Režie:
Jordan Vogt-RobertsKamera:
Larry FongHudba:
Henry JackmanHrají:
Tom Hiddleston, Brie Larson, Corey Hawkins, Samuel L. Jackson, John C. Reilly, Jason Mitchell, Toby Kebbell, John Goodman, Thomas Mann, John Ortiz (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Strhující původní dobrodružný film režiséra Jordana Vogt-Robertse vypráví příběh nesourodého týmu badatelů, vojáků a dobrodruhů, kteří se spojili, aby prozkoumali tajemný, stejně nebezpečný jako krásný, ostrov v kdesi v Pacifiku, který není zanesen do žádné mapy. Odříznuti od všeho, co znají, vstupují na území mohutného Konga a zažehávají tak nejstrašnější boj člověka s přírodou. Jejich cesta za poznáním se mění v boj o přežití a útěk z prapůvodního Ráje, ve kterém není pro člověka místo. (Freeman Ent.)
(více)Videa (20)
Recenze (979)
Solidní zábava, která pobaví hlavně na úrovni pocty a citace, když si namátkově bere z PREDATORA, APOCALYPSE NOW, JURSKÉHO PARKU, PLATOON a zároveň servíruje film z žánru "nezdařené expedice". První půle je nesmírně zábavná, ve které se film odehrává zhruba v pětiminutových segmentech a je pastvou pro diváka. Druhá půlka je pak příliš protahovaný nekonečný souboj Konga s hlavním lebkolezem. Poněkud závažný problém je v hloubce postav - kromě Samuela L. Jacksona, který na konci vietnamské války našel ještě svého posledního nepřítele, přerostlou opici, je zcela nulová. Účast Tomma Hiddlestona zbytečná (hlavní role, ovšem s nulovým charakterem, respk. Goodmanova postava o něm hovoří jako o muži, "který šel do války něco hledat, a jelikož to nenašel, tak tam stále je", což je skutečně jediný charakterový přesah jeho postavy) a např. Brie Larson je zcela zbytečná a v momentě kdy při pohledu na hrobku kongovy rodiny pronese větu "viděla sem dost masových hrobů na to, abych jeden z nich poznala", tak máte chuť ji vytahat za ucho a vyhodit z plátna. Navíc nefunguje ani v genderovém mixéru jinak zcela chlapské posádky, která je převážně složená z vyměklejších rockerských typů. Což mě dostává možná k nejzásadnější složce filmu - soundtrack poskládaný z BLACK SABBATH, STOOGES nebo CREEDENCE CLEARWATER je absolutně boží, o to víc zamrzí, že závěrečné titulky se nenesou v tónech propunkové palby, ale v Jackmanově zbytečné dobrodružné epice. Jinymí slovy, KONG je za 65% = hodně slušná zábava, která ale měla na víc. ()
Jacksonův King Kong se mě líbil o trošku více, ale těžko srovnávat tyhle dva filmy, protože žánr je přecejen jiný. Předchozí byl dobrodružné drama o tom jak se opice zamilovala a stálo jí to život. Nový Kong se má plánovaně začlenit do Monster Universu a jeho hlavním žánrem je akce šmrncnutá s dobrodružstvím. Z filmu si budu pamatovat hlavně pavoučí scénu, fantastické záběry a strašně moc nevýrazného Hiddlestona. Nechápu proč mu rejža nepřihodil nějakou silnější vygradovanou scénu, ve které by natřel všem okolo sebe natřel řiť a tím si nás získal. Samuel určitě nezklamal, jeho záporák je zase chuťový jako vždy. 75% ()
Kong je velký, King Kong 2005 byl velkolepý. Slova jsou to velmi podobná, avšak z filmařské perspektivy naprosto vzdálená. Jakcson točil z lásky k látce, Roberts točí to, co nejvíc rajcuje současný mainstream. Hlavně drajv, dynamiku, nápaditost všech možných monster a skvěle nasnímané fighty. Scénář bohužel vycucaný z prstu a nebýt neskutečně vymazleného vizuálu a fajn sedmdesétkové atmošky se starými hudebními peckami, bylo by to i málo zábavné. Brie Larson je tu jen kvůli kukuči a herecký ansámbl zachraňuje dokonalý John C. Reilly. O 10 procent lepší trikové eskapády nestačí k přebití o 50 procent lepšího přístupu k tématice předchůdce. Je zároveň k zamyšlení, že jediné emoce vyvolají závěrečné titulky. ()
Bál jsem se. Bál jsem se hodně moc. Nakonec jsem si film užil v kině nejvíce hned po Loganovi...a to jsem tam letos zavítal už 11x. Jacksonova King Konga jsem nakoukával nespočetně-krát a pořád dokola a je to jeden z mých hodně oblíbených filmů. Kongovi jsem nevěřil skoro nic, už od první upoutávky se mi hrozně moc líbil vizuál a samozřejmě skvostné obsazení, trošku mě ale iritoval onen důraz na humor zhmotněný Johnem C. Reillym, který je v trailerech poněkud nešťastně vyzdvihován a já v podstatě chtěl spíše dobrodružný film, který se bere vážně, zkrátka něco na způsob, také zrestartované, Godzilly. U ní mi vadily jiné věci, ale v té temnotě a osudovosti se vyžívám poslední dobou více. Jenže u tohodle filmu jsem prostě na všecko zapomněl už od první minuty. Jeden chytlavý známý song střídá druhý (tentokrát bez provařeného All along watchtower), děj jede jako po másle od začátku až do konce, tempo se přes velmi střídmou a chutnou dvouhodinovou stopáž drží svoji linku a co je důležitější, úplně každý záběr z filmu je pečlivě vycizelované umění, které díky křiklavě barevné velmi líbivé stylizaci, hutným zpomalovačkám a fantastickému střihu působí neskutečně energicky a mnohdy jsem si jako třináctiletý kluk užíval, jak precizní kamera dodává celému snímku úplně nový rozměr. V první řadě je to monster film, a to pěkně drahý a je to na něm patřičně vidět. A co oceňuji ještě více, nejde o žádného Rockova Herkula, ve filmu je opravdu hodně akčních scén, opravdu hodně protivníků, kteří se Kongovi a nejen jemu dokážou postavit a navíc preciznímu režisérovi nedochází nápady ani ke konci a vše si lze v dostatečné porci užít. Trikově je to naprostá špička a v tomhle směru asi nelze být nespokojen, pokud člověk od toho čeká přesně tohle. Co jsem tak pochopil, tak většina lidí je hlavně poněkud popuzená z lidských charakterů. Povětšinou jsou to jen karikatury, které slouží jako podšívky pro monstra na opravdu brutální roztrhání, navíc znásobené obsazením známých herců ve vedlejších úlohách, přičemž jsou v těchto případech ty pocity o něco tíživější. Malinko jsem předpokládal určitou odmítavou výpověď na válku ve Vietnamu, ostatně postava oscarové Brie Larson se k tomu přiznává, nicméně Jordan Vogt-Roberts se v tomto ohledu jen okrajově inspiroval (určitě má rád Kód Navajo!) a když Tom "Nathan Drake" Hiddleston prostupuje po malebných pláních (díky Googlu) existujícího ostrova na způsob neohroženého hrdiny, je jasné, že se jedná o čisté béčko, které je celé vlastně jenom velkým oslím můstkem pro věky budoucí (viz potitulková scéna). Shrnuto a TUČNĚ podtrženo. Kong je film, který nemá smysl jinde vidět než v kině, neřknu-li pouze v IMAXu (haha), dopodrobna bych dokázal rozebrat několik konkrétních scén, které mě neskutečně pohltily a vzpomenu si na ně v nějakých přehledech na konci roku a to už jsem si dlouho u takto nedoceněného (nejen) monster výplachu neříkal...9/10 ()
Moc dobře natočený, ale s postupem času čím dál horší film. Bohužel. Těšil jsem se a nemůžu říct, že bych se nedočkal povedených scén (útok na helikoptéry nic nepřekonalo) a nápadů, jenže scénář se někdy po půlhodině dostal do docela otravné smyčky "dobová píseň - jde se - objeví se monstrum - bitva/útěk - dobová píseň - jde se - objeví se monstrum...", přibývalo velmi podivných situací a scén (loď) a hlavně mě nezajímala téměř žádná lidská postava. Aby také ano, když většina z nich byla úplně zbytečných (třeba Tom Hiddleston skoro celým filmem jen tak projde a nic extrovního nepředvede), nevyužitých (naneštěstí zrovna John Goodman) nebo vyloženě otravných (John C. Reilly)... Vážně škoda. Nečekal jsem druhou Godzillu, ale aspoň dobrou zábavu. ()
Galerie (147)
Zajímavosti (46)
- Pôvodne mali vo filme hrať aj Michael Keaton a J.K. Simmons, ale kvôli posunutiu nakrúcania nakoniec z projektu vycúvali. (classic)
- Marlow (John C. Reilly) má na bundě nášivku „Lizard Company“. Ve filmu Taxikář (1976) má Robert De Niro coby Travis Bickle na své bundě podobnou nášivku s nápisem „King Kong Company“. (Schyzartis)
- Film obsahuje potitulkovou scénu. (Duoscop)
Reklama