Režie:
Alain CorneauKamera:
Étienne BeckerHudba:
Georges DelerueHrají:
Yves Montand, François Périer, Simone Signoret, Stefania Sandrelli, Mathieu Carrière, Vadim Glowna, Serge Marquand, Alice Reichen, Gabrielle Doulcet (více)Obsahy(2)
Yves Montand a Simone Signoretová, osamělý policista a žena stojící v pozadí. Dokonale rozehraný příběh osamělého policisty Marca Ferrota, který jako dítě vyrůstal v dětském domově. Při vyšetřování drobného deliktu se seznámí s mladou Sylvií, která se stane jeho milenkou. Ta má však tajného milence, který ji vydržuje a který ji při hádce zabije. Vše však svědčí proti nevinnému Ferrotovi... (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (38)
Příběh, jehož milostný trojuhelník mezi dívkou, policajtem a jeho nadřízeným končí vraždou dívky, je dost zajímavý a zaujal mne. Zvláště poté, co je dívka zabita nadřízeným, všechny důkazy svědčí proti podřízenému a děj se rozjede. Má i celkem zajímavý průběh. U toho se nešlo nudit. Montand je skvelěj, Munzarův dabing lahodnej, filmařina krásně nenápadná a přímočará. Není čas nic řešit, ani logiku. Jen si užívat příběh. Bavil jsem se hodně. Hold i poldové svoji atomovou továrnu na výrobu štěstí. První film tohoto školního roku (po pondělním opáčku Nevím, nic ale řeknu všechno na DVD) si nešlo vybrat lépe. Zaujala mě i mě neznámá Stefania Sandrelli jakožto pořádná Femme fatale. Napínavá jízda s milostným začátkem. ()
Ne thriller, ale v podstatě noirek, protože jakkoliv je zápletka těžko uvěřitelná (příliš velká náhoda!), kousnout se to dá a Ferrot je ne vlastní vinou v prdeli jak významný český průmyslník se svou vzpomínanou obuví. Hudba je hodně divná, a skvěle pasuje. Plné hodnocení je za herecké výkony a neobvyklý námět. ()
Nápad "dva kolegové policisté jdou proti sobě, ale nevědí o tom" je dobrý, jenže film je hrozně utahaný. Nějakých čtyřicet minut se v něm neděje skoro nic, následuje hodinový zábavný a celkem hustý hon na někoho, a na závěr zase pomalejší dohra. Yves Montand se mi navíc do hlavní role moc nehodil (jeho nijak oslnivý herecký výkon vlastně zachraňoval dabing Luďka Munzara). Tři a kousek. ()
Klasický snímek sedmdesátých let, nicméně zásadně by to chtělo popohnat první a střední část, které trochu přešlapují na místě a v podstatě mají pouze za úkol rozehrát příběh. Film rozhodně nabírá dech v poslední třetině, kdy už je jasné, že tento příběh nebude mít šťastný konec. Yves Montantd však již podal lepší výkon než právě v tomto snímku. I tak poctivé tři hvězdičky. ()
Mám rád francúzske kriminálky zo šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov, ale nemám ich rád bezpodmienečne. Preto sa policajnému pytónovi ušlo tak málo hviezdičiek. Bolo v ňom veľa momentov, v ktorých som ľutoval, že v neskorej nočnej hodine pozerám tak hlúpy film namiesto toho, aby som spal. Námet bol celkom dobrý, ale chcelo to veľmi presné sfilmovanie, aby výsledok bol vierohodný. To sa nepodarilo a nebola to iba zásluha hereckej nemotornosti speváka Montanda, ale celkovej rozháranosti príbehu. Akoby režisér nevedel, čo vlastne chce nakrútiť. Preto ma najviac potešili záverečné titulky. ()
Galerie (41)
Photo © NBC Universal
Zajímavosti (1)
- Úvod s titulky je velmi podobný tomu ve filmu Modrá Electra Glide (1973), chvilkou téměř totožný. (AlDelon)
Reklama