Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Devatenáctiletý prodavač v drogerii, Tony Manero, žije se svými rodiči v Brooklynu a má pocit, že jeho život nemá smysl. Tonyho rodiče jsou pyšní na druhého syna Franka, který vstoupil do církve, což musí Tony neustále poslouchat a sám se od rodičů nedočkal nikdy žádného uznání. Jen v sobotu večer, kdy se dá do gala a vyrazí s partou do tanečního klubu, se cítí Tony šťastný. Tony se zde koupe v obdivných pohledech, neboť je považován za nejlepšího tanečníka široko daleko a nemá v tanci konkurenci. Tony už vyhrál jednu taneční cenu, a když je vyhlášena další taneční soutěž, Tony začne se svou taneční partnerkou Annettou víc trénovat. V klubu Odysea si Tony všimne dívky Stephanie, která velmi dobře tančí, a Tony by s ní rád tančil. Stephanie chodí trénovat do taneční školy k Petovi, kam chodí i Tony, který Stephanii přesvědčí, aby s ním tančila na soutěži. Stephanie se Tonymu hodně líbí, ale Stephanie se s Tonym schází jen kvůli tanci. Domů se vrátil Tonyho bratr Frank a oznámil rodině, že vystupuje z církve, což byl pro rodiče šok. Tony a Stephanie trénují na soutěž a Stephanie stále odmítá jiný vztah než taneční, stejně jako Tony neustále odmítá Annettu, která Tonyho miluje a nabízí mu i sex. Stephanie s Tonym soutěž vyhrají, ale Tony je naštvaný, neboť mexický taneční pár byl evidentně lepší a skončil na druhém místě... (TV Prima)

(více)

Recenze (295)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Nechce se věřit, že John Travolta někdy vypadal a pohyboval se tak, jako v tomhle filmu, který mu ostatně na dlouhá léta bez pořádné role zajistil existenci. Nejde o žádný převratný děj, jen o jednu taneční soutěž komplikovanou rivalitou mezi dvěma barevnými komunitami, a jak jinak - o lásku. I když film stojí v podstatě jen na hudbě a tanci, občas se do toho hercům vloudí i hraní, je to šikovně nastřiháno - statické scény pohotově střídají scény akční, stejně tak při tanečních vstupech práci střihu a kamery nepřehlédnete jako nepřeslechnete hudbu Bee Gees, která nezapadla prachem. A pátou hvězdičku přidávám za to, co je jen moje .... ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Tahle záležitost nemá šanci získat si obdiv svými filmařskými kvalitami. Obsahově je to jakési drama mladíka hledajícího cestu z chudého předměstí skrze tanec, pročež z nějakého důvodu chce vyhrát soutěž na místní diskošce, jako kdyby to něco měnilo. Mohlo by to fungovat, kdyby šlo o jeho vnitřní zaujetí a přesvědčení a blablabla, znáte to. Ale tady do toho vstupuje jakási pochybná reality show v podobě upocených rychlovek na zadním sedadle, bitek s cizáckým gangem a v neposlední řadě též životních rozhodnutí a osobních tragédií, to vše tak nějak v duchu Pomády a tamních partičkových párty přenesených z žoviálního rozjuchaného pojetí do hustých let sedmdesátých. Naprosto úžasné je ale všechno, co se nějak týká tance a disco hudby, tady naprosto chápu, proč je Horečka taková legenda. Problém je ten, že tyhlety světlé chvíle jsou příliš krátké a příliš rozstrkané po zbytečně dlouhé stopáži, aby mohly nějak významně zvednout akcie filmu jako takového. Ano, Bee Gees jsou klasa, mladý tančící Travolta je klasa, barevná blikající světla jsou klasa, a holky jsou taky klasa. Ale pod povrchem všeho toho je něco, co si nezaslouží být chváleno. Co se dam týká, mohlo by to zajisté být to zvíře, jehož zabitím zachráníte strom, ale takhle jsem to nemyslel;) Stále ještě stayin' alive dávám 60%. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Slabá legenda. John Travolta vlní své tělo v rytmu Bee gees a každá holka na parketě i mimo něj by se mu odevzdala. Škoda, že film samotný není tak dobrý jako Travoltovo tančení a charisma. Po Pomádě jsem čekal trochu jinou jízdu a ne zadřený motor v sobotu večer u mého půjčeného auta, které musím namazat kamarády a nějakou tou holkou, co má ráda kotníky od sebe... Především závěr dovršuje fádní podívanou příběhu o "kultuře" doby, která nemá moje sympatie. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $139,486,124Tržby Celosvetovo $282,400,000║ videl až v roku 2012 a dosť sklamalo, dosť povrchné a tanečky to nezachránia /40%/ ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Discohudba jako symbol úpadku západní kultury a obecně civilizace, tímhle příklonem k hedonismu a metrosexualitě moderního městského člověka...v reflexi tohoto snímku příhodná metafora...a to i přesto, že Travolta skutečně uměl tančit... ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Mě to přišlo mega. Travolta tam je megahustej a tancovat fakt umí. Ten jeho gayovskej image se ke skvělé muzice Bee Gees hodí a dobová atmosféra je perfektní. Výtky kvůli slabému ději si nepřipouštím, protože mě se to líbilo takové jaké to je. Hodně se mi líbila i Karen Lynn Gorney. Hodně lidí mě za tohle asi sejme, ale přišlo mi to jako takovej taneční Rocky. Jeden z nejlepších filmů s Travoltou, stopro lepší než Pomáda. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Naštěstí mě tahle doba tzv disco-boomu minula a nikdy jsem ji ani moc nemusel ale na druhou stranu si zas rád poslechnu neuvěřitelně plytké hity skupiny Bee Gees..Pokud chcete trochu satiry doporučuji "Dancin' Fool" od Franka Zappy. To co v Americe už dávno znali a tímto filmem se vlastně disco hudba jako taková jen více zpopularizovala (později však někdy koncem 70 let disco zcela upadlo, krom Evropy, na svědomí ho měl sám nenasytný hudební průmysl ale i producenti a hudebníci), se u nás objevilo až někdy v 80 letech a ostatně to vidíme dodnes i v jiných moderních hudebních stylech (hip-hop, techno, house), v módě apod..Napomádovaní paňáci, metrosexuálové atd..Nenáročný film pro nenáročné diváky kteří si jen nostalgicky zavzpomínají na dobu kterou zažili, i když se zpožděním ale zrovna tak může stále oslovit i dnešního teenagera..Pokud jde o Travoltu tak z Pomády jsem ho měli přeci jen radši..2* za choreografii, písničky a taneční Travoltovi kreace, které byly naprosto úžasné...Komentář zde jako 13-tý v pořadí. Zajímavé komentáře tzv. ddt. po čase : MovieFan55, Radek99, dopitak, Lavran, CheGuevara, Gemini. ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Snímek, který doslova přes noc udělal z Johna Travolty hvězdu. Při dnešním pohledu na něj se ani nechce věřit, že má takové pohybové nadání. Celým snímkem ná¨s provází špičková muzika Bee Gees v čele s Staying Alive, kterou mám do dnes moc rád..... ()

CheGuevara odpad!

všechny recenze uživatele

Když je film povrchní jak zákon káže, tak to samo o sobě nemusí hned znamenat špatný zážitek. Horečka sobotní noci však taky neměla žádné ambice na hlubokomyslný film, ale nic se nemá přehánět. Nejvíc to logicky odskákaly hlavní postavy, které nejsou ani sympatickými antihrdiny. John Travolta si v Pomádě zahrál jednoduše božího frajera, ale v tomhle paskvilu je z něj jenom frajer libovej, o kterého bych si neopřel ani kolo. Tolik iritující hlavní postavu jsem dlouho neviděl. Aspoň jsem se na jeho účet pěkně pobavil, obzvláště ve chvíli, kdy se na svého otce oboří, aby ho nemlátil, neboť mu rozcuchá jeho účes. Ke konci však těchto perel ubývá a už předem nastavené charaktery postav se ne a ne změnit. A tak sleduji tuto krajně nesympatickou šaškárnu, kde ženy jsou buď děvky, panny nebo krásné vyvolené, až do hořkého konce. Možná by se nějaká ta hvězdička našla pro tuhle nablýskanou povrchnost, ale to si ji radši schovám pro o mnoho přitažlivější a stylovější parodii ve filmu Starsky a Hutch. Tanec a muzika byla sice boží, ale žel hrála v podniku čtvrté cenové - dobře jí tak! ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Po zásahu elektrickým proudem mi travoltovské taneční kreace nečiní větších obtíží, ale zatím jsem nenašel partnerku, která by stačila mému tempu. Tony Manero takovou našel a v podmanivém rytmu největších hitů sboru kastrátů z Bee Gees se spolu zavlnili tak, že mne to celkem zaujalo, ale touhu provozovat taneční studio či klub to ve mně rozhodně nevzbudilo. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Já tenhle film už kdysi dávno viděl, ale skoro nic jsem si nepamatoval. Pak jsem kolem toho hodně let tak nějak přešlapoval, jestli se na to mám podívat, nebo to bude úplná ztráta času... Nakonec jsem se odhodlal, že se na to podívám. Upřímně řečeno, ten příběh sám o sobě neni nejhorší. Travolta, kterýho teda zrovna moc nemusim, tam hledá nějaký to svoje místo na světě a řeší problémy s despotickym fotrem, pobožnou matkou, se šéfem v práci, atd... Ale ten nosnej příběh zůstal tak trochu v pozadí za tou disco-omáčkou kolem. Mně to i podle komentářů připadá, že hodně lidí snad ani nehodnotí ten film jako celek, ale spíš jenom ten disco soundtrack. Ono je to strašně jednoduchý vysmívat se 40 let starý muzice a módě, ale já teda s odstupem těch 40 let můžu konstatovat, že tahle disco-éra byla ještě docela v pohodě. Když to srovnám s nějakejma recitujícíma negrama z ghetta nebo recitujícíma cikánama z Púchova, co si hrajou na negry z ghetta, a podobnym odpadem, co je v současnosti IN, tak fakt jako zlatý Bee Gees nebo KC & the sunshine band a další muzika, která ve filmu zazní. Celkově vzato z historickýho hlediska je to docela zajímavá sonda do kratičkýho období, kdy disco vládlo. O nějaký 2 roky dřív disco teprve začínalo pronikat do mainstreamu a o 2 roky později bylo to klasický 70's disco přibito na pranýř hanby a v podstatě zmizelo z povrchu zemskýho. Ty 3 hvězdy si tohle dílo určitě zaslouží. Navíc několik scének bylo skvěle parodováno v Noci v Roxbury. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) -"You want a dream girl? Then go to sleep and have a nightmare." Z tohohle jsem měla velmi silný pocit, že se dívám na aktualizaci Rebela bez příčiny. Oproti roku 1955 se hodně posunula hranice toho, co všechno můžou tvůrci ukázat, ale ten základní pocit, že je to všechno zaranžované a falešné, zůstává. Když například po super legrační předstíraně drsné bitce v hospodě, kde jsou všechny rány očividně jenom na oko, nikdo nikoho doopravdy nemlátí a všichni si dávají velký pozor, aby si navzájem neublížili, hrdinové odjíždějí v autě a mají na sobě krásně nalíčené tržné rány s jasně červenou krví, vypadá skoro už jako parodie. Na druhou stranu jsem vůbec nečekala, že bude charakter Travoltovy role tak zajímavý, vrstevnatý a navzdory všemu, co jsem zatím řekla, uvěřitelný. Scénář je sice dost těžkopádný, ale myslím, že Tony i já jsme nakonec byli proti svojí vůli vzděláni. A to jsem se jako hodná holka ovládla a nenechala se ovlivnit svým názorem na všechnu tu hudbu, protože a) Bee Gees v mé hlavě budou vždy jen ti zubatí chlapci, co zpívají Massachusetts a za b) když se tahle disco hudba pokouší vystihnout temnější stránky života, je to zase spíš směšné. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nesmírně povrchní film bez nosné zápletky a výraznějších hereckých výkonů, nicméně taneční kreace, kostýmy a v neposlední řadě hudba a střih stojí za 30 % celkového dojmu... ()

mysicka 

všechny recenze uživatele

wow!! tak takhle vypadal travolta "na vrcholu".. film jsem shlédla s titulkama, takže mě zklamalo, že na mě nevybafnul pavel trávníček, který k němu už od dob vince vegy tak trošku patří (btw. dabování travolty a princ z tří oříšků pro popelku jsou jediné dvě užitečné věci, které pavel dle mě pro film udělal-a paradoxně jako princ byl nadabován:-) sorry, že to uvádim zrovna tady, ale na filmy s trávníčkem normálně nekoukám).. jinak film měl říz a spád a koule a disco!!! a mě to prostě sebralo:)) ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Amok na tanečním parketu! Ucho Travolta s účesem ala exhumovaný Elvis a s plachtivým límcem aka Dumbo křepčí po ulici do houpavého rytmu Bee Gees, všechno touží mít za pár, hlavně bez práce a s haldou prošoupaných bot z prohýřených sobotních nocí ve společnosti pohybově nadaných ženštin. Brrr! Už jen představa něčeho podobného mi vyvolává/vala husí kůži po celém těle. Navíc je to celé omamně barevné a metrosexuální, rytmizované nonstop přísunem sadistických diskofílií, které pro svou "dobu" adaptují i velikány Beethovenova formátu, je to hloupé a selhává to i jako generační film, protože kromě tancování a permanentní "nasranosti" není o čem vyprávět (ačkoli uznávám, že zeitgeist je přítomen v koncentrátu úpadkové extáze od začátku do konce). Jo, ale na druhou stranu, co si budeme nalhávat, jsem se u TOHO málem potrhal smíchy. Hlavně ve chvílích, kdy se Badham pokouší koketovat s moderním a "lidovým" filozofováním (v podání Travolty!), a pak má problémy jej naroubovat na poněkud exhaustovaný duševní (bez)obsah ostatku - totiž lážo plážo blbnutí. Už jen z principu si Horečku v budoucnu pustím znovu, třebaže nikoli z osobních, ani z obdivných (bílý muž Travolta umí skákala, ale já nemilovala jeho) nebo z formalistických důvodů, ale právě díky té oddivuhodně vyzrálé komičnosti._____Pozor! Vedle zručně odvedených scén z diskoték a z tanečních aktivit hlavního cápka se ve filmu zjevují i nebetyčné paskvily, které nemají hlavu ani patu: tatrmanství na mostě je pouze vrcholem samožerného potravinového řetězce. Podivný případ Dr. Jekylla a pana Hyda hadr. ()

Reklama

Reklama