Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sabine je mladičká studentka dějin umění a právě nabyla dojmu, že poznala dokonalého muže, který je nejen skvělým milencem, ale především naprosto ideálním kandidátem na manžela. Je jím výtvarník Simon, naneštěstí však již zadaný. A protože se svéhlavá, cílevědomá Sabine skutečně chce za každou cenu vdát, odhodlá se pro poměrně netradiční řešení své situace - odejde od Simona, opustí i své brigádnické místo a prostě si postaví hlavu, že si vezme kohokoli, kdo se jí dostane pod ruku a bude alespoň částečně odpovídat její představě o ideální partii. Když se Sabinina nejlepší kamarádka Clarisse oklepe z prvního šoku nad přítelčiným rozhodnutím, nabídne dívce řešení v podobě svého bratrance Edmonda, nepříliš zajímavého mladíka, který sice neoplývá kdovíjakými kvalitami, ale je alespoň zrovna volný. A Sabina na něj nastoupí se vší vervou, které je schopna. Bohužel.Druhou část cyklu „Komedie a přísloví“ natočil význačný režisér a čelní zástupce francouzské nové vlny Eric Rohmer v roce 1982 a do hlavní úlohy obsadil Béatrice Romandovou, jejíž mladistvou krásu představil světu již o dvanáct let dříve v dramatu Klářino koleno. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (6)

Radko 

všechny recenze uživatele

Zdvihnutie telefónu manželke uprostred rozbehnutej súlože spôsobí, že naštvaná milostnica, ináč takto študentka akéhosi umeníčka,sa rozhodne ukončiť sériu vzťahov so ženatými milencami a polapiť niečo slobodné a seriózne. Privyrába si ako predavačka starožitností, ale nechce byť tovaroznalcom, chce vytvoriť čosi sama. Výsledkom jej úsilia má byť zakorenenie v rodinnej bunke. Rozhodnutie je síce náhle, nepremyslené, ale rovnako ako v umení ani v živote to nemusí byť vždy na škodu. Niekedy je však túžba niečo dosiahnuť tak silná, že sa zabudne na rozum skĺbený so srdcom. Ostáva len presvedčenie a vôľa, vratká, lebo nepodopretá čímsi iným, len túžbou vzoprieť sa dovtedajšiemu vzťahovému vzorcu. Čo ostáva sú pocity prchavosti, neistoty a tápania hrdinky podoprené opakovanými zábermi na mihajúce sa stromoradia a ubiehajúce asfaltky pri jej presunoch. Presunoch medzi dvoma domovmi, no ani v jednom sa necíti byť naozaj doma. Navyše ľadové správanie "Pána Vysnívaného" narúša sebavedomie našej krásky, tvrdiacej, že "do postele dostane kohokoľvek" a tak "určite sa vydá za tohto konkrétneho". Ďalšia z príjemných Rohmerových vzťahových konverzačiek, neponúkajúca tentokrát viac, než príbeh dievčaťa, ktoré si čosi urputne vzalo do hlavy a myslelo si, že každý, na koho pomyslí, sa z jej želania okamžite zloží. ()

Vodou 

všechny recenze uživatele

Za začátku jsem měl takovej zvláštní pocit. On ten film rozezní taková z mého pohledu zvláštně zajídající se melodie. Nějaký disko nebo co. Takovej Jarre ochuzenej o všechny možný hloubky, bassy atd. Hudba bez jakýkoliv emoce a absolutně nehodící se k Rohmerovi, alespoň z filmů co jsem zatím viděl. Přemýšlel jsem ned tím a možná vím nevím proč to tam bylo. Ale to je jedno. Pak to byl zase Rohmer, a já koukal a koukal. Jak je všechno nastavený, jak divák vnímá pocity nebo si je vytváří, jak jeden úsměv ve vlaku řekne skoro všechno. PS: ta hlavní hrdinka mi zevnějškem připomněla jednu mojí kamarádku, ale tu asi neznáte. :-) ()

Hortenzia 

všechny recenze uživatele

krátky obsah: hl. hrdinka sa rozhodne,že sa za niekoho vydá a je jej úplne jedno,kto to bude,potom stretne "muža svojich snov" a každému rozpráva ,že si ho berie aj keď on o ničom netuší...rohmer toho očividne veľa netuší o ženskej psychike,navyše jeho hlavná hrdinka (okrem toho ,že je strašne hlúpa a vy sa cítite trápne aj za ňu) popiera svojimi činmi to,čo hovorí...čo sa týka štýlu natáčania,veľa ničnehovoriacich scén a naivných dialógov,presne také isté ako le rayon vert, ešte aj s tým istým záberom (telefonujúce dievča na posteli pred oknom),ale obsahom trochu lepšie ()

Pauling 

všechny recenze uživatele

Inspirace: Rohmerova psychologická sonda do myšlení ženy. Krásně popisuje majetnické myšlení ženy ve vztahu k mužům, byť je "myšleno dobře". Ale jde jen o agresivní manipulaci. Žena, která se takto projevuje předem maří svůj vztah a nesmí se divit, že partner se brání, nebo si vytváří jiné vztahy. Mám rád tyto typy filmů. ()

Reklama

Reklama