Reklama

Reklama

Žít a užít

  • Francie Vivre pour vivre (více)

Obsahy(1)

Uznávaný dokumentarista Robert Colomb (Yves Montand) žije v harmonickém manželství s Catherine (Annie Girardot) , které si občas zpestří milostnou avantýrou. Do Paříže přijíždí americká modelka Candice (Candice Bergen) a mezi ní a Colombem to zajiskří již při prvním setkání. Následuje milostný románek, který končí rozchodem Colombových. Candice a Robert spolu dokáží žít jen půl roku, poté se ona vrací zpět do USA a on odjíždí za další reportáží do Vietnamu. (Snorlax)

(více)

Recenze (14)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Zajímavý kompilát romantiky a dokumentu - nedokumentu. Však také ve stejném roce se Lelouch podílel na "Daleko od Vietnamu". Zkrátka dvě mouchy jednou ranou. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Žiť a užiť je siedmym Lelouchovým filmom, ktorý som si pozrel. Veľmi som chcel, aby bol mimoriadny a k tým šiestim trojhviezdičkám pribudla aspoň jedna štvorhviezdička. Nepodarilo sa. Vo filme bolo množstvo vynikajúcich hereckých kreácií, Annie Girardot vytvorila jednu zo svojich najlepších úloh. Hudba napriek tomu, že pripomínala niečo, čo sa nezmestilo do Muž a žena bola fajn. Aj keď filmov o milostnom trojuholníku je množstvo, tento bol  spravený celkom šikovne. Dosť mi však prekážala jeho dĺžka, ktorá nemala opodstatnenie a tiež dokumentárne vsuvky, ktoré ma rušili. To sú dva hlavné dôvody, pre ktoré ostávam pri obligátnom hodnotení. Nie som Lelouchov fanúšik. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Já si spočátku myslel, že to bude takový obyčejný, dlouhý film ze života o mezilidských vztazích. A taky že jo! Ale zpracován je tak neobyčejně nádherným způsobem, až si skutečně připadáte, jakoby jste sledovali natočený prostý, civilní ŽIVOT a i po víc dvou hodinách si přejete, aby neskončil. Ten český překlad názvu je vlastně výstižný, protože herci své postavy přímo žijí a vy coby divák si u toho začnete užívat jedinečnou atmosféru snad každé scény. Claude Lelouch měl opět štěstí při výběru herců do hlavních rolích: Montand i Girardotová mají nejen své osobnostní kouzlo a charisma, ale i úžasnou schopnost vyjádřit tolik emocí pouhými pohledy, což pan režisér využil při některých dlouhých mlčenlivých scénách nebo neotřelých flashbacích v podobě dokumentárních sestřihů. V doprovodu dechberoucí Laiovy hudby nechává Lelouch po každém menším či větším zvratu prostor pro zvýraznění i rozdýchávání všech emocí... a že byly tentokrát opět silné. Ze zdejšího rozehrání prakticky dost tuctového milostného trojuhelníku vyžarovalo nakonec tolik lásky, smutku, napětí, zklamání i dojetí, jako v málokterém jiném romantickém filmu. A ještě navrch v další vrstvě jsem dostal ve vzácném žánrovém propojení stejně tak silnou dokumentární výpověď o válce ve Vietnamu. Scény z natáčení dokumentárních reportáží z Afriky a Vietnamu tak posouvají Lelouchův film na ještě zajímavější úroveň. Ač si pan režisér nakonec toho „zlatého panáka“ z USA podruhé už nedonesl, za sebe musím říct, že tento film mě oslovil jako celek o něco víc, než Oscarem ověnčený Muž a žena (1966). Řekl bych, že tematickým navázáním s novým rozměrem započal Lelouch svou tradici žánrových filmů s několikavrstvými příběhy právě zde. 90% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Nejdokonalejší zpracování látky "nevěra v přímém přenosu", jaké kdy film nabídl. V těch zásadních pasážích se obejdeme beze slov, pouze s doprovodem hudby. V tu chvíli vypráví gesta, pohledy, a také střih. Asi nejlepší záběr z celého filmu je v momentě, kdy Robert přichází do pokoje za Candice, jež ho přepadla v Amsterdamu - za dveřmi jí obejme, kamera jede po stěně pokoje až k oknu, kde už oba dva v zuřivé hádce divoce gestikulují, kamera se vrací a Robert stále Candice objímá. A teď si můžete myslet, že jsme viděli jen jeho pocity, anebo se to skutečně stalo. Každopádně momenty vedoucí k prozrazení jsou lidsky velmi tvrdé, rychlý střih dokumentuje pocity všech tří postav. Dokument ve filmu i dokumentární forma rozhovoru s již uvědoměnou Catherine ozvláštňují vypravěčský postup. Záběry z Afriky a z Vietnamu jsou natočeny záměrně jako náhled do Robertovy práce. Schválně si ale všimněte, jaká zrůdnost je pouhé pronásledování na smrt vyděšených zvířat v jejich domovině. Přišlo mi, že s koncem si Claude Lelouch trochu neuměl poradit, romantiky asi potěší, realisté neuvěří. Ve filmu se tvrdí, že Montandovi je 40 a Bergen 22, ve skutečnosti jim bylo 46 a 21 (a Annie 36). Píšu to proto, že Montand tu vypadá dost sešle. K výbornému dabingu (Adamíra, Kačírková, Drbohlavová) ještě poznamenám, že zaujala i služka Jana Walterová kousající jablko. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Klasický nezaměnitelný rukopis Clauda Leloucha, který u mě vyvolával stálé protipóly - mládí a stáří, radost a smutek, klidný americký život a válka ve Vietnamu, věrnost a nevěra, bolest a cit... Je to zvláštní film, vyžadující čas pro zpracování všech dojmů a emocí. Příjemné propojení Girardotové, které to velmi slušelo, a Montanda. ()

evapetra 

všechny recenze uživatele

Takových vztahových trojúhelníků je různých filmech plno. Ale v každém z těch filmů nehraje Annie Girardot a v žádném z nich jí to nesluší tak jako tady. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Lelouchova nezaměnitelná filmová poetika, Laiovy lyrické elektrifikové klavíry, kombinované dominantními vyhrávkami klasického křídla jsou poznávacími znaky obou spolupracujících autorů. Děj samotný je celkem banální příběh o nevěře, je ovšem dokonale filmařsky orámován a to i experimentálními prvky v podobě kombinace hraných částí filmu s dokumentárními a polodokumentárními sekvencemi nebo až kompulzivním žonglováním opravdu skvělé kamery._____Někdo by mohl vnímat vložené útržky dokumentů z vietnamské války či nacistické demonstrace za příliš provokativní srovnání se situací hlavních hrdinů a jako bagatelizaci jejich příběhu. No ano. Předpokládám, že právě to byl i skutečný umělecký záměr Claude Leloucha – malé životní události ukázat jako nepodstatné._____Annie Girardot prohlásila, že teprve filmem Vivre pour vivre skutečně začala její kariéra. Něco na tom asi bude – ocenění Zlatými glóby jako nejlepší film, tatáž nominace na Oskary, festivalové ocenění pro Annie jako nejlepší herečku. A závěrečná sekvence? Jak z filmového slabikáře. Ano tohle je Film! 👍 Produkce: Les Films Ariane ()

d-fens

všechny recenze uživatele

ocenenia : MFF Mar del Plata 1968 - Najlepšia herečka (Annie Girardot) ◘◘◘◘ Oscar 1968 - Nominácia na najlepší zahraničný film ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Lahko nadpriemerny film o komplikovanom vztahu on + ona. Dokazali spolu byt len pol roku - potom sa to uz jaxi rozpadlo, totak aj v zivote byva, vsetko pekne raz skonci. Uz to ale nema na Muz a Zena z predchadzajuceho roku 1966 : 72 % ()

danecek24

všechny recenze uživatele

25. Zlatý Glóbus za rok 1967 - cena (1) - *Nejlepší cizojazyčný film - Francie + nominace (2) - Nejlepší hudba - Francis Lai, Nejlepší filmová píseň - "Des Ronds dans l'Eau" ("Circles In the Water") - Hudba a text Francis Lai, Norman Gimbel ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

No… není to nejlepší Lelouch, ani nejlepší Montand. Oba jsou takové špičky a navíc mí oblíbenci, proto jsem přísná. Ovšem Girardotové to tu sluší jako nikdy, její nevšední půvab strčí hluboko do kapsy sweet Candy. Co mi překáželo, byly dokumentární pasáže, navíc na mě byly moc násilné. Nejvíc se mě dotkl ten svázaný nosorožec. Tak nějak na mě totiž působila i postava osamělé a bezmocné Catherine. Jak mohl dát Robert přednost prostoduché americké barbíně před francouzským šmrncem, by mi asi nejlíp vysvětlil nějaký pán s akutní druhou mízou. Ještě štěstí, že se mu mozek vrátil z kalhot zpět na své místo a dřív než pozdě mu došlo, že z modelíny sochu neuděláš. (titulky zde) ()

Reklama

Reklama