Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ředitel Pelepan (Jean Poiret ), obchodní vedoucí stavební firmy Bertin & Co. v Toulouse, obdrží naléhavý telefonát z Paříže. Bratři Kahlbauerovi, kteří chtějí uvést na trh Pelepanem vynalezený prostředek proti vypadávání vlasů, potřebují okamžitě milión, jestli nemá přijít projekt vniveč. Aby zachránil, co se zachránit dá, rozhoduje se Pelepan, že si peníze "vypůjčí" z firemní pokladny... (Pohrobek)

(více)

Recenze (2)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tak mě po hodně dlouhé době z Mockyho tvorby něco opět zklamalo... ne sice výrazně, jednak zde nechybí režisérův dvorní herec Jean Poiret, který opět exceluje v zábavné postavičce ušité mu přímo na tělo, a první polovina mi připadala hodně povedená (obzvlášť v částech během cesty vlakem, které mi vyloženě evokovaly režisérův mnohem pozdější majstrštyk Zázrakem uzdravený), ale v rámci 60. let je tohle přeci jenom na Mockyho slabý kousek a druhá polovina se přes částečně přítomnou souvislou zápletkou rozpadá spíše do série různých skečů, z nichž některé na mě působily spíše víc divně, než vtipně (tu podivnou recitaci M. Lonsdala v nočním podniku jsem vůbec nepobral :D ). Dle mého názoru Mockymu často více slušelo natáčet s nízkým rozpočtem osobité filmy dle svých přestav, klidně i v napůl amatérských podmínkách, než mít nad sebou producenty hned ze tří různých států, kteří mu nadiktují půlku obsazení a občas mu i brání rozjet se naplno. Spojit dvě legendy filmové komedie pro pamětníky ze dvou různých zemí, Francouze Fernandela a Němce Heinze Rühmanna, byl jistě pěkný nápad, pánům to unikátní společné setkání sedí a působí v tom již trochu důchodcovském věku v barevném filmu roztomile... jenže to se mělo raději uskutečnit buď v jinak laděném filmu nebo mohly mít jejich postavy menší prostor. Nemám nic ani proti jednomu z nich, jenže jejich humor a styl komiky byl zcela jinde, než 60. léta, která tu zastupuje v třetí hlavní roli Poiret + řada dalších známých herců v epizodních figurkách... a zatímco ze začátku na mě působili Fernandel s Rühmannem jako milé zpestření s kapkou nostalgie, postupně na mě jejich účast v tomto filmu budila trochu smutný dojem někoho, kdo se marně snaží zapadnout do nové doby, ale při tom zdaleka nestíhá a nedokáže udržet krok (což je nejvíc vidět, když je s nimi na scéně zrovna takový Poiret nebo Galabru)... a čím víc postupně mají víc prostoru, tím víc začínají dobře nastavenou úroveň filmu brzdit. Vcelku jde o občas více, občas méně povedenou koprodukční evropskou komedii 60. let, která navzdory tomu unikátnímu spojení v hlavních rolích ničím nevyčnívá, prostě další kousek vhodný „do sbírky“ pro fajnšmekry, spíše na jedno podívání, nicméně i přes ty mínusy jsem Peníze a život rád viděl a místy se i dobře pobavil. [60%] ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Průměrná komedie o jedné ztřeštěné cestě z Toulouse do Paříže s milionem po kapsách. Ústřední dvojice Heinz Rühmann + Fernandel odvádí solidní práci, ovšem především u Fernandela se o jeho herecký vrchol zdaleka nejedná. V každém případě mi film připomíná spíše německou než francouzskou komedii - především co se úrovně vtípků týče. Vyzvednout by si ale zasloužil Jean Poiret v pro něj ne úplně nejtypičtější komicky-frajerské roli. ()

Reklama

Galerie (16)

Reklama

Reklama