Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Eric HeissererKamera:
Bradford YoungHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Tzi Ma, Mark O'Brien, Joe Cobden, Russell Yuen, Nathaly Thibault, Pat Kiely, Julian Casey (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Když po celém světě přistanou tajemné vesmírné lodě, dojde k sestavení elitního týmu – v čele s odbornicí na lingvistiku Louise Banksovou (Amy Adams) – s cílem zjistit, jaké mají mimozemšťané úmysly. Zatímco celé lidstvo balancuje na pokraji globální války, Banksová se společně se svým týmem pokouší ve velmi omezeném čase najít odpovědi – a aby je byla schopna najít, bude muset přistoupit k činům, které mohou ohrozit nejen její vlastní život, ale dost možná osud celého lidstva. (Falcon)
(více)Recenze (1 781)
Prve scifi pri ktorom som zaspal. Niekolkokrat. Z Amy je mi na vracanie, a Hawkeye sa tiez nenatrapil. Triky 0. Dej cim dalej pozerate, tym vacsia sracka, az clovek nerozmysla nad tym co pozera, ale preco to pozera. Zvuky priserne, agresivne a zbytocne... Pointa uplny blud. ()
Film, který mění vědomí lidí obdobně, jako to udělal Avatar a Matrix. Film, na který jen tak nepřestanete myslet po jeho shlédnutí.. ()
WAU to bola kravina!!! Preco ten film nemal nazov "Jazykove okienko mimozemstana" :D To ze ma tento film 85% hodnotenie svedci iba o upadku ludskej inteligencie ()
Byla jsem z toho filmu tak nadsena, ze jsem si stahla hned puvodni povidku, ta me zatim moc nezaujala a spis se tesim na ostatni povidky z te knihy. Hudba je taky krasna. ()
Konečně pořádně scifi, ale ne tradiční, jak by se dalo čekat. Film na přemýšlení a dokonce i s odkazem. Napětí by se dalo krájet. Ten kdo by čekal akci, efekty, útoky, a množství krve bude zklamán. Ten vliv cizího světa z filmu cítit a vygradování napětí dramatickou hudbou jde až do extrémů. I ti vetřelci jsou nestandartní. Film k zamyšlení. ()
Něco jako Interstellar. Melodramatická část: fakt nejsem na slaďáky - ne, ne a ne. Kontaktní část: Osobně bych čekal, že armáda bude před kontaktem s dvanáctkou menhirů velkejch jak panelák a obsahujících čertví, co, víc ozbrojená - i když je otázka, esli by to pomohlo..Ject k "menhirům" v dekontaminačních overallech ale totálně neozbrojen, považuju prostě trochu za hazard. Nepochopím, proč tým nejdřív nevyslal jakousi sondu a pouštěl se do velkejch akcí, který je mohli ohrozit. (- pochopím: scénárista moc hulil) Amy Adams výborná. Withaker slušnej. Učící se hmota? Fubber, Venom, Obscurius. Pobavila intergalaktická komunikace. Chtěli kolonizovat? Symbolů měli fakt požehnaně. Ta klec s tím pisklavým hajzlem mě srala každej její záběr. Fakt výborná spooky atmoška. Zmíňka o Majhongu pobavila. Požadavky hmoty byly teda síla. Zajímavý bylo, že za "jazyk" Obscurialů mohla dcera lingvistky. Hezkej film. ()
Arrival je velmi originální a neobvyklé sci-fi, které ve skutečnosti ukrývá silné drama a hodnotnou emocionální stránku. Velmi pocitově připomíná Interstellar. ()
Uplne jsem to nepobral. Budu asi potrebovat trochu casu a take se na to podivat jeste jednou. Kazdopadne atmosfera vyborna. Skvela az trochu psycho hudba. opravdu trak trochu jine sci-fi. Verim, ze po dalsim zhlednuti to bude za plnej. ()
I bez 3D efektů se dá ještě natočit poctivá mysteriózní scifařina, která mě zabořila do sedačky. Famózní výkon hlavní představitelky, výborná pointa. Klaustrofobická, hutná atmosféra podbarvená úžasnou hudbou. Pětkrát *! ()
Takto reálne Sci-fi som už dlho nevidel. Neskutočný film ktorý vás hneď vtiahne do deja. Vôbec to nebolo preefektované ako iné filmy a to vôbec nevadilo. Hudba skvelá, Amy Adams a Jeremy Renner potvrdili aký skvelý sú herci a Denis Villeneuve opäť nesklamal. Podľa mňa film roka 2016. To tajomno, atmosféra a napätie by sa dali doslovne krájať. Ako som už napísal - neskutočný film. 5* jednoznačne. ()
Imax. 95%. Nemam slov. .. ()
Ak na tuto vec isť do kina, tak zasadne len sam so sebou, Ak sa mate radi, raz si odpustite. ()
Mega kruto prísny film! Úprimne ma prekvapilo vysoké hodnotenie, lebo to nie je film pre každého. Ale ak sa vám, tak ako mne, páči psycho / sci-fi kombinácia, budete nadšení. ()
3x jsem u toho usnul a to se mi nestane ani v práci...Když je pořádný film neusnu u něj ani po 48 hodinách bdělosti...Kromě pěkných triků splácanina na entou lomená pí na třetí...divím se že se tam někde neobjevil Jack ze ztracených, který měl taky problém s přesuny časem... ()
Skvělý film, u kterého víte, že Vám stále něco uniká....a na konci Vás to práskne jako facka od tetky. Parádní podívaná. ()
Levitující chleby, ruky v mlze cakajic kruhy na sklo, věčně ztraumatizovana jasnovidka. Nuda jako kráva ()
Asi jsem něco nepochopil :-( Bezzedná nuda - no párkrát jsem si klimbnul :-), scénář úrovně prvňáčka ZŠ ( a ještě jsem ho nepochopil a vlastně ani nechci ) a k tomu ta Amy ( kterou fakt nemusím ), po 95% filmu tvářící se, coby legendární "kuní ksicht". A zřejmě slepý Jeremy se jí asi 158x zeptá, jak se cítí. Krom toho, myslím, neřekl nic jiného. A chobotničky z X-tého patra. Tak hlavně, že se nakonec zase celý svět spojil a slunce zase vyšlo nad Atlantidou. Film roku někdo napsal? Jojo :-D Ono vlastně na zhodnocení stačilo jediné slovo, začíná na p a končí na ovina, ale nějak mi to nedalo, když to má těch 84 % ?!? ()
Hl'bka nametu zužitkovaná z tridstiatichtrochcelýchôsmich percent. - To byla zase politická jízda. Východní blok jsou opět mutanti s kyjema, kteří uctívají americký raketový motor jako boha ohně a emerykn gájs ár fakin kůl ven fejsink ekstraterestrial čelinč. Musíme se prostě všichni spojit, abychom zachránili bohyni gáju, ale támhle s těma se nebavme. Vizuálně OK, scénář blbý, výskyt neomarxistických schemat. Bílý trochujakobypadouch Renner je tu jenom do počtu, povinný černý kladný hrdina a alfasamec hraje celkem dobře, nicméně hrozba, které má ten jeho vojenský ansábl čelit je nejasná a finální rozuzlení je samoúčelně "záhadné", protože Heissererovi asi začal stávkovat team za vyšší mzdy. ()
Hned z první jsem to viděl jasně na název žánru, jehož jsem sám autorem – minimálně jsem o tom ještě nikde nečetl a neslyšel – neo-scifi (toť jen na vysvětlenou, proč název ani google nenajde). Jednoduše laserů, „nadpřirozené, hypermoderní“ techniky (nikoliv technologie) a přehršle efektů už bylo dost – lidé si zvykli na teleporty a neexistující zbraně, o které se opíralo dřívější sci-fi a dnes už to pro ně není nic nového. Dnešní hity v žánru sci-fi s sebou vždy nesou jakési hlubší filosofické poselství, delší zamyšlení a nebo se soustředí na osobní požitek. Příklady, v jejichž duchu se nesou i Příchozí, může být třeba Interstellar nebo Gravitace, do toho bych přimíchal Den nezávislosti, kde je invaze mimozemšťanů, kteří nekomunikují pomocí slov, ale pomocí telepatie (v Příchozích se jedná o komunikaci prostřednictvím pocitů), přidáme soundtrack v některých rysech podobný Pátému elementu a Příchozí jsou na světě. V Interstellar se letí ven z naší galaxie poznávat lidstvo budoucnosti, v Příchozích přilétají mimozemšťani, aby pomohli lidstvu poznat samo sebe právě teď a posunout se dál. Dost bylo ale srovnání. Když jsem film shlédl a viděl závěr, říkal jsem si, že by bylo určitě dobré si film shlédnout ještě jednou, ale pak jsem si uvědomil, že některé pasáže, které pracují s napětím a neznámem (minimálně při prvním setkání s UFO až na hranici přehnanosti), by mě nudily. Nebylo by náhodou zajímavější nechávat při úvahách přicházet jednotlivé flashbacky tak, jako to bylo ve filmu a postupně tak poskládat jednotlivé díly skládanky? A nebylo by ještě zajímavější zkusit vnímat celý film tak, jak sám naznačoval – ne „naším“ chápáním lineárně v čase, ale jako jeden celek? Musím říct, že pokud se nejednalo čistě o odpověď na výše zmíněné filmy posledních let a tvůrci se opravdu snažili přinést jakési poselství, museli při vymýšlení scénáře buď hodně fetovat nebo navštěvovat „buddhistického“ guru a nebo jsou vážně geniální. Pokud bych měl přirovnat první základní myšlenku k východní filosofii – při meditaci se člověk snaží vnímat přítomnost natolik, až se celá rozplyne a čas přestane hrát roli. Člověk přestane hrát roli, protože s časem se rozplyne i jeho ego. Co se má stát, stane se. My hrajeme jen roli v příběhu, jehož události jsou důležité pro to, aby se právě toto všechno stalo, nehledě na naše vlastní potřeby. Bojíme se, že po smrti přijdeme o všechno, protože život skončí. Pod vlivem filmu ale můžeme dospět k závěru, že nic neskončí, protože vlastně ani nezačíná – vše je jen jeden celek a přesně o ten vlastně ani nemůžeme přijít, protože se nikdy nevytratí – nikdy by totiž existovalo jen v případě, že by existoval i čas. Druhá základní myšlenka, která na mě z filmu vyplynula, mi přišla tak trochu ženská – pocity jsou důležitější než slova. Každý může přijít s nápadem, co je asi univerzální komunikátor pro celé lidstvo – pro někoho to může být jazyk/řeč jako taková, pro někoho to může být sport, pro dalšího zase hudba a v neposlední řadě také určitě samotná láska. Nemají ale všechny tyto druhy jedno společné? Prožívání a předávání pocitů? Mimozemšťané přišli, aby lidstvu dali dar, dar lepší komunikace a porozumění, aby bylo lidstvo jednotné a mohlo se lépe vyvinout – svůj jazyk, který byl postavený především na předávání pocitů. Pan vědec to dokonce potvrdil, když odpověděl „Asi bych víc mluvil o svých pocitech“. Zároveň pak mimozemský jazyk dává lidstvu možnost vidět náš čas jako jeden celek a tím, jak už bylo řečeno, dost možná zapomenout na své ego a uvědomit si úděl, který nám byl dán a musíme ho přijmout. Celý film pracuje v postupném odhalování a rozklíčování náznaků. Občas je lehce předvídatelný a závěr mohl být lépe vymyšlený, protože byl na můj vkus až příliš vysvětlující a říkal i věci, které byly zřejmé. Celkově se ale jedná o velmi zajímavý snímek, který žánru „neoscifi“ rozhodně nedělá ostudu :) () (méně) (více)