poster

Ikaros

  • německý

    Signale - Ein Weltraumabenteuer

Sci-Fi

Východní Německo / Polsko, 1970, 87 min

Scénář:

C.U. Wiesner

Kamera:

Otto Hanisch
  • HenryS.
    *

    Asi nejzajímavější na tomto filmu je, že to byl první film v mém životě co jsem viděl ze 70mm pásu..(5.4.2009)

  • Hellboy
    ***

    Scény z vesmíru byly velmi povedené, zpracováním byly o mnoho dál, než třeba ve Star Treku z roku 1966. Na druhou stranu nebyly ani zdaleka tak dobré, jako v 2001: Vesmírná odysea z roku 1968:) Na Zemi si zase dětičky hrály s létajícími talíři na dálkové ovládání:) ale jinak veškerý děj mimo vesmír mě ničím nezaujal. Toho bylo naštěstí jen pár minut. Celkově jsem měl s příběhem velký problém, hlavně proto, že nerozumím německy:D Jestli to chápu dobře, tak na začátku je meteority nebo čím poškozena a ztracena vesmírná loď Ikaros. Jiná vesmírná loď se jí vydá hledat a po čase narazí na její signál... No a to je tak vše, co bych byl schopen o zápletce říct:D Ale dobře se na to koukalo, záběry na vesmírná plavidla mám prostě rád. Jo a vsadil bych cokoliv, že Vesmírnou odyseou se východoněmečtí filmaři inspirovali. No a tim Star Trekem zřejmě také.(4.5.2009)

  • Kkahunaa
    **

    Technicky nesmírně propracovaný film, který je svou výpravou srovnatelný se serií Star Trek (1966). Námět zase připomíná takové filmy jako 2001: Vesmírnou odyseou (1968) či Ikarie XB1 (1963). Filmu Ikarie XB1 se tento východo-neměcký snímek (úmyslně-neúmyslně?) dosti přibližuje. Navíc hrdinové Signálu se snaží zachránit jinou loď, která se jmenuje Ikaros. Je zde ale i patrná snaha o připodobnění se k až mysticko-filosofickému opusu 2001: Vesmírná odysea, což nedopadlo dobře. Místo filosofie či symbolismu je v Signálu pouze změť dialogů, monologů, které jsou jen odříkány, ale jsou naprosto bez významu i pro samotný děj. Za zmínku stojí vizionářsko-futuristické pojetí hraček (dětské helikoptérky), které již dnes mají svou reálnou, dospěláckou podobu ve formě dronů.(10.6.2017)

  • corpsy
    ***

    Inšpirované Západom ( triky, hudba hlavne v závere - každý vieme o hlavne aký snímok ide ) a podávané Východom ( celkové to ,,uvedomelé,, pojatie ). Vo východnom bloku sa zrejme robilo to, čo neskôr zvykli robiť a dodnes robia na západe, a to niečo v štýle - ´´aby som to nemusel premietať u nás, radšej si natočím vlastnú verziu´´. A tak je kinematografia plná dvojvaječných filmových dvojčiat.(26.12.2017)

  • zelvopyr
    *

    Sešli se takhle soudruzi politruci v rámci RVHP, a řekli si – takto ne. Socialismus si podvracet nějakou Space Odyssey od Kubricka nedáme. Zaúkolujeme východní Němce a Poláky, ti dělaj hezky koprodukční filmy, aby demonstrovali, že už jim to, klukům, spolu hezky klape. Holkám ne, to je furt ještě válečná kořist Rudé armády. Takže do konce této pětiletky doženeme a předeženeme, rozvleklý film u Jupitera natočit dovedeme také. Inu – je tu hafo záběrů s křivou podlahou, našlapováním na suchý zip, pořád se něco otáčí dokola a někdo hlavou dolů, ve vzduchoprázdnu nejsou zvuky, spousta záběrů je obšlehlá od začátku do konce. A je to takové socialistické multikulti jak dnes, prázdné a nefungující též jak dnes. Pár minut záběrů ze Země, nemohu si pomoci, ale furt mi nějak lezl na mysl Vinnetou (ač téma velmi vzdálené). Taková to byla filmařina. P.S. Nemůžu se zbavit dojmu, že jsem novelu jako dítě asi četl, ale spíš to bylo jen filmovým vykradením úplně všeho, že mi pak přišly stopy příběhu povědomé... P.P.S. ale zase se potvrzuje, že němčina je dobrý jazyk na filosofování i o úplném h......(1.6.2012)

  • - Snímek byl natočen na motivy románu Carlose Rashe "Sygnaly MMXX". (Hans.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace