinyl řadí mezi režisérovy nejzdařilejší snímky. Vinyl byl poprvé promítnut veřejnosti 4. června 1965 ve filmotéce Jonase Mekase. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Těžko hodnotit. Kamera, která se po celou dobu prakticky nehne, zabírá herce, kteří mají k dispozici minimum prostoru - v pozadí sadomasochisté postupně "zpracovávají" jednoho mladíka, v popředí vystupuje hlavní hrdina, aby byl posléze také podroben "převýchově" (scéna, odehrávající se původně v kinosále, vyřešená originální alternativou bez plátna). Pro fanoušky knižní předlohy nebo Kubrickova filmu je to možná trochu směšný, ale i tak celkem zajímavý pohled z úplně jiného úhlu. . . ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

1,5  "Maybe I do not know what I am taking about. But I know I do what I like. Because I like it."  Ako môže byť takýto nedorobok vydávaný za film a dokonca za jeden z "1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete"? A že vraj Mechanický pomaranč (1971)! Kamera tohto "umeleckého diela" (rozumej výplodu sfetovaných zvrhlíkov) celý čas zaberá veľmi stiesnený priestor, v ktorom sú nahustené všetky postavy. Tie väčšinou iba staticky posedávajú a pofajčievajú v tme a čakajú, kým na ne príde rad. V popredí sa odohráva hlavný "príbeh" nagélovaného pajáca: Cvičí s činkami, šikanuje intelektuála (trhá mu knihy), trepe nezmysly vo svojom prejave (viď citát hore), tancuje, bije sa, je vypočúvaný policajtom a nakoniec mučený (prevychovávaný) doktorom. Na pozadí sa pritom odohrávajú homo-sado-maso orgie, keď mladíkovi robia rôzne "chuťovky" (pálenie sviečkou, bičovanie, atď.). A tomu všetkému sa prizerá jedna fešná blondínka, akási múza (Edie Sedgwick). Napriek svojej krátkosti sa film neskutočne vlečie, jediné znesiteľnejšie pasáže sú tie, kde hraje celkom dobrá hudba. ()

Reklama

JimiH 

všechny recenze uživatele

Fanoušci Jack Smithe a undergroundového filmu budou asi bez sebe blahem, ale já jsem tuhle afektovanou pseudoadaptaci Mechanického pomeranče odzíval. Alternativa se dá dělat za malé peníze a s minimálními prostředky - tohle je ale shit z kterého se díky hypu stal kánon. A to mám Warhola v oblasti výtvarna fakt rád, ale filmy točit neuměl. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Jako, tady se dá hodnotit fakt jenom zpracování nápadu, protože odvyprávět příběh v jednom záběru, neustále se všemi herci v záběru, kteří by prošli na řadu, až na ně ta řada prostě přijde a do toho by se odehrával "děj", je na experimentální film nápad více než zajímavý. Pak je tu ale hlavní problém - udělat to tak, aby to nenudilo. A tohle nudí ukrutně, což je špatně, protože aby tenhle nápad fungoval opravdu na výbornou, nesmí to nudit, což se v případě Vinylu nestalo. A díky tomu to celé jde pak do kytek a zůstává jen ten nápad. Škoda. 2* ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

No jako nevím, nečekal jsem žádný zázrak ale takovou experimentální z prominutím píčovinu taky ne. Nejdřív čumíme na to, jak maník posiluje, pak tam svážou jednoho maníka v pozadí, téměř všichni tancují, pak nasadí sadomaso masku borcovi, na oko ho „mučí“, tak se tam objímají a zase tančí a to je vše…Hm možná v tom vidí někdo kus umění, já spíš cca hodinovou nudu o hovně. Kdyby tam alespoň mlátili tu ženskou, když už nic jiného. Asi nemám pro podobné kousky pochopení. Znepokojivé to bylo, ale ujistil jsem se, že podobné kousky asi nejsou pro mne to pravé. 30% ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama