Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    *****

    S přibývajícími hodinami od zhlédnutí se mi to jeví čím dál lepší, protože ač to téma svádělo k bulvární kontroverzi, či nestrannému podchycení z obou stran, zvolený formát investigativní novinářské procedury nakonec sedl úplně nejlíp. Samozřejmě, dá se tomu vyčítat odtažitost i právě onen absentující pohled druhé strany, ale umanutí reportéři, fungující i v minimalisticky načrtnutých osobních rovinách, jsou natolik fascinující, že se tomu jen těžko dá vyčítat něco navíc. Jedinou vadu vlastně spatřuji v tom „wannabe Fincher stylu“, kdy se jde po přesných kamerových osách a ten cílený chlad je chvílemi až moc upjatý, nikoliv vnitřně živelný. Každopádně lepší poklonu si investigativní novináři nemohli přát, mravenčí práce, ověřování faktů a chuť nejít po prvoplánových titulcích, je vlastně obdivuhodná. Škoda, že u nás už to tak moc nefunguje.(16.2.2016)

  • Rocky62
    ***

    Kvalitní filmařina, která je však podle určená spíše pro akademii, než pro komerčního diváka. Místy chybí emoce, některé pasáže nudné. Ovšem herecky je to na vysoké úrovni stejně jako výpovědní hodnota, obohacená démonickým hávem. Úctyhodně odvedená práce, nicméně s několika vadami na kráse. 70%(1.6.2016)

  • S.Quentin QUALE
    ****

    Jako zas nemám potřebu hejtovat a tvrdit, jak mě to nebavilo jen kvůli tomu, že Akademie je banda idiotů. Téma je poutavé hodně, bohužel už sama míra kontroverze musí být pro řadovýho bezvěrcovskýho českýho psa trochu uměle vyšponována ve stylu "udělej si sám" (což nedoporučuje 1,5 z 10 černoprdelníků). To ale ještě není tím největším kamenem úrazu, protože ona ta cesta party z Boston Globe za poznáním nebyla nijak dramatická, no už vůbec ne strastiplná. A tak vypadá i ten film. Popravdě....já bych si mnohem radši přečetl ten článek, než znova trávil dvě hodiny sledováním, jak vznikal. Oscarové nominace jsou mimo jak pro herce (OK, Ruffala jsem schopný jako nouzovku připustit), tak pro film a režii, které jsou uměle vyhnané kontroverzí, která dávno pominula a byla dostatečně ohodnocena Pulitzerem. Jestli tohle vyhraje nejlepší film, tak ty ceny mají váhu asi jako výsledky fotbalu. Jinak něco podobného mnohem úderněji tady. 75%(21.1.2016)

  • Davies182
    ****

    Ou-em-dží, tolik jmen v jedný větě nepadlo snad ani ve druhý řadě True Detective, ty bláho. Nebudu lhát, že jsem se občas pekelně neztrácel, nakonec to ale všecko stejně bylo sympaticky srozumitelný. Film roku za mě nicméně rozhodně ne, a to z jednoho zásadního důvodu: vůbec to totiž netoužím vidět podruhý. Generický drama odvyprávěný s jistotou zkušenýho profesionála až na herecký výkony (Ruffalo!) kupodivu skoro ničím nepřekvapilo. A jak ve filmu není překvápko, nadšením do stropu neskáču. Já vim, po těch letech už to nejni tak snadný, že jo, ale stejně...(31.3.2016)

  • TheDarKnig
    ****

    Obyčejná, na skutečných událostech založená konverzačka, celou dobu úplně konstantním tempem běžící ke konci, který také dá jen mírný pocit zadostiučinění. Tak by film působil, kdyby se jednalo o nějaké méně závažné a nepříjemné téma. Díky zvolenému tématu, výbornému hereckému obsazení a sevřenému, přesnému a sebevědomému scénáři ale dokáže i takto podávaný thriller vyvolávat dostatek emocí, vzdělávat v oblasti novinářské práce způsobem, při kterém člověk ví, že mu film v ničem nelže a ani na chvíli nenudit. A vyvolává to i jisté znepokojení nad tím, co vše se může ještě na tomto světě dít skryté před mýma očima.V rámci církve, státu, korporací a čehokoliv jiného. V některých momentech filmu mě přes jeho nevlezlost, absenci snahy cokoliv dramatizovat hudebně (stále používán jeden nebo dva hudební témata v mírně napjatějších momentech) a úplnou civilnost mrazilo, na druhou stranu, tato zvolená forma, přes to, že to byl velmi zajímavý přístup k látce, mi nedovolí dát víc než 8/10. Vyšší hodnocení si nechávám pro umělecky ambicióznější filmy nebo své konzumní, nezdravé fastfoody. A některé oscarové nominace jsou myslím spíše kvůli povinnosti než kvůli opravdovým důvodům (např. Rachel McAdams podává dobrý výkon jako obvykle, ale její role nemá oscarové parametry, naopak Ruffalo si nominaci jistě zaslouží).(28.2.2016)

  • - Rachel McAdams si už raz zahrala postavu reportérky, ktorá pomohla odhaliť sprisahanie, a to vo filme State of Play (2009). (MikaelSVK)

  • - Mark Ruffalo požádal skutečného Michaela Rezendese, aby mu mezi záběry předčítal jeho text. (Coleator)

  • - Druhý digitálně nasnímaný film, který vyhrál cenu Akademie za nejlepší film po Birdmanovi (2014). (bohyyy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace