Reklama

Reklama

Třída 8.A

(pořad)
Dokumentární / Reality-TV
Česko, 2014, 8x45 min

Obsahy(1)

Tři noví učitelé přichází do velmi problémové třídy. Chtějí se u žáků pokusit změnit nejen jejich přístup k učivu. Jak se jim jejich start podaří? Nová reality show ze školního prostředí. Do problémové a podprůměrné české třídy přichází noví učitelé, kteří mají ambice i předpoklady situaci změnit. Jedno pololetí budeme sledovat příběh plný emocí, který je vyprávěný z pohledu studentů a učitelů. Podaří se žákům a jejich novým učitelům uspět? Jak dopadne konfrontace nových učitelů s těmi stávajícími? Česká televize představuje inovativní formát veleúspěšné švédské docu-reality show, který by měl otevřít veřejnou debatu na téma motivace žáků a kvality vzdělání na druhém stupni základních škol. (Česká televize)

(více)

Recenze (48)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jako učitel s dlouhou profesní praxí (část i na 2. stupni základní školy) musím konstatovat, že teprve záběry skryté kamery ukázaly skutečnou realitu české základní školy (tohle rozhodně není jen případ třídy s převažujícím romským etnikem) a postavily celý koncept reality show mimo hru, protože ho demaskovaly coby naprosto falešný. Marnost. Vyhoření. Z tohoto pohledu vlastně výborný projekt demaskující naprostý kolaps školského systému v České republice... Na jedné straně totiž při stále stejném průběhu Gaussovy křivky naznačujícím výskyt úrovně inteligence mezi lidmi v české (a obecně jakékoliv) společnosti produkuje české školství nadměrné množství vysokoškolsky vzdělaných jedinců (až 40% maturantů absolvuje nějakou VŠ), na straně druhé pak vychází z českých základních škol jistá část dětí, která neumí číst nebo má se čtením extrémně vysoké potíže, o dalších bazálních kompetencích nemluvě...viz aktéři téhle smutné ,,reality show"... Utrácíme tedy systémově nesmyslně obrovské peníze za velkou část (především humanitně vzdělaných) vysokoškoláků, kteří mají znalosti někdy i stěží na úrovni někdejší středoškolské maturitní zkoušky a jdouce španělskou cestou připravujeme si na pracovních úřadech plné čekárny nezaměstnaných s vysokoškolským diplomem, co se pak konkrétně romské menšiny týče, utrácíme obrovské množství peněz na pozitivní diskriminaci a integraci, která v takto nastaveném systému zjevně vůbec nefunguje a obé vede jen k nesmyslnému plýtvání vynaloženými veřejnými prostředky, mrhání penězi, které nevedou ke zlepšení situace... Má to smysl? PS: Po zhlédnutí posledního červnového dílu - Bobo vážně dostal nedostatečnou jenom z matematiky?! To se tedy kolegyně češtinářka a kolega dějepisář musí chytit za nos... ()

monolog odpad!

všechny recenze uživatele

Bohužel nejsem obyčejná soukromá osoba, abych mohl tento typ pořadu hodnotit otevřeně. Ne v naší společnosti. Ne v tomto státě. I kdybych tu situaci tam hodnotil jako někdo, kdo některé ty studenty nezná osobně ze svého povolání, nebylo by to publikovatelné. Způsob jednání s touto komunitou bohužel nakonec přivede všechny zúčastněné do pekla. Tito občané trvale opálení (věřím, že ani toto není politicky korektní oslovení) mají stejný přístup a chování jako obyvatelé černé Afriky. Prostě vědí, že se o ně někdo postará a dá jim jídlo a živobytí, a proto se o to nestarají sami. Kdyby navíc byly tvrdé postihy pro lidi kteří prokazatelně a opakovaně zneužívají dobroty ostatních... Je jasné, že pokud bohatý podnikatel bude dávat svému synovi všechno bez práce, ze syna se stane rozmazlený neschopný hlupák, který si bude myslet, že může všechno. Náš stát se vůči tomuto etniku chová jako bohatý podnikatel vůči synovi a bohužel to tak vypadá. Navíc je tak mocný, že se o tom nesmí ani otevřeně mluvit a každý, kdo se o to pokusí dostane nálepku hloupého nácka nebo rasisty a vlastně je veřejně zostuzen a mnohdy zničen. Oni za to vlastně nemohou, za to, co z nich dnes je mohou všichni ti Kocábové a jim podobní pseudohumanisté, kteří si nevidí na špičku nosu (a díky těmto "bojovníkům za politickou korektnost" se slepým musí oficiálně říkat "osoba se zrakovým postižením"). A když už jsme u toho, "rasismus" ze strany bílých občanů vůči cikánům neexistuje. Rasismus je možný pouze mezi rozdílnými rasami (černoši, asiaté, běloši). Vůči cikánskému obyvatelstvu je to "diskriminace dle etnika". Ohledně "reality show", co říci. Tato problematika je mnohem hlubší, než aby ji dokázali pochopit, představit a vyřešit naši neschopní filmaři z České televize. Způsob vyprávění je nudný, učitelé zde jsou dle mého nezajímaví (znám několik skvělých učitelů, kteří ale zase by nešli do televize). Možná je to tím, že se všichni včetně učitelů snaží chovat jinak, protože tam jsou kamery. Tato show je prostě jen další nechutnou machinací ze strany ČT. Už by měli ČT zrušit. Za svůj desátek bych chtěl něco podstatně více. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Antické drama o trojici Don Chichotů, kteří se snaží pohnout Zemí a naučit žáky elitní 8.A. spočítat rovnici 3x+1=7 nebo přečíst bez chyby dva řádky textu. Výsledek předem známe, a nezbývá než si jen povzdechnout nad zpackaným zpracováním - přestože tvůrcům docvaklo, že v přítomnosti kamer se žáci asi nechovají úplně autenticky, skrytých záběrů nabídli všeho všudy asi 2 minuty.. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Systém školství v Česku má mezery, je nemocný, zkostnatělý, to víme. Tady na to jdeme ale trochu jinak. Experiment v problémové třídě? A nezpůsobí to spíš ještě silnější rasovou nesnášenlivost (vždyť oni neumí číst, neumí se vyjádřit, neumí se chovat, nerespektují autority)? Česko je opakovaně kritizované za nepřímou segregaci – Romů je v jedné třídě neúměrně moc. Není to postup zase trochu na sílu á la jak MY na NĚ? Projekt neupozorní na žádný nový problém, protože v jádru se o něm velmi dobře ví. Navíc upozorňování na něco negativního ještě nikdy nikoho dopředu neposunulo. Nezkreslí to tím trochu onen obraz, který se má k divákům dostat? Měl jsem navíc za to, že je to zejména o dětech, i když spíš učitelé se tu pro někoho nemusejí uvádět příliš vhodně (jeden z kantorů - češtinářka před romskými dětmi, které vyrůstají na hudbě a tanci, zazpívá, druhý - dějepisář před školáky s nejrůznějšími poruchami učení používá až moc metafor, třetí - matematikář je hned při představování emočně zatíží). I tak před učiteli klobouk dolů (samozřejmě to nedělali zadarmo). Jiná trojice by udělala zase jiné „chyby“. Jejich počínání jsem moc rád sledoval, jen vážně nevím, zda jsem si z projektu něco odnesl. A to je možná ten největší kámen úrazu. ()

Peytl

všechny recenze uživatele

Břídil, Pizdil a Křivohubka snažící se trapně přežít mezi tlupou černých, zdegenerovaných zmrdů, kteří neumí v patnácti číst a chtějí být američanem šukajícím holky za peníze. Dokument? Hovno, jen další projebané prachy v moři již dávno tímto etnikem projebaných miliard. Netřeba humózních Džamil a jiných přenaivních a všeobjímajících miláčků. I bič by byl málo! Klacek? Cyklon B? Ne, sebrat prachy, podvázat vaječníky a obrnit se trpělivostí. ()

kingik odpad!

všechny recenze uživatele

A nyní ve vysílání rádia "Divná vlna" na frekvenci 100,5 přicházíme s novinkou "Pekelná třída" v podání kontroverzního, tvrdého hopera s uměleckým pseudonymem Dý.Kej.: Moroní stezkou ráno jedu do školy, vidím, jak ty černý kurvy dělají teprve domácí úkoly. Strachem se třesu, já ty černý mrdky kolem sebe nesnesu. Co si počít mám, tak o tom zpívám. Parta kofol kolem mě řádí, jak zběsilá, tento měsíc jsem přišel už o osmýho mobila. Autem u školy parkuju, všechny kurva fakuju, na morálku seru, vidím jen politiku kvéru, učitel razí morálku, jenže já si připadám, jak v solárku, obklopený černou špínou, modlím se s Čunkem at už zhynou, do školy už nechci chodit a zákeřný stres si tím přivodit, však výhodu to má, jedná černá Džamila, čuráka mně kouřila. Refrén: Třída 8.A, ta je pekelná, jo, jo, ta je pekelná, nedá se v ní trávit ani kurevská hodina.... Třída 8.A, ta je pekelná, ta s váma zamává.....2.sloka: Psychiku mám v piči, když na mě černej zmrd "šméčko" líčí, kurva, jak se na to tvářit mám, když v rodině morgoše nemám. Proč, kurva, proč, jen mě na tuhle školu dali, copak jim lakatoši mozek vyjebali?! Všechno už mě sere, když černá ruka mně poslední zlatý řetěz z krku bere... Omlouváme se našim posluchačům a skladbu přerušujeme. Z důvodu nevhodného obsahu byla stažena z vysílání a nyní čelíme hrozbě postihu od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Dál pokračujeme v našem hudebním programu písní od Sagvana Tofiho - Večírek. Mé hodnocení: 0% ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Krásna indická kultúra na obrazovkách za peniaze daňových poplatníkov, teda pracujúcich ľudí. Čo Indiáni zvyčajne nie sú. A tie štrnásťročné dievčatá, čo tam chodia do školy k čomu chcú vychovávať? Veď do roka budú pravdepodobne matkami. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Osm neziskových organizací sepsalo nějaký protest, že seriál utvrzuje předsudky vůči Romům. Podle jeho zastánců je však prospěšný, neboť upozorňuje na nedostatky českého školství. Mě se zdají tyhle kritiky absurdní. Co z těch dětí může být, když jejich rodiče nikdy nepracovali a od mala se domnívají , že peníze vznikají jejich vyzvednutím na poště. Oba učitelé a učitelka jsou sympaťáci. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Páně dějepisářova praktická cvičení znám ze seminářů - nápaditá, ale v praxi (lehce) nepoužitelná; matikář mi přišel nejpřirozenější. "Zpívající" modelka odhalila při Cestě scénáristické vedení - po její verzi následovaly titulky podbarvené originální Cestou. Ve 2. díle zajímavý pohled do třídy "bez kamer". ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Jsem taky učitel, mám za sebou necelé 4 roky vyučování na ZŠ, takže jsem v tomhle vlastně pořád na začátku a tenhle pořad mi přišel zajímavý v hodně aspektech. Jedna věc mě dost překvapila, kolik asistentů a různých pomocných metodiků na té škole bylo. Pak mě naopak nepřekvapilo, že většina těchto dětí o vzdělání nemá zájem, protože o něj nejeví zájem ani rodiče. A to je ten zásadní problém dnešní doby. Je to fungování rodiny a výchova. Ta bohužel selhává. Druhý problém je, že naše školství je v jakési slepé uličce. Rušíme kvalitní praktické (zvláštní) školy jenom aby neexistovala diskriminace. Naopak inkludujeme spoustu nevzdělavatelných dětí, kteří by byli mnohem šťastnější, kdyby pracovali, sportovali nebo třeba pekli chleby místo učení lineárních rovnic. Snažíme se přiblížit západní Evropě, která je sice multikulturní a všichni mají na vše právo, ale rozhodně neprodukují o nic chytřejší lidi než naše veřejné školy. Je třeba přemýšlet nad velkou školskou revolucí, ale vzorem by nám neměl být západ, ale zkušenosti ze všech koutů světa. Je třeba hodně věcí měnit, ale ta největší změna musí přijít v rodinách. ()

rikitiki

všechny recenze uživatele

Je mi z toho smutno. Ani ty děti ani ti učitelé nejsou špatní a snaží se. Učitelé určitě a i někteří žáci. I když mají učitelé metody, které mi někdy přijdou naivní a jindy prazvláštní, tak jim snahu ani jisté úspěchy nejde upřít. Zatím - po pěti dílech - mi z toho, kromě školského systému - vychází jediný antihrdina - ta rozkydlá stará "metodička" v červeném z pátého dílu, která se špatně skrývanou škodolibostí totálně podrazila mladou a hezkou učitelku. Sorry, ale to nebylo o učení, to byla čirá závist a nenávist zapšklé hemeroidní ježibaby. ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Kdyz jsem kdysi koukal na Blackboard jungle (1955, USA), tak by me nenapadlo, ze americke realie tu budeme mit za chvili taky. Nebo jsme je tu mozna na nekterych skolach davno meli, jen se o tom nevedelo. Je to celkove smutny pohled... Cele to pripominalo spis pomocnou, nez zakladni skolu. Nekterych tech deti mi bylo lito, kdyby se jim doma nekdo trochu venoval, nemuselo to s nimi dopadnout takhle. ()

6thSun 

všechny recenze uživatele

Ten pidlovokej mimoň a zpívající modelka to asi nevytrhnou. To je hlavní chyba...měli vybrat mimořádné učitelské osobnosti, ne řadové pěšáky, kteří to berou jako zviditelnění a rozhodí je sebemenší projev nekázně. A vono to je stejně jedno, páč škola je kráva. ()

nirvanafan 

všechny recenze uživatele

Pořád nechápu, proč má ta Magnusek Saga tak nízké hodnocení, když to kokotismem v komentářích opět jenom vře (ještěže se rasová intolerance místních zjevně vysokoškoláků neprojevuje ve volebních preferencích pana Sushimozka). Tak jsem si rovněž ulevila a pojďme hodnotit. Původně jsem chtěla hvězdičkovat až po všech dílech. Výsledek mi pořád osciloval mezi třemi až čtyřmi. Některé pasáže byly slabší, jiné navýsost zábavné. Rozhodujícím momentem se pro mě stal nástup konfliktu mezi sympatickým matikářem a jednou z těch nesnesitelných ježibab, co se koukne na výsledek a škrtne vám celý příklad. Jsem zvědavá, jak to celé dopadne a upřímně doufám, že chudáci děti snažící se o slušnou známku nedostanou na konci roku čtverec. ()

kinderman

všechny recenze uživatele

Jako učitel s dvacetiletou praxí na 2.stupni příměstské základní školy, kterému přednedávnem vyučovací hodinu snímal zahraniční filmový štáb (objektem jeho zájmu byl Rom), bych mohl po zhlédnutí jedné epizody této "show" napsat sáhodlouhý elaborát. Neudělám to, neboť v této hysterické době můžete být za rasistu považováni i na Tři krále, když zpíváte něco o "černém vzadu". Snad jenom tolik: matematikář, který se ke třídě točil zády, když vše snímala jen skrytá kamera, se choval naprosto naivně a amatérsky, ještěže tam měl ty dvě asistentky (běžně však ve třídě nemáte nikoho takového). Ještě o level naivnější byl dějepisář, který si přál vyhnat štáb a v sálku zhasnout, aby se děti mohly ponořit do Mozartovy hudby. Zkuste hádat, co by se mu asi tak stalo. Češtinářka je marná úplně. Třešničkou na dortu byla návštěva v rodině, otec- invalidní důchodce- na polohovacím lůžku...a už fakt končím. Dál sledovat ani hodnotit nehodlám. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Naprosto zbytečný rádobydokument, který odhalil svou falešnost na záběrech ze skryté kamery. Bohužel jako první věc musím konstatovat, že až na zkušenějšího dějepisáře, odhalili mladí učitelé svou absolutní nepřipravenost a neznalost jakýchkoli pedagogických principů, naivně a neprofesionálně vrství chybu za chybou. Jednoduše řečeno, vypadá to, že o učení v podstatě neví nic, teoretická průprava jim téměř zcela chybí a jejich praktické zkušenosti pouze ukazují to, že v místě, kde učili, jsou děti motivovány samy, z rodin, svou ctižádostí, čili pro učitele bez práce. Matikář i češtinářka se v mých očích ztrapnili (matikář více tím, že neumí ani definovat cíle práce, češtinářka neví, co jsou to kompetence a odmítá pro jistotu pomoc), jejich hodiny jsou chaotické, bez cíle a mentorce nesahají ani po kotníky. Přestože mají k dispozici asistenta pedagoga, prostě selhali, ale zuby nehty si za svým selháním stojí. Ve své mladistvé pýše nejsou ani schopni sebereflexe. Jejich zkušenější kolegové alespoň ví, o čem mluví. Zde se setkáváme s nepochopením i u mnohých "hodnotitelů" tohoto "díla" - je vidět, že lidé bez pedagogických zkušeností a teoretické průpravy prostě neví, o čem píší. Je otázkou, jakým cílem je vytvoření tohoto seriálu, zatím žádný - kromě popisu problémové třídy a bezradnosti mladých učitelů s uhnětením materiálu, který dostali k dispozici - nevidím. Snad se nabízí otázka: Je třeba takové děti rozmělnit (integrovat) do běžných škol, či se je snažit učit a vychovávat v těchto "přirozeně vzniklých" (nikdo je sem nepřeřazoval, kromě rodičů to vlastně ani nikdo jiný udělat nemůže) kolektivech? Jinak mladí učitelé se dost poučili a vypadá to, že pro dva lidi má tento "hokuspokus" význam. Tento můj názor ale vyvrátila mladá paní učitelka, češtinářka, která na konci pořadu žákyně hodnotila z...světe div se...modelingu... ()

Stegman 

všechny recenze uživatele

Seriál se chvályhodně snaží upozornit na nešvary českého školství, resp. celé společnosti (viz komentář MessiáŠe). Dělá to ale tak nešikovně, že si toho naše většinově xenofobní veřejnost ani nevšimne a spíš se jen utvrdí v názoru, že veškeré snažení o integraci problémových dětí je k ničemu. Kdyby tenhle "experiment" aspoň trval déle než jen půl roku, aby se z toho dal udělat nějaký pořádný závěr, ale takhle? Ambiciózní projekt se tím ve výsledku docela blíží pochybné show Výměna manželek. ()

Koocik odpad!

všechny recenze uživatele

Nesnáším tenhle černej odpad v podobě romskejch parchantů. Všude ve světě se s nima nemažou, ale tady jim jsou někteří schopni i vytírat prdele. To, co jsem viděl, tak je krutá realita a bude hůř. Víte, proč se tito parchanti neučí a ani nemají žádnou motivaci ? Protože od jejich samotných rodičů jim je sdělováno, že nač se učit, když stejně stát se o ně v podobě dávek postará. Pak to obserou všichni poctiví a pracující lidé zde žijící a zkuste proti téhle verbeži dělat demonstrace, tak to je hned rasismus, ke kterému se přikloní navíc celá ta zpropadená EU, jakej to jsme rasistickej stát. No ale to jen z toho důvodu, aby se tady ta verbež k nim nepřestěhovala!!! Ať si takoví frantíci zkusej vzít pár průměrnejch rodin romské špíny a uviděj, jak tady ti termiti jim do pár dnů rozeberou řadu mostů. Tohle není chyba školství, ale to je chyba celého systému státní politiky. Zavedl bych fyzický tresty na školách a zrušil dávky romům (tohle je stát občanů ČR, žádnejch hnědočechů) a ono uvidíte, jak se jim změní chování, když budou nuceni makat jako všichni prostí lidé, aby se vůbec uživili. Navíc když je bude moct učitel proplesknout, tak ta jejich motivace se hnedka zvýší. Já nejsem rasista, nemám nic proti černochům nebo asiatům (mám řadu přátel mezi nimi), ale cigány, tak ty vyloženě nesnáším. Když nějaké potkávám, tak se mi začne ruka tak chvět, že bych jim nejradši utrhnul hlavu. Tohle ale není rasismus nebo nějaká nenávist, to je prostě to, že jim je tolik nadržováno vůči jiným (bílým) občanům našeho státu a to pak člověka sere. A co se týče těch pedagogů samotných, tak to potěš, že něco takovýho si vůbec dovoluje učit děcka na školách. ()

Reklama

Reklama