poster

Strážcovia Galaxie 2

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi

USA / Nový Zéland / Kanada, 2017, 136 min

Zajímavosti k filmu (46)

• - Režisér James Gunn sám odtančil úvodní scénu Groota. Týmu přes vizuální efekty trvalo téměř 2 roky, než scénu vykreslili do finální podoby. (s.m.43.)

• - Název filmu odkazuje na kazetu Awesome Mix Vol. 2, kterou Star-Lord (Chris Pratt) dostal od matky v prvním díle Strážci Galaxie (2014). (s.m.43.)

• - Karen Gillan (Nebula) v maskérně strávila 2 a půl hodiny denně, přesně tolik trvalo nanesení makeupu. Při natáčení prvního dílu Strážci Galaxie (2014), to trvalo až 5 hodin. (s.m.43.)

• - Dave Bautista (Drax) strávil každý den v maskérně 90 minut, než mu nanesli makeup. Na konci dne ale musel posedět v sauně, aby mu makeup smyli. (s.m.43.)

• - Mladá podoba Ega (Kurt Russell) byla vytvořena podle podoby herce z 80. let. Příkladem je horor Věc (1982). (Spinelion)

• - Postava Stakara Ogorda (Sylvester Stallone) je založena na hrdinovi jménem Starhawk. A jeho parťáci jsou členové původních komiksových Strážců galaxie. (Mikahu)

• - Živoucí planeta Ego (Kurt Russell) se poprvé objevil v Thorovi #132 z roku 1966. Jeho stvořiteli jsou scénarista Stan Lee a kreslíř Jack Kirby. (Mikahu)

• - Orloni – malá zvířátka, která vypadají jako kříženec myši a malého dinosaura, bylo možné spatřit na začátku prvního dílu (Star – Lord jednoho z nich použil jako imaginární mikrofon) a nacházíme je i v tomto pokračování. Tím se maže domněnka, že jsou domorodými obyvateli pouze jedné palety, ale očividně jsou rozšířenější než se mohlo předpokládat. (Charpy)

• - S 81 miliónmi pozretí v priebehu 24 hodín sa stal trailer k Strážcom Galaxie 2 druhým najsledovanejším trailerom na svete. Prvenstvo si drží trailer k filmu Kráska a zviera (2017). (Circumscriptor)

• - Poznávacia značka Egovho (Kurt Russell) Ford Mustang Cobra je taká istá, akú mal režisér filmu James Gunn na svojom prvom aute na vysokej škole. (belinko)

• - V komixe je Mantis (Pom Klementieff) z polovice Nemka a z polovice Vietnamka. Jej predstaviteľka je z matkinej strany z Južnej Kórei a otec bol z polovice Francúz a z polovice Rus. (belinko)

• - Film je piatou spoluprácou režiséra a scenáristu Jamesa Gunna a herca Michaela Rookera (Yondu). Tie predošlé sú filmy Slither (2006), Super (2010), Strážcovia Galaxie (2014) a The Belko Experiment (2016), ktoré Gunn napísal. (belinko)

• - Režisér James Gunn v jednom z interview prezradil, že by rád natočil ďalší film, ktorý by bol spin-off o Nebule (Karen Gillan). Nebula je tiež jediná zo Strážcov Galaxie, ktorá nie je strážcom v pôvodnom komikse. (belinko)

• - Gary Oldman, Viggo Mortensen, Christoph Waltz, Christopher Plummer, Max von Sydow, Alec Baldwin, Ron Perlman, Stephen Lang, Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis, Robert De Niro, Michael Biehn, Mel Gibson a Liam Neeson boli zvažovaní do role Ega (Kurt Russell). (belinko)

• - Elizabeth Debicki (Ayesha) bola obsadená do filmu aj vďaka svojej výške (1,91 m). Jej kostým však obsahoval ešte topánky s opätkami, takže jej konečná výška sa zastavila na 2,01 m. (belinko)

• - V komixe je Mantis (Pom Klementieff) človek, avšak James Gunn sa rozhodol urobiť z nej vo filme mimozemšťana, aby bol Peter Quill (Chris Pratt) jediná postava zo Zeme. (belinko)

• - I keď Groot (Vin Diesel) komunikuje len prostredníctvom vety "I am Groot", James Gunn napísal i verziu scenára špeciálne pre Vina Diesela, ktorý obsahoval jednotlivé frázy v angličtine, aby herec lepšie vycítil Grootove pocity. (belinko)

• - Planeta Berhert, kde ztroskotají Strážci Galaxie, není jen obyčejná zalesněná planeta. Objevila se poprvé v sešitě „The Incredible Hulk #111“ z roku 1969. Její obyvatelé (Sagittariáni) byli součástí konfliktu mezi Hulkem a Galaxy Masterem.
    (Charpy)