poster

Jack staví dům

  • Dánsko

    The House That Jack Built

  • Francie

    The House That Jack Built

  • Německo

    The House That Jack Built

  • Švédsko

    The House that Jack Built

  • Slovensko

    Jack stavia dom

  • USA

    The House That Jack Built

  • Velká Británie

    The House That Jack Built

Drama / Thriller / Horor

Dánsko / Francie / Německo / Švédsko, 2018, 152 min (Director's cut: 155 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lamps
    ***

    Navzdory přitomnému násilí se jedná o jeden z těch všeobecně přístupnějších Trierových filmů, protože symboliku a polemiku v něm nahrazuje pragmatismus a černý humor. Ale přesto moc nevím, co si z toho mám odnést. Díky artovému přístupu totiž dochází ke stylizaci násilí, které je přitom docela brutálně prováděno i na dětech, a úplným navázáním pouze na psychiku a myšlenkové pochody vraždícího magora se pro mě Jack stává jen dráždivou, wannabe intelektuální pózou. A co na tom, že občas je to zábavné a koncept vyprávění ve finále zmáklý, když nemám takřka jediný podnět, abych si tenhle příběh subjektivně užíval a vžil se do něj. Možná je to geniální testament současné společnosti, což se ukáže až časem, ale mně osobně to pořád zas tak zlé na tom světě nepřijde. V součtu jsem se hlavně díky brilantnímu Dillonovi a řadě super dílčích nápadů nenudil, jen mě to prostě minulo obloukem...(16.10.2018)

  • Othello
    *****

    Pošle lidi na Dextera a nabídne jim svoji vlastní terapii, načež mu diváci po zaplacení vstupného poslušně odcházejí pohoršeni z kina. Já toho vocase miluju. Trier překročil laťku jež nakreslil v Nymfomance a diskutuje sám se sebou o podstatě umění jako vykoupení. Přitom se snaží vyrovnat s trýznící dualitou umělce a pragmatického technika, která je mu jako režisérovi jeho kuřím okem. Vlastně všechno je zde obětí autorovi duality. Je to nafoukané, ale omlouvá se za to. Je to naprosto sobecké, ale ten film je první, kdo to přizná. Otázka je nakolik film funguje bez znalosti kontextu. Zde mě ale naprosto utrhla logika snu, která provází všechny sekvence. Vše je bez časového a prostorového určení, v podivně odlidštěném světě, děj se libovolně přesouvá v ostrých střizích a vše se odehrává přesně na hranici uvěřitelnosti. A jakmile to skončí, tak stejně jako ráno hodinu civíte v posteli na strop a snažíte se zpětně propojit svůj živý a z vašeho pohledu smysluplný sen dohromady, tak i zde máte teprve po skončení možnost oddechu a prostor k tomu začít si to všechno skládat do svého domu.(7.10.2018)

  • Nevka
    ****

    Pokud se podíváme na lehkou marketingovou kampaň, která mluvila o stovce lidí, která odešla z projekce, tak můžeme předpokládat, že možná přeháněla, ale rozhodně ne moc. Podotknu, že úplně nerozumím tomu, co divákům na Jackovi z hlediska brutality vadí více, než třeba na Tarantinovi. Scény mají většinou celkem rychlý střih (druhý a čtvrtý incident) a zcela určitě se nejedná o nic, co bychom neviděli někde jinde. Problémem tady bude spíše morální hledisko, nebo přemíra uměleckého záměru. Oba zmiňované faktory totiž z kina vyženou nejvíce lidí. Jelikož většina píše recenzi na nového Triera podobným stylem, vezmu to z trochu jiné strany. Otevřeme-li si tedy krátké statistické okénko, můžeme rozebrat projekci, které jsem se zúčastnil. V sále nás nakonec bylo celkem 10 (projekce v 21:40 vysvětluje už tak nízký počet diváků). Z toho byly 3 páry, dvě kamarádky (které přišly až po prvním incidentu - je proto možné, že se vrátili se snahou o druhý pokus, aby film zkusily dokoukat znovu), jeden klasický divák a já (pokud má vaše přítelkyně/přítel stejný problém s krví a brutalitou jako ta moje, na Jacka ji neberte). Skupinka se držela celkem dlouho. První a druhý incident všichni přečkali celkem v pohodě. Nejdelší záběry jsou na hlavu rozraženou heverem (znáte z traileru), a Jack se chová jako typický vrah. Třetí incident je z pohledu člověka asi nejsilnější a jedná se o pořádnou "prasárnu". O tom svědčí i fakt, že pár s popkornem opustil kino ještě před návštěvou mrazáku a úžasně nechutným/děsivým Bručounem. Člověk by čekal, že následně se film trochu zvrhne, ale kromě jednoho řezání (pro které platí, že střih není dlouhý) je to už celkem snesitelné. Na konci film dostojí svému názvu a vytvoří prapodivnou kreaturu, která plynule přejde do nečekaného "Dantovského finále". Zhruba na pomezí mrazáku a finále odchází další pár, kde to podle reakce přítele vypadá, že na tohle už nemá nervy. Odešli teda ti, kterým film přišel zvrhlý, nebo je pojetí snímku s prostřihy na zvířata (a podobně) opravdu nezaujalo. Celý závěr je pro většinu lidí nepochopitelný, ale pokud znáte Božskou komedii, tak pochopíte na čem jste. Kompozice tohoto povídkového filmu je celkově dost zajímavá, avšak Trier je z hlediska morálky opravdu dost za hranu a stopáž mírně přestřelil. Pokud vás trailer zaujal a nejste z něj znechuceni, tak do kina vyrazte, protože se jedná o podivuhodnou zkušenost. Jestli vás odradily už otázky, radši se na to rovnou vykašlete a nekoukejte na Jacka, kterak staví domeček ani nikde jinde.(12.10.2018)

  • Flego
    *****

    Trierova patologická obsesia byť filmársky výnimočným v sebe ukrýva mnoho nedorozumení s divákom. Tí mu nemusia za každú cenu rozumieť, a mne sa zdá, že po tom ani netúži. Potrebuje zobraziť svoje videnie, poukázať na nefunkčnosť mnohých vecí a vysmiať sa spoločnosti, v ktorej sa dokážu páchať rôzne zverstvá. Jack ako architekt, ktorý stavia svoj dom, je chorým mužom, presne ako spoločnosť, v ktorej žije a táto postava sa silno smeje zakorenenej ľahostajnosti a nezáujmu. Jack svojimi vraždami, ktoré považuje za umelecké diela, stále viacej riskuje, ich prevedenie je okázalejšie a pri ľahostajnosti okolia sa dostáva do popredia absurdný humor. Aj občasné policajné vyšetrovanie v niektorých scénach je tragikomické, podobne ako čiernohumorná kreativita pri zabíjaní obetí. Trier vo svojej výpovedi prekračuje všetky hranice, neštíti sa ničoho. Možno nemusí byť taký krutý, toto je len otázkou divákovej únosnosti. Jeho Jack je zlovestný architekt zločinu, ľudského besnenia a inteligentného nebezpečenstva. Robí veci, lebo môže a spoločnosť ho za to odmeňuje mlčaním a ignoráciou.(23.12.2018)

  • JohnMiller
    *****

    Lars von Trier opäť útočí a rúca pred sebou všetku ľudskosť, dôstojnosť a vizuálne tabu. Nemám rád tohto tvorcu,, je to v podstate zlý človek, jeho rozhovori sú katastrofa, no filmy nakrúca také, ako nikto iný. Možno sú samoúčelné ale v podstate iba ukazujú ľudské zlo ktoré je všade prítomné. The House That Jack Built zachytáva aj anonymitu a neochotu ľudí (scénka s krikom o pomoc). Príbeh sleduje päť náhodných vrážd sociopatického-pychopatického masového vraha pre ktorého je vražda a mŕtvoly tvoria isté umelecké vyjadrenie. Trpí Obsedantno-kompulzívnou poruchou takže pri prvých vraždách je v podstate Nepolapiteľný. No ako čas a počet vrážd plynú, dáva si pozor stále menej a menej. Lars von Trier opäť prekračuje hranice. Vraždy, hoci nie sú vždy zachytené surovo (no niekedy je to fakt drsné) sú tak neľudské a obete ponižujú, že pri sledovaní som mal rovnako nechutný a prázdny pocit ako pri sledovaní Antikrista alebo Nymfomanky. Cesta do pekla vedená Brunom Ganzom (známy Meme Hitter) bola už iba čerešnička na torte. Ide o ďalší masterpiece z ktorého mi je zle.(18.12.2018)

  • - Magazín Deadline uvedl, že Jack staví dům měl být původně televizním seriálem. Nakonec dal ale režisér přednost dlouhohrajícímu filmu. [Zdroj: Kinobox.cz] (CrypzzXD)

  • - Režisér Lars von Trier informoval o natáčení novinky již v roce 2016 v krátkém videu. Na hlavě měl bílý šátek, byl v roztodivném psychickém rozpoložení a suše pronesl, že tenhle film „nebude rock´n´roll, ale genocida“. [Zdroj: Kinobox.cz] (CrypzzXD)

  • - Sám režisér se nechal slyšet, že během natáčení The House That Jack Built si ze samé deprese vytvořil závislost na alkoholu. „Během natáčení mi bylo mizerně. Byl jsem plný úzkosti a alkoholu,“ prohlásil filmař. (Zdroj: Aktuálně.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace