Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Eric HeissererKamera:
Bradford YoungHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Tzi Ma, Mark O'Brien, Joe Cobden, Russell Yuen, Nathaly Thibault, Pat Kiely, Julian Casey (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Když po celém světě přistanou tajemné vesmírné lodě, dojde k sestavení elitního týmu – v čele s odbornicí na lingvistiku Louise Banksovou (Amy Adams) – s cílem zjistit, jaké mají mimozemšťané úmysly. Zatímco celé lidstvo balancuje na pokraji globální války, Banksová se společně se svým týmem pokouší ve velmi omezeném čase najít odpovědi – a aby je byla schopna najít, bude muset přistoupit k činům, které mohou ohrozit nejen její vlastní život, ale dost možná osud celého lidstva. (Falcon)
(více)Recenze (1 781)
tak se nám tady pomyslně spojilo DC a Marvel. Hawkeye a Lois Laine tady spojily síly a šli komunikovat s ufony. Celkově ten příběh kde jde o luštění komunikace je výtečná. Stejně tak vypadají originálně, text je úchvatný, jasně ufoni jsou přerostlé chobotnice, ale stejně. Vypadá to skvěle. ()
Slušné hard sci-fíčko! Perfektní atmosféra, která se Vás snaží udržet v těžkém napětí. Ty komunikační bloky jsou topové! Nevím no, jestli je úplně politicky korektní udělat zrovna z Číny taková nadržené hlupáky. Bohužel mi ty flashbacky trošku narušovali celkový projev a ačkoli jsem se fakt snažil, tak jejich hlubší význam pro děj mi uniká... 70% ()
Musím dát pětku. Z pohledu sci-fi to je velmi zajímavý nástin toho, jak by mohla probíhat komunikace s neznámou rasou. Zároveň se do toho vkusně přimíchává politika a rivalita mezi mocnostmi (ani nevíme, co po nás kdo chce a stejně by jsme je hned vystříleli, bohužel). Korunku tomu nasazuje konec, který přetáčí film vzhůru nohama a diváka nechá sedět s otevřenou pusou. Velmi povedený kousek, kde se Villeneuve zase předvedl v tom nejlepším světle. ()
Nádherná severská podívaná, co vám vezme dech. Úžasný přírodní tajemný vizuál, herecké výkony i velmi vtahující hudba, co s prostředím krásně ladí. A dokonce to všechno dává i smysl. I když jsem film viděl vícekrát, vždycky se na něj rád podívám znovu a vždycky mi rozproudí neurony, že mám pocit, že mi bouchne hlava. Je to celé velmi originálně pojato a rozhodně bych řekl, že z mnohých zpráv, které toto dílo přenáší bychom se mohli poučit. Speciálně v aktuální době (2022) je to potřeba. ()
Toto je jeden z těch filmů o mimozemšťanech, kde nejde o akční střet dvou světů, naopak se jedná o postupně budovaný a řekněme objevitelský příběh, který je podán opravdu poutavým způsobem. Samotná hlavní dějová linka a její vyústění není ve finále až tak zajímavé, ale naprosto jsem si užíval právě samotné budování kontaktu mezi mimozemšťany a člověkem a tajemno, které se neslo tímto filmem. Každopádně hlavním, co mě na tomto filmu zaujalo byli právě mimozemšťani, kteří jsou tu opravdu originální a líbí se mi, jak vše kolem nich bylo vymyšleno, ať už se jedná o jejich vzhled, způsob komunikace nebo jejich vesmírné lodě. Ve finále opravdu pěkné mysteriózní sci-fi. ()
Neveril jsem velmi kladnym ohlasum z festivalu v Benatkach, Toronta ci Londyna. Je velmi pomalu vybornych sci-fi filmu, Arrival je po dlouhe dobe vysoky nadstandard v tomto zanru. Jde o velmi inteligentni, narocnou, emotivni a vycerpavajici podivanou. Denisi, Amy a Johanne, diky za tento zazitek! ()
Perfektné komorné scifíčko o prvom kontakte. Film ma celý čas držal v napätí. Páčilo sa mi postupné odhaľovanie návštevníkov. Normálne mi nevadila ani Amy Adams, kde ako Loise Laine bola úplná krava, tu bola sympatická. Renner mi prišiel do počtu, i keď ..... Palec hore za dva menšie mindfucky. Jeden príbehový, druhý ....dekoračný /dizajnový ()
Přes očekávání se jedná poměrně o velmi jednoduchý příběh. Hlavním úkolem bylo zjistit proč těch dvanáct nezvaných hostů je na Zemi a co mají za lubem. Toť sice vše, ale ono nebylo třeba nic více. Dlouhé zajímavé záběry v doprovodu správně dunící hudby na sebe opravdu dokázaly upoutat pozornost. Zvlášť podařený byl první pořádný záběr lodi z přilétající helikoptéry. Nejlepšími momenty filmu byla ale snaha a postup dua sympatických vědců o rozluštění mimozemského dorozumívání. Obzvlášť kreativní byl nápad jejich kruhové komunikace včetně jejich neobvyklých podob. Pro většinu zde byl závěr úchvatný a emočně vypjatý. Bohužel mě se citově nedotknul a bral jsem ho jen jako zajímavý s malým zklamáním, že šlo vlastně o něco jiného než jsem čekal. Možná jsem jen všechno nepobral, možná některá část filmu byla pro mě nečitelná, což ale může druhé shlédnutí napravit. Každopádně v této kategorii sci-fi poslední doby je za mě stále králem Interstellar. ()
Denis Villeneuve, Jóhann Jóhannsson, Amy Adams, Jeremy Renner - nádhera. Veľmi dávno sa mi nestalo, že po skončení filmu som mal pocit ako by mal iba 15minut. ()
Máme tu další super mindfuck. Budu potřebovat ještě pár projekcí.... ()
Hudba v úvodu filmu, stejně jako ke konci je ze soundtracku Disconnect. ()
Arrival má všechno. Villeneuve tomu opět přidává naprosto dokonale vysoustruženou audiovizuální stránku, přesnou kameru a mnoho dalšího, ač u té nejdůležitější věci pociťují lehké zklamání. Závěrečná pointa, dá se tedy tomu vůbec tak říkat, je v mých očích taková jalovější a je to škoda, jelikož první hodina filmu byla takřka učebnicová. V okamžiku kdy by měl Arrival pomalu gradovat, moje nadšení paradoxně začínalo uhasínat. Emocionálně mě to minulo úplně a zkrátka jsem po tom hypu čekal víc. 80%. ()
Příchozí mne dostali, cítil jsem se z něj jakoby pořádně vymeditovaný, vše mi přišlo po návratu z kina dlouho snové, lidsky silné, osudové, ale i krásné a tajemné životem stejně jako tento film se silným závěrem.. ()
Vyvedené sci-fi, které exceluje především v napětí. Opravdu originální koncept s pořádným mindfu**em. Klobouk dolů! - 95% ()
Film nebyl špatnej. Základ je atypickej od ostatních Scifi, ale zbytečně prokládanej nesmyslnými vzpomínkami hlavní protagonistky o smrti její dcery. Kdyby toto řežisér vynechal a trochu zdymaničtil děj, byl by to fajn film. Takhle ne ee. Vidět po 2. již nemusím. Vetřelce 2 jsem viděl asi 30x.. ()
Filozofické sci-fi...které navozuje očekávání větší než nabízí. Zcela jistě do jisté míry originální (přesto se nevyhneme srovnání např. se Znamením), Amy A. přesvědčivá, atmosféra zejména v první polovině vynikající, druhá polovina ztrácí trochu dech. Zvláště ke konci začne tempo povážlivě kolísat a utápí se trochu v melodramatickém pojetí. Flashbacky působily trochu rušivě a vzhled mimozemšťanů také trochu zklamal - opět trojrozměrní a těžkopádně působící). ()
Je to dobré. Velmi. A zneklidňující. Možná trochu překombinované. Jak to vlastně bylo? Kdy zapomněla, že ví, co bude, a proč si začala vzpomínat? Točila se v kruhu, žila v cyklu? Jaké tajemství to vlastně odkryla? A proč nám ho předali? K čemu nám mělo být? Forest Whitaker interesantně zestárl a úvodní/závěrečná melodie Maxe Richtera z The Blue Notebooks, kterou teď právě doma poslouchám, mi přišla povědomá, i když jsem ji hned nedokázal zařadit. No. Krásný film. Jiný. Už teď se těším na Blade Runnera. [90%; 2016-11-15] PS Po prostudování Wikipedie jsem to celé rozklíčoval. Jinak bych na to asi nepřišel a A. taky ne. No jdu jí to říct :-). ()
Radoby umelecka zalezitosti, ktera tim zakryva to, ze je to deravy jak reseto a v podstate o nicem. ()
Všechny tři předchozí filmy Denise Villeneuva se mně hodně líbily a proto jsem se na jeho nový sci-fi počin hodně těšil. Spolu s Christopherem Nolanem patří mezi nejzajímavější tvůrce současnosti a podobně jako Nolan, který prokládá nákladné blockbustery s "menšími" filmy, natočil Villeneuve před pokračováním Blade Runnera svůj menší "Arrival". A je to opět pecka a pravděpodobně dosud jeho nejambicioznější film. Filmů o mimozemské "invazi" bylo už natočeno hodně a různými způsoby, Arrival jde ve šlépějích Contactu a nabízí inteligentní podívanou s chytrým scénářem a filozofickým přesahem. Má nemálo společné s Nolanovým Interstellarem (skvělá hudba, funkční triky, zamyšlení se nad smyslem života) a žádá si od diváka jeho pozornost k plnému vychutnáni si ho. Prozatím nejpůsobivější a nejlepší film tohoto roku. (9/10) ()