Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 2-Xtreme
    ****

    "Iba 50% kňazov dodržuje celibát.. vlastne väčšina z nich má sex s inými dospelými osobami. Preto existuje niečo ako krytie tejto skutočnosti. Táto utajovaná kultúra dokonca kryje pedofilov v cirkvi.“ Inteligentný film s dobrým scenárom a tak aktuálnou témou poteší vždy. Pripomenulo mi to Primal Fear, ktorý mal navyše dokonalého Edwarda Nortona. Napriek tomu ide o zaujímavé vyšetrovanie, do ktorého je divák vtiahnutý a sám sa diví tomu čo sa dozvedá rovnako ako hl. postavy. No neubránim sa pocitu, že stále to mohlo byt dokonalejšie a táto tématika spracovaná mrazivejšie, napínavejšie. No nakoľko mám rad filmy o investigatívnej žurnalistike, dávam dobrých 80%(16.1.2016)

  • HoneyBunny
    ****

    Coby někdo, kdo se v novinářské branži nějakou dobu pohyboval, musím vyzdvihnout, že Spotlight je po dlouhé době film, který ukazuje novinářské řemeslo v tom dobrém světle. Hrdinové Spotlightu nejsou papparazzi ani pisálkové o ztracených pejscích. Jsou to praví investigativci, profíci na svém místě, kteří svojí prací žijí a která jim nedává spát - v dobrém i ve zlém. Když se dostanou na stopu velkého případu, zakousnou se, protože cítí něco velkého. Probudí se v nich ambice napsat sólokapra a zároveň udělat něco dobrého pro společnost. Tenhle film je na jednu stranu holdem tomu vzácnému druhu novinářů a výpovědí o síle médií. A je zároveň skvělým, napínavým dramatem, které mnohé napovídá o lidské společnosti, která zavírá oči před kdejakým svinstvem. Není to ale surové sociální drama, naopak, Spotlight je o triumfu lidské píle a touze odhalit něco, co je špatně. McCarthy tenhle film zrežíroval brilantně - v každé chvíli víte, co se děje, chápete zákruty příběhu a neztrácíte se. A herci jsou naprosto výteční, jmenovat musím určitě charismatického Michaela Keatona coby maják zdravého rozumu, zarputilého Marka Ruffala a jako vždy magnetického Lieva Schriebera (mňam).(5.4.2016)

  • Sarkastic
    ****

    „Víte, církev chce, abychom uvěřili, že jde jen o pár shnilých jablek. Ale ten problém je mnohem větší.“ O tom, jak je téma filmu důležité, asi netřeba polemizovat. Co se týče četnosti produkce takovýchto snímků, člověku se chce říct „jen houšť a přitvrdit“. Což je právě jeden ze 2 menších problému Spotlight. Spoléhá se (leckdo by asi dodal, že oprávněně) na sílu tématu, a tím končí. Snad jsem moc náročný, ale přece jen bych ocenil lepší práci s emocemi (přitlačit na pilu). Ne že by se mnou film citově nepohnul, ovšem čekal bych, že mě vtáhne (a vyprovokuje) přece jen o něco víc. Druhý problém je už spíše malý detail a týká se trochu naivní otevřenosti některých zainteresovaných (např. pánbíčkář, který se ve dveřích svého domu bez větších vytáček dozná úplně cizí ženské od novin…ehm?!). Což je zbytečná kaňka, protože film se jinak jeví velmi realisticky, myslím tím co do popisu novinářské práce a získávání nových důkazů. Proto dávám „pouze“ silné 4*, jinak jsem byl velmi spokojený. „Žádní demonstranti.“ - „Jo. Asi jsou ještě v kostele.“(13.7.2016)

  • Zíza
    ****

    Já mám prostě pro tyhle komorní dramata slabost. Obzvlášť když mám pocit, že jejich sledováním neplýtvám časem, protože mi to něco dá. Ať už je to kvalitní zábava nebo nová znalost. Takových filmů víc a budu mít tu americkou kinematografii o dost raději. Herci hrají, protože mají co. A to je na tom to nejlepší.(6.3.2016)

  • Kaka
    ***

    Levná, úsporná a přece áčková filmařina, kolem které se točí celý Hollywood. Spotlight není o emocích, ale o faktech, proto ty Oscary. Skvělá věc a zároveň největší nevýhoda pro diváka, jelikož tahle dvouhodinová procedurálka je místy trochu monotónní, únavná a neosobní. Na druhou stranu tématika o které se tu mluví a výpovědní hodnoty které zanechává jsou bezprecedentní, skoro až démonické a jasně indikující, že církev je prvotřídní svinstvo.(14.5.2016)

  • - Liev Schreiber, predstaviteľ Martyho Barona, vyšetruje so svojím tímom prípady zneužívania detí katolíckymi kňazmi v Bostone. Liev Schreiber sa preslávil aj úlohou likvidátora problémov, tzv. "fixera" v seriáli Ray Donovan (od r. 2013). V tomto seriáli hrá jedného z troch súrodencov, ktorého v detstve zneužíval práve katolícky kňaz v Bostone. (TomBar)

  • - Matt Caroll (Brian d'Arcy James) má v mnoha scénách filmu na stole položený kelímek od Dunkin' Donuts s ikonkou programu "DD Perks", ten však nastaroval až v roce 2014, tedy třináct let po době, kdy se film odehrává. Podobná chyba se vetřela i v podobě chipsů Doritos v kanceláři, je na nich logo, které se začalo používat až v roce 2013. (hansel97)

  • - Scénář tohoto filmu se v roce 2013 objevil na tzv. Blacklist, seznamu nejlepších neuskutečněných scénářů daného roku. (bohyyy)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace