poster

Spatřil jsem světlo

  • USA

    I Saw the Light

Životopisný / Drama / Hudební

USA, 2015, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slasher
    **

    Dívatelný a má to svých pár míst, vychytávek typu dobový news reel, ale jinak naprosto promarněná příležitost opravdu zaujmout neznalce a dnešní generace muzikou a legendou Hanka Williamse - "krále americkýho country". Hiddleston v jeho kůži nebyl vůbec špatná volba, ten mi tu ihned padnul do oka, ale tvůrčí tým prostě selhal v nějakém vysvětlení proč vůbec hlavní postava dělá co dělá, dát tomu nějaký důraz v ty správné momenty a dotáhnout do větší hloubky, zachytit kouzlo a dát vyniknout přínos světu. A jelikož se jedná o teprve druhý Abrahamův film, všechno mě svádí dát za pravdu soudu outlaw vnuka Hanka III (jehož tvorbu zbožňuju a vřele doporučuju), že na to měl jít někdo mnohem zkušenější. Škoda to.(13.5.2017)

  • Viktooorka
    ***

    Sex, drogy, rock'n'roll .. ehm.. tady vlastně sex, alkohol, prášky a country :o) Film zbytečně dlouhý, když se vezme v potaz, že jeho život a kariéra nebyla nijak závratná, ale chápu, že byl tak oblíbený, protože zpěv na celém filmu je jediné pozitivní a to nejsem vůbec fanoušek country.. Kdo by to byl řekl, že Loki umí tak krásně zpívat? Až se mi chtělo jít tancovat :o)(15.6.2018)

  • emma53
    ***

    Country mně nevadí, poslouchám tuhle muziku mezi jinými žánry taky ráda, ale tady jí bylo zoufale málo. Celkově na životopisný film toho bylo minimálně předložené na tak dlouhou stopáž, ale budiž, beru v úvahu velmi brzký konec tohoto zpěváka, který žil a nežil. Miloval i nemiloval, klobouk a kytara mu byly asi nejbližší v jeho krátkém životě. Nicméně i za tu krátkou dobu toho nazpíval a naskládal poměrně hodně a jeho potomek v tom pokračuje. Jak? To už jde sice mimo mě, ale včera jsem si poslechla jen tak jednu jeho countryovku a pak tu Hankovu známou Jambalayu. Ovšem Tom byl skvostný, celý originál, snad bych je ani nerozeznala.(23.8.2016)

  • mickyreed
    ***

    Moc jsem se na to těšil ... čekal sem něco na způsob Walk The Line o Hankovi. Ale ve srovnání s precizní filmovou biografií Johnnyho Cashe to hrozně pokulhává. Začínáme už u dospělýho v hudbě zajetýho Hanka ... neznáme všechny vlivy z minulosti, podle kterejch psal, skládal atd. Víc než polovinu filmu zabere panovačná manželka, pričemž očividně v jeho životě hrálo roli mnohem více žen. Přátelský vazby a konflikty vyšumí po dvou minutách úplně do prázdna. Tohle všechno pak člověk u Walk The Line zpětně docení, protože Mangold to měl fakt perfektně zvládnutý. Tom to ale zahrál naprosto s přehledem :)(14.10.2016)

  • Helmutek
    ****

    Upřímně řečeno nerozumim diametrálně odlišnýmu obecnýmu hodnocení v porovnání s mnohem exponovanějším Walk the Line - I Saw the Light mi v ničem slabší nepřijde. Film je to samozřejmě jinej a trochu jinak pojatej (míň popisnej, míň exaktní, míň dokumentární), týká se ale stejnýho období, podobnýho stylu, podobnejch lidí (pozdější Cashovu June Carter jde i vidět na některejch Hankovejch videích, třeba právě sborovýho zpívání I Saw the Light - Williamsovi byli kromě s Cashovejma kamarádi i Presleyovejma atd.) a nakonec i podobnýho životního stylu - chlast, prášky, drogy, odvykačky, sláva, kolotoč osobních selhání... Mně osobně přijde moc dobře, že se IStL nesnaží Walk the Line kopírovat - určitě jsou věci, který by se daly udělat podrobnějc, jinak (možná i líp), ale jestli se víc soustředit na to nebo ono, to je věčná polemika životopisnejch filmů bez jasnýho závěru - film dycky existuje jen tak, jak je natočenej, a všechno ostatní můžou bejt jen spekulace, jak by to asi mohlo nebo taky nemuselo dopadnout. Za mě platí to nejzásadnější - a nakonec je to vlastně to, co se Cashovi ve Walk the Line nepodařilo: Hankův příběh mě rozsekal, fakt mě to zasáhlo; rozumněl jsem jeho zoufalství, vnímal jsem jeho samotu. A z těch textů těch jeho písniček, který se tak trochu tvářej jako nevinný táborákový hity, mě vysloveně mrazilo (Why Don't You Love Me(!), Move It On Over, ale i Lovesick Blues nebo to I Saw the Light) - bylo mi smutno a mrazilo mě z toho zoufalství, strachu a všudypřítomnýho rozkladu skrytýho pod krásně melodickym a optimisticky znějícim povrchem naoko pozitivních písniček. A od podobnejch filmů já víc nechci - Hankův osud mě zasáh, je mi z něho smutno, a hlavně už dneska o nějakym Hankovi Williamsovi nejen vim (před filmem jsem znal akorát tak titulní písničku bez toho, aniž bych tušil, kdo za ní stojí), ale díky Hiddlestonovi na něj ani nezapomenu. A to je ta poslední podstatná věc - herci: Hiddleston je neskutečnej borec, to opravdu všechna čest. Nejen před jeho herectvím, ale hlavně před schopností zahrát i zazpívat všechno tak, jak si to film o takovymhle gigantovi hudebního světa zasluhuje - to znamená autenticky, profesionálně, přirozeně a hlavně skutečně(!) a bez playbacku, což se nakonec týkalo i těch jeho skvělejch doprovodnejch skupin: Hiddleston nehrál, že hraje na kytaru, ale hrál na kytaru - nehrál, že zpívá, ale zpíval; kapely nebyly komparsem a křovím, ale skutečnejma živejma kapelama hrajícíma i na autentický pedálový kytary. Byl to případ i Walk the Line, kde byli podobně skvělí Phoenix s Witherspoon, a je to případ i stejně famózního a obdivuhodnýho hereckýho dua Hiddleston - Olsen. Možná mě IStL tolik zasáhlo zčásti i proto, že Williamse oproti Cashovi žádnej hepáč nečeká, ale i kdyby to bylo proto, tak je to jen o důvod víc, proč film vidět. // Je pro mě zajímavý, že Williams o folku řikal to samý, co o pár let pozdějc vlastníma slovama v podstatě zopakoval Dylan: "Rokenrol mi prostě nestačil. Má chytlavé fráze a energický rytmus, ale písně nebyly vážné ani neodrážely skutečný život. Když jsem začal s folkem, věděl jsem, že to je vážnější. V těch písních je víc zoufalství, smutku, více jásotu, více víry v nadpřirozeno, jsou v nich daleko hlubší city." - vs. Williamsovo "Folk music, it's sincere. There ain't nothing phony. Man sings a sad song, he knows the sad." /z interview pro Tribune - kterej je teda ve filmu celej silnej a skvělej/. I'm sorry, babe. - Sorry for what? - For everything.(23.5.2018)

  • - Herce Toma Hiddlestona při jeho přípravě na roli Hanka Williamse mentoroval country zpěvák Rodney Crowell. (Polinecka)

  • - Tom Hiddleston v rámci příprav na roli country hudebníka vystoupil první zářijový víkend 2014 na Wheatland Music Festivalu v Michiganu s Williamsovou písní "Move It On Over". (Zdroj: billboard.com)
    (LejdyFajfka)

  • - Studio koupilo od společnosti Sony ATV práva na celý katalog písní Hanka Williamse. 
    (Pria)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace