• kaylin
    ***

    Takový hodně zvláštní zážitek, který už si popravdě ani nechci moc opakovat. Není to něco, co by mě naplnilo, ale je to zase něco, co ukazuje, jak mohou film také vypadat. Je to hodně syrové, hodně realistické, ale přitom je to až příliš temné, až příliš takové, že to ani moc nechcete celé vidět. Asi na to hned tak nezapomenete, což je přece jen docela dobrá vizitka pro film.(28.2.2018)

  • k212
    **

    Filmařina na úrovni nula, obsahově jasné a pochopitelné sdělení, že i takto to může být, existovat. Ale to vím i bez této filmové exhibice, která je spíš než filmem hraným dokumentem. Sprostá slova mě nešokují, jetých až úchylných dílek jsem pár taky viděla. Jenže Gummo je klasický výplodek nezávislé filmařiny, která bez větších uměleckých ambicí lehce zveličuje (snad i záměrně) a věší nám na nos přesvědčení, že takto je to normální. Inu pro mě není, takže jsem asi pokrytec. Na stranu druhou je dobře, že vznikají i taková díla, jejichž primárním účelem není bavit, ale na něco upozornit. Podotýkám, že i tato dílka mohou být tendeční a zahleděná sama do sebe. Gummo takové je.(20.11.2006)

  • pan Hnědý
    ****

    Každý mohl v minulosti chodit po tomhle světě a na hlavě mít velké růžové králičí uši. Korine zobrazuje úděl lidí, realitu, všednost každého dne nejen na druhém konci světa, ale i v naší blízkosti. Bizarnost, která zaslouží pozornost. Rozhovor dívenky a jejím otci zamrazí. Vše podané amatérsky a realisticky. Svět je špatný a Gummo to krásně zobrazuje. Přesto jde o film na jedno zhlédnutí a bez emocionální vsuvky.(7.2.2016)

  • solskjaer
    *

    Nevím, co je na tomto filmu rozporuplného, myslím si, že zde není co řešit. Gummo je něco mezi absolutním kýčem a rádoby progresivním kýčem. Takže zde je možná jediný rozpor. Film se snaží být hodně drsný a používá k tomu scény, které jsou dost nechutné, ale narozdíl od jiných podobných filmů, tyto snahy vychází zcela naprázdno a co je ještě horší jsou vyloženě trapné.(10.4.2005)

  • Barbarica
    *****

    Trashy estetika (home videos, všetky typy pásov od 8mm až po klasickú 35ku) + postavy z white trash spoločenskej triedy = presná reprezentácia (aspoň teda vyhovujúca opisom z nespočetných investigatívnych článkov a kníh z predtrumpovskej i potrumpovskej éry) dejinami ignorovaných príslušníkov presne tej triedy, ktorá USA pozdvihla po WW II ako finančného lídra planéty a teraz kdesi v rozpadnutých kútoch Stredozápadu čuchá lepidlo a ako večernú zábavku má ručné pretláčanie. Naratívne rozdrobená mozaika osudov v neznámom meste (alebo skôr zhluku rozpadnutých domov?) rozličných "freaks" (od relatívne fyzicky zdravo pôsobiacich chlapcov, týrajúcich mačky, cez obézne sestry a sestry albínky až po mentálne postihnuté postavy). Americká nezávislá "seidlovčina", najviac podobná zrejme Hundstage vo svojej ambícií na ploche výjavov z jedného miesta, s viacerými protagonistami zachytiť a vyjadriť akýsi Zeitgeist. Ambivalentný vzťah k postavám: od ľútosti, pohŕdania až po zhechutenie. Najviac asi však prevláda neuchopenie ich konania, ak divák nepochádza z tejto vrstvy...(20.3.2017)

  • - Z nepoužitých scén spravil režisér Harmony Korine o rok neskôr výstavu s premietaním 30 minútového experimentálneho filmu s provokatívnym názvom The Diary of Anne Frank Part II. (classic)

  • - Ve scéně, kdy dva chlapci v kovbojských převlecích rozbíjejí věci na skládce, rozbijí také okno u auta. V dalším záběru je však okno v pořádku. (moukey)

  • - A síce Gummo obsahuje drsné scény so zvieratami, k žiadnej ujme nedošlo, používali sa umelé figuríny. (classic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace