poster

Šťastni spolu

  • Hong Kong

    Chun guang zha xie

  • Hong Kong

    春光乍洩

  • Hong Kong

    Chun gwong cha sit

  • Japonsko

    ブエノスアイレス

  • anglický

    Happy Together

Drama / Romantický

Hong Kong / Japonsko / Jižní Korea, 1997, 96 min

Režie:

Kar-wai Wong

Scénář:

Kar-wai Wong

Hudba:

Danny Chung
(další profese)
  • Skrk
    *****

    Kar-wai Wong miluje Godarda. V Happy Together to nejde nepoznat. Zvlášť díky pohybům kamery a ostrých střihů, které jsou profesionální. U In the Mood for Love jsem psal, že Wong je skutečný vizuální mág, který se obejde bez zelených pláten a dokáže z typických barev města vykouzlit něco nevšedního, magicky pohlcujícího. Zde je vizuální stránka snad nejlepší ze všech jeho filmů (pokud nepočítám 2046). Zpomalené záběry, lampy, kouře, sluneční paprsky, odrážející světla aut, barevné oblečení, závěsy, vodopád, ale dokonce i krev. Homosexuální téma, které není nijak extra homosexuální (pokud opomenu dvě scény, kterých by se bála i Zkrocená hora či Single man), obsahuje pocity, které občasně mívám i já. Hlavní herecká dvojice je na jedničku s hvězdičkou, zvlášť Tony Leung Chiu Wai (Wongův dvorní herec) jako Lai , kterého považuji za jednoho z nejcharismatičtějších a nejlepších herců, které jsem měl tu čest ve filmech potkat, nejenom v těch asijských. Soundtrack, jak je u filmů Kar -wai Wonga zvykem, je chytlavý a špičkově podkresluje atmosféru filmu. Nízkému hodnocení nerozumím, ale věřím, že popcornový hateři dávali odpad z principu homosexuálního tématu, což už ale hraničí se silným nevkusem. __ Po druhé projekci jsem si jist, že se jedná o jeden z nejlepších snímků, které jsem viděl. Doporučuji v Bluray.(8.2.2012)

  • Deimos
    odpad!

    TV/// Obsazení 3/10 Děj 1/10 Hudba 2/10 Efekty 1/10/// +v samotném závěru hudba, konec filmu mi ještě nikdy neudělal takovou radost -forma vyprávění, styl obrazu, kamera, námět v tomto zpracování, dialogy, původní znění (čeština by byla lepší když mě obraz nedokázal upoutat), tichá místa ve filmu: bez zvuku, bez hudby/// Odpad dám maximálně tak jednou do měsíce, tenhle film si ho však zalouží oprávněně. Ničím mě nezaujal, naprosto mě otrávil. Myslel jsem si že ho ani nedokoukám. Na herce jsem se těšil. Ti však kromě postelové scény a několika hádek nic nepředvedli. To už je lepší ten vtip o buzeranech co se rozcházejí "né můj je ten růžovej stoleček". Tohle je prostě důkaz, že ne každý azijský film je předem dobrý./// Celkem 15%///(19.6.2008)

  • Rudovous
    *****

    Ano film pro festivalove poroty a divaky, ano jsem festivalovy divak. Tenhle reziser me nikdy proste nezklame. Nejde o nacincanou kameru a hudbu (ta je mimichodem opravdu tentokat mene nacincana nez je u Wonga zvykem ). Jde hlavne o zajimavy, jemny pribeh a atmosferu "divnych" , "nestandartnich" vztahu. Katarze v zaveru filmu ( odjezd k vodopadu a navsteva Tchaj-peje) je pak jakousi "tresinkou na dortu".(8.6.2007)

  • ScarPoul
    ***

    Happy Together sa môže pochváliť otvorenosťou a v určitom smere úprimnosťou akou sa zaoberá vo vzťahu dvoch homosexuálov. Čo sa ale týka typického štýlu Wong Kar - Waia tak ten je tu prítomný naozaj minimálne. Film je podaní minimalisticky ale ako to už býva u Waiových filmov je tu použitých až príliš veľa strihov aby to bolo skutočne minimalistické. Hlavný predstavitelia homosexuálneho páru sú jednými zo svetlých bodov tohto filmu. Aj Cheung aj Leung podávajú jeden z najlepších výkonov svojej kariéry. Rovnako ako o pár rokov Ledger a Gyllenhaal. Film plynie v pomalom tempe a ukazuje nám postupný rozpad vzťahu, ktorý od začiatku pôsobil deštruktívne aj keď aj ten vzťah obsahuje niekoľko krásnych a emocionálne silných momentov. Netvrdím že je to zlý film. Čakal som ale niečo iné. Niečo vizuálne úchvatnejšie ako som u tohto režiséra zvyknutý. Lebo samotný príbeh a silné postavy aj keď ich považujem za základ, mi tentokrát akosi nestačili.(19.12.2010)

  • MikO_NR_1909
    ****

    Wong tradične ako ho poznáme: perfektná hra farieb a rozpolteného tieňopriestoru na poli zápletky mileneckého vzťahu a zároveň ostrá asymbióza konvenčného rozprávania a experimentálnej práci s mizanscénou. Samotný konflikt postáv a postupná vyprázdnenosť z dôvodov neznámych prirodzene kulminujú s narastajúcim smútkom, ktorý ich podobensky odvádza za hranou akejkoľvek zlúčiteľnosti. Wong je práve v oných, vizuálných a retrogradných postupoch pri reflexii 3 úrovní času a priestoru najpodmanivejší, s čím sa s tebou Pali (Scarpoul) tuná rozchádzam. Pôsobivé líčenie hereckej odosobnenosti je samozrejme kľúčovým bodom elementárnej presvedčivosti námetu, ale vnímam, že miera zhutnenosti a tajomstiev z parciálneho vzťahu začínajú a končia v Doylevom majstrovskom oku, ktorý zaznamenáva krásu i smog, denné i umelo nočné svetlá Buenos Aires, prípadne Hong-Kongu. V obsahovej aprobácii až tak spokojný nie som, čo ale neznamená, že príbeh svojou extravaganciou a ignoráciou prirodzených zásad sa nebojí zájsť za roh autocenzúrnej korektnosti....... Po zrelšej úvahe predsa len zvýšim svoje pôvodné hodnotenie.(4.4.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace