Komentáře uživatelů k filmu (88)

  • Malarkey
    ***

    Fénix se svým námětem tváří jako neskutečně zajímavý film. Průser je, že ty dvě hlavní role, co v tomto filmu hrály, se tu chováají jak z Jedličkárny. Nelly je celou hodinu a půl za brutální chudinku, její manžel je blbej jak tágo a oba rozjedou vesměs zajímavý drama, u kterého jsem čekal snad jenom na závěr, jak to režisér rozsekne. No a musím říct, že jsem byl zklamaný. Načaté to bylo hodně dobře, ale vůbec se divákovi ten film neotevřel. To abych si to všechno domyslel sám. Takový Chlapec v pruhovaným pyžamu je podobného ražení, ale právě za tu závěrečnou scénu stoprocentně vím, že na něj nikdy nezapomenu. Fénix bohužel tuto závěrečnou scénu nemá.(15.3.2015)

  • Enšpígl
    ***

    Zatímco filmu Barbara jsem vyčítal až extremní dějovou a postavovou nedoslovnost, tady mě na Christiana přišla až přílišná doslovnost a to jak v dialozích, tak záběrech. Film však disponuje ještě jedním záporem a to naprosto nevěrohodným chováním hlavních postav vůči v sobě v kontextu s danou situací. Ještě mně pobavilo jak Johnny v okamžiku nemusel chodit do práce dělat číšnika a měl čas na vše ostatní. Navic Ronald Zehrfeld pro mě není žádný herec, fakt sorry jako, tady byl sice lepší než v Braboře, ale to proto, že v ní byl naprosto katasrofální, alespon, že Nina odehrála kvalitku.(27.8.2017)

  • Marigold
    *****

    Podobně jako Leviatan Andreje Zvjaginceva působí i Petzoldův Fénix svou literárnosti a románově propracovaným scénářem jako lehce anachronický snímek. Nicméně anachroničnost tu není vůbec na škodu. Německý režisér se hlásí k intelektuální tradici, která už je možná lehce de mode, ale dělá to neobyčejně působivým a sofistikovaným způsobem. Komorní drama postavené na třech charakterech a důsledném důrazu na drobnosti, náznaky a eliptické prvky ve vyprávění je působivé v tom nejtradičnějším slova smyslu - intelektuálním důrazem na vrstevnatý obraz "tváře poválečné německé společnosti", viny, identity a pochopitelně lásky.-úzkosti z druhého. Fénix je jistě jakýmsi židovským Vertigem, ale tam, kde distancovaný analytik Hitch okázale operuje s psychoanalytickými koncepty dává Petzold maximální možnou péči vnitřnímu světu hlavní postavy. Způsob, jakým modeluje zdevastovaný předkamerový prostor a obklopuje Nelly "střepinami zvuků" jedinečně zdůrazňuje její křehkou odevzdanost a nejistotu nad vlastní identitou. Zbytek odvádí absolutně přesná Nina Hoss. Příběh se sice na několika místech ocitá na hraně vykonstruovanosti, ale scenáristická schopnost vzdát se meolodramatických tahů a v literárních dialozích (i obrazech) udržet život i významovou dynamiku neselže. Finále pokládám za brilantní ukázku toho, jak se staví v nejlepším smyslu tradiční katarze s důrazem na všechny dosavadní psychologické nuance. Lepší důkaz Petzoldovy citlivosti a uměřenosti nelze vymyslet. Fénix je kultivované drama, které není hanba obrečet. Protože veškerou tíhu si poctivě vyslouží.(11.2.2015)

  • DaViD´82
    ***

    Rovnou to mohli pojmenovat Das Schwindelgefühl sakumprdum, jelikož inpirace u "však-vy-víte-čeho" je neoddiskutovatelná. A na škodu, protože od scény "poprvé v Johnyho brlochu" to namísto tenze mezi postavami docílí přesně opačného účinku; tedy učebnicového nalajnování děje k jedinému možnému rozuzlení. A tam to také bez jakýchkoli překvapení o hodinu později v poklidném tempu rutině dorazí. Funguje to tedy především díky úvodní třetině a ústřední dvojici (v níž on je nepřiznaný německy hovořící levoboček Russela Crowea). I tak to je solidní "hitchovina", které to však paradoxně více sluší v linii "konečně jiné uchopení tématu vyrovnávání se s návratem z koncentráku a poválečné identity německého národa", kdy to ve vší své subtilnosti, náznacích a nevyřčenosti umí být neporovnatelně působivější než v té žánrové poloze.(20.2.2015)

  • Fr
    ***

    „…A NOVÝ OBLIČEJ JE VÝHODA. BUDETE ÚPLNĚ NOVÝ ČLOVĚK…“ /// Pomalý, dramatický a jen tak jako mimochodem slibující, že na konci budete čumět. Aspoň teda já to tak bral, protože normálně se toho zase tolik neděje. Nelly má za sebou traumatizující zážitek a říkám si, jestli vona neměla s voperací ksichtu, podstoupit i voperaci mozku. Po 40ti minutách se zdá, že konečně to pomalý dramatický plynutí, kdy většinu času sledujeme dva herce, začne víc bavit. Ale vono to vlastně zase jen a jen slibuje překvapení. To se nakonec dostaví, bohužel nadšení necáká z obecenstva, nýbrž s osazenstva. Což plní účel dějovej, ale vůbec ne diváckej. Taková natažená historka, která se jistě mohla stát, ale který chybí silnější konec (kterej asi kniha má). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Román „Le Retour des cendres“, který v roce 1961 napsal Hubert Monteilhet, číst nebudu. 2.) Vrátila se mně stará a já ji nepoznal. 3.) Thx za titule „Clear“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(17.6.2015)

  • movie
    ****

    Bezprostřední dojem z filmu byl mírným zklamáním, ale to co se mi zpočátku zdála jako nevýhoda teď zpětně oceňuju. Tématicky vypjatý příběh je podán s téměř absolutní absencí dramatu a napětí, což mi nejdříve vadilo, teď naopak oceňuji jak lehce a intimně dokázal Petzold tohle odvyprávět.(14.4.2015)

  • Gilmour93
    ****

    Kdo nezná každý milimetr těla své ženy, ten si ji nezaslouží.. Petzold nechá diváka celou dobu svádět boj mezi pocitem vykonstruovanosti a myšlenkou na podobenství o vytěsňování hříchů minulosti z myslí jednotlivců i celých národů (jakési anestetikum duše, jakkoliv nemožné). Cole Porter v němčině to začne, Billie Holiday ránou přímo do srdce ukončí. „Love is pure gold and time a thief, we´re late, darling, we´re late. The curtain descends, everything ends too soon, too soon…“(1.6.2017)

  • xxmartinxx

    S hodnocením na mě ještě nechoďte. Snažím se tu absolutní vykonstruovanost příběhu, jemuž ani s přimhouřením obou očí nejde uvěřit, přejít jako uměleckou licenci, ostatně v to jistě tvůrci doufají. A pak je celý film skutečně velmi působivý, protože onen námět má něco do sebe. Stejně jako režie a herci. Vlastně všechno, co jsem viděl, mě nutí k tomu ten film mít rád, a já se tomu rád odevzdám, jenom prostě ta premisa na hraně směšnosti mi brzdí v tom se s filmem propojit. Ale třeba holt všem Němcům připadají Židi stejní, nebo co já vím... Vidím to přesto na čtyři hvězdy.(27.2.2015)

  • Bebacek
    ****

    Německé Vertigo.(14.2.2015)

  • Traffic
    ****

    "Žánrová hra, která je v jistých ohledech velmi jednoduchá a přímá, se ve Fénixovi postupně komplikuje. S tím, jak se Nelly pod vedením Johnnyho čím dál víc blíží svému dřívějšímu já, se například značně problematizuje původně jasně položená otázka filmového monstra. Nestává se jím Nelly až teď, při své přeměně v dokonale oblečenou a nalíčenou napodobeninu sebe sama? Odpovědí může být, že se ve skutečnosti stává jen monstrem jiného řádu – takovým, které neděsí prvoplánově svým zdeformovaným zevnějškem, ale naopak poněkud složitěji tím, co pod pečlivě vymodelovaným exteriérem skrývá." Recenze pro 25fps(1.4.2015)

  • troufalka
    *****

    Možná to znáte - přepnete program a zakoukáte se do filmu, který už chvíli běží. A nemůžete se odtrhnout. Až skončí, pustíte si ho znovu od začátku. Tak tohle je pro mě Fenix. Má přesně to znepokojující napětí, které vás přiková k obrazovce a nedovolí vám odejít. Presně ten formát, který mi vyhovuje - málo postav, ale dokonale vykreslených, konflik se rozehrává postupně, graduje a vyvrcholení přijde až na závěr. Pro mě dokonalé.(31.5.2017)

  • gogo76
    ****

    Mám rád filmy z vojnového i povojnového obdobia. Film Fénix ponúka pohľad na povojnovú situáciu v Nemecku i zničený Berlín, ale ten hraje v tomto komornom filme len okrajovú úlohu. Príbeh je veľmi lákavý a ešte lákavejšie bolo pre mňa obsadenie Niny Hoss do hlavnej úlohy. Už vo filme Žena v Berlíne bola úžasná, je sympatická i presvedčivá. Režisér odkrýva karty postupne, hlavne v prvej polovici je tam vždy nejaký otáznik a pochybnosť a divák si nie je celkom istý, či Nelly je alebo nie je Johnnyho žena. R. Zehrfeld v roli Johnyho tiež úplne super, fakt mu to sadlo. Je to sympaťák a po T. Kretschmanovi by to mohol byť ďalší Nemec, ktorý môže kľudne hrať i v Hollywoode. S Malarkym sa výnimočne nezhodnem v tom, že Fénix nemá silnú scénu. Podľa mňa ňou je jednoznačne záverečná scéna (pozor spoiler!) so spevom na piáne. Johnnyho pohľad na ruku a tá hudba...Nádhera. 80%.(4.12.2016)

  • Madsbender
    *****

    Christian Petzold riedi thrillerovú substanciu predlohy až do psychologickej melodrámy. Miesto explicitnosti sa pohráva s náznakmi a dej ponecháva v opare hmlistých spomienok. Do popredia necháva vystúpiť otázku identity a pamäte, a tá skutočná dráma sa odohráva vo vnútri postáv, v nám neprístupných myšlienkach a zákutiach duše. Veľmi tomu napomáha Petzoldov elegantný filmový jazyk a návrat k jeho „tradičným“ prostriedkom - veľký dôraz na herectvo hornej polovice tela a reč tváre, pomalá dramatická výstavba s dôsledne ukotvenými zvratmi, čisté snímanie scény, výtvarnosť a výprava, obozretná práca so zvukom a starostlivo zvolená hudba. Vycibrený štýl s patinou klasického historického rozprávania pôsobí v dnešnej dobe až neobvykle, nie však zastaralo. Petzold si cieľavedome vypožičiava vhodné propriety i ďalších žánrov - menovite noiru, kabaretu a hororu. Viac v recenzii.(30.4.2015)

  • Allien.9
    ***

    Zajímavé a poměrně originální téma, které má - narozdíl od nadhodnocených nesmyslů typu "John Wick" či "Kingsman" - alespoň nějakou myšlenku. Němčina filmu sluší, (pro většinu diváků) neokoukané tváře taktéž, s výsledným hodnocením nicméně zůstanu spíše při zemi. Peß a spol.: Nemyslím si, že by ji nepoznal, spíš si nehodlal / nechtěl / nemohl připustit, že by to mohla být skutečně ona. Z psychologického hlediska je Johnny jednou z nejzajímavějších postav, které letos prošly kinem (alespoň prozatím).;-)(21.2.2015)

  • misterz
    ***

    Nemôžem si pomôcť, moc ma to nechytilo. Uznávam, technická, herecká aj formálna stránka sú na vysokej úrovni, len čo z toho, keď všetko prebíja taký nanič nevýrazný príbeh, na mňa moc šedivé, ploché a nudné. V tomto smere je dobrý len záver s pôsobivým klavírno-speváckym vystúpením a rozuzlením, na dobrý film sa mi to však zdá hrozne málo. Slabučký priemer. 50/100(1.7.2016)

  • boshke
    ****

    Má to grády, ne že ne. Film o třech hercích, pár rozbořených barácích a jednom sklepě. Mně se to líbilo. Nedokážu posoudit, do jaké míry je takovéhle chování přeživší koncentráku reálné, ale jako nesmysl mi to nepřišlo. Asi je to do značné míry i pochopitelné, jestliže lágr přežila jen díky myšlence, že se svým drahým Johnnym opět shledá. A konec, ten se, myslím, opravdu povedl. V krátké době po Whiplashi druhý skvěle zvládnutý závěr filmu... 80%(26.2.2015)

  • WillBlake
    ****

    Při závěrečné Speak low mě mrazilo jako už dlouho ne. 4 a půl hvězdy.(25.5.2015)

  • Vančura
    *****

    Krásný film, u něhož se vyplatí prokoukat do konce - závěr mě zcela rozerval na cucky. V paměti dosud chovám režisérův předchozí film BARBARA, který mě podobným způsobem zasáhnul. Snad není od věci oba filmy porovnat, oba se odehrávají v Německu a jejich hlavní postavou je výrazná žena, s níž se osud zrovna dvakrát nemazlí. FÉNIX se vrací více do minulosti a stejně jako v BARBAŘE v něm hlavní role ztvárnili Nina Hoss a Ronald Zehrfeld. První zmíněná, zde změněná skoro k nepoznání, zde naplno využila svůj herecký potenciál a bezezbytku přivedla svou nesmírně náročnou roli k životu. Herecký představitel jejího manžela oproti tomu bohužel hraje jen druhé housle, a zdaleka nedosahuje jejích hereckých kvalit. To je ale jediná výtka, kterou bych k tomuto filmu měl. Jinak jsem unešen jeho působivostí a filmovými kvalitami. Příběh se skoro jistě zdráhá našemu uvěření - těžko si představit, že by manžel nepoznal svou ženu - ale právě na empatii k postavám je podle mě tento film založen, a pokud se člověk dokáže vcítit do utrpení, které byla nucena Nelly prožívat, nemůže ho tento film hluboce nezasáhnout. Výjimečný divácký zážítek - a požitek z herectví Niny Hoss.(21.2.2015)

  • poz3n
    ***

    Vzhledem ke všemu, co jsem o tomhle filmu posledního půlroku poslouchal a vzhledem ke své zápletce, je až směšné říct, že 98 minut filmu je zbytečně dlouhých, a že by si Fénix snad i vystačil na poli krátkometrážním. Poté, co se totiž odehraje úvodní představení postav a všichni se setkají ve všemi, nestane se až do závěrečné scény v podstatě vůbec nic. A díky tomu působí i ona poslední "mind blowing" scéna úsměvně a levně. Fénix si hraje na artové Vertigo, ale všechny svoje karty, pokud vůbec nějaké má, vysází na stůl příliš brzy. 5/10(18.2.2016)

  • Deschain
    ****

    (Lumiere - 6.2.2016)(6.2.2016)

  • claudel
    ***

    Christian Petzold je výtečný režisér, o tom není pochyb, po formální stránce je Fénix mistrně zvládnutý, mně ovšem vůbec nesednul obsah. Je možné, že jsem film viděl v nesprávném rozpoložení, protože komorní drama není zrovna žánr, na nějž se dá dívat kdykoli a za jakýchkoli okolností. Souhlasím, že Nina Hoss je pod Petzoldovým vedením opět vynikající, některé záběry jsou vyšperkované, konec je prvotřídní, přesto jsem se drahnou chvíli nudil a posouval děj v duchu dál. Škoda, Barbara pro mě byla silnějším zážitkem.(27.2.2015)

  • eLeR
    ****

    Veľmi zaujímavý príbeh. Celý čas som čakala, čo sa bude diať a kam to všetko bude smerovať. Kam? K fantastickému záveru ... ten nemal chybu. Videné v rámci Challenge Tour 2015 : 30 dní so svetovou kinematografiou vol. 3(18.3.2016)

  • Handle
    ***

    Fénix výborně pracuje s divákovou zvědavostí, že jsem i přes pomalejší tempo pořád napjatě čekal, jak se to bude vyvíjet... ale kdepak. Asi jsem si přál, aby se scénář ubíral jiným směrem, asi jsem chtěl vidět něco více epičtějšího nebo alespoň emotivnějšího, nevím... Rozhodně si však myslím, že měl tento snímek vzhledem k zajímavému námětu mnohem větší potenciál.(21.2.2015)

  • DwayneJohnson
    ****

    Hra na náhodu, nebo spíš na naději, v typicky německém zpracování. Co bylo už není, i když ona by to chtěla tak vrátit zpět. Vůbec herecký výkon Niny Hoss je opět výborný, podobně jako například v Barbaře. A opět se ji podařilo udělat z trojkového filmu čtyřkový. Bravo, já jen tiše smekám.(23.2.2016)

  • rikitiki
    **

    Dobrá zpráva: Už dlouho jsem se u německého filmu tak nezasmála. Špatná zpráva: A, sakra, ono je to jakože drama?! Zajímavé, že Hitchcock podal stejné téma návratu zdánlivě mrtvé ženy věrohodněji, přestože příběh Vertiga je mnohem mysterióznější, než německá varianta o koncentráku. ___ Představitelka hlavní role hraje výhradně tím, že třeští oči. Ve stručnosti se to dá vyjádřit úslovím: Poulí oči jako kocour, když se.e do řezanky. A takhle to jde celý film. Vedlejší postavy příběhu jsou absolutně nerozehrané. Jejich odchody z filmu násilné a nepřesvědčivé. Snímek má problém i s filmovým časem, když hrdinové odcházejí na procházku za soumraku a vracejí se za denního světla, přičemž má jít jen o malé podvečerní protáhnutí, nikoliv o noční přechod přes Alpy. ____ Hrdinova lest je uboze vymyšlená a to, že mu nedochází, kdo ta žena před ním ve skutečnosti je, může zdůvodnit leda hluboké válečné trauma, které mu způsobilo měknutí mozku. ____ Ač se to tváří tajemně a sofistikovaně, je to smích vzbuzující paskvil.(11.3.2015)

  • Anderton
    ****

    Vyzerá to, akoby Fassbinder sfilmoval Hitchcockov scenár. Poodbnosť s britovým slávnym opusom tak trochu chápem ako prenesenie podobného sujetu do úplne odlišného dobového a kultúrneho kontextu. Ako sa napríklad udialo u dvoch Kurosawových historických filmov, prenesených na divoký západ. Ale tam to bolo vedomé, tu je základom filmu kniha. Treba sa odosobniť od faktu, že hlas nie je poznateľný iba na základe spevu, ale aj rozprávania a ono asi aj na koži by si manžel všimol nejaké to materské znamienko a nemusia hneˇskočiť o postele, aby to bolo zreteľné. Ale aj tieto logické nedostatky skôr smerujú k myšlienkam diela, ako absolútna zmena človeka po pobyte v koncentračnom tábore. Čiže nielen psychická, ale aj fyzická.(27.7.2017)

  • Seabeast
    **

    Nevím jestli je film inspirován podle skutečné události, ale jelikož se jedná o velmi citlivé téma, tak chovám k Fénixovi hluboký respekt a úctu. Kvůli tomu, ale nepůjdu vysoko s hodnocením. Na druhou stranu, nemůžu si opravdu pomoct, ale aby se mnou emočně zahýbala jen závěrečná scéna a probudila ve mě zájem příběh sledovat je sakra málo. A taky zoufale pozdě. Rád se rochním v jemných detailech a dokážu ocenit minimalismus, jenže tohle byla prachobyčejná nuda a koncentrovaná prázdnota. A čím? Zpracováním a podáním příběhu, který mohl mít o dost drtivější dopad na diváka. Takhle jen zůstává "počkejte si na finále", ale to jednoduše nestačí a po odchodu z kina jakoby těch 100 minut vůbec neproběhlo. Jsem si ale jistý, že své obdivovatele si snímek najde.(21.2.2015)

  • MessiáŠ
    *****

    Název snímku nemohl být výstižnější, zároveň s sebou nesl riziko přehnaně patetického žalozpěvu, Fénix však zůstane důsledně intimní, v zásadě od-patetizovaný a skrze tři postavy dokáže opsat traumata a bolesti, která osobní rozměr dalece přesahují (kromě intimní tragédie zároveň tragédie rodinná, národní/německá, etnická/židovská), přičemž jsou obsaženy jedna v druhé a nedají se vzájemně oddělit. ___ Hlavní hrdinka Nelly od začátku dává najevo, že chce zpátky svou tvář, odmítá stát se někým jiným. Její původní tvář však nikdy skutečně nevidíme – pouze zprostředkovaně na fotografiích; také stojí za povšimnutí, že vyprávění se zcela vyhýbá vizuálním retrospektivním vsuvkám, veškerý děj se odehrává lineárně, vzpomínky jsou zprostředkovány výhradně slovy, která jsou více zdrcující než obrazy. Aby se mohla Nelly stát opět sama sebou, musí se vyrovnat se svou minulostí, jak demonstrují její návraty na místa činu (dům, hospoda, hausbót), a přijmout zradu (?) milovaného manžela; zde se projevuje rozdíl mezi Nelly a její přítelkyní Lene, která se s minulostí vyrovnat nedokáže, a tudíž odmítá budoucnost a spáchá sebevraždu. Skvostná epifanická závěrečná pěvecká scéna, ve které se spojí dosud rozvíjené motivy, dovršuje znovuzrození Nelly z popela na několika úrovních – jako scelující prvek znovunabyté identity se nejeví její tvář, nýbrž její hlas – hlas Nelly jako zpěvačky, hlas Nelly jako manželky a konečně hlas, který se zprvu zdráhal vyjít na povrch a který nyní překlenul hranice minulosti a stal se sám sebou. ___ Film by mohl ostatně přijmout verš speak low when you speak love za své vypravěčské motto. A díky této tvůrčí strategii je pro mě Fénix film zdrcující svou nenápadnou, ale o to větší silou, jinými slovy – pure gold.(21.2.2015)

  • Lukrecie
    ***

    3,5* velmi zajímavě pojatý film, avšak mám ráda takové filmy s větší dynamikou a dramatičností. Nějak jsem tam postrádala celkově emoce. Navíc mi nepřijde pravděpodobné, že by mohla žena přeživší koncentrák tak ledově sehrát svoji poválečnou roli. Ale jinak závěr s písní dokonalý!(21.2.2015)

  • PP66
    ***

    On jí po 3/4 roce nepoznal podle očí??? Natož podle hlasu??? Neuvěřitelné:o)) A proto tři hvězdy stačí, scénář v základu nezkousnutelnej, i když se celej ansámbl snažil... Pozitivně hodnotím, že to byla má premiéra na projekci čsfd.(21.2.2015)

  • Volodimir2
    ****

    Dnes poznáme množstvo filmov, zaoberajúcich sa udalosťami 2. svetovej vojny a holokaustu, ale pomerne málo ich je o Nemecku po vojne a nepríjemnej situácii ľudí vracajúcich sa z koncentračných alebo zajateckých táborov. Takže som rád, že som si mohol pozrieť tento film. Názorne nám zachytáva obdobie svárov s americkými vojakmi, poukazuje na Berlín v troskách a ľudí, bojujúcich o prežitie a prispôsobujúci sa novým skutočnostiam. Bohužiaľ film má slabý aspekt v jeho centrálnej myšlienke, ktorá je jednoducho neuveriteľná a tak nám ostáva silný príbeh zrady a odpustenia. Nelly sa vracia z Osvienčima v roku 1945 so znetvorenou tvárou, podstúpi plastickú operáciu a je z nej úplne iná žena a ona ma za cieľ , nájsť v Berlíne svojho manžela, ktorý ju už raz v živote oklamal..(18.12.2015)

  • Morholt
    ****

    Zápletka mi sice přišla přitažená za vlasy, ale v tomto případě účel světil prostředky, takže mě počáteční skepse celkem brzy opustila. Petzold rozehrál solidní komorní drama, kde byla Osvětim a poválečné německo jen kulisou pro příběh na téma "Za koho jsem vlastně byla vdaná?". Vyhovovala mi strohost i minimální tlak na emoce a Nina Hoss zahrála fantasticky, což je u této herečky vlastně standard. Vydařil se i konec, takže u mě panuje celková spokojenost. 80%(23.6.2016)

  • necisty
    *****

    Velké překvapení od německých sousedů. Nádherný film, děj je dost zajímavý, ale podstatné je dočkat se závěrečné scény, ta rozhodně stojí za to. Jak už jsem kdysi u nějakého díla říkal: "Kdyby někdo nevěděl, jak se dělají dokonalé závěry, tak se podívejte na tohle." Jako třešnička na dortu mi chybí už jen, že to není podle skutečné události. ... ČSFD projekce MK(20.2.2015)

  • Mylouch
    ****

    Realita, uzavřená do osobitého dramatického světa s pravidly, na něž je možné přistoupit. Hezká práce s předlohou i s filmovým časem, úsporné hudební přízvuky, vyvážená vizuální stránka. Celkově veledůstojný výsledek s rysy výjimečného zážitku, který dobovému standardu utíká o třídu, i když více symbolické práce bych ocenil. To nejlepší, čemu (zatím?) dávám jen 4*. Kurt Weill a nádherně evropská verze Speak low.(20.2.2015)

  • tuntavala
    ****

    Jak dokazat lasku.(8.2.2017)

  • Peß
    **

    Opravdu lze manželství zredukovat pouze na obličej? Bylo to slušně natočené, dobře zahrané a pěkně vygradované, ale se základní premisou dějové linky, že manžel nepozná svou ženu se změněným obličejem, mám velký problém.(20.2.2015)

  • silentname
    ***

    Čakal som skutočne filmový zážitok, nakoľko recenzie sľubovali veľa a aj téma vyzerala byť skutočne nápaditá. Nakoniec to ale vychádza pre mňa ako okey film, ktorý má ale fantastický úvod a fantastický záver. Problém je však stred, kde miestami je človek prekvapený tým, ako postavy jednajú. Nelly je často až strašne naivná a občas by potrebovala poriadny preplesk, aby otvorila oči a videla realitu a Johnny je na tom podobne. Nechápem, ako ho niektoré veci absolútne nenapadli, no najviac, že má svoju ženu priamo pred sebou. Možno by si niektoré veci ešte rozmyslel, či je to správne vôbec povedať. Jediná postava, ktorá podľa mňa je výbornou je Lene, ktorá sa o Nelly skutočne postarala a chcela jej skutočne dať nový život, aký by si zaslúžila. Časti s ňou sú podľa mňa tie najlepšie a ako jediná podľa mňa vidí veci tak ako skutočne sú a je msutné, že Nelly to nie je schopná vidieť. Každopádne úvod a záver tento film naozaj vyťahujú, lebo sú to skutočne skvelé momenty, ktoré stojí za to vidieť. Najmä záverečnú scénku so "Speak Low."(7.10.2015)

  • kocik1
    **

    Z celého snímku je slyšet šustění papíru tak silně, že má jeden skoro pocit, jakoby četl knihu. Což ale nemyslím jako pozitivum. Námět filmu je zajímavý a slibuje katarzi, ze které si sednete na zadek, bohužel pojetí snímku přináší poněkud lobotomické chování Nely a veskrze demetní postavu Johnyho, takže na závěr sedíte na zadku v blátě a říkáte si "proč jsem zase zabil tolik času?" 50%(21.2.2016)

  • Mr.KarlAdler
    ****

    S opětovným zhlédnutím má na mě Fénix větší a větší vliv a vpíjím se do něj hlavně po emocionální stránce. Ten pocit logicky kulminuje se Speak Low, ale mrazivě mě hladí už mnohem dřív. A pak je tu Nina Hoss, která svou nevyčerpatelnou škálou výrazů zvládne odehrát doslova každou situaci. Takhle silný ženský výkon v hlavní roli jsem dlouho neviděl. Nemůžu si ale odpustit, že je strašná škoda až příliš jednoduchého děje, který v kombinaci s poklidným, precizním vyprávěním ubírá na filmovosti. (Chvílemi je to spíš jako číst knížku a představovat si, než sledovat film.) Že Petzold sbíral inspiraci ve stejném podhoubí jako Hitchcock, je sice evidentní. Ale ony se ty motivace a prostředí přeci jenom tak liší, že mi Fénix přijde jako samostatně plnohodnotný. Jde si vlastní cestou a konkrétně tohle ho prostě nijak nelimituje.(20.2.2015)

  • Toto
    ****

    Celý film sa ťahá a ťahá a človek len čaká a čaká. Ale dobre že som počkal na koniec.(31.5.2015)

  • Aljak
    ****

    Waw, už dlho mi posledná scéna nevzala všetky slová a dych ako práve v tomto filme. Excelentné zakončenie celého filmu, ktorý mal fakt parádny námet, hoci čo sa spracovania týka, tam by som si to vedel zápletku predstaviť ešte oveľa rozvinutejšiu a dodalo by to celému filmu ešte väčšie čaro. Ale ten koniec, tak ten bol Famózny! Občas tie scény pôsobili trochu nepresvedčivo a až príliš bezemočne, ale tak asi po vojne ľudia boli predsa len citovo vyprahnutejší, alebo neviem ako by som si to vysvetlil. No nevadí, aj tak parádny kúsok!(6.6.2015)

  • Johnny.ARN
    ***

    Ďalšia židovská dráma o tom, ako boli chúďatká utláčaní, aké to mali ťažké, tí čo prežili, po návrate a ako vychcaní boli ich manželia napr. Ale inak nuda jak hovado, len výkony ústrednej dvojky to zachraňovali. 3 z 5(20.2.2016)

  • C0r0ner
    *

    Když jsem pochopil, že to celé bude o tom, že muž (mimochodem nesympatický kretén) nepozná po osmi měsících svou ženu... Ano, sice měla popálený obličej následně chirurgicky opravený, ale ať mi nikdo neříká, že by ten trotl okamžitě neviděl stejná gesta, chůzi, mimiku, gestiku, proxemiku, písmo a především, kurva, hlas! 20%(12.11.2017)

  • lucascus
    ****

    Dobrý film, ale poněkud plně nevyužitý potenciál, který byl ve filmu skrytý. Z tohoto scénáře se dalo vytěžit daleko více. Spoiler: Na druhou stranu scéna s vytetovaným číslem na paži hlavní hrdinky, kterou končí celý film je opravdu silná. Němci potěšili i herecky, přestože většina herců mi není známa. Připadá mi, že německý film je v poslední době trochu ve stínu jak Hollywoodu, tak i ostatních evropských filmů (Francie, Itálie a Skandinávie zejména).(21.2.2015)

  • Hanys_
    **

    Ten základní stavební kámen příběhu, že chlap nepozná svou ženu, ale navrhne ji, ať tu ženu hraje, se ve výsledku ukázal jako hodně slabý. Pro mě většinu času dost nuda, s blížícím se koncem to sice bylo lepší a lepší, navíc při Speak Low jsem ani nedutal, ale už to prostě všechno přišlo pozdě. Z kina bych odcházel asi hodně nas.aný.(16.12.2016)

  • Disease
    ****

    Pomalé a komorní (po)válečné drama, kdy v nepolopatickém a skvěle zahraném závěru je největší devíza.(23.6.2017)

  • Roman Albach
    ***

    Zvláštní, pro mě těžko uvěřitelný příběh, jehož vyprávění se navíc poměrně vleklo a nemělo dostatečný spád. Výborných bylo jen posledních 5 minut. Snažil jsem se uvěřit, že manžel může nepoznat svoji ženu Nelly, přestože odloučení bylo poměrně krátké. Manželka měla přece za sebou plastickou operaci obličeje. Ovšem v okamžiku, kdy Nelly na první dobrou pozváná hostinská, která ji navíc znala jen zběžně, a následně ji bez problémů poznávají její přátelé a známí na nádraží, aniž by kdokoli z nich komentoval její změnu, vkrádá se do mě nebezpečný pocit, že manžel musel mít asi hodně vypitý mozek. Ve filmu ovšem nepil, pouze umýval skleničky... Tak pak si říkám, že příběh byl hodně naivní, což mi u vážných filmů a dramat vadí. ...(27.2.2015)

  • pijavica
    **

    4,0/10 Priebeh filmu: nuda, začína to byť zaujímavý thriller, to nie, to nemyslíte vážne, to nemyslíte vážne!!!(27.3.2015)

  • Geller
    ***

    Artový, pomalý, zajímavý snímek. Myslím, že není nutné vidět v kině, vyčkejte si na filmový klub. V přítmí obývacího pokoje Vám nic neunikne. V hodnocení budu dnes trošičku přísnější. Scénáristicky zajímavé, avšak přivítal bych větší emoce.(21.2.2015)

  • Aurorka
    ****

    Snímek odehrávající se v tíživé atmosféře poválečného Německa si plyne svým vlastním tempem a ukazuje především nezlomnou vůli hlavní hrdinky v nalezení nejen svého muže, ale hlavně jeho lásky k ní a gradující finální scénou, která nemá chybu... Můj první a jistě ne poslední smínek od Christiana Petzolda.(27.2.2015)

  • killerbean
    ****

    Bol som veľmi zvedavý či sa tvorcom podarilo vytvoriť pozerateľný film z tak trochu až absurdnej zápletky bez toho, aby to nevyzeralo príliš pritiahnuté za vlasy. To čoho som sa obával sa nepotvrdilo a Fénix túto zamotanú situáciu spracoval veľmi kvalitne. Dôsledky vojny je cítiť prakticky na každom kroku, ľudia sa vysporadúvajú zo svojou minulosťou a hľadajú svoje miesto v úplne inom svete ako bol ten pred vojnou. Aj hlavná postava si hľadá svoje miesto pod slnkom a stráca sa niekde medzi nedoriešenou minulosťou a možnou budúcnosťou. Dianie pomaly gradovalo až k emočne silnému finále, ktoré nepracovalo s osudovými prejavmi, ale skôr s minimalistickou scénou, ktorá dokázala vyjadriť neskutočné množstvo pocitov. Filmu síce občas chýbalo v istých fázach malé postrčenie, aby dianie príliš nestagnovalo, ale celkovo som spokojný. 80% Febio fest 2015 Kino Lumiere(27.3.2015)

  • Sochorisko
    ****

    Po shlédnutí tohoto díla jsem usoudil, že jít na tento film se záměrem zábavy není vhodný nápad (podobně jako Schindlerův seznam). Člověk se na to musí duševně připravit a snažit se proniknout za oponu slov do míst pocitů, vjemů a soucitu. Trochu mě mrzí rozvolněný začátek a fakt, že neznalý fanoušek prvních 10min netuší, o čem je řeč. Ovšem v prostřed po určitém zlomu se děj dostává do obrátek a začne to být nesmírně zajímavé. Co se týče kamery, hudby atd. bych chtěl jen poukázat na poněkud netradiční přechod mezi dějovými liniemi, který ale asi není na škodu ale spíš k zamyšlení. ostatní bylo perfektní a já jsem rád, že jsem se na tento film vydal.. Doporučuji !(20.2.2015)

  • Eldarm
    ***

    Tento snímek se po vlažném úvodu a prvotním zmatku začne celkem slibně rozvíjet. Ovšem zápletka mě drobně zklamala, zkrátka a dobře nechápu jak je možné, že manžel nepozná svoji manželku s lehce poupraveným obličejem, přes to se prostě těžko dostávám... Ale přehlédnuli toto a řeknu si, že postavy měli k svému jednání důvody v širších souvislostech, tak mě to nakonec i přesvědčí a chování postav se dá pochopit, ale je třeba tomu porozumění trochu dopomoci a vžít se do postav. Naopak závěr filmu se velice povedl a film má přiměřeně otevřený konec, který nechává prostor pro předtavy a spekulace. Za sebe doporučuji, žádný trhák, ale rozhodně ani žádný propadák. Pěkný film na zamyšlení.(20.2.2015)

  • radektejkal
    *****

    Fénix se rodí z popela spálených kostí v plynových komorách. Kolik popela je třeba na zrození jednoho Fénixe? Na závěr si nicméně nezazpíváme "Speak Low", ale Weillovu a Brechtovu "Surabaja Johnny" v anglickém překladu: "Surabaja Johnny, tohle má být konec? / Surabaja Johnny, co přehluší bolest? / Surabaja Johnny. pálí to jak rána / Nemáš srdce, Johnny, a já tě mám tak ráda." ... Mnoho příběhů je podobných, některé téměř totožené, některé zaměnitelné, jiné mají stejnou pointu. Tohle je jeden z nesčetných příběhů židovských navrátilců z KZ. Dalo by se o něm hodně napsat, ale cosi mě drží na mezi zdrženlivosti. A tak z vlastní nouze použiji cizí postřeh (Marigold *****): "Příběh se sice na několika místech ocitá na hraně vykonstruovanosti, ale scenáristická schopnost vzdát se meolodramatických tahů a v literárních dialozích (i obrazech) udržet život i významovou dynamiku neselže. Finále pokládám za brilantní ukázku toho, jak se staví v nejlepším smyslu tradiční katarze..." Pozn.: Spatřeno znovu po půl roce: zvýšeno hodnocení o *, a přece jen si raději zazpíváme Speak Low: "The curtain descends, ev'rything ends too soon, too soon..."(15.2.2017)

  • andrii
    ****

    Vyčerpávající rekonvalescence. Jsem to já - láska. Denní závrať, noční hudba. Jsem to já - tvá žena, co sobě nasadila masku sebe samé, s vypáleným cejchem PRAVDA.(31.5.2017)

  • TomasKotlant
    ***

    Atmosférický úvod s dobrým tajemstvím hraje na divákovu představivost a rozpoutává velkou hru. Očekávání o velkém emocionálním dramatu však začnou s příchodem Johnnyho brát za své a nebýt drobných zářivých okamžiků jako byla scéna se slepým houslistou, tak se film stane na nějakou dobou velmi těžce stravitelným. Teprve až se závěrečným pěveckým vystoupením hlavní představitelky povstane atmosféra filmu z popela, ale nikoliv jako fénix, ale jako dost pochroumaný ptáček zpěváček. *** Ve zkratce: Chcete-li si prožít utrpení lidí z koncentráku a ždibec povznášejících uměleckých výstupů, pak můžete na vlně tohoto filmu letět, ale pokud hledáte trochu příjemné zábavy nebo odreagování, tak radši zůstaňte při zemi a Fénixovi se vyhněte. *** ČSFD projekce Městská knihovna, Praha, 20. 2. 2015(20.2.2015)

  • Ben Nevis

    Nebudu hodnotit, protože jsem to vydržela jenom do půlky. I uvedený Obsah pokročil v ději dále, což je jasný důkaz, jak málo se ve filmu děje. Hlavní hrdinka mi byla krajně nesympatická, jak fňuká nad svým obličejem, přičemž by měla být šťastná, že je na živu. Ale oceňuji snahu pojat téma holocaustu jinak.(6.4.2017)

  • Majkak
    ****

    Christian Petzold nechává prostor k zamyšlení. Fénix není extrémně doslovný, ale ponechává divákovi prostor, aby s útržků skládal svůj obraz a mohl klást otázky. Důvodem, proč Johnny nepoznává Nelly, může být jeho skálopevné přesvědčení, že nepřežila, protože to by za jistých nikoliv však nehmotných okolností, pro něj znamenalo bonus. Nelly přistoupila na nabízenou hru, mohla však vůbec očekávat pevný charakter od člověka, který se nehodlá vzdát peněz, ke kterým by se jinak nedostal? Kromě osobního dramatu je tu ještě jedna zásadnější otázka. Jak mohou žít Židé v Německu, po tom všem, co se stalo? Je Izrael jedinou záchranou, anebo je možné žít v sousedství těch, kteří pasívně přihlíželi tomu, co se děje a i vedle těch, co zrazovali?(1.3.2015)

  • markotter
    **

    Tenhle film je tak dobrý, jak jste ochotni uvěřit, že Johny nebyl schopen poznat svojí manželku, se kterou pravděpodobně nějakou dobu žil alespoň po hlase, či po hmatu (určitě s ní taky nějakou dobu píchal), když už ne podle obličeje nebo postavy (tu přece posešívanou neměla). Taky Neliino písmo, který se zázračně naučila bez chybičky ze jedinou noc...No bylo toho ještě víc a já naštěstí nejsem Johny, abych se nechal takhle vodit režisérem za nos.(16.2.2016)

  • cmuchalprvni
    *****

    Fyzicky a emocionálně poznamenaná Nelly, jejíž ustrašené pohledy vám div nezpůsobí husí kůži a jejího frustrovaného manžela perfektně uvádí Nina Hoss a Ronald Zehrfeld. Jejich společný osud se odehrává v magicky melancholické ohnisku komorního dramatu. Jsou chvíle, kdy Petzold protáhne svou situaci příliš stroze, zejména jednu scénu, kde se osoba svěřuje o zážitcích v koncentračním táboře, ale titěrný nedostatek scénáře pozdvihují herecké výkony, jak již bylo výše uvedeno. Film se věnuje tématice proměn, klamných zdáních či nenaplněné touhy. Režisér obstojně klade do filmu psychologické hádanky Hitchcockového charakteru. Odkrývá ne snadno řešitelné a morální záhady. Poutavě napíná diváka do poslední vteřiny filmu. Závěrečný song Speak Low ve mě v ten moment asocioval zvláštní mystickou směs krutosti, zrady a naděje (lepší třešničku na dortu jsem si nemohl přát!).(31.12.2015)

  • Mlle
    ***

    Nesmyslný a nepřesvědčivý námět vyvažují herecké výkony, nad scénářem zůstává rozum stát, vizuálně i dramaticky je však film přívětivý.(29.1.2016)

  • TommyDiamond
    ***

    Film vyloženě vsází na naivitu diváka, protože jen opravdu chorá hlava by uvěřila, že pouhá změna obličeje dokáže zajistit stoprocentní anonymitu. Existují charakteristické rysy člověka (postava, pochyby i ve filmu zmíněné písmo) a tak by naši blízcí mohli chodit bez hlavy a pro nás by nebyl problém je identifikovat.... I když jsem trochu zklamanej z celý tý příbéhový habaďůry film mě bavil. Asi si musím říkat že johnny je sebestřednej nevšímavej jeliman co nic nevidí nebo nechce vidět. Oceňuji tak alespoň dramatický projev herců i navozenou atmosféru v poválečných dobách. U mě to bude za tři hvězdy.....(12.3.2016)

  • Doutas
    ***

    Je to sice skvěle zahrané a dobře zasazené do reálií poválečného Německa, ale ta základní dějová linka, kde chlápek nepozná vlastní manželku (ačkoliv mu ji ale hrozně připomíná), pro mě byla natolik neuvěřitelná, že jsem se do postav nijak nedokázal vcítit. Což u takhle čistokrevného vztahového dramatu může znamenat jediné - nudu.(3.3.2015)

  • Biopler
    ***

    Film rozpráva zaujímavý príbeh, ktorý je však dosť uletený. Ťažko sa mi verí, že sa niečo takéto mohlo stať. A preto som si aj film až tak neužil, zato som spokojný s výkonmi hercov, hlavne s Ninou Hoss. Jej spev na konci a záber kamery na jej predlaktie a následne do tvárí ostatných zúčastnených je jedna z najlepších filmových faciek. Páči sa mi aj otvorený či nedokončený záver.(26.3.2015)

  • Yahey
    ***

    Chápu pointu (ale nechápu, jak by mohla být překvapivá, když to celé jednoznačně k tomuto bodu směřuje), cením si snahy tvůrců, film je svým způsobem "čistý", ale bohužel mě emočně nezasáhl.(17.2.2016)

  • Morton Eucrow
    *****

    Veľmi milé prekvapenie. Na (po)vojnové drámy si nepotrpím, preto som do toho nešiel s veľkými očakávaniami. Pomalú gradáciu vyvážila rozumná stopáž. Jednoduché, ale silné finále.(12.10.2015)

  • darkphoenix
    ***

    Výborný námet i pevná a vynaliezavá réžia ma v spolupráci so solídnymi hereckými výkonmi v podstate dostali. Avšak napriek tomu sa nemôžem zbaviť dojmu, že to najatraktívnejšie na celom príbehu (hra s identitou) mi po celý čas pripadalo maximálne neuveriteľné a nepravdepodobné. A hoci mi samotná záverečná trojbodka prišla ako skvelý vrchol všetkého pred ňou, s odstupom času film nedokáže rezonovať a tak sa stáva len precíznym avšak zabudnuteľným zárezom v toľko krát vyžmýkanom časovom horizonte.(15.12.2015)

  • vitac.
    ***

    Kdyby zápletka nebyla tak neuvěřitelná... Ale i kdybych k ní přistupoval jako k formě básnické licence a fakt, že zde muž nepozná/nechce poznat svoji v podstatě jen mírně pozměněnou manželku, bych bral jako nezvratnou premisu, o které se dál prostě nepřemýšlí, pořád je ve filmu tolik dalších momentů, které nepřehlédnutelně drhnou. Takže se stále nemůžu ubránit dojmu, že forma výrazně zvítězila nad obsahem. Mně se obzvlášť líbila zvuková stránka filmu, ani tak nemyslím hudbu (přestože se také podařila), jako spíš zvuky a ruchy z okolí (cvrlikání ptáků, ševel listí, anonymní kroky a hlasy za oknem) střídané tíživým tichem. Ani nahlédnutí do poválečeného Německa není úplně časté, škoda jen, že bylo příliš vidět, že o to tu moc nejde... Phoenix ve mně zkrátka zanechal rozporuplné pocity a několik otázek, které (ne)příjemně dráždí (jak došlo ke zranění hlavní hrdinky?, věděli ostatní členové "uvítacího výboru", koho ve skutečnosti vítají?). Takže za zpracování a tuhle provokativnost tři hvězdičky dám, i když mě film dost často štval a několikrát jsem doufal, že se ozve nečekaný výstřel a bude konec:) (Kino Art, 10. 3. 2016.)(14.3.2016)

  • ervina
    **

    Protrpěla jsem to, abych viděla trochu zajímavých posledních pár minut.(19.3.2017)

  • Dr.dogous
    *****

    Scénář 5 režie 5 herci 5 výprava 3 celkem 18 hodnocení 90 %Moře bolesti, přeživší Holocaust mají nárok na iracionální jednání.(17.2.2016)

  • kolodej1
    *

    to tedy byla síla, tohle, že je film s hodnocením kolem 70%? Takováhle slátanina? Kam jste dali mozky, přátelé? Hlavní problém je v naprosté nevěrohodnosti klíčové zápletky filmu. Johnny by musel být dementní, aby manželku nepoznal. A vůbec celé chování postav postrádá logiku a zaujetí, je to pekelná porce nudy. Když k tomu přičtu podprůměrné herecké výkony, považuju za své osobní vítězství, že jsem tuhle pitomost dokoukal až do konce. Před tímto filmem varuji, je to ztráta času.(17.3.2016)

  • ardeas
    **

    Len jedno sa v tomto filme dá oceniť - hlavná myšlienka. Inak by som ostatné asi radšej nemala ani rozvíjať. Herci, réžia a scenárista asi držali zlý synonymický slovník, lebo dráma nie je synonymom nudy, nelogickosti, bez života a bez akejkoľvek chémie medzi postavami. Asi jediný kto sa tam snažil bola Nina Kunzendorf, v roly Lene. Veľká škoda.(14.7.2016)

  • blondboss
    ***

    Phoenix je takým trochu iným a zvláštnym pohľadom na vojnové a povojnové obdobie zároveň. Zvláštna zmes citov, nevyriešených sporov a jemne dusivej atmosféry oného obdobia s príjemným hudobným podmazom. Melancholické spracovanie tomu dodalo istú vážnosť a punc. Avšak opäť ako v prípade mnohých európskych filmov to na mňa bolo až moc pomalé. 60 %(11.3.2017)

  • zjzch
    ****

    Láska nutí lidi dělat neuvěřitelné věci.(27.2.2015)

  • adpav
    **

    Trochu jsem doufala, že se to na konci nějak vygraduje a on přizná, že si z ní vlastně dělal jen srandu nebo tak. Celý děj se motá kolem něčeho tak naivního, až mě z toho bolí hlava.(28.2.2015)

  • pafka
    *****

    Pomaly start a o to neskutecnejsi finale. Naprosta parada, neustale napeti, atmosfera. Vse funguje. Herci hrajou naprosto skvele, to je koncert. Majstrstyk! Takhle se delaji filmy! Skoda jen nedoreceneho finale, ktere je v evropskem filmu tak oblibene....(5.8.2015)

  • wick
    ***

    Celkem zklamání...evropské filmy mám rád a herecké výkony jsou velmi dobré, ale iritovala mě zápletka, které lze jen těžko uvěřit. Každý, kdo s někým žije, ví, že nejen podle obličeje lze někoho poznat-stačí gesta, hlas...Čekal jsem proto, že závěr bude promyšlenější a emotivnější, možná nějaký zvrat, který vnese více uvěřitelnosti do děje, ale k tomu nedojde...(21.9.2015)

  • ElisR
    ***

    Když sem film našla, strašně jsem se těšila na jeho shlédnutí. Mám ráda filmy na téma druhý světový války, o lidech v koncentračních táborech a tak...jenže film bohužel nesplnil má očekávání..Nemůžu film označit za špatný film, scénář byl dobře napsán, ale asi mi nesedli herci, kteří to hráli nějak moc strojene, ponuře... Ale 3* si film určitě zaslouží alespoň za nápad :-)(29.4.2016)

  • zipS
    ***

    Dobre natocene.... ale brutalna nuda. Hlavna zenska postava mi neskutocne liezla na nervy. Mozno je to skvely film, nepopieram, ale mne tato filmova vec nesadla.(22.8.2017)

  • amalia
    *****

    Jeden z nejlepších filmů z poslední doby, v čele s Ninou Hoss. Zradil, nezradil, miloval ji, nemiloval ji...(26.2.2015)

  • goauld
    ***

    Parafrází Neckářovým "Jak můžeš být ta blbáááá", když tě vlastí muž udal :-) ....a ty mu ještě div nepolezeš do postele, hnedka po návratu z koncentráku... No - jsou tu dvě zcela nepochopitelné linie... Holčina - židovka, která byla zrazena svým mužem jej stále a pořád bezmezně miluje, ikdyž jí "známá" neustále tvrdí, že jejímu -miláčkovi- šlo jen a pouze o její prachy. A až teprve jistý listinný důkaz jí konečně srazí její "růžový brejle" na zem....(bohužel - to už bude poněkud pozdě). A pak tu máme jejího chotě, který je blb jak tágo, bo svou "milovanou" nepozná ač mu (občas nechtěně) dává jasné signály její "pravosti"..... Sice závěr je tak trochu její pomstou, nicméně to bohužel na celý film bylo žalostně málo....(27.5.2015)

  • omega_SK
    *

    Nejak som to nepochopil, obzvlast ten koniec :((16.2.2016)

  • Bruce0659
    ***

    Nelly je žena, ktorá prežila hrôzu druhej svetovej vojny, hľadala svojho manžela, no keď ho konečne našla, nespoznal ju...jej život v "pekle" pokračoval. Príbeh o utrpení ženy bol sfilmovaný slušne, kamera je kvalitná, prostredenie, atmosféra, kostýmy aj herecké výkony sú obstojné. Mierne rezervy samozrejme film Fénix má, hudba nedokázala umocniť emócie, režisérsky to nebolo celkom dotiahnuté, zápletka jednoduchá, dej bol plytkejší, no i tak konštatujem, že tvorcovia sa za svoje dielo hanbiť nemusia! 65%(29.2.2016)

  • tortillahot
    *

    Úprimne nechápem sebamenší úspech tohto filmu. Nekritizujem výkony hercov ale bolo to veľmi jednoduché a predvídateľné. Človek čaká, že sa konečne začne niečo a jednoducho sa nedočká. Ak ste často nadrogovaný a máte depky na dennom poriadku, toto je film pre vás. Jedna veľká nuda.(11.3.2016)

  • Elizabethx
    ****

    *Spoilery.* Film se odehrává po tom, co je hlavní hrdinka propuštěna z koncentračního tábora. Celkem mě mátlo, kde vlastně se celý děj odehrává, no po přečtení základního popisu na databázi filmů mi potvrdili, že se děj odehrává v poválečném Německu. Celý film začíná scénou v autě, které je zastaveno nějakou formou německé policie. Jako první zde vidíme Ester. Z počátku pro mě bylo dost těžké poznat, kdo to vlastně je. Nějaký člen rodiny? Ti jsou ale všichni údajně mrtví. Časem vyplývá, že je to její kamarádka ještě z doby před tím, než je Nelly poslána do tábora. Nelly vidíme chvíli po tom, co auto zastaví, no nevidíme její tvář. Vidíme stvoření zabaleno do deky, které má hlavu zavázanou do již zakrvácených obvazů. Okamžitě se mi vybavil film Ich seh, Ich seh, což možná pomohlo k jistému nepříjemnému pocitu, když jsem takhle ženu viděla a myslím, že tento pohled nikomu nedělá moc dobře. Navíc to vzbuzovalo mou zvědavost, jelikož jsme neviděli její tvář a ptali jsme se v podstatě úplně stejně jako ten muž, jenž na ni křičel, ať mu ukáže svůj obličej. Kdyby tam nebyl, ani si neuvědomujeme, že v hlavě máme v tu chvíli podobné myšlenky. On se své odpovědi dočká velmi rychle, my si na to musíme nějakou dobu ještě počkat. Naše přání a zvědavost je ukojena v jejím snu. Sice stojí ve stínu, a tedy nevidíme nic výrazného, ale i tak na mě tento záběr nepůsobil moc příjemně. Její vykulené oči vystupovali z tmavě rudé tváře. Navíc šli v pozadí slyšet opravdu nepříjemné zvuky dýchání, které tomu dodávali ještě více nepříjemnou atmosféru. Brzy se nám ve filmu začnou objevovat náznaky na posledního hlavního hrdinu. Vidíme fotografie, slyšíme několikrát jeho jméno – Johnny, muž s nímž Nelly byla, než ji odvedli. Ona se jej snaží najít, ale Ester jí v tom tak nějak odmítá pomoci a snaží se jí od toho odradit. Navíc pořád naráží na to, že je to zrádce a já jsem se tímto jejím názorem nechala velmi rychle ovlivnit. Časem se dozvídáme, že právě díky tomu, že on ji zradil, ji pravděpodobně odvedli, no ve filmu není vyložena pravdivá verze od Johnnyho, takže je na každém, čemu bude vlastně věřit. Já osobně jsem čekala, že ve filmu uvidíme tu dojemnou chvíli, kdy si žena sundává obvazy a bude to podobné, jako když ve filmech pro mladistvé dívka, jenž byla dříve ošklivka třídy, schází po schodech a je nejhezčí v celé místnosti. A nebo to bude podobně děsivé jako v Ich seh, ich seh. Zde ale tato scéna vůbec není a místo toho najednou prostě vidíme ženu u trosek, o kterých se v minulých záběrech vedla řeč. Když jí kamera najede na obličej, tak pochopíme, že je to stále ta stejná, jenž byla předtím v obvazech – už kvůli dřívějším fotografiím, a nebo stálým pohmožděninám v obličeji. Vždy když má film nějaký název, tak se snažím po čas filmu přemýšlet proč. Většinou je to do očí bijící, protože to má třeba název podle hlavního hrdiny, nebo místa, kde se to odehrává. Někdy je to tak, že je to podle nějaké věty, která ve filmu často zazní. Zde jsem čekala, když jsem uviděla, že Phoenix je název klubu, že to bude podobné jako u filmu Burlesque a film se bude točit okolo tohoto podniku. To se ale vůbec nestalo, ten podnik tam sice byl, ale mohli se potkat kdekoliv jinde, jelikož Phoenix měl minimální význam pro celý film. Přemýšlela jsem nad tím po sledování filmu a snažila jsem se to spojit nějak smyslně dohromady. (Samozřejmě, někdy je komár, prostě jenom komár a nemusíme v něm hledat nějaké další významy.) Osobně jsem došla až k tomu, že Fénix je bájné stvoření, které když zemře, tak shoří a poté se zrodí opět sám ze sebe. Ze svých vlastních trosek. Dá se to dost dobře přirovnat k příběhu této ženy. Když příběh začíná, tak říká, že ona sama sebe už nepoznává, že už neexistuje. Pak se ale díky Johnnymu dostává do role sebe sama a pomalu si začíná být více a více zase podobná, jako by se sbírala ze svého vlastního popela. Tak stejně se jejich vztah začal pomalu vracet z trosek. Bohužel, v tomto filmu se úplného závěru této dvojice nedočkáme. Když Nelly poprvé uvidí svého vysněného, tak na něj zavolá, ale on ji nepoznává. Vidíme to zlomení v ní samé, ale ona to nevzdává a jde za ním znovu. Johnny ale v ní vidí jen ženu, jenž je podobná té jeho a chce díky ní dostat peníze. Netuším, proč na tohle Nelly přistoupila, dle mého mu to měla v tuhle chvíli říct a zničit ho. Ona si ale volí tu romantičtější cestu – kdy s ním bude trávit čas a snaží se zjistit, zda ji opravdu zradil a jestli ji stále miluje. Je těžké říci, kdy muži dochází, že je to opravdu jeho žena a kdy si to přizná. Já osobně to vidím tak, že to samozřejmě tuší už dlouho, ale smíří se s tím sám v sobě až ve chvíli, kdy vidí číslo na její ruce a přestane hrát na klavír v závěrečné scéně. V té chvíli už dle mého nemůže popírat a zůstává ohromeně sedět. Nejsem příznivec otevřených konců, za což by mě určitě spousta milovníků dobrých filmů ukamenovala, protože přece otevřené konce jsou super a pobízí naši fantazii. Já to tak ale nevidím, přijde mi, jako by ten film pak nebyl dokončen a netušíme, jak tento příběh vlastně dopadne. Tady je to úplně dokonalý příklad toho, kdy jsem po konci filmu zmatená a naštvaná. Víme, že on ví. Ona dál zpívá a pak je prostě konec a my si musíme sami domýšlet, jak to asi dopadlo a zda jsou spolu, nejsou spolu a podobně. Nemám to ráda, ale to už je jen můj pohled na věc. Hold mám ráda, když je něco uzavřené. Když se podívám na postavy z toho druhého pohledu a to jako na herce, tak mě ohromuje herečka, jenž hraje Nelly a to Nina Hoss. Před tímto filmem jsem ji vůbec neznala, to nikoho z herců, ale musím říct, že v tomto filmu dle mého hrála skvěle. Taková ta dohra vnitřního zhroucení, když se vrátíte z koncentračního tábora. Ten táhlý vnitřní smutek a deprese, která prostě jen tak neodejde. Ta plachost. I ostatní herci byli velmi dobří, ale ona na mě zde zapůsobila nejsilněji, pravděpodobně kvůli roly, kterou dostala. Film patří mezi ty, které mají dle mého velmi pěkné propracované kompozice, ale zase bych jej nezařadila mezi ty nejlepší. Mám již mezi čím srovnávat a například – již zmiňovaný film Ich seh, Ich seh byl obrazově daleko zajímavější. Musím ale uznat, že se mi zde velmi líbilo nasvícení nočních záběrů a práce hned se scénami na začátku, kdy byla v autě nasvícena jen tvář a za ní úplná tma. Přes to jde ihned poznat, že se jedná o auto. Byli zde momenty, jenž jsem si zapamatovala jako velmi zajímavé. Například prolnutí hlavního titulku filmu s obrazem. Když vjede na cestu protijedoucí auto a osvítí obraz, tak postupně jeho světlo rozsvítí celou obrazovku a na ní se objeví titulek filmu. Střihová skladba filmu bylo docela jednoduchá. Nebyla zde nějaká spousta snů, nebo flashbacků, ale taky se zde jich pár objevilo. Nejvíce mě zaujal asi úsek, kdy Nelly leží ještě obmotaná obvazy v nemocnici v posteli a my slyšíme otevření dveří. Ona otáčí hlavu za zvukem – střih na dveře a tam stojí obvázaná osoba také. Mě okamžitě napadlo, že je to zase Nelly. Pak zavírá dveře, střih na Nelly v posteli jak se ztrácí světlo ze dveří. Byla jsem zprvu zmatená, no pak vidíme Nelly jak vychází ze dveří a tam je někdo další, kdo je stejně zavázaný jako ona a celá tato situace se nám osvětlí, no i tak to na mě působí jako výborný střih a pustila jsem si tuhle část hned několikrát. Zvuk v pozadí celého filmu mi přijde dost propracovaný. Zvuky v pozadí, dýchání, vítr, šum města a hudba. Hudba je v tomto filmu často velmi tichá, že ji ani pořádně nevnímáme, ale jistým způsobem nás uklidňuje, že tam je. Cítím to na sobě, když koukám na nějaké starší filmy, kdy je ještě zvuk takovou novinkou, že prostě hudba v pozadí, nebo propracované ruchy, jsou málo kdy. A to zvláštní ticho mě vždy zneklidňuje a mám pocit, že se mi buď pokazil počítač, nebo je něco špatně se souborem. A už snad jen závěr mého hodnocení. Film mě velmi zaujal svým scénářem, kdyby byla podobná kniha, určitě bych si ji přečetla. Jen mě mírně zklamal otevřený konec, ale to už je můj pohled na věc, věřím, že většině lidí otevřené konce nevadí. Co se týče vizuální stránky filmu, tak zde již mě film nijak extrémně neoslnil, no našli se i velmi zajímavé kompozice a záběry.(18.5.2016)

  • fxfxfx
    **

    Film oplývá skvělými hereckými výkony, ale přestože se tváří realisticky, nikdo soudný jeho zápletce prostě věřit nemůže. A to je fakt problém.(25.7.2016)

  • kokofek
    ***

    Zajímavé téma ,ale nějak nedodělané.Láska,zrada,domněnky,očekávání.Všechno to nějak splyne i s koncem,který to nijak nevylepší.Škoda.(3.6.2017)

  • potok.009
    **

    Ach Johnny... Nemastné neslané poválečné rádobymelodrama.(10.6.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace