• Faye-Faye
    *

    Ak mal tento film nejakú hlbokú myšlienku, tak mi určite unikla. Za určitých okolností si veľmi rada vychutnám depresívne filmy, ale : nemusím sa pozerať na úbohosť ľudí v amerických zapadákovoch (viem, že aj taká spoločnosť existuje a som rada že tam nežijem), nepochopila som funkciu chlapca s ružovými uškami a navyše som bláznivý milovník mačiek takže Gummo si u mňa v žiadnom prípade nezaslúži viac ako jednu*(11.5.2007)

  • 4ward
    *****

    Harmony Korine vás nechá prožít vzpomínku, kterou jste neměli. Gummo naplňuje umělecké úsilí o zachycení momentu v čase, pohybu, emoce apod., především proto, že jde o improvizační hru, jejímž cílem je míchat (pravdu a lež, hudbu všech druhů, obrazové formáty, nebo např. střihové a zvukové postupy). Nesnaží se sdělovat, mluvit, popisovat, zhodnocovat a právě tím řekne mnohem víc. Není to svět zamčený do krabice, ale prostě nápodoba světa ponechaného v celé šíři a zároveň jasné ztělesnění filmového média. U většiny filmů se můžeme ptát: o čem to je, co tím autor chtěl říct? V případě Gummo se ptáme: kam se podíváme, co nám Harmony Korine ukáže?(4.9.2016)

  • mchnk
    ****

    Xenia Ohio, před pár lety se tady prohnalo tornádo, lidi chcípali, psi chcípali a takhle to dopadlo. Už jen spojení filmu s realitou, umocněnou soukromými záběry z domácí kamery, dává snímku jedinečnou atmosféru, která se nedá napodobit. Zoufalost, satanáši, uchyláci, sadisti, dementi, ale i romantika. Tohle je pohled na osudy buranů z Ohia, který už sami osobě jsou dost "divní". Což potom po zásahu tornáda, který jim zničí domy a převrátí jejich životy na ruby. Nahlédneme do jejich soukromí, někomu detailně, někoho jen přelítneme. Zde jsou vlastní pravidla žití, postrádající jakoukoli morálku či odpovědný přístup k životu. Srát na všechno. Stačí opojení z lepidla či šlehačkové bombičky. Originální znění umocňuje atmosféru na maximum. Tohle je prostě Harmony Korine, nebo-li punk´s not death ve filmu. Tady to máte, toto je jeden ze způsobu žití v USA, kde podobu člověka určuje každodenní americká show. "Víš kam jedu zejtra? Do blázince" Do "blázince?" "Píchat s parádní šílenkou". Skvělá hudební dramaturgie.(3.10.2011)

  • Sociopath
    *

    Mesto, kde každému j*be, je psychicky a fyzicky deformovaný, má úchylné záľuby... Albíni, zdechlé mačky, lepidlo, metal a pridrbaný králik... Čo sa dá povedať o filme, kde každý jedná ako idiot? Žiadna postava nie je sympatická, žiaden príbeh nevzbudí iné ako negatívne emócie. Takto si predstavujem filmové peklo, resp. peklo všeobecne. Ako absurdnú zmesku stratených existencií. Pôsobivosť snímku, jeho kontroverznosť, však ešte nerobí tento film dobrým. Never more.(23.10.2012)

  • Pawlisman
    ****

    Rozpoluplný, ulítlý a někdy až nechutný snímek, který mě však (především svojí originalitou) povětšinou dobře bavil. Vhled do americké společnosti, na špinavé a upadající předměstí, na různé degenerované jedince, kterých je v takových podmínkách jako hub po dešti. Sice mi nějak uniklo hlavní poselství a pointa filmu, ale i přesto si myslím, že je zde toto divnodílo nedoceněno. 7,5/10(24.11.2007)

  • - Tretina filmu je improvizáciou. (classic)

  • - Interiéry domu, ktoré často budia odpor alebo súcit, sú reálne. Stávalo sa tiež, že na malom priestore sa nachádzal pätnásť členný štáb a tisíce švábov a bolo nutné z miestnosti vyniesť aspoň nejaké veci, aby sa tam dalo pracovať. (classic)

  • - Ve scéně, kdy dva chlapci v kovbojských převlecích rozbíjejí věci na skládce, rozbijí také okno u auta. V dalším záběru je však okno v pořádku. (moukey)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace