Komentáře uživatelů k filmu (346)

  • verbal
    **

    Páreček sveřepých maďarských kriplinalistů ve složení Huhňal a Pičus, v němž se však i Huhňal chová jako Pičus, honí Zarudlého kokotpitána, iracionálně šikanuje otylé a vyžilé tele z Teletele aka agenta Zachrapa, no a možná přijde i kouzelník. Je to sice plné opravdu vychytaných kamerových vyfikundací a hraje k tomu atmosférická hudba, nicméně globálně to evokuje vážně míněné trampoty četníku z Retardovy Lhoty na stopě pavlačového spiknutí Mentálluminatů, během kterých si střihač postříhal prsty a scénárista si dal co půl hodiny šluka nějakého pětilebkového matroše a zapomněl, kde skončil. Pravdou je, že i ta předloha slavného uherského orgána je vskutku vytříbené a estetické čtení, způsobující hnědý zákal, jež připomíná ony tolik oblíbené a stylisticky nesmírně sofistikované trafikové „Skutečné kriminální případy“, psané neméně nadanými orgány, a pokud nejste jedním z té pásové masy, co stěží přeslabikuje příbalový leták svých IQstimulantů, akorát si s tím poškrábete prdel. A Oldo, vole, už se nikdy neper a radši jim tam příště udělej čulibrka!(11.11.2016)

  • Tosim
    ***

    Čekal jsem pecku, něco famózního, proto jsem teď krutě zklamán, i když dávám "jen" průměrné hodnocení. Styl to mělo, některé vizuální nápady (psací stroj) moc pěkné, ale ke konci už to na mě působilo přestylizovaně, zápletka natahovaná, tak nějak se mi nechce věřit tomu, že by i "v divokých devadesátých letech" mohli detektivové, bývalí Stbáci a ostatní chodit po nádražích, střílet lidi a nemělo to nějakou dohru (zmatek na veřejnosti, další vyšetřování). Herecky dobré, Maciej Stuhr jde ve šlépějích otce, jen mi není jasné, proč někteří čeští herci mluvili česky a jiní srandovní slovenštinou (Finger, Vlasák). Fakt jsem z toho rozpačitej jak blázen, tenhle film vnímám jen jako pokus, uvažuju ještě o jednom zhlédnutí, nebo minimálně o přečtení Dánova románu - ať tohoto, nebo jiného.(18.11.2016)

  • Malarkey
    ***

    Strašně zvláštní film. To je to první, co mě po shlédnutí Rudého kapitána napadlo. Docela dobrý námět sejmulo samotné nesmyslné a těžké pochopitelné vyprávění, které z něj dělá něco víc, než co opravdu je. Na druhou stranu si tu zaslouží pozornost herci, kteří jsou vysloveně výborní. Osobně si nejvíce vážím Oldřicha Kaisera a Michala Suchánka, jejichž role pro mě byly největším překvapením. Suprový byl ale i Maciej Stuhr, který se prý kvůli tomuto filmu naučil slovensky. Další věc je, že hodně málokdy uvidíte tuzemský film, který je natočen hollywoodskou formou. Ta ale v akčních sekvencích přechází do trapnosti, protože útěk Kaisera ze scény je asi nejjednodušší útěk, co jsem kdy viděl. Kaiser vyskočí z okna, pod kterým je asi osm metrů prostoru a během nanosekundy ujede ze scény. Film si takhle usnadňuje daleko více momentů a dost tím ztrácí. I tak se ale jedná o moc pěkné překvapení, který mě i přes svojí nelogičnost hodně bavil.(27.2.2017)

  • Cervenak
    ****

    Frajerská adaptácia Dánovej predlohy, aj keď ortodoxní dánisti budú frflať, že z príbehu zmizla tá stupídna línia s templárskym pokladom. Jej vyškrtnutie je však to najlepšie, čo mohli scenáristi urobiť – príbeh tak výrazne nabral na konzistentnosti a mohol sa sústrediť na dostatočne nosnú eštébácku zápletku. Herecky je to takmer bez zaváhania – proti svojmu typu obsadený Suchánek je super, takisto Kaiser, Poliak v hlavnej úlohe to utiahne už len tým, že je sympaťák a dokonale vystihol horkokrvného Krauza. Film má dokonalú dobovú atmosféru – z plátna priam sála horúce leto 1992. Sem-tam prebleskne typicky dánovský chlapský humor či ostrá replika a všetko perfektne dolaďuje možno najlepšia hudba, akú som za posledných 20 rokov počul v českom alebo slovenskom filme. Najviac ma potešilo, ako veľmi moderne film vyzerá, ale zároveň to nie je také to okázalé štylistické cvičenie na tému „aha, vieme urobiť záber ako Fincher alebo Scott“, rôzne cool zábery nerušia rozprávanie. Takisto tam nie sú žiadne samoúčelné akčné scény, keď už dôjde na pár po papuli (alebo do tepny), je to jednak výborne natočené, jednak to dáva zmysel v rámci príbehu. Jediná výhrada smeruje k príliš útržkovitému záveru, ktorý tak pôsobí trochu dopletene a niektoré dejové línie sú potom na „kolektívne dovysvetľovanie v krčme“ alebo druhú projekciu. Palec hore a pokojne by som bral od rovnakého štábu a s tými istými hercami adaptácie ďalších Dánových knižiek. Pokojne s ročnými frekvenciami. ;-)(11.3.2016)

  • Enšpígl
    ***

    Zpracování námětu považuju za geniální, depresivní, mrazivý, paranoidní, místy jsem si díky atmosféře vzpomněl na Schulhoffovy kriminálky. Jediný problém mám v tom, že chvílemi filmaři lhali sami sobě a dělali z filmu něco, co popíralo samo sebe. Ano, jedná se mně především o druhou půlku, která má v sobě naprosto pitomé (nejen) akční scény (bitka Kaisera, utěk Kaisera světlíkem ???, záchrana před přejetím vlakem atd. ) . Někdy střih posouval děj úplně mimo vyprávěcí výseč. Naštěstí herecký výkony jsou za jedna z hvězdičkou a když začne hrát temná hudba Petra Ostrouchova, tak se prostě koukáš i když nechceš (výtah). Tleskám za syrovost, depresivnost, kde prim hrají herecký výkony, dialogy a atmosféra a pískám za snahu zalíbit se popcornovému publiku.(15.3.2016)

  • T2
    ***

    Rozpočet CZK 55miliónovTržby Celosvetovo ▐ určite sa dá pochváliť snaživo hrajúce obsadenie a technická stránka, ktorá je dosť precízna, dobrá dobová, niektoré scény výborné a nápadito nasnímané, problém je troška dej ktorý nedokáže plynulo upútať, vtiahnuť /videl v kine: 60%/(10.3.2016)

  • Marigold
    **

    Retro mumble core. Kdyby tolik pozornosti, kolik je věnováno nesmyslným pozicím kamery a odleskům věnovali tvůrci postavám, motivacím a rytmu vyprávění, mohlo to bejt veledílo jak Dunaj.(18.12.2016)

  • larelay
    **

    a tak slubne to vyzeralo. ale... nuz, ale na ale sa tu nehrame a aj nieco co vyzera slubne, moze skoncit fiaskom. herecky okay, atmosfera super, ale tie postsynchrony a sialeny strih, kedy mate pocit, ze vam uslo nieco podstatne, tak to je velky pruser. mimochodom, uz som spomenula postsynchrony? katastrofa! ciste peklo.(10.11.2016)

  • Radek99
    ****

    V našich končinách málokdy vídaná atmosferická žánrovka s upomínkou k temné náladě Schulhoffových černobílých kriminálek... Dokonalé herecké výkony (pozor, nutno vidět v původním slovenském znění, český dabing je tristní), vynalézavá kamera, sugestivní pokus o retro atmosféru. Velká škoda některých scenáristických lapsů a nelogičností, neboť jinak zbytek díla vykazoval velkou dávku realističnosti a i když nikde nezazní zprofanovaná formule ,,natočeno podle skutečné události", mám za to, že takhle nějak se to klidně mohlo stát...(9.2.2017)

  • Fr
    **

    „UDĚLALI TO NARYCHLO. ŽÁDNÝ ÚMRTNÍ LIST, ŽÁDNÝ DŮKAZ O VRAŽDĚ…“ /// Pokus o špionážní thriller, v československým podání, takže hlavní roli hrajou porevoluční STB(áci) a skandální odhalení mezi „černoprdelníky“. Půl hodiny se neděje nic (kromě Genzerova camea (ve spojení se Suchošem prdel, ale v dramatický scéně?...). Naštěstí pak se objeví famózní úkaz (míněno vážně) v podobě Kaisera (ten by se kurevsky hodil k majorovi Zemanovi!) a příběh jakž-takž celkem funguje. Ovšem v podstatě je to taková historka, která místy potěší filmařinou, ale výpovědní hodnota je mizerná. Tohle jste měli natočit v roce 1995 a ne 30 let po revoluci! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Červený kapitán“, kterou v roce 2007 napsal Dominik Dán, neznám. 2.) Pohřbíval jsem „narychlo“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ne(14.11.2016)

  • tron
    ***

    „Boh z nás urobil ateistov, aby sme lepšie znášali to, čo každodenne robia jeho ovečky.“ Dobrá vizuálna stránka, sympaťák v titulnej úlohe (je to Poliak!), občas príjemne drsné a krvavé (klinec v hlave, nechty, háčik z udice, vývrtka na víno), pobavili ma dialógy a hlášky („Daj si pásy. Nepotrebujem, aby sa do mňa s*ali ešte aj dopraváci.“) a vcelku kvalitná retro atmosféra (tvorcovia majú dosť podchytené detaily, napr. by som sa bol hádal, že FUN rádio vtedy ešte neexistovalo, ale overil som si to a začalo vysielať už v roku 1990). Plus ma potešili niektoré herecké výkony. Konkrétne Chudíka, Suchánka, Geišberga a Kaisera. Podotýkam, že slovenská kinematografia ma nikdy moc nebavila a mnohí slovenskí herci mi nesedia. Vrátane Chudíka, ktorý ma vždy iritoval. V Červenom kapitánovi už bolo vidno, že je na tom slávny herec fyzicky aj duševne veľmi zle. Z jeho chaotického výkonu je poznať, že režisér asi nakoniec bol rád, že to herec aspoň ako-tak zvládol (všimnite si, ako sú konštruované jeho scény – ledva povie jednu vetu, strih, prestávka, druhá veta, strih, prestávka...) a že ho nemusel vystrihnúť resp. pre-obsadiť (najhoršie obavy počas nakrúcania sa potvrdili a herec zomrel dávno pred premiérou ako 91-ročný). Tu sa mi však jeho výkon, či skôr jeho rola páčila, bolo to silné. Každopádne mi to celé nedáva priveľký zmysel, vlastne som ani poriadne nepochopil, o čo tam išlo (!) a Kronerovej postava bola až príliš na efekt (v každej scéne po dva tri preplnené poháriky rumu, to za deň stiahla koľko, tri fľašky??). A byť režisérom, nabudúce si postrážim, či je mojim hercom rozumieť. Ak nie, možno by som radšej volil formu nemého filmu.(23.1.2018)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    "Keď montuješ traktory, máš veriť ve vedúcu úlohu strany a nie v boha." Já jsem se na Rudého kapitána opravdu těšil, ale on se tak dlouho neobjevoval, že mi mezitím začalo být jedno, kdo a proč zapomněl hřebík v kostelníkově hlavě. Pak byl "hrdina" konečně objeven a ono se kupodivu nic nezměnilo. Stále mi bylo jedno, kdo je vrah, kdo farář a kdo estébák. Já jsem zkrátka ve svém životě poznal dva estébáky a jednoho faráře, což nejsou mé nejoblíbenější profese, a přesto bych radši se všemi zašel na jedno, než bych se znovu musel dívat na Rudého kapitána.(12.1.2017)

  • M.a.t.t.
    **

    Na jednu stranu spokojnosť s vynikajúco zachytenou dobovou atmosférou, vydarenou technickou stránkou s množstvom zaujímavých vizuálnych nápadov (úvodné titulky) a obstojnými hereckými výkonmi, na druhú stranu únava z jednoduchého, no chaoticky vedeného príbehu, nezvládnutej náväznosti jednotlivých scén, občasnej naivity a chvíľami až príšernej artikulácie niektorých hercov. Červený kapitán mohol byť naozaj kvalitným porevolučným filmom, miesto toho ide skôr o názornú ukážku premárneného potenciálu. Seriálové Mesto tieňov ma pri všetkej jeho rozvláčnosti bavilo o niečo viac. 50%(7.11.2016)

  • xxmartinxx
    *

    I žánrové činy a emoce musí být nějak motivované. Nedokážu přijmout vysvětlení ÚPLNĚ všeho ve filmu skrze "v žánru to tak musí být". Červený kapitán na mě ve své strnulosti, umělosti, vážnosti, nulové sebereflexi a nepřesvědčivosti působí jen směšně. A není to tak, že bych chtěl, aby to tak bylo - bylo by skvělé, kdyby to vyšlo. Furt váhám mezi dvěma za snahu a jednou za výsledek.(10.3.2016)

  • Gilmour93
    ***

    Hokejový fanda by čekal něco o Vjačeslavu Fetisovovi, ale ona to krimi o jednom nepromlčeném zločinu a „restrukturalizaci” StB po sametové revoluci. Příslovečná první rána kapitána je zvolená forma. Depresivní lokace, nápadité kamerové úhly, vlnou veder zalévaný filtr připomínající španělské La Isla mínima, to všechno ze začátku slibovalo na domácí poměry dlouho nevídanou žánrovku s temnou atmosférou. Jenže když se na něco pěkně dívá, neznamená to, že tomu budete rozumět a to v obou významech tohoto slovesa. Člověka odpovědného za postsynchrony by si měl vzít do parády zfetovaný Olda s kleštěmi a letlampou..(1.12.2016)

  • troufalka
    ***

    Zatímco kniha mě vtáhla do děje od prvních řádků, film se vydal na svou šílenou pouť aniž by se mě dotknul. (3.4.2017) S odstupem času vyvanul dojem z knihy a film jsem viděla jako by to bylo poprvé. Už jsem neměla potřebu srovnávat sknižní předlohou, vnímala jsem film. Chápu filmovou zkratku, často je ku propspěchu věci, ale zdá se, že tady to poněkud znečitelnilo děj. Přimlouvala bych se příště za minisérii, která by umožnila podrobnější zpracování. Viděla slovenská i česká verze. (21.1.2018)(3.4.2017)

  • Fretakata
    **

    Mohlo sa to volat "Domysli si". Hlavny dojem: chaos . Neprijemny, nekonecny. Bitky mozu ulahodit naturalistom, pre mna zbytocne dlhe aj nelogicke. Priserna kvalita zvuku reci ! Oni proste brblali. Uloha postav sa uplne nevyjasnila pocas celeho filmu, len neisto tusim, co bol kto zač. Az na druhe vzhliadnutie som zachytila, kto zatlkol klinec do hlavy. (az doteraz som s chapavostou problemy nemala). Ze biskup kryl uchylneho knaza ... dobre. Ze kostolnika dunutili mucenim donasat na knazov .. dobre. Ale niekolko rokov si nevytiahol ihly spod nechtov? A ked uz konecne donasal, tak ho dali medzi traktory ? Co by z toho mali? Kaiserov brat - masiar v Olumouci nechal svojho cca 10 rocneho syna tyrat uchylnemu Kaiserovi?? Na konci filmu si strelbu na stanici nik nevsimal ? Vlak na konci nebrzdil, rozporcoval Kronerovu a nezastavill? A hlavny hrdina sa spod iduceho vlaku - nahodou sa trafil taky s vysokym naraznikom, aby si mohol lahnut na kolaje, heh - po dlzke za milisekundu pregulal pomedzi kolesa doboku mimo kolaj ?? Ja viem, ze efekt obcas dostane prednost pred logikou - ale co im sibe !? Asi novy Chuck Norris.... Hviezdicka je pre kameru (zabery Bratislavy zhora boli bozske), Suchanka a Kaisera, tiez pre niektore dobove rekvizity. Ale vidiet este niekedy tento nelogicky a nezrozumitelny film? Nikdy viac.(3.4.2017)

  • Ony
    **

    Stalo se něco docela nečekaného – nejvíc se mi z celého filmu líbil výkon Michala Suchánka. Dánova předloha je sice překombinovaný brak, ale je příjemně svižná a vtipné průpovídky v ní vyznívají opravdu vtipně. Redukce děje, k níž ve filmové adaptaci došlo, by byla super, kdyby se při ní nerozpadl rytmus vyprávění. Některé indicie jsou odhaleny příliš brzy a jednoduše, jiné pro změnu vůbec. Ty vyzvracené barvy mě osobně moc nenadchly a službu atmosféře ani dobovosti jsem v nich nenašla, ale dejme tomu. Dabing je tragédie.(12.3.2016)

  • Spiker01
    ****

    Miluju tyhle filmy z mafiánského prostředí, kde figuruju ona vyšší entita a určité konspirační magično kolem hlavního vyšetřování. Rudý Kapitán k tomu navíc přidává fantastickou kameru a líbivý střih, který ve mně vytvářel dojem, že nekoukám na československou produkci, ale alespoň podstatně vyspělejší skandinávskou. Výběr hlavní role u nás neznámého polského herce se velice podařila, velice příjemné zpestření. Navíc i ten Michal Suchánek tolik nepřehrává a je cool a Kaiser mě svou fyzičkou velmi překvapil. Nemůžu si pomoct, ale těch dobrých kousků, nebo alespoň těch snesitelnějších za poslední dva roky znatelně přibylo a jsem za to rád...7/10(6.12.2016)

  • Wacoslav1
    ****

    Tož nebylo to zlé. Téma kvalitní zpracování nekompromisní a bez keců. Dobře to vystihuje tu porevoluční dobu. Jinak určitě to není nijak třeskutě originální, vývoj děje se dá vesměs předvídat, ale zase je to poctivá žánrovka která nechce bejt nic víc. Jediný co to snad trochu podkopává je ten zběsilý rádoby akční a ne moc přesvědčivý konec. Navíc podezírám scénáristy, že poté co to slibně rozjeli, už nevěděli co s tím a tak to zahráli do autu. Nicméně na slabou čtyřku to dá. Domácí tvorba ještě není úplně v prdeli a to potěší.70%(18.11.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace