Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Frédéric má život, na který by si 99% lidstva nemohlo stěžovat. A ostatně ani on si nestěžuje. Je bohatým partnerem v prosperující firmě, má milující a naslouchající manželku Hélène, na cestě je druhé dítě, zdravíčko, prostě jeho existenci lze označit za zcela ideální. Jenže to se může docela rychle změnit. A stačí jen, aby vešel k němu do kanceláře kdosi, kdo tam nikdy vejít neměl. Třeba bývalá přítelkyně jeho kamaráda Chloe, bohémská modelka, která se právě po letech vrátila z Ameriky a hledá si novou práci. Z počátku si tihle dva jeden druhého příliš nevšímají, čím se však jejich vztah stává otevřenějším, tím víc si Frédéric uvědomuje, že z krásné ženy, která si dělá, co chce, nedokáže spustit oči. Poslední střípek z šestidílného „cyklu moralit“ režiséra Erica Rohmera pochopitelně nemůže dopadnout dobře. V hlavních rolích jsou ve francouzském dramatu z roku 1972 k vidění Bernard a Françoise Verleyovi, do úlohy svůdné Chloe pak Rohmer obsadil exotickou krásku Zouzou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (8)

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Šťastně ženatý Frédéric (Bernard Verley) je úspěšným obchodníkem. Občas ještě snívá o vášnivých láskách k nejrůznějším ženám, nebojí se však svěřit Hélène (Françoise Verley), jež s ním čeká druhé dítě. Jednoho dne se však v jeho kanceláři z ničeho nic zjeví bývalá přítelkyně Chloé (Zouzou), která tu hledá místo... Šestý, poslední příběh z Rohmerova morálního cyklu, v němž se opět pokouší dospět až ke kořenům lásky i obyčejné vášně. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

V jednom z nových francúzskych filmov je scéna, v ktorej muž spomína, ako sa v mladosti pripravoval na zbalenie dievčaťa zhliadnutím všetkých Rohmerových filmov. Vedel o čom hovoril, pretože režisérove filmy boli vždy o skúmaní vzťahov, oťukávaní sa, približovaní, zaľúbení, rozchodoch a pochybnostiach. Divácky príťažlivými sa stali vďaka vždy trochu inému uhlu pohľadu, rozobranému v silných dialógoch. Po láske je o mužovi v dlhodobom vzťahu a jeho zmenenom vnímaní žien ako potencionálnych partneriek. Stále ich obdivuje, ale nechce manželské šťastie rozbiť neverou. Ústretové poloflirtovanie sa nie vždy vypláca, pokušenie je totiž veľké a jeho potencionálna frajerka mu to aj prorocky pripomína: "Nakoniec skončíš ako všetci malomeštiaci, budeš spávať s milenkami a domov k manželke a deťom budeš chodiť ako do pokojného prístavu po rozbúrenej plavbe. A tvoja žena bude zrejme tiež taká." Lavírovanie medzi manželstvom, náhlou túžbou a snahou príliš sa nezapliesť. Zaujímavé, len špeciálne pri Rohmerovi mi odľahčenie v podobe krásne zelenej prírody alebo pobrežia padlo vždy vhod, keďže má filmy postavené na dialógoch. Tu odľahčenie nahradili ponuro hnedé kancelárie, interiéry privátov a ruch mesta. Možno aj preto pôsobil tento film zo všetkých doteraz zhliadnutých režisérových filmov najviac stiesňujúco. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Eric Rohmer je z francouzské vlny osobitých, soběstačných a schopných autorů, jejichž filmy mi jednoduše dvakrát nesedí. Na snímku "Po lásce" se mi ale líbí, že má co říct a sděluje to poměrně přístupnou cestou. Jednoduše film o tom, že i když je člověk spokojený ve svém životě, stejně dokáže udělat něco, čím to může - ale nemusí - snadno zničit. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Frédéric si na svůj život nestěžuje, přesto jej obtěžuje; zvlášť, když mu někdo do očí řekne, že je buržoust. A zvlášť,když se mu to stane v době, kdy řeší svůj "mužský problém", který Hermann Hesse (viz "Stepní vlk") blíže rozebral v halucinogenním pojednání: "všechny dívky jsou tvé". V tom okamžiku jsem byl skutečně zvědav, jak se s tím Eric Rohmer (ne tolik Frédéric) vyrovná. Hlavního hrdinu sice nechá v bodě ANO/NE spasit se útěkem. To všem není konec příběhu (svým způsobem to už udělal několikrát). Až přijde příště, pravděpodobně už nebude vyslyšen. Ženy mají svůj citlivý bod, který zrudne, když poznají, že to k ničemu nevede... No tak muži, zamyslete se a přiznejte, jak jste tento problém sami vyřešili (nebo jak jste jím byli vyřešeni). Pozn. 1: Zouzou s širokou pusou není můj typ. Nicméně mi neustále připomínala Gauginovi Tahiťanky z obrazů Manao tupapau nebo Hina Tefatou; zkrátka vždycky nějaký ten zlý duch poblíž.... Pozn. 2: Jestli to Fréderic uděla de facto (když už to udělal de imago a de phantasia) znamená jen to, že se to pro něj stane takovou psychickou zátěží, se kterou se do konce života sotva vyrovná. Ale mluvme i o "kamarádce" Chloe, která je zde v prvním ze třech stádií vykořistění muže. Po neúspěšném sexuálním, už další dvě (ekonomické a fyzické) jsou mimo hru. - Kdo se chce o tom dozvědět něco víc, nadčasovou výbornou knihu bratří Mrštíků "Rok na vsi". ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Nevadí mi filmy, které sdělují svůj příběh pomalým, všedním, nenápadným způsobem, jako by se vlastně nic nedělo. Ale tady se toho děje opravu velmi málo. Přece jen je to však ještě docela slušný film. ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama