poster

Ve jménu krve

  • USA

    Blood Father

  • Slovensko

    V mene krvi

  • Velká Británie

    Blood Father

  • Nový Zéland

    Blood Father

  • Austrálie

    Blood Father

Akční / Thriller

USA, 2016, 88 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dO_od
    ****

    // Horší jak první Taken, lepší jak všechny jeho sequely. Postavy dobrý, Mel výbornej, po dlouhé době postava, které nešlo úplně fandit, protože byl tak trochu kretén, ale aspoň se snažil to do poslední chvíle ještě otočit. Finále potěšilo, místy trochu nedotažený, ale tak s tím se počítalo. Režijně fakt jen lehkej nadprůměr (minimum roztřepané kamery a alespoň základní hrátky s kompozicí jsou fajn), nicméně na slušných 7/10 nakonec bohatě stačí. A teď šup s Melem zpátky do áčkovejch fláků!(4.9.2016)

  • verbal
    ***

    Zkurvené obsahy! Jeden se takhle těší jako kvadruplegik na podrbání na nose na staroškolského Sadroše v hustě Porterovské odplatové náladě a pak tři čtvrtiny stopáže musí otráveně čumět na nějaké posrané cestofilmové drama o tom, jak si vychlastaný helsendžlák vyjasňuje rodinné hovnoty se svou nesympatickou narkáčskou dceruškou a závěrem si jen tak mimochodem upytlačí pár nezáživných pokérovaných cigošů. Chápu, že kdyby do anotace místo Akční / Sryler napsali Psychologicky kýčovitá rodinná pičovina / Močopudné drama, posmrkalo by jim v kině sedačky jen několik opulentních hospodyněk a rozněžnělých bukanýrů, ale takto se jedná o zjevné klamání spotřebitele a mám teď sto chutí poštvat na Holý Úd ČOIku! Nicméně je to o půlku Rohypnolu méně narkoleptické, než když Mel balancoval na Hraně temnoty, a svým charismatem ta Rodinná pouta nakonec v mých očích domlel až k mimořádně hnusné, oslizlé a smradlavé trojce.(29.8.2016)

  • Zeck
    ****

    "Ve jménu dceřiny periody" je levnější variantou filmu, ve kterém by Mel zaručeně hrál už před osmi lety, pokud by nebyl ožralá australská troska, ale poctivý americký Liam Neeson s artritidou. Bohužel to antisemitská ožralá troska je a tak místo aby po celém světě osvobozoval svojí blonďatou třicetiletou dceru-pannu ze spáru obchodníků s blonďatým masem ve fakt efektivním áčkovém akčňáku, hraje v této béčkové sračce, ve které má za dceru absolutně mizernou herečku, která nedokáže zahrát ani psaní textovek, je kompletně tupá, hnusná, ještě k tomu fetuje a přidala se k latinskoamerickému drogovému kartelu zcela dobrovolně. Film samotný je nádherná plejáda odložených hollywoodských h(s)raček, které na stará kolena musely sehnat prachy na splácení nasekaných hypoték z dob největší slávy, případně pro ukojení základních potřeb (chlast, kokain, cigára) aktivního i zkrachovalého hollywoodského herce. Mel je ovšem špička jak za starých časů, hlášky mu jdou hezky od huby, není to žádný podělaný romantický tatínek, ten vyšinutej výraz, kterej nikdy nemusel předstírat, má i přes ten zestárlý ksicht stále patrný a dokonce si i zanadává na nacistickou ideologii, kterou v reálném světě do značné míry sdílí. Zkrátka a dobře, béčko jak vyšité, které pokud si k člověku najde cestu v tu pravou chvíli, zaručeně uspěje. Přistupovat ovšem k filmu s očekáváním nové série Takena, to je ztráta hodiny a půl života. 68%(4.9.2016)

  • váca
    ****

    Pro mě konečně zase akčňák jak má být, žádné triky a vizuální zelený bláznovství nikdy nekončících filmů od Marvelu a DC. Syrový akčňák bez zbytečných průtahů, s dokonalou stopáží, super scénářem, kde se člověk i zasměje, Gibson s plnovousem je jasnej motorkářskej boss :-) ...ostatní obsazení taky perfekt, v rámci žánru super podívaná...nic na Oscary, ale to ani nikdo nečeká...v jednoduchosti je síla...za mě super zážitek!! (75%)(12.9.2016)

  • Matty
    ***

    Příjemně věcný revenge thriller. V sobotu večer na Nově splní svůj účel, ale fanouškům béček, která neřeší množství sprostých slov ani počet mrtvých, zřejmě nenabídne stejné uspokojení jako filmy ještě více nekompromisní a hlásící se k trashové tradici s větší hrdostí (třeba Gibsonova Odplata). Patetický rozměr opětovného shledání a sblížení otce a dcery se Richetovi sice daří omezit tím, že vztah ústřední dvojice pojímá trochu jako v buddy movie, ale přes všechen cynismus a černý humor (viz hned úvodní vtípek s nakupováním nábojů, který je ovšem v zásadním rozporu s tím, jak nekomplikovaně jsou zbraně pojímány ve zbytku filmu) je pořád patrné, že tématem filmu je rodina a odpuštění. Na výchovné dialogy naštěstí vzhledem ke krátké stopáži nezbývá mnoho času a Gibsonův táta navíc většinu dceřiných hříchů odbývá slovem „fuck“ pronášeným s různou intonací. Richet ví, kdy vyprávění nakopnout akční scénou a vzdor předvídatelnosti zápletky dokáže párkrát překvapit alespoň nečekaným střihem (do toho, co se odehrává ve filmu promítaném v kině) nebo nervností, s jakou jsou nasnímány a sestříhány běžné konverzace (takže si neustále uvědomujeme, že hrdiny tlačí čas). ___ Jestli se o některých rolích tvrdí, že byly napsány herci přímo na tělo, v tomto případě to platí bezezbytku (třebaže jako předloha posloužila kniha) a autobiografický aspekt mi zároveň přijde na celém filmu nejinspirativnější. Gibson hraje vyléčeného alkoholika, bývalého člena motorkářského gangu, který měl tolik problémů se zákonem, že sebemenším prohřeškem riskuje porušení podmínky a návrat za mříže. Před společností, ve kterou ztratil jakoukoli důvěru, se skrývá ve westernové krajině nikoho u mexických hranic. Teprve dcera v nesnázích jej přiměje oprášit vojenské uvažování a zabijácké schopnosti, které nakonec nejsou něčím, zač by se měl stydět, nýbrž užitečnou pojistkou pro případ nouze a připomínkou časů, kdy skutečně žil (nejen přežíval). Nikdy nevíte, kdy váš obytný přívěs přijede rozstřílet skupina naštvaných Mexičanů (k dobru filmu třeba připsat, že hrozbu zde představují také neonácci) a vy budete muset vzít spravedlnost do svých rukou. Problémová minulost vám v podobné situaci přijde vhod. Není přitom podstatné, kolik škody napácháte a kolik mrtvol za sebou zanecháte, pokud tím pomůžete rodině. Jinými slovy, pokud jste – jako Mel – kdysi byli padouši, neznamená to, že byste se kvůli tomu měli až do konce života trápit. Blood Father bude těžko filmem, který spasí Gibsonovu kariéru, zároveň ale nabízí mnohem víc (provinilé) zábavy než jiné projekty, jež jsou v zásadě jen psychoterapií herce nebo tvůrce. 65%(18.9.2016)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace