poster

February

  • USA

    The Blackcoat's Daughter

  • Kanada

    February

  • Velká Británie

    February

Horor / Thriller

USA / Kanada, 2015, 93 min

Komentáře uživatelů k filmu (82)

  • J*A*S*M
    ****

    February vyžaduje tak trochu svatou trpělivost, ještě zhruba ve dvou třetinách stopáže jsem byl přesvědčen o spíše průměrném hodnocení. Pak ale postupně začne skládačka zapadat do sebe a v posledních pár minutách se Perkins vytasí s velmi zajímavou a ne zcela jednoznačnou pointou, která otevírá dveře k poprojekčním debatám. Očekávám tu komentářový shitstorm, protože značná část publika to možná nepochopí už na elementární úrovni, a část těch, kteří pochopí, bude mít výtky k některým tvůrčím rozhodnutím, díky nimž film může fungovat tak, jak fungovat chce. Ono to vážně je lehce vychtěné, ale já s tím nemám problém, protože výsledkem je netradiční pojetí profláklého posedlostního hororu. Kéž by takových bylo víc. Nadto i debutující režisér předvádí až překvapivě silný výkon, dává snímku zajímavě nervní a temnou atmosféru. Je z toho cítit taková znepokojivá prodchnutost zlem, i když se třeba zrovna nic moc neděje. Nemůžu se dočkat, co přijde dál. Jo a bacha na jeden ze zdejších dosavadních grafomanských blábolů, jehož autor film, obávám se, nepochopil, ale bystřejší čtenáři by mohli kvůli části jeho blábolu přijít na určité věci dřív, než je pro plnohodnotný zážitek vhodné (a pokud mu křivdím a pochopil, pak je debil, že do komentu něco takového napíše a potenciálně kazí ostatním překvapení... takže si nevybereš).(10.6.2016)

  • LIVINGDEAD
    odpad!

    55 minut. Dlouhých 55 minut jsem vydržel koukat na tento amatérský film. A pak stiskl tlačítko STOP. Co to jako je? Bože!(8.7.2016)

  • tron
    **

    Hodinu sa atmosféra neznesiteľne šponuje ako balkónová šnúra na vešanie opratého oblečenia. Potom sa „to“ konečne rozbehne a začne to byť riadne drsné. Na konci však, obávam sa, ostáva neakceptovateľné množstvo otázok bez odpovedí, pričom, a aj toho sa obávam, viacerí diváci nepochopia, čo presne sa v tomto filme vlastne dialo resp. prečo a zrejme im unikne zmysel viacerých scén. To by sa mohlo pri repríze napraviť, ale ruku na krucifix – koľkí z nás, unudení už počas premiéry, na to budú mať náladu? Ináč, režisér si v Psycho 2 zahral malého Normana Batesa, ehm.(19.2.2017)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Oceňuji mindfuck zápletku balancující mezi posedlostním hororem a slasherem, ale přitom se film tváří více jako psychologická dráma. Lehce mi vadilo televizní zpracování a ubíjející tempo, které málokomu sedne, vyloženě zajímavých bylo pro mne pouze posledních 30 minut, ale můj šálek čaje tohle definitivně není. Za zkoušku stojí kvůli neobvyklému pojetí, zaujme však spíše fandy podivných, nezávislých a nekomerčních hororů. 55%(17.7.2016)

  • xxmartinxx
    ****

    Zbytečná nepřehlednost mně většinou spíš vadí, ale roztříštěnost a tohohle filmu mi překvapivě sedla. Přesně tohle mě na hororech baví - ta kombinace žánrovosti a nevázaného experimentu.(29.8.2016)

  • Marceloo
    *****

    Dej tohto hororu sa odohráva na súkromnej katolíckej škole v Bramforde, ktorá je určená len pre dievčatá. Dve dievčatá zostávajú počas prázdnin v škole s dvoma vychovávatelkami, pretože pre nich nemá kto prísť. Ich rodičia sa neozvali a zrejme sa nemohli dostať do školy kvôli zlému februárovému počasiu. Riaditel školy rozkázal staršej Rose, aby dala pozor na mladšiu Kat, ale tá hodlá stráviť večer úplne inak. Kat tak v budove školy zostáva úplne sama a ešte netuší, že ju sprevádzajú temné sily, ktoré čoskoro vyjdú na povrch. - Get your hands off me, cunt! Toto by dievčatko vychované v katolíckej škole rozhodne nemalo hovoriť svojej vychovávatelke, ktorá sa jej snaží pomôcť. February je úplne brutálnou peckou. V poslednej dobe sa najlepšími horormi pre mňa stávajú tie, na ktoré sa teším len kvôli niektorému z hercov. Oz Perkins ma po brutálnom horore The Girl in the Photographs presvedčil o svojej kvalite aj v jeho druhom horore. February je na rozdiel od spomínaného hororu situovaný do úplne inej doby a odohráva sa v úplne inom počasí, ktoré hrá velmi dôležitú úlohu. Odlahlá škola, ktorá slúži cirkvi a v pivnici prebýva diabol? Človek si povie, že to znie úplne smiešne, ale v tomto horore všetko funguje úplne dokonale. Tá budova uprostred ničoho bez ludí a s tmavou a totálne depresívne stiesnenou atmosférou je úplne perfektná. Napriek tomu, že sú tu diabol a exorcizmus zobrazené úplne minimálne, je to pre mňa najlepší horor s touto tematikou, ktorý som videl. Ani The Exorcism of Emily Rose na mňa nedokázal zapôsobiť tak silno. Kiernan Shipka odviedla taký výkon, aký som videl len niekolkokrát a v mojom osobnom rebríčku sa zaradila na tretie miesto najpôsobivejších hereckých výkonov vôbec za prvú Isabelle Fuhrman z Orphan a druhého Sergiho Lópeza z Pan's Labyrinth. Scenár je úplne dokonalý a v rámci posadnutia som nič podobné ešte nevidel. Diabol tu je zobrazený úplne minimálne a napriek tomu má absolútne katastrofálny vplyv na psychiku a správanie malého dievčaťa. Dokonca až tak, že ho po exorcizme prosí o to, aby neodchádzal preč. Druhá storyline s Emmou Roberts je taktiež velmi pôsobivá a rovnako sa zameriava hlavne na psychickú stránku a neuveritelne dobre zobrazuje kontrast medzi úprimne veriacim človekom a človekom, ktorý v Boha neverí. Depresívnu atmosféru dotvára ešte aj úplne perfektná hudba. Gore je zobrazené celkom decentne, ale aj to tu má svoju úlohu a krvavé zábery sú spracované prehladne a pôsobivo. Je to proste jeden z tých hororov, na ktoré sa na začiatku pozeráte ako na nezmysel, ale keď si po dopozeraní začnete uvedomovať to, čo ste práve videli, uvedomíte si, že to bolo niečo fantastické. Pre mňa spolu so Southbound najlepší horor roku 2015 a už sa nemôžem dočkať momentu, kedy si túto dokonalú jazdu pustím znova. A taktiež sa nemôžem dočkať ďalších projektov pána Oza Perkinsa. EDIT: 28.2.2020 - Konečne sa mi podarilo pozrieť si to vo februári a po zhliadnutí nemám slov. Keď som po rokoch videl miestne hodnotenie, čakal som, že som to nadhodnotil a po druhom zhliadnutí rating zmením, ale toto zhliadnutie som si užil ešte viac. February patrí právom do top desiatky mojich najoblúbenejších hororov vôbec, pretože žiadny horor v mojom živote na mňa nepôsobí tak tiesnivo ako tento kúsok. Hudba a depresívna atmosféra sú tak intenzívne, že som mal pri pozeraní zlé pocity, čo sa mi ešte u žiadneho hororu nestalo. Svoje tu robia aj tri nesmierne talentované hlavné herečky, ktoré som si v hororoch za posledné roky oblúbil. Jediným negatívom u tohto filmu je teda pre mňa osobne jeho chladné prijatie ostatnými hororovými fanúšikmi, čo ale našťastie na môj zážitok nemá žiadny vplyv. + herečka z Scream 4 a Scream Queens + herec z From Dusk Till Dawn: The Series a Unnatural + herec z Girl House + herečka z Carriers(7.6.2016)

  • George Stobbart
    ****

    Ošúchaný nápadík EXCELENTNE zaobalený do nezvyčajného, atmosférického a príjemne nekomerčného spracovania.. Štýlovo nenápadne vyzývajúce na duálnu zimnú projekciu s nedávnym "Black Mountain Side".(8.6.2016)

  • Davies182
    ****

    Vyloženě artový horor s taaakhle dlouhou expozicí. Mnohovrstvá stavba děje připomíná spíše drama, které se ne a ne rozjet, tyto obavy jsou ale nakonec zbytečné. Vrtá mi to celý hlavou i dlouho po skončení a navzdory tomu, že jsem všechno nepochopil, a přesně tohle mě na tom baví nejvíc: přemýšlet a nikoli zapomenout na další hororové béčko.(2.11.2016)

  • juta
    **

    Zasněžený horůrek, odehrávající se na dívčí škole, který se snažil o atmosféru, která tu možná trochu cítit je, ale po příběhové stránce dost pokulhává a ve výsledku vlastně není o co stát. Ďábel snažící se vyvraždit všechny okolo, bez jasného důvodu a tak trochu jsem nechápal účast Emmy...(4.12.2017)

  • *CARNIFEX*
    ****

    Nepopieram, že "February" od úvodu vďaka pochmúrnej forme zobrazenia či hudobnému doprovodu nepôsobí "light-ovo dark", no priznám sa, že som sa kvôli mätúcim "flaschbeckom" zo života viacerých postáv miestami strácal, a tak chytiť sa nejakej nitky v príbehu nebolo tak jednoduché ako som sa pôvodne domnieval. Odstupom času som však pochopil, že divák musí byť trpezlivejší a "všetko sa nejak vysvetlí", pričom pokiaľ je vyznávačom skôr atmosférických počinov, než "gore festu" plného násilia či akcie, je dosť pravdepodobné, že si príde na svoje. Ja osobne som spokojný. Zhruba od polovice snímku som pochopil o čo ide, pričom ma veľmi potešilo o aký druh hororového subžánru sa jedná. Nie je to však klasicky spracovaná, komerčná "posadnutosť". "February" nedisponuje prvkami ako je mimoriadne gore, lak, či dlhočiznými pasážami v ktorých sa kňaz v rúchu oháňa svetenou vodou a krucifixom, no spolieha sa na psychologickú stránku a budovanie atmosféry, pričom najväčším plusom je snaha tvorcov o spracovanie snímku, ktorý pôsobí s plnou vážnosťou serióznym dojmom. Takže nakoniec z čistého bohapustého priemeru silné 3, respektíve slabšie 4. Popravde, ani sám neviem - 69%(11.6.2016)

  • JohnnyD
    **

    Klasický zástupca súčasného trendu art-house hororov s dôrazom na pomalú "slow-burn" atmosféru, ambientnú hudbu a dlhé statické scény. K tomu snežná výprava a fajn casting na čele s ako vždy rozkošnou Emmou Roberts a hororová istota je zaručená. Nie tak rýchlo. Na rozdiel od It Follows či The Witch je February totižto iba generická kópia skutočne prelomových filmov. Oz Perkins iba skladá film z kúskov iných filmov a absenciu originality sa snaží zakryť nechronologickým vyrozprávaním príbehu a riadnou dávkou nezodpovedaných otázok, čo je klasický trik tvorcov bez talentu.(19.6.2017)

  • S.Quentin QUALE
    ***

    February je docela pěkně natočeným posedlostním hororem, který se ale bohužel tváří víc originálně, než ve skutečnosti je. Prostředí dívčího internátu není ničím novým, což by až tak nevadilo, no v tomto podání bohužel není ničím přínosným. Je pravda, že o klasickým vymítačským hororu lze mluvit jen stěží, pokus o mindfuck zápletku, která vyžaduje zapojení mozku se cení, ale kompaktně působí celý film malinko prázdně a laxně, což prokrvený závěr supluje jen částečně. Herečky jsou fajn. Průměr. 60%(8.6.2016)

  • Cappuccino
    **

    Väčšinu času to bola taká príšerná blbosť, že som mal chuť vykašlať sa na to a ísť spať, ale priateľka ma presvedčila aby sme film dopozerali. Pointa February bola rovnako blbá ako snímok samotný. Dialógy nič nevypovedajúce a zdĺhavé. Ale jednu hviezdu dávam za herecký výkon Emmy Roberts a miestami naozaj mrazivú atmosféru (telefonát), za ktorú možno vďačiť najmä skvelému hodobnému podmazu.(13.7.2016)

  • misterz
    ****

    Netradičný, nápaditý horor s mindfuckovým vyznením. Navyše je veľmi šikovne natočený, Oz Perkins tu presne vie ako ísť na diváka (pritom je to jeho prvotina). Ale pozor, nie na každého, divák vyžívajúci sa hlavne v mainstreamových záležitostiach iba odfrkne a pošle tento snímok kade ľahšie. Ale ten, kto má rád nové, netradičné veci a filmové postupy si rozhodne príde na svoje. A výsledok sa veru dostavil. Aj napriek tomu, že ide o už pomerne otrepaný námet exorcizmu a posadnutosti, tak režisér z neho dokázal vydolovať niečo, čo ma ešte dokázalo v tomto smere prekvapiť a nadchnúť. Napr. jeho predstava diabla, ktorý je tu celý čas len tak akoby v pozadí, no na postavy má pritom obrovský vplyv. Zdá sa akoby tam nebol, no pritom je jasné, že sa svojej obete drží ako kliešť a mení ju totálne deštruktívnym spôsobom. A samozrejme v neposlednom rade ma nadchla atmosféra a jej pozvoľné budovanie smerom k finále. Všade prítomná opustenosť, ponurosť, fantastické prostredie osamelého dievčenského internátu a vynikajúca muzika, to všetko bola jedna veľká mňamka. Toto je skrátka horor pre ľudí, ktorí si zakladajú na atmosfére. Čo sa týka samotnej dejovej linky, bez spoilovania sa toho veľa napísať nedá, avšak smerom ku koncu to naberá tie správne mindfuckové grády, pričom samotný záver ponúka priestor na širokú diskusiu ohľadom finálnej pointy. Skrátka je to po mnohých stránkach vyšperkované. Jediné čo trochu vadí je občasná uťahanosť niektorých scén, ale to je len taká nepodstatná maličkosť. Žeby sa medzi režisérmi narodil nový hororový guru? Som zvedavý na ďalší jeho snímok. 85/100(24.8.2016)

  • darkrobyk
    odpad!

    Trapná podivnost, ale nikoliv zajímavě artová. Nedoporučuji.(13.7.2016)

  • SeBig
    odpad!

    Pche.(5.10.2020)

  • pornogrind
    ****

    Na tenhle snímek jsem se chystal už před 4 roky. Jenže jsem jeho puštění pořád oddaloval až upadl v zapomnění. Včera nastal jeho čas. Už je tady o tomhle filmu napsáno mnoho. Za mě má film jediné mínus a tím je pomalejší rozjezd, který bude pro mnoha lidí doslova ubíjející. Já si myslím že se to dá v pohodě přežít. Pak se vše zlomí a já musím říct že si postupně začíná film vybudovávat nepříjemně hutnou atmosféru. February je tak trochu netradičním hororem který buď sedne nebo ne. Za vše mluví zdejší rozporuplné hodnocení.(16.4.2020)

  • Karamanlis
    **

    Režijná prvotina herca Oza Perkinsa dopadla akosi rozpačito. Trochu sa strácam v tom, čo konkrétne vlastne chcel starý dobrý Oz natočiť a či zamýšľal nám divákom touto podivnou nezáživnou formou zdeliť nejaké skryté posolstvo alebo nás chcel proste iba unudiť s smrti?(4.7.2017)

  • Anderton
    ***

    Pred plánovaným pozretím Gretel a Hansel som sa chcel bližšie oboznámiť s režijnou kariérou Oza Perkinsa a začínam tak s February. Ide o veľmi pomalý psychologický horor, ktorý sa snaží byť autorský, čo berte tak, že nebude na vás pôsobiť ani klasicky artovo, ani klasicky mainstreamovo, alebo ako niečo od Blumhouse. February je skrátka svojská záležitosť a od potencionálnych fanúšikov Perkins vyžaduje, že ide o priaznivcov pomalého spôsobu rozprávania. Hodnotenie je zatiaľ predbežné, okamžite po skončení filmu som mal chuť si ho pozrieť znova a v najbližšej dobe, možno až po očakávanej novinke, tak aj zrejme učiním. Samozrejme ide o nejaké tie metafory a zrkadlá vzťahov v modernej spoločnosti zabalené v hororovom háve, to ale snáď ani netreba dodávať. Zatiaľ 70%(11.2.2020)

  • honajz
    *

    Opět se mi potvrdilo, že když má filmař potřebu vyprávět nelineárně, s časovými skoky a jakoby fakt divnými scénami, které se sem tam ani nepokusí vysvětlit, a přitom používá zpomalenou kameru na zcela zbytečné záběry třeba chůze alejí, a dokonce občas nahodí jakoby divný střih, tak že většinou neumí vyprávět lineárně a kdyby tak učinil, vylezou všechny nelogičnosti a mouchy celého jeho skvělého projektu. Navíc tady si autor nebyl jistý, jestli chce vyprávět v psychologizující rovině, hororové, slasherové, protikatolické, stockholmského syndromu, případně jen chce vykrást Omen, Anděla smrti (Fallen) nebo Shining. A ten konec mi fakt při znalosti jiných a lepších (a dokonce lineárně vyprávěných bez divných střihů) hororů nepřijde nijak objevný a spíše zklame.(27.11.2019)

<< předchozí 1 2 3 4 5