poster

Rocketman

  • Velká Británie

    Rocketman

  • USA

    Rocketman

  • Slovensko

    Rocketman

  • Austrálie

    Rocketman

  • Nový Zéland

    Rocketman

Životopisný / Drama / Hudební

Velká Británie / USA, 2019, 121 min

Komentáře uživatelů k filmu (127)

  • classic
    ***

    Nie som pravým fanúšikom extravagantného šoumena Eltona Johna, ktorý vie parádne skombinovať - klavír so spevom, čo taktiež s doplnkom (pridaním) jeho typických, uletených kostýmov, pridáva na samotnej, konečnej zaujímavosti (hudobnej udalosti) spojenej s veľkým očakávaním, čo zo seba opäť vydá, ale i napriek tomu som si tento pozoruhodný retro snímok vskutku dosť užil, asi aj kvôli tomu, že sa na nič nehrá, je bez akejkoľvek servítky i cenzúry, je úplne prirodzený, ako sa len dá. Nedá sa povedať, že by bol totálne kontroverzný, akoby ste skrytou kamerou sledovali skutočného E.J. , ale aj tak má kopec silných sekvencií, ktoré sa neboja zájsť do krajnosti. _ Spevácka i-k-o-n-a sa podieľala na realizácii filmového diela, ako výkonný producent, čiže je úplne pochopiteľné, že si predovšetkým starostlivo ustrážil excelentného hereckého predstaviteľa - Tarona Egertona, ktorý je priam božský, skvostný, unikátny, alebo si myslím, že dohliadal nielen nad scenárom Leea Halla, ale určite i režisérovi Dexterovi Fletcherovi „fušoval” do remesla, keď mu radil, kedy nakrútiť najlepší záber... Spomínaný D. Fletcher, mimochodom dokončoval minuloročný filmový trhák - Bohemian Rhapsody (po problémovom r. Bryanovi Singerovi, aj tak považujem jeho zásluhy za najväčšie), ktorého spevák, líder - Freddie Mercury (r.m. Farrokh Bulsara), je podľa mňa oveľa lepší, charizmatickejší „SLÁVIK” , než Elton John (rod. meno Reginald Kenneth Dwight), s tým okrajovým paradoxom, že táto recenzia ide v tom duchu, že o veľkom šoumenovi sa nakrútil slávnostnejší snímok, než o interpretovi, ktorého vnímam, ako človeka s darom od Pána Boha pre dokonalý spev z nebies ! PS : Tvorcovia sa zvyčajne nevyhli typickým klišé, t.j. stvárňovanie postáv a stárnutie. Vezmite si, že medzi Bryce Dallas Howard a Taronom Egertonom je iba 8 ročný vekový rozdiel, a pritom sa ksichtia : „matka a syn” , už tým pádom sa film stáva menej uveriteľným, a to ešte nehovoriac o opotrebúvaní f. charakterov, to je mimo môjho rozumného chápania !(31.5.2019)

  • Matty
    ****

    Možná jsem jen dlouho neviděl dobrý muzikál. Možná je Rocketman, rekapitulující život Eltona Johna formou extravagantní hudební terapie, zatím opravdu nejlepší americký hraný film tohoto roku. Retrospektivní ohlížení se za klíčovými okamžiky něčího života je sice u biografických dramat běžné, ale zde funguje skvěle právě díky explicitnosti terapeutického rámce. Zatímco jiné životopisné filmy jsou pojaté jako terapie pouze implicitně, Rocketman svou „léčebnou“ strukturu s přijetím vnitřního dítěte staví na odiv, podobně jako hlavní hrdina svými třpytivými kostýmy nijak neskrývá, že je „queer“. Elton se během skupinového terapeutického sezení, které pojímá trochu jako další ze svých vystoupení, postupně stále víc obnažuje (v doslovném i přeneseném významu) nikoliv proto, aby nakonec sundal všechny masky, ale aby obě složky své osobnosti, introvertní a extrovertní, citlivou a klaunskou, Reggieho a Eltona, skloubil a dokázal konečně přijmout sám sebe. Dospívá k tomu skrze sérii odmítnutí blízkými lidmi (otec, matka, Sheila, John), kteří jej naopak přijmout nedokázali. Životopisem natočeným jako podle příručky Rocketman není také zásluhou spektakulárních hudebních čísel, a) oživujících vyprávění při každé možné příležitosti glamrockovou estetickou a vtipnými a nečekanými nápady (vznášení Eltona i diváků během Crocodile Rock, nápodoba videoklipu z osmdesátých let u Still Standing), b) vyjadřujících, co se hrdinovi honí hlavou a c) přispívajících k hladkým přechodům mezi jednotlivými etapami Eltonova života. Muzikálová čísla, rušící hranici mezi realitou a fantazií, filmu zároveň i během vážnějších momentů dodávají dost lehkosti na to, aby se zvrhl v další příběh o tragickém osudu jednoho trpícího homosexuála. Rocketman by sám o sobě byl v rámci žánru skoro bezchybně zvládnutým filmem, při srovnání s nedávnou, vůči protagonistovi krajně neupřímnou a homofobní snůškou klišé a stereotypů Bohemian Rhapsody je mistrovským dílem. Zatím to paradoxně vypadá, že film se fanouškům Mercuryho filmového životopisu nelíbí kvůli tomu, o co se Singerův film ani nepokusil - je stylizován v souladu s projevem ústřední postavy. 85%(23.5.2019)

  • J*A*S*M
    ****

    Konečně hudební biografie, která se nebojí hravě a kreativně využívat možností filmového média a zbytečně si nesvazuje ruce tím, co chce a čeká většinový divák. A není tedy proto jen línou, otrocky nenápaditou maškarádou jako ta nadhodnocená hudební biografie z loňska 😇 So I'm a rocketman!(30.5.2019)

  • Enšpígl
    ***

    Hned na úvod předesílám, že o Elton John vím akrát to, že je to slavnej zpěvák a tím to hasne a říkám to ne proto., abych demonstroval jak jsem blbej, ale aby jsi to vzal(a) v potaz v kontextu s mým hodnocením. Řekl bych že se jedná spíše u muzikálový film než o hudební, paradoxní je to, že je normálně písničky a tancování během filmu moc nemusím, ale tady mě to přišla jako jedna z těch vydařenějších složek. Problém je ve vyprávění příběhu, je to naprosto tuctový příběh o tom jak se někdo drápe na vrchol, je na vrcholu chlastá, festuje, zpívá, vztahy, podrazák, no budiž, ale ve filmu bylo víc brýlí než emocí. Dokonce a to mě hodně mrzí i věci kolem hudby , skládání písní, nahrávání, koncetování tam bylo minoritně. Takže nejsilnější byl film především v dramatických dialozích mezi hlavním hridnou a jeho rodinou díky kvalitnímu hereckýmu projevu Targon Ergotona. Vlastně když vemu všechny ty filmy o rockerech a jiných hudebních hovadech co jsem viděl, tak mě tohle přišlo jako tuctový hudební životopis.(23.5.2019)

  • MrHlad
    ***

    Hudební biografie, nebo muzikálová show? Rocketman chce být oboje a snaží se životní příběh Eltona Johna podat jako film, ve kterém se řeší jeho závislosti a traumata, ale kde zároveň lidé tančí uprostřed ulice. Hezky se na to kouká, dohromady to ale moc nesedí a především skutečně dramatické scény úplně nefungují, protože zkrátka není dost času na to, aby je tvůrci dokázali patřičně prodat. Vypadá to ale moc hezky a zní to ještě líp. Jen to prostě klouže po povrchu a chce to především bavit. Samozřejmě nebudu tvrdit, že to je špatně, ale já bych chtěl přeci jen trošku víc.(29.5.2019)

  • LIVINGDEAD
    **

    Eltona jsem nikdy neposlouchal. Pustil jsem si film jen kvůli tomu, že psali na webu, že bude možná lepší, než Bohemian Rhapsody. Mimochodem, nikdy jsem neposlouchal ani Queen. My odchovaní stylem DISCO, jsme měli jiné idoly. Co se týče filmu Rocketman, já tedy nevím, ale po shlédnutí u mne zůstal pouze pocit, že Elton je naivní šlapka, feťák a alkoholik...(10.7.2019)

  • choze
    ***

    Dějově si to může s Bohemian Rhapsody podat ruce - sledujeme další cestu ultratalentovaného a extravagantního gay hudebníka na vrchol, nefunkční milostné vztahy s oběma pohlavími, propadnutí drogám, odcizení se blízkým, pád na dno a pokorný návrat. Stylizace je u Rocketmana zajímavější, i když spíš než muzikálová čísla (zprvu tuctová, později výraznější) mě bavily Eltonovy kostýmy. A celkově se mi nejvíc líbily scény, kdy s jeho textařem tvořili. Egerton - stejně jako Malik v BR - vynikající. Písničkově to ve mě tak nerezonovalo, Elton holt nemá takové vypalovačky jako Queen (s čestnou výjimkou I´m still standing).(25.6.2019)

  • castor
    ****

    Ano, výsledek bude samozřejmě každý srovnávat s nápaditým, živelným a Malekem skvěle zahraným loňským veleúspěchem v podobě Bohemian Rhapsody. Energie, výtečná kamera a střih jsou pochopitelně i tady, Taron Egerton je zrovna tak skvostný. Oba projekty navíc spojuje jméno režiséra Dextera Fletchera. Ač je u snímku o Freddiem Mercurym všude uváděný Bryan Singer, právě Fletcher po něm film dokončoval a asi mnohé doladil. Nyní přichází s britským klenotem Eltonem Herculesem Johnem. Nemám rád klasické životopisy, většinou jsou srozumitelným kusem pro všechny, jenže stejně často i strojeným a nudným zklamáním. Tenhle mezi takové nechce zapadnout. Celé je to pojaté jako jakási terapie, do které jsou citlivě zapracovaná ryze muzikálová čísla i momenty jako „klasické“ vystoupení. A pochopitelně životní mezníky včetně nejbolestivějších proher sebedestruktivního umělce. Začalo to nezájmem rodičů, pokračovalo setkáním s dvěma důležitými muži: textařem Berniem (skvělý Jamie „Billy Elliot“ Bell) a manažerem, milencem a slušným zmetkem Johnem Reidem, který spolupracoval právě i s kapelou Queen. A vystoupením v americkém klubu Troubadour, kdy měl pocit, že létá a které leccos odstartovalo. Přechody mezi jednotlivými životními etapami jsou přitom přirozené a hladké. Přesto bych si přál větší dynamiku, nějaký zásadní moment i výraznější tečku. Ano, víme o tom, že chlapec toužil po objetí, že bylo jeho extravagantní pestrobarevné odívání cestou obrany proti světu, že se zásadně podílí na boji proti AIDS, přesto bych byl místy temnější, kontroverznější, chcete-li. Každopádně natočené a Egertonem zahrané a zazpívané je to skvěle.(26.6.2019)

  • D.Moore
    *****

    Přál bych Rocketmanovi, aby se na něj chodilo stejně jako na Bohemian Rhapsody, protože je vlastně stejně skvělý - navzdory tomu, jak moc se od sebe ty dva filmy liší. Ovšem nemyslím si, že má Elton John u nás stejnou fanouškovskou základnu. Ale k filmu - Elton je v léčebně, závislý snad na všem, na čem to jde, a vzpomíná. Tedy spíše "vzpomíná". Jeho život je totiž sled úžasných muzikálových čísel. Barevný, rozjásaný, hlasitý, ale s dostatkem prostoru pro ticho, dusno a ponuro. A jeho hity dostaly nový kabát přesně v tom duchu (například když se ve scéně se Saturday Night's Alright objeví indičtí tanečníci, zní indické hudební nástroje, a v jiných scénách se z jindy řízných hitů díky komornímu podání staly vyloženě balady). Všechno je to velmi nápaditě natočené - co jsou pro Bohemian Rhapsody scény z koncertů a finále s Live Aid, to jsou pro Rocketmana muzikálová čísla, při nichž ale nejde jen o zábavu, nýbrž také o emoce, protože... Protože herci, kteří to všechno předvádějí, jsou dokonalí a tím se konečně dostávám k Taronu Egertonovi. Jestli se mi v porovnání s loňskými Queen líbí něco víc, je to rozhodně jeho výkon. Obdivuhodná proměna, pěvecké nadání, schopnost usmát se a přitom dát najevo, že ve skutečnosti mu do smíchu vůbec není. Klobouk dolů, je to super a plné nezapomenutelného.(30.5.2019)

  • JohnnyD
    *****

    Fantasticky poňatá biografia, kde je úplne jedno, do akej miery sa drží reality. Rocketman je zjavnou a otvorenou variáciou na život Eltona Johna, kde štylisticky mieša témy jeho skladieb a hlavné motívy života do jedného podoby uleteného muzikálu. Takto by sa mali točiť hudobné biografie. A nielenže Taron Egerton neskutočné hrá Eltona Johna, no rovnako dobre mu ide aj spievanie! 9/10(16.6.2019)

  • Disk
    *****

    Obrovská pecka plná energické muziky a výjimečného hereckého výkonu Tarona Egertona, kterému bez problému uvěříte, že je Elton John.(30.5.2019)

  • mchnk
    ***

    Zpočátku velmi dobré, skvělý rozjezd a povedené propojení retrospektivy s přítomností, vše ale postupem času zabředlo do jakési příběhové monotónnosti s nikterak kvalitními skladbami, kýčovitými muzikálovými prvky a již stokrát omílaným příběhem o bohatství, slávě a morálním úpadku dříve zakřiknutého, stydlivého klučíka, ze kterého je nyní popová hvězda světového formátu. Náhle, tedy ve chvíli, kdy dosáhne materiální a finanční neomezenosti, začne silně toužit po změně svého zhýčkaného a nestoudně rozmařilého života...alespoň pár změn, tu patologickou vášeň v nakupování si, s dovolením, ponechám, ale jinak už budu hodný a budu pomáhat lidem. Pro Eltonovi fanoušky jistě zážitek, pro mě průměrný a zbytečně "ulítlý" životopisný film. [Kino Citadela - Litvínov](31.5.2019)

  • InJo
    ****

    Výborný Egerton v sympatické biografii, do značné míry pojaté jako tradiční muzikál. Kromě hudebních a tanečních čísel nejvíce zapůsobí emočně vypjaté scény s Eltonovými rodiči. A taky se musím přiznat, že po tomhle filmu je mi Elton John o dost bližší - nejen jako (skvělý) zpěvák a hudebník, ale hlavně jako člověk. 75 %(20.6.2019)

  • dO_od
    *****

    // "I hope you don't mind, I hope you don't mind that I put down in words, how wonderful life is, while you're in the world..." Hoooooooly feelings! Fenomenální Taron Egerton rozjel show, která člověka nejdřív naprosto nabije, jenom aby ho pak příběh legendárního Eltona Johna totálně semlel a vyplivl, jiného, lepšího. Ulítlá zábava se srdíčkem na správném místě, která neselhává snad v žádném aspektu. Jo, první letošní 10/10.(4.6.2019)

  • Happens
    ****

    Bez těch muzikálových vložek by mě to asi bavilo více, ale na druhou stranu to bylo takové Eltonovité. Celý film je hodně o citových okamžicích emocionálně slabého člověka. Je to životopis jedné senzitivní umělecké duše, která de facto prožila mládí, které lze vidět v každé druhé domácnosti, ale halt každý bolest prožívá jinak. Povedlo se. Pěkné herecké uvěřitelné výkony.(30.5.2019)

  • Slarque
    ****

    Hudební životopisný film, který se nebojí využít hudbu, odlepit se z okovů reality a dát prostor i fantazii. Díky tomu je zábavnější než velepopulární Bohemian Rhapsody. Navíc je tu skvělý Taron Egerton, který se nesnaží Eltona imitovat, o to lépe ho ovšem zahrál. V ději nutně dojde na jistou nudnou životní fázi, ve které filmu spadne řetěz, ale jinak je to opravdu dobrý film. A to mě hudba Eltona Johna moc neoslovuje, i když pár z těch písní použitých ve filmu už jsem samozřejmě slyšel (70%).(31.5.2019)

  • Ghoulman
    *****

    Srovnání s Bohemian Rhapsody se nabízí hned z první (uvedení do kin docela brzy po sobě, podobné hudební období, extravagantní osobitost a talent Freddieho i Eltona) a musím přiznat, že v konečném důsledku pro mě vyhrává Rocketman - je to nápaditější film, je zde mnohem důmyslněji pracováno s hudebnímy kousky, které jsou vsouvány do muzikálové fantasmagorie s prvky autobiografie a působí paradoxně mnohem autentičtějším a upřímnějším dojmem (i přes jejich fantasknost) - Rocketman navíc není tak komfortní a uhlazený jako snímek o Queenech - cesta peklem životního stylu sex drogy a rock'n'roll je zde mnohem intenzivnější, bolestnější a uvěřitelnější a o to víc si člověk užije závěrečnou katarzi, kdy se konečně všechno zlomí a nadejde cesta z podzemí znovu na povrch. Silný emocionální zážitek a naprostá hudební bomba.(22.6.2019)

  • Thomick
    **

    Rocketman to má těžký. Elton John neni ani zdaleka taková osobnost jako Freddie Mercury, a svatá trojice chlast-drogy-sex už dávno není zajímavá zápletka sama o sobě, natož aby odtáhla film o samozvanym rockerovi (!!), a tak se musí zuřivě skákat a kličkovat Eltonovym životopisem, aby se z toho aspoň něco vytřískalo (mym asi nejoblíbenějšim mílovym skokem je zařazení I'm Still Standing napsaný v uplně jinym kontextu, a v úplně jiný dekádě, než jak je zde prezentováno). --- Mirka Spáčilová napsala, že Rocketman s Bohemian Rhapsody "může prohrát", protože pro svého hrdinu nemá "romantizující opar předčasné smrti". (Jn, pravda, takhle se Mercurymu bohužel nedostalo žádnýho pořádnýho PR jako zde Eltonovi.) Vlastně Rocketmana i polituje, že mu chybí pořádný "finální patos", protože "na rozdíl od Mercuryho nad svými démony zvítězil". Pff... HUH?! --- Rocketman je dobře natočenej, to mu nikdo nevezme. Fletcher se nezapře. Jenže napsanej je bohužel naprosto příšerně. Muzikálový čísla si s filmem jako takovym pořádně sednou až tak ve druhý třetině a Eltonovo blouznění s mladšim já se ohrálo už napodruhé, natož napotřetí. Většina zbytku kajícnýho Eltonova příběhu potom jede ve stylu set up-punchline, což se nejvíc promítá na milostný lince, jejíž TUMÁŠ moment doručí až závěrečný PR titulky s Davidem. Ale good for Elton, o tom žádná. Filmaři mu šli natolik na ruku, že od nich dostal "upřímnej" film, aniž by jakkoliv ztratil na svý sebestředný auře, a ještě všem stihl sdělit, kolik toho dělá pro charitu. Good for him indeed...(30.5.2019)

  • Stanislaus
    ****

    V loňském roce jsme nahlédli pod pokličku do života Freddieho Mercuryho, letos jsme měli možnost zavítat do říše Eltona Johna. A že to byla vskutku pestrobarevná jízda plná chytlavých songů, drog, alkoholu, vzestupů, pádů a hledání lásky k bližním i sobě samému. Rocketman je místy spíš muzikál než hudební film - tvůrcům se skvěle podařilo zasadit Eltonovy songy do průběhu děje. Nevím, do jaké míry odpovídají zobrazované události skutečnosti, nicméně jsem se rád nechal poučit o Eltonově životě, který to neměl opravdu jednoduché - zejména co se týká vztahu s rodiči a všudypřítomného pocitu osamělosti. Film má sice pomalejší rozjezd a divák si musí trochu zvyknout na pojetí filmu, nicméně pak se to vše začíná hezky rozjíždět a celé se to zastaví až při závěrečných titulcích.(10.6.2019)

  • salisbury
    ****

    Film Rocketman o strastech Eltona Johna byl pro mě překvapivě zdařilý i myslím, že převážně stojí na skvělém výkonu Kingsmana Tarona Egertona, který se evidentně dal dohromady s Rakeťákem Eltonem v Kingsmanově prvním pokračování Zlatý kruh. Taron nejenže se herecky skvěle chopil role, ale i výtečně všechny Eltonovy hitovky odzpíval, za což mohu zvednout k nebesům palec vzhůry. Nejsem fanoušek extravagantního raketového muže, ale film jsem zhltl na jeden dlouhý zátah a nějaký ten hit jsem si po skončení projekce i chvíli pobrukoval.(13.6.2019)

  • Vxxx
    ***

    Doufala jsem v další Bohemian Rhapsody a místo toho film připomínal spíše Mamma Mia! Film se mi zdál mnohem delší, než "pouhé" dvě hodiny, ale nemůžu říct, že jsem se nudila. Tarom byl dokonalý, kostýmy a choreografie skvělé, takže opravdu bylo na co koukat. Bohužel se ale nejedná o žádný skvost. Velmi průměrné drama doplněné super hudbou. 3*(21.5.2019)

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace