• Marqta
    *

    Po celkem zajímavé úvodní scéně se to nějak zvrtne. Neděje se prakticky nic a to jediné co člověk vnímá je zoufalství, které už téměř hraničí s odevzdaností. Popravdě nevím, co si o tomhle filmu myslet. Svým svérázným způsobem se může zdát originálním a zajímavým, ale mě to nějak minulo. Sice mě to nepohoršilo (jak tu někdo píše), ale ani mě to nebavilo. Přes to se musím přiznat, že atmosféra je celkem hutná a nechává mě i po shlédnutí na rozpacích. Říkám si- co to proboha bylo ? Ani dokument, ani příběh- spíš takové lyrické vyobrazení života v zapadákově- ve státě Ohio. Za mě se to pohybuje někde mezi 1 a dvěma hvězdičkami.(14.2.2013)

  • bila.tecka
    *****

    MFF Karlovy Vary 1998. Další originální pohled na "zkurvenou generaci", tentokrát rovnou zkurvené město po útoku tornáda. Většinou mladí lidé se smyslem života "no future" nebo "slacker", dokumentární záběry, absurdně černé vtípky, svižný střih a v mezích možností vypointovaný scénář. Navíc Chloe Sevigny..(4.5.2010)

  • Eldrick
    **

    Film v dokumentárním stylu, s jistou dávkou výpovědní hodnoty, ale bez děje (což by zas tolik nevadilo), bez atmosféry a hlavně bez pointy (pokud nepovažujete za pointu to, že byste nechtěli žít v takový zvrácený díře plný zhovadilejch omezenejch "lidí"), který by byl rád uměním, ale bohužel se jen se tak tváří, protože na víc prostě nemá. Ohrazuju se proti tvrzení, že když mě "film" podobnýho ražení znechutil, nehodnotim ho přívětivě. Uvědomuju si, že takové věci se ve světě děli, dějí a dít budou, ale o to přece vůbec nejde. Prostě nemůžu hodnotit kladně film, který se ani filmem nazvat nedá, když už, tak možná hraným dokumentem, ale to - jak už tu někdo řekl - zahleděným do sebe, bez přesahu, bez něčeho víc, co by z něho dělalo ono umění.(4.12.2006)

  • Caelos
    *

    Jak někdo trefně poznamenal, "jako bych sledoval domácí video lidí, které vůbec neznám". Nutno podotknout, že ošklivých a hlavně děsně protivných a nesympatických lidí, kteří dělají ošklivé a protivné věci, jako zabíjení koček, čuchání lepidla atp. Kdyby to sakra mělo nějaký děj, ale nemá. Pokud mě to mělo nějak šokovat, tak ne, video plné protivných lidí mě nehorázně nudilo. Ta jedna hvězda je za celkem povedený hudební doprovod.(11.3.2011)

  • Mr. Sandman
    *****

    Zmar, tornádo, prostota, strohé verše říkanky, to vše je skvělou kamerovou montáží propojeno do v žádném případě NE amatérsky působícího celku. Prostředí zde silně definuje postavy. Všude je cítit nemoc, smrt a z těch zdegenerovaných panáků jde strach, i když se člověk nedokáže vyhnout jakémusi nutkavému pocitu spříznění (nikoliv však nadřazeného soucitu) s většinou postav. Jejich téměř naprosté odtržení od tradičních středostavovských hodnot a nebojácný postoj k vlastní tělesnosti je spojuje s jakýmkoliv jiným společenstvím na hranici chudoby (viz. např.: Město bohů), avšak přesto je film ryze americký (např.: hudba - Roy Orbison nebo Buddy Holly). Nemohl jsem se zbavit pocitu, že takhle to SKUTEČNĚ vypadá. Všemu vládne bezstarostná znuděnost, epizodický způsob narace, útržky (ne však ploché) charakterů a doplňující voice-over, jenž však nepůsobil nijak rušivě. Z postav je znát, že nemají vůbec strach z jakékoliv formy fyzické konfrontace a emoční exprese u nich má rovněž většinou fyzické parametry. Režisér se pohybuje mezi obyvateli jako jeden z nich (jímž koneckonců je) a nepřináší pouze svědectví o devoluci, touze po zániku, lásce k demolici, ale rovněž obvinění ze strany nejen zdegenerovaných obyvatel státu Ohio. Vznáší žalobu proti dnešnímu stavu světa a tím vztaženým prstem pro mě nebyl nikdo jiný než právě Rabbit - archetypální postava procházející celým filmem, jenž v samotném závěru pozdvihne proti kameře mrtvou kočku. Bohužel většina lidí vidí v tomto snímku pouze partu dětí snažících se chovat a mluvit jako by byli dospělí a co je možná horší i partu dospělých, kteří se chovají jako malé zlé děti. Kdo se po kom opičí? Není to jedno? Je to nechutné a proto před tím zavírám oči. Takový postoj naneštěstí převažuje a právě takové lidi snímek brilantně dovádí k nervozitě svou naturalistickou obžalobou jejich "správného" způsobu života.(3.5.2011)

  • - Jeden z herců účinkujících ve scéně rvačky s židlí byl ten samý den, kdy byla scéna filmována, propuštěn z vězení. (moukey)

  • - Interiéry domu, ktoré často budia odpor alebo súcit, sú reálne. Stávalo sa tiež, že na malom priestore sa nachádzal pätnásť členný štáb a tisíce švábov a bolo nutné z miestnosti vyniesť aspoň nejaké veci, aby sa tam dalo pracovať. (classic)

  • - Režisér Harmony Korine vyberal hercov podľa ich vzhľadu, nie hereckých schopností. (classic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace