Reklama

Reklama

Uprostřed turistické sezóny jsou na francouzské Riviéře postupně zastřeleni tři muži. Případem je pověřen inspektor Carella, který se při vyšetřování setkává se svou bývalou přítelkyní. Nic nenasvědčuje tomu, že by vraždy spojoval nějaký motiv. Ale řádění neznámého vraha pokračuje. Vyšetřování zavádí Carellu do hluboké minulosti obětí... Bez motivu je druhým filmem francouzského režiséra Philippa Labroa. Šťastně sáhl po známé předloze amerického spisovatele Ed McBaina a jeho slavném detektivovi Carellovi, jehož výraz charismatický Jean-Louis Trintignant dokonale naplnil. (Česká televize)

(více)

Recenze (96)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Určitě kvalitní kriminálka, ale mohla by být více rozvedena z hlediska strachu obyvatel z neznémého střelce. Jinak hudba typicky jednoduchá, ale učinná jak to v těchto letech u francouzsko-italských filmů bývá zvykem. Postava hlavního policajta taky bohužel nebyla trošku podrobnější a jeho závěrečné rozhodnutí jsem nepochopil vůbec. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Dobrá francouzská kriminálka s vrahem, kterého nevíte až do posledních momentů. Škoda jen, že je strašně nestranná, neosobní a těžce bez emocí. Trintignant je třeba hodně zajímavá herecká postavička, ale jakmile chodí po place a vyšetřuje bez jakéhokoliv pohybu koutku v ústech, není to úplně dobře. Kór ve francouzské kriminálce, která si na emocích vysloveně zakládá. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Z dnešního pohledu zub času již příliš ohlodal kdysi možná kvalitní francouzský film, který ovšem dobové produkci americké provenience nesahá ani po kolena. Podivná forma (kupříkladu scéna s výslechem v autě, která asi měla vyznít lascívně, ale dnešním okem je to čisté guilty pleasure...), až příliš statická, nepřesný střih a mnohdy prazvláštní střihová skladba, hudba Ennio Morriconea je sice pěkná, ale většinou až příliš dramatická k mnohdy naprosto nedramatickým scénám a víceméně pouze ona je zdrojem nějakého napětí... ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Klasická detektivka s nikterak objevným dějem, kde mne více, než zápletka zaujal Morriconeho ústřední hudební motiv a sympatický evropský důraz na obnažování hereček. Všechny jsou půvabné, svlékají se i když to vůbec není nutné a pokud se nesvlékají, tak je alespoň kamera voyeursky "očumuje" (viz. výslech v autě). ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Souhlasím se Snorlax a jen dodám že nejen ve Francii, ale především na Apeninském poloostrově. Obsazení v čele s poněkud tajemným Trintignantem (v dabingu Eduarda Cupáka), mladou Antonelli bylo dobře zvolené, hudba slušná (ale zase nic mimořádného), film z hlediska napětí a dynamiky nepříliš řvoucí, režie byla trochu statická, film celkově občas docela těžkopádný, nastavení v malebném přímořském letovisku Nice, podle mě a na svůj druh filmu, nebylo řádné využito - bohužel..Řekl bych že to byla dobrá podívaná, co měla tendenci se zlepšovat, ale ne dost. Suma-sumárum: slušné, ale nic víc. Nezapomenutelné chvíle; vražda v bazénu ve zpomaleném záběru. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Politika, je v tom určitě politika." A udělali to extrémisté, anarchisté nebo dokonce odbory. Možností je spousta, ale tady motiv byl a to celkem zřejmý, takže si dovolím zlehka nesouhlasit s názvem snímku. Taky si dovolím tvrdit, že by policie na nic nepřišla, kdyby si naprosto zbytečná postava asistenta režie náhodou nepustila pusu na špacír přímo před detektivem Carellou. Přitom to nebylo vůbec špatné, napětí se dalo krájet, ale od chvíle, kdy Carella zasáhl ostřelovače z místa činu svým dalekonosným koltem, jsem to už nedokázal brát vážně. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nice terorizuje tajemný odstřelovač a inspektor Carella musí najít spojitost mezi obětmi, aby uspokojil policejního prefekta. Při četných výsleších svědkyň to však vypadá, že by raději uspokojil někoho jiného.. Morricone měl se svými několika jednoduchými motivy usnadněnou práci, protože obsah mu svou úrovní nemohl konkurovat. Nevím, jestli byl na vině střih, který si vzal příklad z detektivových anarchistických choutek v mládí, slabší scénář, nebo sám Trintignant, který z profilu připomínal Emmanuela Macrona a zepředu kyselou řiť. Spoiler: Taťuldo..? Taťuldo! ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Brilantní přenos americké detektivky do evropského prostředí povýšený na únavu a znechucení z přílišného počtu vražd zasahujícího do nejvnitřnějšího soukromí hlavního detektiva-vyšeřovatele v brilantním Trintignantově podání. ()

sud 

všechny recenze uživatele

I přes prostředí prosluněné riviéry ponurá atmosféra vyprávění, strach z tajemného odstřelovače číhá na každém rohu, všichni obyvatelé mají černé svědomí a mezi nimi proplouvá charismatický detektiv Carella ve výtečném podání Jeana-Louise Trintignanta. Francouzské krimi ze 70. let jsou ve vetšině případů sázkou na jistotu. 85%. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Nejaký motív to predsa len má. Ale kým sa k nemu film s rastúcim množstvom rovnakých vrážd dokotúľa, už je akýkoľvek motív v podstate ukradnutý. Jednoducho vraždí sa, pretože niekomu na tom sakra záleží. Také akože priamočiare a drsné, ale v podstate o ničom. Autori sa tentoraz vyhli akejkoľvek sociálnej kritike. Ostalo čisté divadlo pre divadlo. A to samo osebe nikdy viac ako priemerný film nevytvorí. ()

helljahve 

všechny recenze uživatele

Všetko tu už je napísané, tak ja sa už len pridám k oslavným ódam na tento film. Táto kriminálka mi fakt sadla, vraha som tipoval niekoho celkom iného. Pekná hudba, kamera, Nice je ozaj pekné mesto. A pochváliť musím aj skvelý predrevolučný cz dabing, predpokladám že z Barandova. Jediné čo sa mi nepáčilo bol výkon hlavného komisára Jean-Louis Trintignanta. No možno sa až moc vžil do svojej role. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Určitě neuškodí si připomenout, že jde o film, který nás vrací zpátky do času zlaté francouzské filmové éry. Prostě škola amerického krimi románu od McBaina ve francouzském balení. Každým coulem devizou je brilantní profesionalita herce Jean-Louis Trintignant. Jehož řada filmů svědčí o širokém rejstříku hereckého kumštu. O specifickou atmosféru filmu se velkou měrou zasloužil i hudbou Ennio Morricone. A ještě k jedné věci. Je nutno zvlášť ocenit výborný dabing Eduarda Cupáka, který dobře sedí k inspektorovi Carella. Mimochodem český původní dabing filmového studia Barrandov byl vždycky na špičkové úrovni. Co dodat závěrem? Pro úplnost lze říci, že film je napínavou podívanou, pro ty, co mají rádi starší francouzské filmy. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Slušná francúzka kriminálka ma prilákala hlavne hudbou Ennia Morriconeho a tá sa vydarila ako vždy. Príbeh to vôbec nebol zlý, samozrejme nejaké roky odvtedy ubehli, čo je trochu poznať, ale inak to celkom šlo a vedel by som si predstaviť šikovný remake. Úplný záver, kde detektíva polícia prehovára aby ostal, ale aj následná jazda autom ma očarila. Mala v sebe trocha tej frajeriny, poctivej filmárčiny a bombovú hudbu E. Morriconeho. Aj preto sa prikláňam k štyrom hviezdam. 70%. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Slušná krimi s parádní Mistrovo hudbou (složil vůbec Morricone něco blbého?), zamračeným Trintignantem (jako herce jsem ho nikdy rád neměl, pořád se tváří jako bubák), fešnými ženami a realistickými vraždami. Ano, tak vypadají ve skutečnosti - kulka se zavrtá a nechá po sobě maximálně červené kolečko. Pravda ovšem je, že zásahy doprovázené rudým gejzírem nebo utrženým kusem masa jsou působivé a filmaři už dnes realistické ztvárnění používají jen s ohledem na přístupnost filmu pro děti. Závěr rozhodně není šokující! U kriminálek mám většinou problém usvědčit vraha předem, zde se mi to podařilo! Jakmile byl motiv odhalen, usvědčení se nezdálo nijak těžké. Spolupráce Itálie a Francie přinesla spousty šťavnatých plodů.p.s.musím zmínit kvalitní český dabing, nejen Cupák byl mistr! ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Zdařilá krimi francouzské provenience, které nechybí i jistá dávka napětí a sympatičtí herci. Potěší též ústřední zápletka a hudební složka filmu. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Stará francouzká krimi z jejího nejsilnějšího období. Dobrá je už literární předloha a Trintignat s Morriconem jí dodávají tu správnou atmosféru. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

V té době se ve Francii točily mnohem lepší detektivky, měly hustší atmosféru a hlavně nebylo již zhruba od poloviny zřejmé, kdo je vrah. Pozitivem tohoto snímku zůstává velmi kvalitní herecké obsazení. Bohužel mne neokouzlila ani režie, ani hudba. Čím více filmů s Morriconeho hudbou vidím, tím více se mi ten jeho stereotyp zajídá. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Keď sa niečo volá Bez motívu, tak je jasné, že sa to tak bude dlho tváriť, ale nakoniec sa motív ukáže v plnej kráse a bude pádny. Pokiaľ má množstvo divákov radosť, že sleduje francúzske giallo, tak mne Bez motívu jeho prvky iba pripomínal. Nejedná sa o nič dusné, s napínavými scénami, ako sme zo spomenutého subžánru zvyknutí. Tu mám skôr pocit, že ak by sme vymenili Trintignanta za Poirota, sem tam trúsiaceho nejaké hlášky, na veci by to nič nezmenilo, film by možno ešte niečo získal. Bez motívu je totiž klasická krimi, berúca sa nesmierne vážne v každom momente. Takže klady určite krásne ženy a prostredie, mínusy fakt, že všetko ostatné je priemer, vrátane nijak extra zaujímavého, tuctového rozriešenia. ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Snímek "Bez motivu" je nekompromisní atmosferický detektivní thriller na hranicích s giallo žánrem, který zrovna v té době zažíval svůj největší boom v Itálii. Jeho vliv je na něm velmi dobře vidět (vraždy, které na první pohled nic nespojuje; maniak řádící tentokrát s puškou; silná audio-vizuální stránka; propojení detektiva s vraždami atd.), ale protože jde o film francouzský, tak obsahuje i prvky typické pro Francouze. Ve výsledku tak jde o místy až mysteriozní thriller, který navíc ozdobil italský génius Morricone. PS: Pro mě jako velkého giallo harcovníka byl onen motiv a rozuzlení příběhu po poskytnutí informací jasný třetinu před koncem filmu. Ale i přes to jsem hltal každý další záběr. 4,5* ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Tento film som mal pred štyridsiatimi rokmi veľmi rád. Vo vtedajšej konkurencii to bola žánrová špička. Literárna predloha od môjho obľúbeného Ed McBaina, hudba ešte od obľúbenejšieho Ennia Morriconeho, Jean Louis-Trintignant podávajúci kvalitný i keď nie bezchybný výkon, atraktívne prostredie, krásne ženy. Čo viac som si mohol priať. Ale po štyridsiatich rokoch sa film dostáva do úplne iného konkurenčného prostredia a to, čo kedysi stačilo na štyri hviezdičky, už nestačí. Takže aj keď s pocitom nespravodlivosti voči tomuto filmu dávam tri, i keď najlepšie by bolo tri a pol. ()

Reklama

Reklama