Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jak se vypořádají s nečekanou svobodou dvě dospívající děti, jejichž rodiče se vydali na plavbu jachtou po oceánu? Co udělá odloučení s dosud perfektně fungující rodinou? A co když do tohoto rodinného „testu" vstoupí další, nečekaně dramatická událost? (CinemArt)

Recenze (337)

kartacek 

všechny recenze uživatele

To bylo příjemné osvěžení po všech těch filmech, co jsem viděl v poslední době. Byly to většinou akční a podobné filmy - přirovnal bych to k pití minerálky. Dobré minerálky. Ale teď jsem se napil ze studánky. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

70% — Zajímavý příběh. Název filmu je výstižný, ačkoliv neznamená, že by to byl film pro celou rodinu, ale film o jedné rodině. Vztahy uvnitř této rodiny odhalujeme v průběhu filmu, zprvu se zdají celkem jednoznačné a přímočaré, na konci však vidíme, že všechno je poněkud složitější. Prakticky každá z postav si projde vlastní katarzí, včetně chudáka Oty. Jenom snad záběry s bloudícím psem nemusely být tak dlouhé a tahat z diváků emoce, i když nutno přiznat, že pejsek hrál opravdu skvěle. ()

JoSte 

všechny recenze uživatele

Vytkl bych snad jen podceněné nazvučení / nekvalitní snímání hlasu. (Mnoho pasáží jsem si musel pouštět několikrát, abych porozumněl.) Jinak velmi milé překvapení. ()

Everyone 

všechny recenze uživatele

Nejlepší z celého filmu byl (pětihvězdičkový) herecký výkon (a to myslím zcela upřímně! - ne, ve smyslu, že bych haněl výkony ostatních, jen ten pes opravdu vyčníval - pes dostane lva) psa Otta (dobrá práce i směrem k cvičiteli), který překonal i trosečníka Toma Hankse. Nad čím jsem žasl je ten filmový prostor, který mu byl věnovaný...až jsem se z toho musel smát (navzdory projevované věrnosti - ala Hačiko, samotě, smutku a pokusu čelit silám oceánu) - 90 minut je opravdu dlouhá doba a vata se hledala asi dost těžko. Ale, co mě dorazilo bylo pomyšlení, že snad ve scénáři (spekulace), byla snad záchranná mise vyslána pro psa a ještě na tak dlouhou dobu. ()

Brtniik 

všechny recenze uživatele

Jejda, tak ono to přece jen není déjà vu! Chci tím říci, že jsem to už sice viděl (budu si muset konečně zavést seznam filmů, které jsem viděl, abych se vyvaroval opětovné ztrátě času či žaludečně-psychickým obtížím), ale až do konce jsem si nemohl vzpomenout, kterak to dopadne. Věděl jsem jen, že relativně dobře. Možná si zde uříznu ostudu a doložím, jaký jsem dement, neschopný docenit hlubokomyslný záběr tohoto díla a padat do mdlob z bezmála stoického nadhledu postav. Jak jinak si vysvětlit (ne)jednání Jenovéfy, když se v bytě zjeví „kámoška“, která ji přefikla bráchu a do bytu, kde rodina neměla být, přitáhne jednoznačně podivnou existenci? Nejen, že je nevyhodila, či ještě lépe nenechala vyvést PČR, ale maníkovi ještě zapůjčila prodlužku, aby se mohl blýsknout svým uměním, které dozajisté nabutoval v nápravném zařízení... To je „nastavení druhé tváře“, či aplikace hesla „miluj bližního svého“ v praxi?! A to film nerežíroval p. Strach! Zvláštní bylo, že psif tam, než ztroskotali, jakoby vůbec nebyl (to i Simpsnovic Spasitel tedy užije víc zájmu!), abychom si pak půl filmu užili strastí opuštěného zviřátka – co tedy pro psí lidi byla dost vydatná masáž. Ostatně jen tato kohorta obyvatel ČR ví, že domácího mazlíka lze najít dle údajů na známce či čipu. Tedy jestli se to neprobíralo v nějakém nekonečném seroši na komerčních stanicích, ale to by předpokládalo, že cílová skupina diváků filmu (kromě zhora předpokládané intelektuální výbavy) je totožná s fanoušky psa Nováka. Nepřiměřeně dlouhá část filmu, který ilustruje věrnost němé tváře, mne přivedla k myšlence, jestli tvůrcové nepřišli o část materiálu pojednávající o vlastním ztroskotání, vnitřním i vnějším boji trosečníků (jistě by to bylo pošušňáníčko) a záchraně. Tato ztracená část byla nahrazená psími strastmi – čoklík včetně cvičitele má jistě menší honorář než p. Roden. Onen v kuchyni ztroskotání bráchovi popsal a bylo. Nestačila by, namísto podstatné části filmu (ne-li místo celého), scéna kdy p. Roden v zakouřené čtyřce (anebo stylově v nádražní restauraci) vypráví celý příběh (zády sedí statista, všude se válí modrý těžký kouř, kamera bloudí po policích výčepu – PP a sešlém xichtu vypravěče - jako bych to viděl!), včetně toho, jak mu k synovi druhdy pomohl brácha, dal mu ledvinu a všichni se pak vytratili z jeho života? Dost by se ušetřilo, a jelikož by to byl majsrštyk, jisto jistě by o5 dostal zahraniční angažmá... Dost mne zarazil kontrast mezi online komunikací hodné třetího tisíciletí a plavidla pana podnikatele, či co mu generovalo oběživo. Plachetnice byla pro podobný účel jednak poměrně malá, se zastaralým oplachtěním (celkově starší kousek) a zcela prostá bezpečnostní elektroniky. Takto spartánsky vybavenou lodí by nevyrazil snad ani Rudolf Krautschneider! P. Roden o5 zahrál Hlídače č.47, dívky Hybnerová a Boková byly skvělé, Eliška Křenková - luxusní mrcha. Mám pocit, že z této škatulky se dost těžko vyhrabe. Jo, abych nezapomněl. Dost nás „dojal“ závěr. Takto apatické páničky o psu ani nemluvě, abys pohledal! Pan Olmo Omerzu musel štábu velet železnou rukou (kam se hrabe p. Krejčík), když je nechal zahrát takto atypickou, protože totálně nepravděpodobnou scénu. Psí lidé chápou. Děj se vůbec pohyboval ve skocích a bez předchozího varování. Viz poslední telefonát: „Paninko, máte na letišti psa, sofort si ho vyzvedněte – je mu smutno. Ano, dopravili jsme vám ho letecky přes půl zeměkoule a dostal nějaké injekce... To neřešte, také máme doma podvraťáka, musíme si pomáhat. Tož slunce v duši, haf haf a vodítko s sebou! “. Bylo by báječné po filmu sledovat besedu s tvůrci. Zajímalo by mne, jak je možné z docela slibné látky a s balíkem oběživa vytvořit takovýto čajíček. Mohli by se vzájemně obviňovat až fackovat. Tato třešnička by byla možná zábavnější než většina filmů... () (méně) (více)

Bozvav 

všechny recenze uživatele

Váhala jsem mezi dvěma, či třemi hvězdami. Nakonec jsem skončila přesně na středu. Takový je i snímek, misty překvapivě zajímavý, místy dost nuda ( a to nemá přemrštěnou stopáž). Vrstvení jednotlivých motivů bez dějové gradace, spoustu dlouhých záběrů o ničem, nevyrovnané herecké výkony, to jsou za mne mínusy. Jako plus bych viděla výborný herecký výkon psího herce, velmi dobře řemeslně zpracované a neotřelý způsob podání příběhu jako celek. Nicméně, jak jsem psala výše moc mne film neoslovil a ve změti rozporuplných pocitů vygradoval jen jeden, že podruhé už to hodně dlouho vidět nemusím. 50%. ()

Majkak 

všechny recenze uživatele

Oretzu promyšleně časuje sled událostí od nenápadné drobnosti k osudovým dramatům. Děj několikrát nabere nečekaný zvrat. Banální nenadálá ztráta rovnováhy má svůj další zásadní význam. Výborně funguje sázka na obyčejnost. Postavy nejsou ukecané, nepředvádějí hysterické reakce a jsou vzácně realistické. I když se jedná o potenciálně fatální možnost, všichni jsou dobře vědomi toho, že s tím se právě teď nic nezmůže. Divák není zahlcován emocemi a nekonečnými dialogy. Přesné odměřování událostí a prosté jednání nechává dostatek prostoru pro přemýšlení o tom, co se může odehrávat v nitru člověka a jak bych se s něčím takovým případně vyrovnal já sám. ()

cmuchalprvni 

všechny recenze uživatele

Pozor spoiler! Po premiérové projekci v poměrně komunisticky vypadajícím kině s příšernými tvrdými nepohodlnými sedačkami v Úpici jsem zaslechl dojmy dvou dam. Tvrdily, že nejvíce je vzaly záběry z ostrova, kde byl osamělý opuštěný pes, kterého nesmírně litovaly. Kdyby si film pustili doma, prý by ho nevydržely dokoukat. Mně osobně přijde ironické, že většina lidí lituje spíše psa než-li člověčí postavy! Nejvíce jsem soucítil asi s Annou, která se snažila být zodpovědná, když rodiče odjeli, začla si jako první dělat obavy o rodiče a neměla úplně nejlepší štěstí na výběr nejlepší kamarádky. Empatický jsem byl i vůči Ireně, která chtěla odjet z dovolené dříve a která se snažila rodinu udržet pohromadě, byť se ji trpělivost úplně pevně také již nedržela. Po tom, co jsem přečetl několik chvalných recenzí na herecký um Křenkové, jsem očekával "bomby pecky", ale dle mého mínění výrazně nepřekonala hraním své přítomné excelentní kolegy (Rodena, Bokovou, Kadlece a Pechláta). Nahotou oplývající scény Vandy Hybnerové a Daniela Kadlece ničím nešokují, do filmu přirozeně zapadají, i když mě jejich přítomnost překvapila. Výtahová scéna byla naprosto famózní a dostala mě svoji odvážností a komičností do kolen! Celkem mě překvapilo vyústění filmu, čekal jsem skeptičtější konec, který by byl zároveň reálnější. :)) 29.1.2017 → Puštěno doma, u obrazovky setrváno. S hodnocením, které jsem psal před 11 měsíci souhlasím! ()

bery71 

všechny recenze uživatele

Moc jsem se těšil. Tolik mých filmových guru to chválilo. A mně se to nelíbilo. Slovinský režisér vycvičen pražskou FAMU Olmo Omerzu vytvořil film, na který se hodně dobře kouká. Barevné korekce tu fakt dávají smysl a nepůsobí rušivě. .......... ()

Axident 

všechny recenze uživatele

Pozor! Já se podíval na český film! To je rozhodně zaznamenání hodná událost! Našim lokálním pokusům o film se povětšinou obezřetně vyhýbám, nemaje dost odvahy na další hrůzné zklamání. Rodinný film měl neposkvrněnou pozici - nevěděl jsem o něm zhola nic! O čem je, ani jak byl hodnocen. Na plakátě vidím Rodena, no, tak proč ne. A není vlastně český, ale koprodukční a sám režisér Olmo Omerzu je jednatřicetiletý Jugoslávec s vystudovanou FAMU. Rodinný film je jiný, to každopádně a má svým způsobem hodně vyčnívající parametry. Omerzu umí točit, a je rozhodně šikovný a nadaný, ač jeho scénář působí spíš jak studentská skica. Dospívající sourozenci, osiřelí doma od rodičů, dovolenkujících se někde na jachtě v Thajsku, žijí obvyklý život své generace - pařbičky, mobily, TV, počítač, první lásky, zklamání - celkem nuda - smutná a realistická, nasnímaná tak cimrmanovsky "jako ze života", že vláčné tempo a neexistence akcelerace uspává a ani nevnímáte, že se díváte vlastně na drama skřípajícího vztahu a prázdnoty, zmatenost a deziluzi dospívání. Mladí herci nejsou brilantní, ale ani vyloženě špatní a je vidět, že Omerzu ví, co chce. Karel Roden hraje (nijak přesvědčivě, kupodivu) velmi vedlejší roli otce a ve filmu se objevuje (stejně jako matka - Vanda Hybnerová) minimálně a ještě přes Skype. MNOHEM větší a vlastně hlavní roli má border kolie Otto!!! A je to až šokující, kolik prostoru má a HLAVNĚ, jak vynikajícně natočené a zrežírované její scény jsou! Popravdě nechápu, jak to režisér udělal, ač jí (ho) hráli čtyři psi, protože tenhle bezchybný výkon by byl nadstandard i na Hollywood a to myslím smrtelně vážně. Všechny (!) sólo scény se psem (a je to odvážně nemálo minut) jsou skvostné a nahání až husí kůži! Jen mě tyhle dvě roviny - obehrané rodinné drama a "national geographic dokument" o zoufalé borderce, nedržel vůbec pohromadě, ač právě ona je nakonec lepidlem lidského průseru... Nevím, Rodinný film to nebude mít lehké a asi úplně zapadne, je divácky hodně nevděčný, ale za vidění rozhodně stojí. Režiséra budu s očekáváním sledovat. ()

KNTRFKT 

všechny recenze uživatele

Tenhle film bych jednoduše označil jako "reproverzní štyft"-kdyby se někdo pídil po významu, je to prostě píčovina. Opět ale nevěřícně sedím a kroutím krčními obratly, nad jásajícími výlevy ostatních. Zřejmě jsem opět na webu anonymních alkoholiků, jinak už možná nesním, natož pak bdím.Pokud bych si měl po zhlídnutí vybrat, jestli by bylo příjemnější šoupnout si do trenek zapnutej ruční šlehač, nebo znovu riskovat tenhle filmovej viriom, asi bych zvolil ten šlehač. Nebo deset dílů Ordinace, to by byl možná adekvátní trest. Pokud bych měl popsat postavy: rodina se skládá ze 4 členů. Syn-patnáctiletej retard, ale tomu bych to ještě odpustil, dcera-mluví, jak když má tenisák v hubě, možná proto měla za celou dobu jen 3 repliky, matka-Hybnerová-prostě musela ukázat věšáky, otec-zřejmě jediná normální osoba. Jak jsem se tu dočetl, to, že herci nemluvili umocňovalo sílu okamžiku a vyostřovalo napětí....u mě to umocňovalo leda tak chuť vyprovodit notebook z okna. Všechno je totiž založený na debilitě. POZOR BOILER! Celý to perfektní drámo, kdy děti doslova trpí nad ztrátou rodičů je takzvaně vyostřený věčnym ošukávánim 15-letýho kluka 25 letou kamarádkou jeho sestry. Pochopitelně se tam musely všechny postavy aspoň jednou projít nahý. Kluk dokonce ukázal pinďoura. To už jsem nečekal! Aby toho nebylo málo, film se konstantně mění v survival dokument o psovi. 5 minutové záběry psa ležícího na pláži jsou prokládány mlčením ústředních osob, které většinu času buď prcají nezletilé, nebo prostě jen hrozně vážně čumí. Jo a postřeh, vysvětlí mi někdo, jaká matka volá svým dětem přes skype a vystrkuje na ně kozy? To bylo umění. ()

Faila 

všechny recenze uživatele

Vlastně to byla chvílemi docela solidní nuda. Ono se říká, že umění, ať chce být sebevíc ze života, se prostě musí udělat jinak, protože život je vlastně docela nudný. I tady si filmaři museli nakonec vymyslet nějaké ty zápletky a zvraty, ale mě bavila i ta nuda. Protože i když to byla nuda, byla tak nějak docela prima. ()

hazaba 

všechny recenze uživatele

Možná protože jsem neviděla začátek, ale film mi přišel o ničem. Asi nejlepší a zároveň nejsmutnější byly scény se psem, které dávaly největší smysl. ()

brumbrum 

všechny recenze uživatele

Nebolo to vyslovene zleeee.. a celkom pekne ukazalo, preco moze byt zahranicny krajan rad, ze nezije v starej dobre domovine. Lebo uz nie je ani stara ani dobra. Rodicia dakde v prdeli na Tahiti ci kde, nast-rocne decka trtaju od nudy, vozia sa nahi vytahom, syncek sa ukaze ako nevlastny, dojde o oblicky, pes Robinson si odvykne od rodiny atd. No proste, vitajte v modernej CR. Ale dalo sa to pozerat, na 3* to staci myslim. ()

Související novinky

Chcete vyhrát cestu na festival do Cannes?

Chcete vyhrát cestu na festival do Cannes?

06.03.2017

Program Kreativní Evropa MEDIA letos v lednu vyhlásil celoevropskou soutěž s názvem #euFilmContest, v níž si filmoví fanoušci mohou otestovat své znalosti současného evropského filmu. Deset… (více)

Nominace pro 24. ročník cen Český lev

Nominace pro 24. ročník cen Český lev

18.01.2017

České lvy letos budou velkým česko-britským duelem. Masaryka se 14 nominacemi totiž vyzve na souboj Anthropoid s 12 nominacemi, jimž v hlavní kategorii sekunduje Rodinný film, Hřebejkova Učitelka a… (více)

Tokijský mezinárodní filmový festival

Tokijský mezinárodní filmový festival

26.12.2016

Tento festival patří mezi 15 nejvýznamnějších filmových festivalu podle asociace FIAPF. Založený byl v roce 1985 a první čtyři ročníky se konaly co druhý rok. Od pátého ročníku až do současnosti se… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama