poster

Šťastni spolu

  • Hong Kong

    Chun guang zha xie

  • Hong Kong

    春光乍洩

  • Hong Kong

    Chun gwong cha sit

  • Japonsko

    ブエノスアイレス

Drama / Romantický

Hong Kong / Japonsko / Jižní Korea, 1997, 96 min

Režie:

Kar-wai Wong

Scénář:

Kar-wai Wong

Hudba:

Danny Chung
(další profese)
  • Vitex
    *****

    Onu první scénu jsem tak trochu prosral, bo jsem si šel zrovna do ledničky pro piváka - ale i tak, myslím, se to dalo vydržet - není moc dlouhá - to už mi přišly odpudivější ty tanečky někde v půlce filmu. No a jinak.. asi jsem divák nenáročný na děj (anebo jsem po Stvořeni pro lásku už věděl, co mám čekat) - přišlo mi to zaplněné tak akorát. Naopak bych ocenil to množství prostoru, které nám tvůrci nechávají pro vlastní rozjímání nad tématy, kterých je zde nečekaně mnoho (i když jen lehce nadhozených). Pokud chcete natočit film o vztahu, neporozumění a žárlivosti, prostě se na tyhle momenty musíte soustředit - a pro mnoho diváků prostě záživné nejsou a nebudou. A pokud se na ústřední dvojici nedívají prostě jako na dva "zamilované", ale jako na "dvě zamilované buzny", nastane při recepci toho snímku jistě jakýsi problém.. Já jsem se sice s žádnou z postav neidentifikoval, ale problém s vnímáním emocí jsem neměl. Jinak co se režie, kamery, hereckých výkonů a hudby týče - paráda. Jak se sám režisér vyjádřil, je ovlivněn Godardem a Caraxem - a u tohoto filmu je to dost znát.(8.6.2007)

  • Skrk
    *****

    Kar-wai Wong miluje Godarda. V Happy Together to nejde nepoznat. Zvlášť díky pohybům kamery a ostrých střihů, které jsou profesionální. U In the Mood for Love jsem psal, že Wong je skutečný vizuální mág, který se obejde bez zelených pláten a dokáže z typických barev města vykouzlit něco nevšedního, magicky pohlcujícího. Zde je vizuální stránka snad nejlepší ze všech jeho filmů (pokud nepočítám 2046). Zpomalené záběry, lampy, kouře, sluneční paprsky, odrážející světla aut, barevné oblečení, závěsy, vodopád, ale dokonce i krev. Homosexuální téma, které není nijak extra homosexuální (pokud opomenu dvě scény, kterých by se bála i Zkrocená hora či Single man), obsahuje pocity, které občasně mívám i já. Hlavní herecká dvojice je na jedničku s hvězdičkou, zvlášť Tony Leung Chiu Wai (Wongův dvorní herec) jako Lai , kterého považuji za jednoho z nejcharismatičtějších a nejlepších herců, které jsem měl tu čest ve filmech potkat, nejenom v těch asijských. Soundtrack, jak je u filmů Kar -wai Wonga zvykem, je chytlavý a špičkově podkresluje atmosféru filmu. Nízkému hodnocení nerozumím, ale věřím, že popcornový hateři dávali odpad z principu homosexuálního tématu, což už ale hraničí se silným nevkusem. __ Po druhé projekci jsem si jist, že se jedná o jeden z nejlepších snímků, které jsem viděl. Doporučuji v Bluray.(8.2.2012)

  • gojackill
    *****

    Civilně odvyprávěný snímek, který je snadno uvěřitelný. To může být pro někoho ohromné plus. Je to příběh o lásce, která je sice silná, ale může se vám také rozpadnout pod rukama, když je založená na špatných hodnotách. Sugestivně navozený pocit osamění a nicoty je skličující a bravurně vytvořený. Kamera, střih a celkové umělecké vyznění pohyblivých obrázků je jako celek příjemně originální, bez jakéhokoliv hluchého místa. Nevím proč, ale vzpomněl jsem si na Keroackův román Na cestě. EDIT - na podruhé mi trochu vadila příliš dlouhá sexuální scéna, na druhou stranu napodruhé bylo více úsměvů - hádky milenců jsou neodolatelné :-)(17.10.2011)

  • genetique
    **

    Určite to nebude tým, že by som mal proti podobným námetom odpor, veď napríklad Brokeback Mountain bol krásny film. Aj dobré sentimentálne a komorné filmy si veľmi rád pozriem, no toto sa tu skombinovať nepodarilo. Najviac so všetkého chýba príbeh, ktorý by viac zaujal a emócie. Herci pôsobia umelo, chladne, neprístupne a trošku tupo. Trošku pomohol záver, ale inak som skoro zaspal. 40%.(23.6.2007)

  • Morien
    ***

    (1001) Na film s tak navýsost strhujícím, poetickým, jednoduchým a kdo ví jakým ještě názvem jsem se nesmírně těšila, nicméně teď musím jenom konstatovat, že mnou prošuměl bez nějakého hlubšího "zadření se" nějaké myšlenky za jakýkoliv záhyb mého těla. Zůstal tam akorát vymazlený vizuál, smutný pohled Tonyho Leunga a afektovanost Leslieho Cheunga. A nesmírný pocit prázdna, ale pravděpodobně ne takového, jaké si režisér představoval.(9.3.2010)