Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Švédsky film o pátraní po páchateľovi poštovej lúpeže. (oficiální text distributora)

Recenze (15)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Perfektní film se skvělou atmosférou, hudba temná jak z vylíhnutí Terminátora, ulice Stockholmu jsou holt nebezpečné místo k životu. Trochu to připomínalo Muže na střeše, i když tady jde o něco jiného. Pátrací tým Sven a Tomas jsou výborně sehranou dvojkou, v čemž diváka utvrdí i lahodný dabing pánů Postránecký a Jandák. Na úlisného šéfa (a ještě k tomu jiného oddělení) přesně pasuje Větrovec. Ale tenhle film se vyplatí i sledovat, ne jen poslouchat. Ten mix prvků tragi a komických je moc hezky dávkován, ačkoliv ke skutečné akci (mimochodem moc pěkně natočený útěk pachatele) dojde hned ze začátku, nudit se nebudeme. Jeden z filmů, na které se nezapomíná. No a ta kritika McDonalda a jeho hambáčů, toť lahoda pro socialistické uši. P.S. Běželo to na LFŠ v dabingu? Asi těžko, že. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Solídna severská detektívka s niekoľkými akčnými scénami a škaredými členmi štokholmského policajného zboru. Takého šéfa ste ešte nikde nikdy nevideli, lepšie vyzerajú aj vyšetrovatelia v Malom Pitavalovi. Dej síce odsýpa a končí dosť prekvapivo, avšak tie náhody som tvorcom nezožral. Hľadáte konkrétneho človeka na základe dvoch indícií a onedlho ho uvidíte z auta cestou po uliciach mesta, podobne je to aj s autom s falošnou poznávacou značkou. Ako oddychovka so zimnou atmosférou švédskej metropoly ale Muž z Mallorky funguje. Ako odsúdenie korupciou prelezených policajných a politických špičkách síce tiež, ale to bol čisto iba odkaz dobovým domácim divákom. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Vidět a zároveň nebýt viděn. Byl to více méně obyčejný kriminální případ jedné poštovní loupeže, u něhož se mi spočátku zdálo, že jeho vyšetřování nevystačí na tak rozsáhlý celovečerní film... Na druhé straně Bo Widerberg jako režisér se s tím slušně vypořádal, pomalému rozplétání zákoutí zločinu vtiskl pohltivý realistický nádech, který mě dokázal zaujmout při dlouhých komorních scénách stejně jako během zachycení fyzicky náročnější akce policistů. V mětském prostředí Stockholmu se tvůrcům povedlo vytvořit i nejednu vizuálně pozoruhodnou scénu (ať už venku na silnici se sněhem nebo v kuchyni s výhledem na osamělé noční město), která působivě umocňovala pochmurnou atmosféru příběhu s nejednoduchým koncem. A já si postupně zvykl i na až nezvykle civilně pojaté postavy dvou vyšetřovatelů, kteří vedle okolností případů pravidelně během své práce probírají třeba i chuť jídla ve vybraných podnicích. [75%] ()

Carthorias 

všechny recenze uživatele

LFŠ 43 (Film 21): Totálně nesympatická, neschopná (dá si někdo krevety?) a naivní dvojice detektivů se pouští do vyšetřování vyloupení banky. Zlosyn je samozřejmě nepolapitelný, protože korupce, a tak na vše doplatí "muži z lidu". Nejvíc mě pak dojímal jednodušší z hlavní dvojice hrdinů, který protestuje proti zlému globalizačnímu řetězci McDonald's, protože chce podporovat švédské podniky, a tak si kupuje hnusný kebaby od Pakistánců na rohu. Nevím jestli jsou ti Švédi takoví masochisti, nebo je jejich systém sociálního státu nějaký velký vtip. Bojím se, že se nakonec nikdo smát nebude. P.S. Jako kriminálka je to průměr ()

pafka 

všechny recenze uživatele

Az na extremne sympatickou ustredni dvojici kriminalistu jsem v tom nebyl schopen najit neco, co by me nutilo film dokoukat. To jsem se zatnutyma zubama udelal, ale niceho jsem se nedockal, jen konce, ktery u detektivekrozhodne videt nechcete. Za me dost slabe. Skoda casu. Kdejaka kriminalka v TV je silnejsi. ()

Zajímavosti (3)

  • Režisér Bo Widerberg pracoval s téměř totožným realizačním týmem jako na filmu Muž na střeše (1976). Identičtí jsou i herci v hlavních rolích, s výjimkou Carla-Gustafa Lindstedta, který měl původně ztvárnit Dahlgrena, ale po třech natáčecích dnech byl přeobsazen Ernstem Güntherem kvůli zdravotní indispozici. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Film lze chápat jako jakési volné pokračování Widerbergova prvního, velmi úspěšného pokusu o kriminálku Muž na střeše z roku 1976. A to i přes to, že oba filmy dělí osm let a byly natočeny podle odlišných předloh a za zcela jiných podmínek. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Sven Wollter a Tomas von Brömssen, kteří se chopili ústředních úloh jediných spravedlivých policistů v celém Stockholmu, v té době zažívali vrchol své popularity. Uvádí se, že kvůli jejich plnému vytížení v divadle se mohl film natáčet pouze v pondělky. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama