Reklama

Reklama

Město 44 vypráví příběhy mladých lidí, kteří žijí své životy jako by každý den měl být jejich posledním. Není to díky jejich statečnosti nebo lehkovážnosti – tento postoj je přirozený s ohledem na skutečnost, které čelí. Píše se totiž rok 1944 a jejich příběhy se odehrávají v Němci okupované Varšavě. Mladí Poláci vnímají své zapojení do podzemního hnutí nejen jako vlasteneckou povinnost, ale také jako dobrodružství, příležitost se pochlubit před svými vrstevníky a zapůsobit na dívky. Flirtují, předvádí se a dělají plány během jejich odbojového cvičení, aniž by si uvědomovali, že se blížící léto stane nejtěžší zkouškou jejich života. A tak netuší, co pro ně historie připravila... Polské hnutí odporu představované Zemskou armádou (Armia Krajowa) 1. srpna 1944 zahájilo ozbrojené povstání, které mělo osvobodit Varšavu z područí nacistického Německa. Naši hrdinové pod vedením charismatického vůdce Kobry vytvoří jeden z nejodvážnějších oddílů povstání. Jsou svědky i aktéry obětování se a hrdinství, ale i krutosti, zrady a vraždy. Učí se lásce a zjistí, co je to nenávist. Dějiny jim dají krvavou a krutou lekci v dospívání. (CinemArt)

(více)

Recenze (294)

ChrisBa 

všechny recenze uživatele

Veľké sklamanie.. na vojnové filmy/veľkofilmy sa vždy veľmi teším.. tomuto filmu však chýba strašne veľa.. už len základom by mal byť nejaký (aspoň jednoduchý) príbeh.. tu úplne absentuje.. chceli tam dať lásku, prežívanie jednotlivca, povstanie a kopu iného..a nakoniec to je o ničom.. ani z jedného pohľadu to nie je celistvý film.. vôbec nedrží pokope.. veľa drsných scén je vytrhnutých z kontextu a pripadá to ako keby režisér dostal nápad na srdcervúcu dojímavu scénu, tak ju jednoducho niekde vložil.. bohužiaľ vás to dokonca ani za srdce nechytí, pretože absolútne nemáte záujem o postavy.. hudba je katastrofálne mimo.. tomu kto ju zložil by som doživotne zakázal skladať hudbu k filmom.. techno hudba v milostnej scéne vo filme z 2.svetovej vojny? To vážne? V kombinácii so spomaľovačkami to chápem o akýsi pokus o modernu.. ale to sa vôbec nepodarilo.. mix žánrov nepochopiteľný.. a tie nelogickosti typu že v ostreľovanej časti vlezú do kanála..o pár metrov z neho vylezú a objavia sa v idylickom mestečku, kde ako keby nepočuli o vojne.. toto nie.. strih je otrasný.. v polovici scény to réžia strihne a vy zrazu pozeráte iný film.. ak niekomu stačí pár drsných scén k 3 či 4*, tak mi je vás ľúto.. ja viac ako 2* nedám.. ()

Hanys_ 

všechny recenze uživatele

Pořádně drsná story s hollywoodským lookem. A už hodně dlouho jsem u válečného filmu neměl takový pocit zmaru jako právě tady. Jasně, pořád by se dalo najít pár chybiček, jako ty všemi zmiňované zpomalovačky, ale jinak se Poláci fakt vytáhli. Btw na tricích pracovali i čeští borci. ()

SpaceOdyseus 

všechny recenze uživatele

Docela dobry valecny film plny spomalovacek, krve, zamilovanych pohledu a citoveho vydirani. Valecne vyjevy zde funguji mnohem lepe nez nacrtnute mezilidske vztahy a zas tolik valecnych scen ve filmu neni. ()

Eraserhead 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem neviděl takový bizár jakým je polský film Město 44, především ve vztahu téma vs. zpracování. Film pojednává o Varšavském povstání, kdy skupiny polských odbojářů vyrazí proti německé armádě s vidinou toho, že ruské tanky jsou „za rohem“ a za dva tři dny bude po všem. Východní posila podle plánu nedorazí a mladí, krásní, odvážní povstalci se ocitnou uprostřed válečné vřavy. Po technické stránce není filmu prakticky co vytknout, ta je na evropské poměry vynikající. Bohužel, řemeslnost za chvíli přijmete jako standart a začnete se pídit po příběhu, postavách, kterým je možno fandit, bát se o ně, prožívat jejich emoce. A ejhle… nic z toho nepřijde. Nezřídka nesympatické postavy jen odněkud někam běhají, krev stříká do všech stran (v jednu chvíli doslova „prší“), všude kolem létají kulky, vybuchují bomby a vám je při tom úplně jedno, kdo přežije, kdo umře… Je vidět, že režisér má v oku i uchu americké vzory (Michael Bay, Zack Snyder), ovšem neštěstí přichází ve chvíli, kdy se tyto postupy ocitnou uprostřed seriózní dramatické scény. Na řadu přijde „first person“ záběr jak z Call of Duty; hororově stylizovaný útěk z kanalizace; první polibek v extrémně zpomaleném záběru s efektním výbuchem v pozadí nebo soulož prostřihnutá záběry na drsné ozbrojence to vše za doprovodu brutálního elektro soundtracku… Každý takový cool záběr je s ohledem na námět nechtěně (?) vtipný a zcela odcizující. Při pohledu na Město 44 si zpětně říkám, že se Michael Bay v Pearl Harboru ještě velmi krotil. Steven Spielberg dlouhé roky odkládal natočení Schindlerova seznamu, dokud si nebyl jist, že pro tuto látku dostatečně režijně uzrál. Jan Komasa by si z tohoto přístupu měl vzít příklad. Jeho pubertální vize, se k válečné tragédii opravdu strašně nehodí. Komasa je takový polský Petr Jákl. Oba by za hollywoodský rozpočet dokázali natočit řemeslně (nebojím se říct) špičkový akční film nebo horor, pokud by scénář napsal někdo jiný. Komasa by si za ten k Městu 44 zasloužil pancerfaustem přes prsty. ()

Pttak 

všechny recenze uživatele

Nechápu tolik kritiky, až na zpomalené scény je to bravůra. Máme se co učit v kinematografii od sousedů poláků. ()

Zik2 

všechny recenze uživatele

Souhlasím s verbalem, trapné klipovité scény s popovou hudbou se tam opravdu nehodily a bylo mi trapně. Navíc když už hrdinové podesáté přežili zcela neuvěřitelným způsobem, zatímco ostatní padali jako mouchy, připomínalo mi to mírně nějakou blbou bondovku. Taktéž jak správně psal kdosi v Lidových novinách, pokud dostanete přímý zásah ranou z tanku z asi dvou metrů (sic!!!), tak už potom nevedete lehkou konverzaci. Naopak použití barokní hudby bylo epické, stejně jako závěrečná scéna s novou Varšavou... ()

Prochy38 

všechny recenze uživatele

Neplánuju se moc rozepisovat. Film mě zaujal už trailerem a hrozně jsem ho chtěl vidět. Aź se mi to povedlo, mrzelo mě, že jsem si ho nešel užít do kina. protože kromě dokonalé hudby si tvůrci fakt vyhráli s efekty a z už tak silného tématu udělali velkolepou podívanou. Zpracované dokonale. Silné, hluboké, tvrdé a kruté... nadšení, obrovské... K 5* už chybělo jen malinko. Klobouček před herci.... ()

filipvrbik 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejpůsobivějších Polských, a dokonce Evropských filmů- válka je tu naturalistická, žádné hrdinné boje jako v amerických filmech,ale tvrdá realita čtyřicátých let...95% ()

peetriss 

všechny recenze uživatele

Šance na dechberoucí syrový válečný evropský film utopená v pseudoartovém chaotickém nevkusu, kýči, odpudivém patosu a neschopnosti souvisle vyprávět krvavé historické události polských dějin. Jósef Pawlowski v hlavní roli je herecky slabý, ostatní herci jsou dobří, Zofia Wichłacz navíc překrásná. Výpravnost tady sice je, jeví se však příliš umělým dojmem, mnohé scény jsou nereálné a nechtěně sebeparodické. Nedobře skloubená s děním je hudba, která se nevyhýbá úletům (viz níže). Co mě však negativním způsobem šokovalo, byly totální tvůrčí úlety a zpomalovačky - např. polibek za svištění kulek protivníka, které se jim nadpřirozeně vyhýbají a obíhají je, nemluvě o násilném vtěsnání této scény v ten nejhorší možný okamžik či milostná scéna na bojišti za zvuků moderní dub-stepové(!) hudby. Město 44 se tak stává otravným milostným trojúhelníkem uprostřed nepovedeně líčené válečné vřavy. Nejdražší polský film je tak pouze vyhozenými 20 miliony zlotých, to český "nejdražší" válečný projekt, Tmavomodrý svět, je o několik řádů kvalitnější, přestože se také koupe v romantické lázni. ()

TheDude 

všechny recenze uživatele

Je ohromná škoda, že se režisér tak ambiciózního projektu rozhodl jít na ruku diváckému segmentu a vznikl z toho tenhle podivný moderní pomník varšavským událostem roku 1944 pro dospívající. Málokdy se v komentářích objevuje tak ucelená a jednotná výtka k filmařským krokům. Ty "videoklipové sekvence", zpomalené záběry a "efektní" hudba jsou vážně naprosto nebetyčně nepatřičný a celý zážitek ohromně degradují. Bolí z toho oči, uši a hlavně rozum. Věřím, že by si právě mladí lidé, kteří tehdy ve velkém zastupovali povstalce (a také zbytky polské inteligence), zasloužili povedenější monument jedné z nejtragičtějších událostí celé války. Protože výprava, válečná vřava a celková atmosféra fungovala, vlastně celkem i ta love story, která filmu propůjčovala romantizující osudovost. Jenže pak přijde elektronickej náhul ve spojení s postelovou scénou s prostřihem na četu odbojářů ve stokách a je po dojmech. Škoda, protože Poláci umí svoje národní bolesti daleko líp. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Hvězdy dávám za realistické zpracování akčních scén - opravdu moderní kinematografie ( Češi se mohou učit ) . Navzdory pomalému začátku mi tenhle film dokázal opravdu nastínit mrazivou krutou brutální atmošku druhé světové války. Líbilo se mi opravdu moderní zpracování, ale taky mi vadilo když už to bylo moc. Scéna ,kdy sex s černovláskou byl pojat jako hudební videoklip s elektronickou taneční hudbou , mi sice vyrazila dech, ale zpětně si myslím, že takové cílení na fejsbůkovou ajfounovou generaci bylo přes čáru v daném žánru. ()

Mikino00 

všechny recenze uživatele

Moderní válčený film mapuje zdařile přerod mladých lidí z bezstarostného života do víru povstání a jejich naprostou psychickou i fyzickou devastaci. I po akční stránce se jedná o zdařilé bitevní sekvence. Do toho dobře zapadá i milostný trojúhelník (Zofia Wichlacz je neskutečně krásná a sympatická, i herecky zdatná, o čemž svědčí i nejedna cena za tuto roli) a různé aspekty povstání. Ale ta hudba, zpomalené okamžiky, občas až příliš infantilní scénář dost kazí dojem, film se snaží být cool, ale ve vážných scénách mi to prostě nesedí. ()

Tomyfrok 

všechny recenze uživatele

Absolutní patlanice! Napadlo mě v první chvíli, ale nechal jsem si to uležet přes noc a možná nebudu až tak kritický. Hned první scény naznačily hlavní problém: do morku kosti nesympatické postavy, u nichž jsem vzal postupně na milost snad jen jedinou. Jejich totální nasazení bylo pěkným odrazem naivity mladistvých, ale ve snímku to vypadá spíš jako nekončící mejdan střídající se pravidelně s vystřízlivěním z krutosti války. Několik povedených scén, většinou těch vojenských – v "kuchyni" nebo závěr ve zničeném domě – zastiňuje mnohem větší příděl těch WTF momentů, které mají být zřejmě originální a zpomalenou kamerou, s všude prolétajícími kulkami pod taktovkou současné hudby mají navodit pocit modernosti. Ale tenhle mišmaš mě prostě nebere. Celý film je pak jen sbírkou těchto nesourodých obrazů, jež jako by náhodou vytváří pocit souslednosti. Ten je vidět např. ve zběsilé romantické lince. Ty mám jinak docela rád, ale zde je nesmyslná a ždímaná do absurdna, stejně tak jako chování ústředních postav. Válka byla hrozná a ideály vzaly zajisté rychle za své, jenže mně vyprávění v podobě tohoto syrového polotovaru příliš nezachutnalo. (40 %) ()

Jaro_slav 

všechny recenze uživatele

Jak to říct... Je to rozhodně ZAJÍMAVÝ. Akorát se nedovedu rozhodnout, jestli jsou někerý ty podivný scény geniální nebo sračka. Rozjezd je nezvyklej - asi pět minut znělek všech grantů a sponzorů. Pak se na plátně objeví několik herců s vizáží modelů a my jim máme věřit jejich role. V tu chvíli jsem se lek, že to bude válka očima polhipsterů. Naštěstí neni. Herci jen dycky odrecitujou předem daný monology/dialogy a měl jsem tak čas vnímat tu zvláštní atmosféru filmu, o níž ale nedovedu říct nic konkrétnějšího - chvílema tísnivá, chvílema snová, chvílema...polská. Jo. Polská atmosféra. Pokaď jsem to správně pochopil, ty divný scény byly zobrazením toho, jak odlišně plyne čas člověku, když si (například) dá vášnivýho hubana s hezkou kostí během ostřelování. A nebo jsem to vůbec nepochopil. A je mi to jedno. Že se mi Miasto 44 fakt líbilo, jsem zjistil, až když to celý skončilo. (A fakt bych rád věděl, proč se mi to líbilo.) Dva poznatky: 1) nemá to přístupnost PG-13 (a nebo je její polská verze fakt hustá!) a 2) jedna scéna zdaleka překoná Tomovokrůjzovo cotomámkurvavevlasech zděšení z Války světů. 80% ()

Chřástal 

všechny recenze uživatele

Město 44 mě rozdrtilo jako tank plechovku od kakaa – nejspíš svou nekompromisností, a to jak v obsahu, tak v režisérově vizi (která mu, jak koukám, sráží hodnocení tak o dvacet procent za asi tak dvě minuty filmu…). Peklo jako označení pro to, čím hrdinové filmu procházejí, je vyprázdněný eufemismus. A základ působivosti je už v tom, jaké maso míří do mlýnku a jak je přichystaná scéna. Slušní a uvědomělí hoši jak z Rychlých šípů (kdyby Dušín a spol. víc posilovali) a holky v rozkvětu, léto sálá horkem a příslibem – lásky i revoluce. Sledovat v sedačce kina s kelímkem koly (jako já) jejich naivitu („povstání bude trvat tak dva, tři dny a Rusové jsou za chvíli tu“), ve které si to představují jako Hurvínek, ehm, válku, a chvilkovou euforii tváří v tvář tomu, co musí přijít, je trochu sadomasochistická zkušenost. Komasa servíruje nejen totální destrukci Varšavy – místy i jako first-person střílečku – ale taky totální destrukci lidství. Hlavní hrdina, který prochází apokalyptickými obrazy, se od půlky filmu ze svého zombii podobnému stavu probírá jen ve chvílích, kdy musí zabíjet. A sledujeme hrdinství, u kterého prostě nemůže být dobrý konec. Jen lítost, bezmocná nenávist a zoufalství nad ironií osudu a dějin, ztělesněné hlavní tanku, která se na vás právě výmluvně otočila. Pro mě velký film, ve kterém bych Komasovi nevyčítal pár chvilek kýče, jako spíš několik „stylových“ scén, ve kterých vypadá zoufalý odboj málem jako cool záležitost. ()

janabel 

všechny recenze uživatele

Tak silný a poutavý film, ač pro někoho znehodnocený zpomalovanými záběry, si nezaslouží být v modrých číslech. ()

1945 

všechny recenze uživatele

Peníze ve filmu nechybí - problém představuje 1.) slabý a kostrbatě postavený děj 2.) nepatřičně zvolená moderní hudba a užité efekty kamery 3.) hlavní hrdina, jehož charakter je pro diváka nudný a nevýrazný ()

Mikeel 

všechny recenze uživatele

Epická výprava bohužel nedokáže zachránit obsahově tak prázdný a povrchní film. Zpomalené artové pasáže alá Matrix působí spíš sebeparodicky a sedmdesátkovej rockec v jejich podkladu evokuje spíš Vietnam než druhou světovou. Tak či tak, klobouk dolů před Poláky, minimálně za to vymazlené vizuální zpracování. 50% ()

Reklama

Reklama