Reklama

Reklama

Četníci z Luhačovic

(seriál)
  • Česko Četnické trampoty (neoficiální název)
TV spot 1
Česko, 2017, 16 h 42 min (Minutáž: 82–86 min)

Hudba:

Jiří Hájek

Hrají:

Pavel Zedníček, Robert Hájek, Martin Donutil, Robert Jašków, Karel Dobrý, Jiří Langmajer, Igor Bareš, Dana Batulková, Ondřej Malý, Pavla Tomicová (více)
(další profese)

Epizody(12)

Obsahy(1)

Děj nového seriálu zavede diváky do roku 1919, kdy dva mladí četníci po ukončení školy přijíždějí na své první působiště. Čeká je opuštěná četnická stanice v lázeňském městě na jihu Moravy. Krátce po příjezdu vyšetřují svůj první velký kriminální případ. Vedle Roberta Hájka a Martina Donutila se v seriálu objeví Robert Jašków, Karel Dobrý, Pavel Zedníček, Pavla Tomicová, Ondřej Malý, nebo Igor Bareš. V současné době je připraveno celkem šest dílů seriálu a každý ze tří režisérů natočí dva díly po pětasedmdesáti minutách. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele mosem k tomuto seriálu (11)

Četníci z Luhačovic (2017) 

Hodnotící kompromis.Na druhý díl seriálu jsem se díval ze zvědavosti, jak se jim "dílo podařilo". I když se v tomto díle řeší vražda, v některých momentech jsem přemýšlel jestli se na seriál dívat jako na detektivku, nebo na relaxační komedii. Nakonec asi obojí. Báječně jsem si odpočinul, a z tohoto pohledu bych snad dal i víc než ty dvě hvězdičky. Na straně druhé, odvahu prohlásit tohle za detektivku by bylo hodně odvážné. Herecké výkony mnohdy na úrovni lepších amatérů, snad s výjimkou Hájka a Donutila ml. U Zedníčka se podařilo jeho "češtinu" akcentovat až příliš, mnohdy téměř k nesrozumitelnosti,v předváděné fyzické kondici by zřejmě pro prvorepublikové četnictvo byl fakticky nepřijatelný.Paní soudcová Cmíralová je posazena do role potrhlé ženštiny. Ale tohle nejsou snad ani chyby herecké, ale spíše režijní - působilo to na mne dojmem, že do této polohy byly jejich role směřovány. I když nepříliš velká, přesto mile na mne působila role cikána, ve které jsem vnímal jeho prohnanost i "hrané herectví". Takže dojem spíše rozpačitý. A co nejvíc utkví v paměti? Asi "KAM NA ŠUTRY". Po příběhu Staré dluhy jsem zvýšil hodnocení ze tří hvězd na čtyři. Jen se bojím že odchod Vlacha může znamenat, že za čas se vrátím k původnímu hodnocení. ()

Rodokaps (2017) (E03) 

o poznání lepší příběh než Kafr. I když stále se pohybujeme v rovině ryze oddechového filmu. Žádná komplikovaná zápletka, sofistikovaný zločin...žádný superinteligentní detektiv ani překvapivá dedukce. Lokalizace příběhu by si navíc žádala dodržení základních reálií. Neřeším takové věci, jako nádraží zjevně neluhačovické (na tom dnešním by příběh ze 20.tých let by fakt natočit nešel) nebo záběry nemocnice v Invalidovně (proč ne). Ale vlak Luhačovicemi neprojíždí a tak přes ně nemohl president navštívit cestou vlakem na Slovensko (mimochodem president město navštívil v roce 1924). To mně přišlo už kapánek přes čáru. Kdyby to byli Četníci z No-Name města, proč ne, ale tihle jsou z Luhačovic. A Stavinohovo těžce dementní chování dnes jednoznačně vyvažoval rytmistr. ()

Tabačka (2017) (E04) 

Musím uznat, že díl od dílu je seriál lepší. A tak jsem i za celkový seriál změnil hodnocení o hvězdičku výš. Zajímavý příběh ( u kterého jsem se v kontextu dnešní doby jen usmál - 50 kg tabáku, to by dnes celníky ani ze židle nezvedlo), dobré natočení, herecké výkony. Snad to nebyl vrchol, po kterém bude následovat ústup.To by byla škoda. Jinak je zajímavé sledovat nejen příběh současný, ale i historický kontext - pro našince jen těžce představitelné podmínky práce a bydlení v tehdejší (státní) továrně, chování strážných...ale i autoritu tehdejších četníků. Výhrady (nejen v tomhle díle) mám trošku k prostředí - většina domů je rozpadajících se, neudržovaných. Nemyslím si, že by tohle odpovídalo tehdejší realitě. A je to škoda. Myslím, že domy ve stavu odpovídající té době by se daly najít. ()

Evička (2017) (E05) 

Stejně jako v případě minulého dílu, i nyní bych komentoval že jednotlivé díly se mně líbí stále víc. Když pominu drobnosti, jako že hledání děcka je fakticky postaveno na stejnou úroveň jako ztracená kráva (a to i při vědomí toho,že kráva byla nejcennějším majetkem), nebo přeslechnutá výzva cikánů "jdete si pro tu malou"....a pár podobných drobností, měl tenhle díl prakticky vše - zápletku i napětí, překvapivé rozuzlení, herecké výkony které potěšily. A nepominutelné je zachycení atmosféry období po první válce, včetně autority tehdejšího četnictva. U nás dnes už neuvěřitelné, ale v Rakousku a Německu stále přetrvávající. To závidím. Takže s tímhle dílem téměř úplná spokojenost. ()

Staré dluhy (2017) (E06) 

Příběh, který měl napětí i překvapení.Ukázal, jak minulost může ještě dlouho doznívat a mít tragické následky. Případ "lázeňského podvodníka" byl možná poněkud nadbytečný a posazen a do absurdní komičnosti. Ale při hodnocení jsem od tohoto odhlédnul a hodnotit základní děj. A ten určitě stál za plný počet hvězd. Jen je škoda smrti Vlacha. Jeho příchod do příběhů znamenal výrazné zlepšení ratingu seriálu, a jsem zvědav jestli to nebude znamenat opět pokles. I když Gebrt je ve své roli dobrý, pokud se stane (uvidíme) velitelem stanice - obávám se, že to bude ke škodě. Neměl by vyrůst přes vlastní charisma - a to není o hereckém výkonu, to je výrazu postavy. ()

Padělek (2017) (E07) 

Je složité hodnotit. Příběh je zajímavý, má napětí i spád. Stále víc sympatií si u mne získává postava Geberta, a to nejen svojí loajalitou. Také Zedníček se s postupujícími díly podává lepší výkon. Bohužel nový četnický velitel patří do psychiatrické léčebny, nikoliv jako velitel stanice. Nevím, co bylo účelem takto karikované postavy - osobně si myslím, že (nejen) v prvorepublikovém četnictvu by takový člověk neobstál více než několik dnů. A nevím, jestli bylo účelem toto popřít. U minulého velitele (Vlacha) bylo akceptovatelné jeho trauma z války a tyto projevy ve službě, ale nový velitel předvádí jedním slovem frašku. I za něj mně to bylo líto. A musím říci, že díky tomu jen tři hvězdy. ()

Zpěvačka (2017) (E08) 

Zdá se, že tvůrci si uvědomili, že Sova jako velitel-šašek je neudržitelný.Poněkud jej znormálnili a tak se seriál dostává opět do dívatelnější polohy. Sice se mně zdá, že vývoj postavy Sovy je poněkud předvídatelný (nebo budu překvapen tím, že se pletu), stejně jako se dal očekávat vývoj postavy Voříška. Docela mne zaujaly dvě věci - kněz exorcista (domníval jsem se, že po první válce se u nás tohle nepraktikovalo) a téměř bezmezná subordinace policistů při zákroku a "úletu" velitele od předpisů. Není to sice veledílo, ale jako páteční oddechovka - proč ne. ()

Dopis se záhrobí (2017) (E09) 

příběh, který mne oslovil poněkud méně než několik předchozích. Nejen parodické vystupování velitele (při vší úctě k hereckému výkonu ale s nepochopitelným režijním záměrem), který snad v tomto díle končí. Ale i časově nelogické situace - v době přestřelky je dost času zavolat soudce k výslechu a vyslýchat ženu, jejíž čin je nesrovnatelně méně závažný a která se bez problémů k jeho spáchání přiznává. Střet starce a tří mladých a těžce fyzicky pracujících mužů s překvapivým závěrem. Vrah, který by podle četníků neměl očekávat, že je mu někdo na stopě. Fraška s pohřbem....Ale z mého pohledu to vylepšil úplný závěr - až jsem měl strach že vše skončí v duchu mýdlové opery. ()

Bestie (2017) (E10) 

Poté, co ze seriálu zmizel komický Sova, snad definitivně zmizela i Hejkalová. Tomicová svoji roli zahrála dobře, ale její hraní bylo už příliš dlouho "monotematické" a vývoj, který by pozitivně ovlivnil seriál se očekávat nedal. Zato Gebert zraje jako víno.Jsem zvědav, zda a kam se bude vyvíjet bigotní Polívka. Příběh má napětí i skoro i překvapivé rozuzlení, i když možná jen z pohledu diváka, který ví že je to detektivka, a ví že se něco muselo stát, a k tomu všemu ještě nahrávají indicie, které jsou časově příliš blízko, aby je divák "zapomněl". Každopádně, poctivý scénář, dobrá režie, dobré herecké výkony. A tudíž i poctivé 4 body. ()

Udavač (2017) (E11) 

Další sledovatelný díl, nicméně výrazně slabší než předchozí. Nešlo jen o méně napínavý příběh. Ale "udavač" je od začátku koncipován jako nesympatická postava, emocionální stránka četníka Polívky je také lehce průhledná, nový strážník je ukázán jako totální pako, v případě kandidátek na nové hospodyně lze jen nostalgicky vzpomínat na starou Hekalovou a jejího manžela. Na druhé straně - otevřený závěr má ode mne plus. Mám rád otevřené konce, kdy mohu koncipovat vlastní pokračování :-) ()

Dražba (2017) (E12) 

Jeden z lepších dílů. Kdyby nebylo karikatury nového strážníka a jeho mámy, vyznění by bylo ještě lepší. I když Polívkův charakter se projevil, byl jsem rád že tvůrci neměli potřebu ukazovat vše v růžových barvách, jak pravda zvítězila a zlo bylo potrestáno. Možná si mohli odpustit frašku s přísahou na Bibli, poněkud na mne působila jako křečovitá snaha ukázat, co jsou katolíci za prevíty. Ale v konečném důsledku bylo fajn i to, že sbor prvorepublikových četníků nebyl ukázán jako sbor andělů, ale jako skupina normálních lidí. Poctivých, nezkušených i hajzlíků. Každopádně Zedníček se předvedl v nejlepší kondici a hezký díl ukončil celou sérii. ()

Reklama

Reklama