Režie:
Tom McCarthyKamera:
Masanobu TakayanagiHudba:
Howard ShoreHrají:
Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams, Liev Schreiber, John Slattery, Brian d'Arcy James, Stanley Tucci, Doug Murray, Sharon McFarlane (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams a Liev Schreiber v hlavních rolích skutečného příběhu, ve kterém reportéři amerického deníku The Boston Globe odhalili masivní skandál zneužívání nezletilých představiteli místní arcidiecéze. Případ neměl dopad pouze na pár obviněných duchovních, ale otřásl celou katolickou církví. (Falcon)
(více)Recenze (774)
Jeden z nejlepších filmů, jaké jsem za poslední měsíce viděla. Ne-li ten úplně nejlepší! ()
nehodnotim. proste som to nebol schopny dopozerat.strasne ma to nudilo a po 40 min. som to vypol... ()
Když jsem tento film viděla poprvé, líbil se mi, ale ne tolik, abych z něj byla ,,odvázaná''. Byla jsem překvapená, že film byl oceněn Oscarem za nejlepší film a porazil tak očekávaného výherce The Revenant. Rozhodla jsem se filmu dát ještě druhou šanci, což byla nejlepší volba. Když jsem film viděla podruhé, zasáhl mě tak, jako velmi málo filmů dovedlo. Je strašné, co se na tomto světě děje a stále funguje metoda ,,zametení pod koberec''. Finále vhrne slzy do očí a po konci filmu si budete říkat, jak je společnost zkažená. Ale stále proti tomu nic nekoná. Navíc výborné herecké výkony mých oblíbených herců, kteří se vydávali za investigativní novináře a skvělá hudba umocnily nezapomenutelný zážitek. ()
Nezajímavý námět. Nezáživný (a nechutný) scénář. Tím pádem znuděnost nad herci a jejich "nasazením" na takovou blbost. Vůbec se mi to nechtělo ani dodívat. Michael Keaton se mi jeví jako nejvíce přeceňovaný herec Hollywoodu už delší dobu. 3/10 ()
Překvapivě moc pěkně vygradovaný snímek, který sice někdy malinko spadá do americké prvoplánové lacinosti, ale celkově máš šťávu a drive. Lze vřele doporučit. ()
Což o to, že je snímek antiklerikálně vděčný. Je děsivě faktický. Hlavně mě ale překvapilo, jak klidným mě ponechával politicky a jak naopak napínal a napínal mou čistě detektivní zvědavost. Nálada mi spadla pouze na chvíli při pohledu na jídlo vyhazované do koše, hned šla hvězda dolů. Velmi rychle mě ale přesvědčili, že si mám svůj moralismus odpustit a hodnocení vrátit k maximu. V zásadě mi objasnili dilema mezi strategickým přístupem reportáž odkládající investigativy, trpělivě napínající tětivu kauzy, a nervosní touhou upozornit na zločin. ()
| Open Road Films | Určite pekná dialógovka, ktorá má čo ponúknuť, ale žeby Oscara za najlepší film? To nie. Záverečná katarzia ma viac-menej minula. | Hodnotenie: 6/10 | ()
Spotlight je konverzačná dráma o ťažkej téme nakrútená staromódnym spôsobom. Na vizuál, či iné formálne prostriedky sa tu nekladie dôraz. Dej budujú a posúvaju dialógy. Rovnako tak i atmosféru. Preto je mimoriadne dôležité herecké obsadenie a Spotlight ho má výborne zložené. Takéto filmy sa dnes takmer nenatáčajú. Asi preto, že neposkytujú zábavu, nevyžadujú len povrchnú divácku pozornosť, ale sústredenie a vážny záujem. Tento film a jeho ústredná téma si to ale zaslúžia. ()
Nemam rád náboženství a nesnáším církev z mnoha důvodů. Toto je jeden z nich, tudíž téma filmu, má potenciál se mnou snadno emocionálně hýbat, avšak při tomto filmu mne to nechalo zcela chladným. Takhle suché podání jsem nečekal. Měl jsem pocit, že se tvůrci snažili vyhnout všemu, co by tnulo do živého. Slabej film o silným tématu. Napadá mě, že takové zpracováni formy i scénáře si událost nezasloužila. ()
nehodnotím závažnost tématu, nicméně film chvílemi povážlivě ztrácel tempo - Hulk sad ()
Ryzí příklad vítězství obsahu nad vysokorozpočtovou mašinérií. Komorní, přesto realistické publistické drama. ()
"If it takes a village to raise a child, it takes a village to abuse them." V dobe všetkých tých zvieratkovsko-dopravných spravodajstiev, či súťaží o najšúkujúcejší titulok k výstrihu onej celebrity je dobré si pripomenúť, ako skutočná žurnalistika vypadá a čo je jej ozajstný posolstvom. Príbeh Spotlightu je veľmi silný a pre mnohých môže byť kontroverzný, preto je dobré, že sa dostal do rúk schopným tvorcom, ktorý mu po každej stránke dali maximálnu kvalitu. A Mark Ruffalo si zaslúži Oscara! ()
Don´t use condoms, use children...Sice slušně natočené, ale trochu mi chyběl spád. ()
Minimalistická investigativní dramata o nepříjemných pravdách hodnotím takhle vždycky, protože po freeridu je odhalování skrytých souvislostí největší zábava vůbec prostě. ()
vubec bych lieva nepoznal. od pulky to je ok. ()
Zajímavé téma, které bych raději viděl v dokumentární formě. Forma hraného filmu tématu nijak neprospívá. ()
Vážně silné téma... Až do půlky filmu jsem to ani tolik nevnímala, ale čím více věcí vyplívalo na povrch, tím více mě to dostávalo. Napomáhaly tomu ještě herecké výkony těchto vážně úžasných herců. Ale když se na to podívám tak, jak byl film natočen, tak si myslím, že nějaké věci tam byly vážně zbytečné - taky že byla chvilka, kdy jsem u toho skoro usla. Myslím, že kdyby tam nebyly určité přebytečné pasáže, tak film by měl něco přes hodinu a půl a myslím, že člověk by si ho užil celý bez nudných pasáží. Nebýt toho, tak by bylo hodnocení asi i vyšší. ()
Víra vs. církev (instituce) - je dobře, že mnoho lidí si tento rozdíl začíná moc dobře uvědomovat. Naprosto chápu věřící (obzvláště křesťany), že je víra pro ně odrazem morálky (mravní příklad), na institucionalizaci víry tolik nelpějí, je spíše důvodem kritiky (lidský faktor; přízemní, nízká realita). Je těžké v pluralitní společnosti najít společný jmenovatel, proto je potřeba se na náboženství dívat s nadhledem a být i v této záležitosti nad věcí a nestavět Boha (nebo jinou ideologii) na první místo, ale člověka. Je to znakem vyspělé společnosti. ___ Nevidím rozdíl mezi systémy, které jsou v různé míře totalitní - v perspektivě, kdo koho chrání - např. v době a na poli socialismu (strana), v náboženství (institut církev), kapitalismus (korporace), ti všichni zneužívají svoji moc, aby mohli prosazovat svoje zájmy včetně zahlazovaní stop trestných činů páchaných na jednotlivcích, nota bene na dětech. ___ Ačkoliv nesouhlasím s Akademií, že toto je nejlepší film roku 2015, tak jsem rád, že vyhrál, protože toto téma bude s nezměněnou aktuálností důležité vždy. (patrně sledovali tentýž cíl) ()
Komplexní ztvrárnění investigativního dramatu podle skutečných událostí může zavánět nudou, zmateností a přemírou slov ale NEJEN díky silnému námětu je Spotlight chytlavou, napínavou, silnou a takřka dokumentární rekonstrukcí novinářského vítězství nad zkaženou institucí nejvyšší šarže. Je cosi shnilého ve státě vatikánském. Za mě je ale Oscar za nejlepší film přehnaný. ()
Souzeno čistě neutrálně - průměrný film. Pokud někoho zajímá práce z novinářského prostředí, tak musí být nadšený. Já mezi tyto lidi nepatřím. Fajn drama, tak trochu "kriminálka" a postupné pátrání po pravdě. Oscara si to ale určitě nezasloužilo. ()