poster

Vinyl

Sci-Fi / Experimentální

USA, 1965, 70 min

Režie:

Andy Warhol

Předloha:

Anthony Burgess (kniha)

Scénář:

Ronald Tavel
  • Ilus
    **

    Není divu, že se jedná o jeden z nejlepších Warholových snímků, když těmi ostatními jsou Sleep a tomu podobné. Vlastně ani nevím, proč nedávám "odpad". Pustit na hodinu kameru a dát hercům prostor pro vyjádření je zajímavý nápad, ale proč bych se kvůli tomu měla téměř po celou dobu dívat na gay sadomaso, to vážně nechápu.(7.3.2011)

  • JimiH
    **

    Fanoušci Jack Smithe a undergroundového filmu budou asi bez sebe blahem, ale já jsem tuhle afektovanou pseudoadaptaci Mechanického pomeranče odzíval. Alternativa se dá dělat za malé peníze a s minimálními prostředky - tohle je ale shit z kterého se díky hypu stal kánon. A to mám Warhola v oblasti výtvarna fakt rád, ale filmy točit neuměl.(9.11.2013)

  • gjjm
    ****

    Samozřejmě, genialitě Burgessovy knihy se žádná adaptace nemůže ani přiblížit. Warhol to ovšem - na minimální ploše, v jednoduchých dekoracích, stručně, černobíle a chladně - zvládl podstatně lépe než Kubrick (protože Kubrickův film je přes veškeré pokusy o experiment docela tradiční), proto je hodnocení trochu vyšší.(26.9.2009)

  • Morien
    **

    (1001) Shiny happy people. Můj první Warhol, ale na rozdíl třeba od Yoko Ono nebo Normana McLarena nemám tu správnou motivaci pokračovat v dalším prozkoumávání. Z toho stísněného prostoru mi bylo fyzicky hodně nepříjemně a jak se v něm ničí ta krásná těla (a pro mě ničení začíná už kouřením), tak skoro jako bych začala chápat, nebo se vydala na dlouhou cestu, na jejímž konci je pochopení, nebo zkrátka obraz/odraz názoru se mi v mysli formuje. V podstatě jsem hodně ráda, že tam chybí to umělecké zkrášlování, tak snadno zaměnitelné za obdiv, které lze nalézt u Kubricka. A žena za celou dobu nepromluví.(4.7.2015)

  • hirnlego
    ***

    Těžko hodnotit. Kamera, která se po celou dobu prakticky nehne, zabírá herce, kteří mají k dispozici minimum prostoru - v pozadí sadomasochisté postupně "zpracovávají" jednoho mladíka, v popředí vystupuje hlavní hrdina, aby byl posléze také podroben "převýchově" (scéna, odehrávající se původně v kinosále, vyřešená originální alternativou bez plátna). Pro fanoušky knižní předlohy nebo Kubrickova filmu je to možná trochu směšný, ale i tak celkem zajímavý pohled z úplně jiného úhlu. . .(30.3.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace