poster

Zimní příběh

  • francouzský

    Conte d'hiver

  • francouzský

    Contes des quatre saisons : Conte d'hiver

  • anglický

    A Tale of Winter

  • anglický

    A Winter's Tale

Drama

Francie, 1992, 114 min

Režie:

Eric Rohmer

Scénář:

Eric Rohmer

Kamera:

Luc Pagès

Producenti:

Margaret Ménégoz

Střih:

Mary Stephen
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Skip
    ***

    Zimní příběh je pro mě nejméně povedenou částí cyklu Příběhy čtyř ročních období. Především hlavní hrdinka mi byla velmi nesympatická svým jednáním a její myšlenkové pochody, to bylo něco, co na mě bylo až příliš. Kdyby na mě s tímhle přišla, tak ji vykopu ze dveří. Její dva partneři byli každý svým způsobem totální magoři. Bohužel se vytratila i tak skvělá poslouchatelnost dialogů z předchozích dílů. Po předchozích příbězích, a především po Letním a Podzimním příběhu, si Příběhy čtyř ročních období zasloužily lepší ukončení.(8.5.2007)

  • hirnlego
    ***

    Rohmerovo "čtvero ročních období" - toť pro mě tetralogie vskutku volně plynoucí, nikam se nehonící, chvílemi příjemná, až hezká (ano, vhodnější slovo mě nenapadá - třebaže právě na Zimní příběh to sedí nejméně, neboť je v mých očích nejhorším "dílem") - ale zároveň i mírně nesympatická, neboť dialogy mezi postavami jsou až příliš citově otevřené, nicneskrývající - člověk má pocit, že pokud by se takto opravdu normálně bavil se svým partnerem (popř. přáteli, rodinou), vytratí se ze vztahu všechno kouzlo, nezůstanou žádná tajemství a nebude už co objevovat - a to je přece špatně - nebo ne? Je to jen můj názor a věřím, že spousta lidí takto otevřená je - avšak je to právě jeden z důvodů, proč jsem všem čtyřem snímkům udělila "pouhé" 3* - jednoduše takhle se mi to nelíbí. I přes ten svůj hloupý předsudek však musím uznat, že Rohmer filmy o vztazích umí a určitá osobitá (a chvílemi snad i krásná) poetika se v nich nezapře - jen ta otevřenost je na mě vesměs až příliš "nereálná", příliš chladná, příliš...neosobní (paradoxně).(4.4.2007)

  • emma53
    ***

    Chuděrka nevěděla co vlastně chce, koho skutečně miluje a co se životem dál. Její dávný sen je už v jejích očích dávno ztracený, ale život je někdy jedno velké překvapení a to nám v závěru Eric naservíroval. Je to možné? Stává se to ? Na filmovém plátně je možné skoro vše, ale i sám život nás někdy dokáže nečekaně překvapit, ale žel, často se to nestává. Z cyklu čtyř ročních období jsem viděla pouze dva, kde mně přece jen trochu víc oslovil Letní příběh.(1.6.2015)

  • Anderton
    ****

    Felicie to má v živote komplikované. Chodí s dvoma mužmi, ktorí o sebe vedia, našťastie majú dosť sebauvedomenia, že sa spolu všetci pekne v trojici nestretávajú. Pekná, inteligentná, ale zvláštna žena má aj malú dcérku, navyše premýšľa o Bohu a o reinkarnácii. A ešte je tu niekde v pozadí muž tretí, ktorý je kľúčom k vyriešeniu základného problému. Rohmer sa nehrá na žiadnu realitu, ale skúma ženskú dušu, náturu, povahu, ako chcete. Všetci muži hrajú jej hru, čo by samozrejme v skutočnosti neboli ochotní absolvovať, ale na tom v tomto prípade nezáleží. Rohmer tak nakrútil modernú verziu Jules a Jim a pokiaľ budete mať problémy s Feliciinou povahou a nebudete ju brať ako Rohmerov konštrukt stvorený kvôli skúmaniu podstaty ženskej duše, tak budete mať veľký problém aj so samotným filmom.(27.8.2019)

  • TheMaker
    ***

    Zvláštní film, zvláštní. O ženě, která neví, co chce. Docela mě i někdy sr**a tím svým tvrdohlavstvím a také svými skeptickými názory. Konec mi přišel takový moc rychlý. Musím ale pochválit tu malou holčičku, která byla velmi miloučká a hrála na výbornou, na to kolik jí bylo. Nejvíc se mi líbily asi ty dialogy o filosofii, které byly zajímavé. Rohmer krásné zakončil svou sérii, jen ten Podzimní příběh mě nějak nezaujal, ale to je nejspíš moje vina. Vina mého vkusu.(21.5.2009)