poster

Jack staví dům

  • Dánsko

    The House That Jack Built

  • Francie

    The House That Jack Built

  • Německo

    The House That Jack Built

  • Slovensko

    Jack stavia dom

  • USA

    The House That Jack Built

  • Velká Británie

    The House That Jack Built

  • Nizozemsko

    The House That Jack Built

Komedie / Drama / Thriller

Dánsko / Francie / Německo / Švédsko, 2018, 152 min (Director's cut: 155 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ledzepfan
    ****

    Zapomeňte na promopindy o šoku a lidech opouštějících kinosály. Nic takového se zde neděje. Naopak. Trier je sice subverzivní a cynický, ale zároveň až nečekaně vtipný, hravý a svěží.... Přes pomalejší tempo jsem se vlastně ani na okamžik nenudil (naopak, konec byl napínavej jak šraky) ale je fakt, že usedět to je kapku pruda.(4.11.2018)

  • Slarque
    **

    Ze začátku jsem se celkem bavil. Ostatně první oběť Uma je natolik nesnesitelná, že se dá říci, že si o to sama řekla. A dostala přesně to, co popsala. Jenže s přibývající stopáží se ukazuje, že Lars von Trier je čím dál větší Narcis, a nejspíš je vážně přesvědčen o tom, že páchá umění. Rozjede docela zajímavou scénku a pak se v ní rýpe tak dlouho, až ji úplně zabije. A z nepříliš nadšených tří hvězdiček jsem další ubral za epilog – tenhle převážně nudný filozofující film zkrátka neví, kdy chcípnout. Vinaři, lovci, letečtí konstruktéři a architekti nechť si přidají libovolný počet hvězdiček sami. :-/(16.10.2018)

  • Baxt
    ****

    Zas a znovu u Triera nezvyklý způsob vyprávění vybízí k hledání modelů, ke kterým by mohl být připodobněn. Tentokrát je na základě Jackova proslovu strukturu filmu možné uchopit jako průchod gotickou katedrálou, která je metaforou neklidného image režiséra a světů, jež se svými snímky stvořil. V rozlehlých prostorách je pak možné nacházet viditelné i skryté odkazy. Nabízející se interpretace, která provokativně dělá z masového vraha alter ego Triera, má ale trhliny. Ačkoli se to tak na první pohled nemusí zdát, Jackovo snažení není primárně poháněno snahou narušovat společenskou morálku, jak to dlouhodobě činí režisér, který v extrémních zkušenostech nachází odpovědi k lidskému soužení. Jack se na základě dialogů s Vergem staví spíše do pospolitosti těch renesančních umělců, kteří svá díla věnovali Bohu a hledali dokonalost formy. Morbidní teorii, která s lidskými těly zachází jako s materiálem, se také Trier nebojí několikrát vysmát. _____ Podstatné je, že se nejedná o neuspořádanou skrumáž z režisérovy paměti. Odkazy mají ve vyprávění promyšlené místo, ať už jako vyznání režiséra, či ilustrace k idejím hlavní postavy. Jednotlivé scény vražd, kolem nichž se kapitoly soustředí, jsou poté černohumornou hrou se známými filmovými situacemi, kdy vrah obvykle udeří. Podobně režisér zacházel se scénkami pornofilmů v Nymfomance. Lze jistě namítat, že celá tato strategie, třebaže hodně promyšlená, za 155 minut stopáže poněkud vyčpí. Ohledávání inspirací a nápadů, z kterých Trier Jackovi postavil dům, není po dvou hodinách tak zábavné jako na počátku. Na základě ohlasů navíc mnozí kategoricky odmítnou filmu jen trochu naslouchat. Uspokojit by je mělo alespoň to, že Trier nemá pochyb o tom, v jakém kruhu pekla jeho protagonista skončí. Být u toho a nacházet klady se nerovná spoluúčasti.(3.11.2018)

  • dubinak
    ****

    Trier uvádí své další brutálně explicitní dílo, ve kterém se tentokrát nezaměřuje na lidské genitálie, ale lidské deformace a smrtelná zranění po řádění jednoho na pohled velmi nedůvěryhodného člověka, který svůj motiv vlastně za celou dobu pořádně nepřiblíží. Snímek je opředen úžasnými skutečnými záběry z válek, z dokumentů, kde se střílejí skutečná zvířata, z holocaustů, kde se skutečná těla hází na hromadu jako hnůj. Už jen těmito nepatrnými vizuálními vložkami si Trier koleduje o značnou nevraživost ze strany diváků a samozřejmě znechucení. Matt Dillon se své nezapomenutelné role zhostil výtečně. Věřím, že spánek asi nemusel mít zrovna nejlepší a ve svém rozhovoru uvedl, že měl mnohokrát s množstvím scén problémy. Trier se ale neštítí ničeho a tak se nebojí ukázat násilí ani na vlastním dítěti hlavní postavy, k čemuž mě přivádí to, že scéna rodinného výletu pro mě byla opravdu noční můra a dlouho jsem se v kině tak neošívala. Na druhou stranu byly mé gore hororové choutky naplněny až do sytosti. Osobně mi stopáž vůbec nevadila a bůh je mým svědkem, že bych tu pětihvězdu za tento absolutně nezvladatelný kousek dala ráda, protože jsem dlouho neviděla takovou fyzickou hrůzu. Ovšem závěr byl pro mě lehkým zklamáním. Trier chtěl sice metaforicky vysvětlit celé Jackovo myšlení a do jakých sfér vlastně dokázal uvažovat, avšak jevilo se mi to spíš jako bolestivé uklouznutí na zadek poté, co jsme měli tu čest vidět masové řádění bezbožných rozměrů a sebemenšího náznaku soucitu nebo lítosti. Přesto, že to na pět asi nebude, rozhodně mi Jack zanechá v srdci jistou rýhu, podobně jako to dokázala třeba mother! nebo The Killing of a Sacred Deer.(29.10.2018)

  • xxmartinxx
    ****

    Celkem generické dvě a půl hodiny s Larsem von Trierem - ale není to nakonec to, na co jsme přišli? Von Trier bez ustání staví svůj ideální dům, aby ho ve chvíli, kdy začne mít pevnější obrysy, ihned zbořil a začal od začátku. Nesnesitelné doslovné dialogy evokují maniakálního egomaniaka tvořícího své dokonalé dílo na základě banálních pudů - Jack na jednu stranu lidsky reaguje v některých anekdotách způsobem, s jakým se bude každý identifikovat (utnutí otravné Umy), tím spíš je ale celkový obraz nelidský. Ze židle už Lars rozhodne nezvedne, protože nakonec dodává právě to, co se dalo čekat - ale během stopáže jsem se prakticky nenudil a občas se i zasmál.(4.10.2018)

  • - Režisér Lars von Trier informoval o natáčení novinky již v roce 2016 v krátkém videu. Na hlavě měl bílý šátek, byl v roztodivném psychickém rozpoložení a suše pronesl, že tenhle film „nebude rock´n´roll, ale genocida“. [Zdroj: Kinobox.cz] (CrypzzXD)

  • - Film má dvě verze. První má 152 minut a byly z ní vystřiženy explicitní scény. Ta byla uvedena 14. 12. 2018 na internetu. Druhá má 155 minut a jedná se o necenzurovanou verzi. Ta byla poprvé promítána na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes. (Terminer)

  • - Natáčelo se v Dánsku, Švédsku a Itálii. (Varan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace