Reklama

Reklama

Kvílení

(festivalový název)
  • Jižní Korea Gokseong (více)
Trailer 1

Sledujeme příběh mizerného policisty, který stejně jako jeho kolegové bezmocně sleduje množící se případy vražd. Vrahem je vždy člen rodiny, který zabije všechny ostatní. V jindy poklidném malém městě jde o bezprecendentní události, pro které nelze najít jednoduché vysvětlení. Díky některým indiciím začne policista podezřívat někoho, kdo možná není člověk. Podezření pak spustí sled událostí, které zapříčiní, že se vše stane mnohem osobnější. Povede se policistovi včas rozklíčovat, kdo nebo co stojí za vraždami? (Martrix)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (156)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Uz predosle filmy od tohto rezisera ma nenadchli, ale tentoraz ma to vôbec nebavilo. Ma to neskutocne prestrelenu stopaz, striedanie vaznych a komickych scen uplne znicilo pokusy o temnejsiu atmosferu a postavy policajtov su tu vykreslene natolko imbecilne az ma neskutocne srali. Od polovice som to uz len narychlo preklikal do konca. Dalsie filmy od tohto rezisera radsej vynecham. 4/10. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Zjednodušeně a povrchně by se možná dalo zaškatulkovat korejskou kulturu jako "něco mezi" kulturou čínskou a japonskou. Ale aspoň podle korejských filmů soudím, že korejská kultura není jen "něco mezi", ale naprosto svébytný fenomén. Syrovost, těžkomyslnost, tělesnost, brutalita, nebo existenciální hloubka korejských filmů mi vůbec nepřipomíná grotesknost a naivitu filmů čínských, nebo popkulturní bizarnost těch japonských. Nejsem tedy na korejský film žádný expert a mluvím teď hlavně o horrorech a dramatech (což mnohdy, třeba i v tomhle případě, splývá). Ale z těch, které jsem zatím viděl, jich jen málo nebylo aspoň na čtyři hvězdy. A Gokseong není výjimkou. Přerod oplácaného buchtovitého bábovky, trapné a komické figurky, v dramatickou postavu velkého formátu, je možná psychologicky nevěrohodný, ale divácky hodně působivý. Málo věrohodná (a od začátku předvídatelná) je i zápletka s nevědomým bojem šamana proti druhému šamanovi, když jen stačilo, aby ten japonský něco žbleptl a nebyl takový tajnůstkář... Ale to nejsou vážné výtky, jen taková malá rýpnutí. A vím, že na to jdu příliš přísně logicky a psychologicky, vždyť je to "jen" horror... Tedy pardon, je to prvotřídní "áčkový" horror. Prvotřídně natočený horror s přesahem do žánru antické nebo shakespearovské tragédie (ehh, to teď ze mne takhle bombasticky mluví moje momentální nadšení a zároveň i má nekritická náklonnost k východní Asii). A prozradím ještě, že závěrečné rozuzlení mi parádně vytřelo zrak, a to mám zatraceně rád. P. S.: A mimochodem - všichni ti západní rychlokvašní režiséři a rychlokvašní rádoby kameramani se svými rozklepanými ručními kamerami, by se měli jít učit točit filmy do Jižní Koreje! ()

Reklama

Remedy 

všechny recenze uživatele

Zajímavý korejský žánrový mix, u kterého se vyplatí sledovat pozorně všechny motivy. Všechno na konci sice nezapadne na 100% tak, jak by mělo (přesněji – jak jsem si představoval), ale celkový dojem z poměrně originální kriminálky s výraznou mysteriózní atmosférou zůstane i tak silný. Mít to více do hloubky (či seriózněji) propracovanou postavu hlavního vyšetřovatele, možná by to bylo i na plný počet. Občas jsem totiž měl pocit, že některé postavy jsou karikaturami sebe sama, s čímž se úplně nedovedu ztotožnit. 3,5* ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Pekelná stopáž mi nevadila i díky tomu, že se začalo dít něco zajímavějšího zhruba od poloviny filmu. Navíc to pěkně gradovalo, takže ta dvěapůlhoďka utekla vcelku rychle. To je ok. Co mi ale vadilo skoro celý film, bylo nelogické chování většiny postav, z čehož pak logicky vyplývá, že děj místy nedával smysl. Celou dobu jsem přemýšlel, jestli je to jinou mentalitou Korejců, nebo tím, že je scénář blbě napsaný. Pár korejských filmů už jsem viděl, takže to bude tak 50/50. Ale ono mi vlastně nevadilo ani to podivné chování (myšleno např. několik situací, kdy mohla fatálním událostem předejít prostá komunikace, nebo vyvrácení nepravdivých tvrzení). A dokonce mě neotrávilo ani tahání diváka za nos, co se týče odhalení příčiny oněch událostí. Vlastně je to dost s podivem, že přestože je setsakra co vytýkat, je to v případě Gokseong irelevantní a jsem spokojený. Jestli váháte, tak oficiální obsah sice není úplně mimo mísu, ale pokud bych měl krátce shrnout, co jsem viděl, tak: Příběh mizerného policisty, který stejně jako jeho kolegové bezradně sleduje množící se případy vražd. Vrahem je vždy člen rodiny, který zabije všechny ostatní. V jindy poklidném malém městě, jde o bezprecendentní události, pro které nelze najít jednoduché vysvětlení. Díky některým indícím začne policista podezřívat někoho, kdo možná není člověk. Podezření pak spustí sled událostí, které zapříčiní, že se vše stane mnohem osobnější. Povede se policistovi včas rozklíčovat kdo, nebo co stojí za vraždami? A i když se dozví pravdu, dokáže vše zastavit? ()

Kwaichi 

všechny recenze uživatele

V popise filmu mi chýba hlavne slovo komédia. Sem tam sa na scénach dalo dobre zasmiať, no oveľa viac ich hraničilo priam s absurditou. Na môj vkus bol film prehnane prehustený počtom bezvýznamných postáv. Celkom som sa strácal, kto koho zabil, kto sa stal obeťou a kto bol agresorom. No to sme sa koniec koncov aj tak v podstate počas celého poriadne nedozvedeli. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (3)

  • Výběr hlavního hrdiny, pro film byl klíčový, režisér Hong-jin Na nechtěl mít ve filmu žádného akčního hrdinu. Na castingu prošel Do-won Kwak právě díky svému vřelému vzhledu a hned získal roli. (Yoshitsune)
  • Při natáčení nebylo ublíženo žádným zvířatům. Všechny scény se zvěří byly natočeny po konzultaci a pod dohledem s trenéry. Použily se také vizuální efekty. (Polgedney)
  • Dle režiséra Hong-jin Na byl film natočen na základě lidových náboženství v Koreji a Nepálu a katolické víry. Film přímo a nepřímo zmiňuje všechny biblické hříchy. (MarLin)

Reklama

Reklama