Nastala chyba při přehrávání videa.
  • emma53
    *****

    Téma, které je a bylo skloňováno ve všech pádech a je notoricky známé, zpracoval Thomas McCarthy, včetně scénáře zcela bezchybně. Předložil nám skutečnosti, které nemohou nikoho normálně myslícího nechat v klidu a to takovou formou, že netlačil na pilu, nezaujatě, ale takhle to je, to jsou fakta, která jsou jasná a evidentní. Jak si to kdo zpracuje už ve své mysli a svědomí, je na každém jedinci, protože je nabíledni, že ne každý, kdo je v takové církvi, musí být nutně prevít. Ale co ho poutá tam zůstávat, tak to mně zůstává rozum stát. Tradice? Neochota něco měnit? Strach znát pravdu, která z bible jasně vyplývá o těchto a jiných nekalých praktikách? To je můj subjektivní pohled a otázky na tuhle problematiku. A to bylo jen zrnko pravdy, kterou měli možnost odhalit. Ještě kdyby se začalo pátrat ve zbrojním průmyslu, kdo je dotuje a o jejich propojení s politickou sférou a podobně, tak se dostáváme na úroveň mohutné mafie, která se snad nezastaví před ničím. Já byla velmi spokojená s hereckým obsazením, které působilo skutečně maximálně uvěřitelně, včetně NORMÁLNÍ redakce, kde to v jiných filmech vypadá jak v akčním sci-fíčku. To považuji za velké plus a redaktor, kterého hrál Mark Rufallo, byl jedinečný, kde bych mu dala sošku už jen za ty jeho zcela logické úvahy o této církvi a úsilí najít pravdu za každou cenu. Ve své podstatě hráli hlavní roli všichni, které se této kausy zúčastnili.(16.1.2016)

  • Radek99
    *****

    Všichni prezidentovi muži této dekády. Spotlight je v prvním plánu skvostné novinářské drama, oslava jednoho ze stěžejních kontrolních mechanismů demokracie, v plánu druhém ovšem nabízí naprosto zdrcující téma, téma srovnatelné možná i s holokaustem, jehož vyznění a dopad na diváka by na první pohled mohla volba žánru trochu utlumit, dovedu si při jiném žánrovém zpracování představit mnohem sugestivnější a explicitnější ,,úder mezi divákovi oči", coby novinářské drama je ovšem tento suchý procedurální popis investigativní novinářské práce možná ještě působivější...i bez explicitních scén ,,zneužívání" je Spotlight zdrcující obžalobou katolické církve, která vytvořila za přispění fenoménu ,,slušných Němců" zrůdný systém institucionalizující pedofilii...a to nejen v USA, ale takřka po celém anglosaském světě. PS: Dokumentární obdobu této kauzy natočili francouzští dokumentaristé a novináři Katolická církev - tíživé mlčení...(7.3.2016)

  • *CARNIFEX*
    ****

    Seriózny film zaoberajúci sa serióznou problematikou. Nakoľko je téma poburujúca, verím, že je väčšina divákov z tohto snímku nadšená i zhrozená zároveň. Na mňa ako konzumenta množstva dokumentov, ktoré sa zaoberali týmito udalosťami už dávno predtým, ako "Spotlight" spatril svetlo sveta, to až tak nezapôsobilo. Tí, ktorí by sa radi dozvedeli viac, ako Vatikán dané skutky za zvrhlými kňazmi "upratuje", odporúčam "Mea Maxima Culpa: Silence in the House of God" či "Deliver Us from Evil". Tie Vás možno posadia na zadok ešte viac, ako tento film.(17.1.2016)

  • Slasher
    ***

    Na jednu stranu tuším, že v rámci dobrýho dramatu z prostředí kancelářský investigativní novinařiny je bláhový čekat něco jinýho a SPOTLIGHT asi rozvrní blahem každýho správnýho cinefilního akademika do hýření sošek a superlativ, na druhou stranu se teď stejně neubráním politování, že to s tak silnou hereckou sestavou a tak citlivým, potencionálně žhavým tématem, nemohla být sakra emotivní, mrazivá, podněcující, kulervoucí podívaná. Protože mohla.(5.1.2016)

  • sportovec
    *****

    Kněžské svatouškovství, podané na příkladu převážně evangelické země historických evropských disidentů USA, se zdaleka nevztahuje jen na tuto zemi. Úsporný střih, důkladný ponor do námětu, kvalitní herecké obsazení, snaha o věcnost a konkrétnost, brilantní dialogy, to všechno vytváří obraz dynamické struktury té lepší - bohužel současně i té méně vábivé - stránky americké demokracie. Nevýznamná není ani problematizace (více na místě by byl ostřejší výraz zpochybňování seriozního novinářství) bulvárního novinářství a hold seriozní žurnalistice, kterou ve filmu dělají chybující - a chyby přiznávající - lidé z masa a kostí. Nepřímo dotčen tu je i Vatikán a svatý papež Jan Pavel I. Kardinál, který se na kněžské pedofílii přímo spolupodílel, byl vykopnut svou církví nahoru do Říma (Vatikánu). Úděsná jsou i dostupná, v závěrečných titulcích uváděná čísla: na pedofílii se podílelo zhruba 16% kněží v obvodu působnosti bostonské církevní provincie (skutečné číslo mohlo být ještě větší). K tomu všemu není co dodat. Svatouškovství není doplňkem, ale protikladem svatosti. Nevoní po myrze, ale po fekáliích a síře. Není boží, ale ďábelské. Hlavním ďáblovým nástrojem je - a není to náhoda - rovněž svatouškovský, nelidský celibát.(6.4.2016)

  • - K aféře, kterou spustili novináři z Boston Globe se v roce 2013 vůbec poprvé vyjádřil i bývalý papež Benedikt XVI. (Joseph Ratzinger) a to ve smyslu, že o ničem podobném nevěděl a v žádném případě zneužívání dětí nekryl. (Shadowland)

  • - Na benátském filmovém festivalu si snímek po promítání vysloužil aplaus ve stoje a také salvy smíchu, když bylo v titulcích  uvedeno, že kardiál, který kryl perverzní chování kněžích byl odstraněn na vyšší post do Říma. (Stoka)

  • - Liev Schreiber, predstaviteľ Martyho Barona, vyšetruje so svojím tímom prípady zneužívania detí katolíckymi kňazmi v Bostone. Liev Schreiber sa preslávil aj úlohou likvidátora problémov, tzv. "fixera" v seriáli Ray Donovan (od r. 2013). V tomto seriáli hrá jedného z troch súrodencov, ktorého v detstve zneužíval práve katolícky kňaz v Bostone. (TomBar)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace