Reklama

Reklama

Třída 8.A

(pořad)
Dokumentární / Reality-TV
Česko, 2014, 8x45 min

Obsahy(1)

Tři noví učitelé přichází do velmi problémové třídy. Chtějí se u žáků pokusit změnit nejen jejich přístup k učivu. Jak se jim jejich start podaří? Nová reality show ze školního prostředí. Do problémové a podprůměrné české třídy přichází noví učitelé, kteří mají ambice i předpoklady situaci změnit. Jedno pololetí budeme sledovat příběh plný emocí, který je vyprávěný z pohledu studentů a učitelů. Podaří se žákům a jejich novým učitelům uspět? Jak dopadne konfrontace nových učitelů s těmi stávajícími? Česká televize představuje inovativní formát veleúspěšné švédské docu-reality show, který by měl otevřít veřejnou debatu na téma motivace žáků a kvality vzdělání na druhém stupni základních škol. (Česká televize)

(více)

Recenze (48)

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Naprosto zbytečný rádobydokument, který odhalil svou falešnost na záběrech ze skryté kamery. Bohužel jako první věc musím konstatovat, že až na zkušenějšího dějepisáře, odhalili mladí učitelé svou absolutní nepřipravenost a neznalost jakýchkoli pedagogických principů, naivně a neprofesionálně vrství chybu za chybou. Jednoduše řečeno, vypadá to, že o učení v podstatě neví nic, teoretická průprava jim téměř zcela chybí a jejich praktické zkušenosti pouze ukazují to, že v místě, kde učili, jsou děti motivovány samy, z rodin, svou ctižádostí, čili pro učitele bez práce. Matikář i češtinářka se v mých očích ztrapnili (matikář více tím, že neumí ani definovat cíle práce, češtinářka neví, co jsou to kompetence a odmítá pro jistotu pomoc), jejich hodiny jsou chaotické, bez cíle a mentorce nesahají ani po kotníky. Přestože mají k dispozici asistenta pedagoga, prostě selhali, ale zuby nehty si za svým selháním stojí. Ve své mladistvé pýše nejsou ani schopni sebereflexe. Jejich zkušenější kolegové alespoň ví, o čem mluví. Zde se setkáváme s nepochopením i u mnohých "hodnotitelů" tohoto "díla" - je vidět, že lidé bez pedagogických zkušeností a teoretické průpravy prostě neví, o čem píší. Je otázkou, jakým cílem je vytvoření tohoto seriálu, zatím žádný - kromě popisu problémové třídy a bezradnosti mladých učitelů s uhnětením materiálu, který dostali k dispozici - nevidím. Snad se nabízí otázka: Je třeba takové děti rozmělnit (integrovat) do běžných škol, či se je snažit učit a vychovávat v těchto "přirozeně vzniklých" (nikdo je sem nepřeřazoval, kromě rodičů to vlastně ani nikdo jiný udělat nemůže) kolektivech? Jinak mladí učitelé se dost poučili a vypadá to, že pro dva lidi má tento "hokuspokus" význam. Tento můj názor ale vyvrátila mladá paní učitelka, češtinářka, která na konci pořadu žákyně hodnotila z...světe div se...modelingu... ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Osm neziskových organizací sepsalo nějaký protest, že seriál utvrzuje předsudky vůči Romům. Podle jeho zastánců je však prospěšný, neboť upozorňuje na nedostatky českého školství. Mě se zdají tyhle kritiky absurdní. Co z těch dětí může být, když jejich rodiče nikdy nepracovali a od mala se domnívají , že peníze vznikají jejich vyzvednutím na poště. Oba učitelé a učitelka jsou sympaťáci. ()

Reklama

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Kdyz jsem kdysi koukal na Blackboard jungle (1955, USA), tak by me nenapadlo, ze americke realie tu budeme mit za chvili taky. Nebo jsme je tu mozna na nekterych skolach davno meli, jen se o tom nevedelo. Je to celkove smutny pohled... Cele to pripominalo spis pomocnou, nez zakladni skolu. Nekterych tech deti mi bylo lito, kdyby se jim doma nekdo trochu venoval, nemuselo to s nimi dopadnout takhle. ()

Koocik odpad!

všechny recenze uživatele

Nesnáším tenhle černej odpad v podobě romskejch parchantů. Všude ve světě se s nima nemažou, ale tady jim jsou někteří schopni i vytírat prdele. To, co jsem viděl, tak je krutá realita a bude hůř. Víte, proč se tito parchanti neučí a ani nemají žádnou motivaci ? Protože od jejich samotných rodičů jim je sdělováno, že nač se učit, když stejně stát se o ně v podobě dávek postará. Pak to obserou všichni poctiví a pracující lidé zde žijící a zkuste proti téhle verbeži dělat demonstrace, tak to je hned rasismus, ke kterému se přikloní navíc celá ta zpropadená EU, jakej to jsme rasistickej stát. No ale to jen z toho důvodu, aby se tady ta verbež k nim nepřestěhovala!!! Ať si takoví frantíci zkusej vzít pár průměrnejch rodin romské špíny a uviděj, jak tady ti termiti jim do pár dnů rozeberou řadu mostů. Tohle není chyba školství, ale to je chyba celého systému státní politiky. Zavedl bych fyzický tresty na školách a zrušil dávky romům (tohle je stát občanů ČR, žádnejch hnědočechů) a ono uvidíte, jak se jim změní chování, když budou nuceni makat jako všichni prostí lidé, aby se vůbec uživili. Navíc když je bude moct učitel proplesknout, tak ta jejich motivace se hnedka zvýší. Já nejsem rasista, nemám nic proti černochům nebo asiatům (mám řadu přátel mezi nimi), ale cigány, tak ty vyloženě nesnáším. Když nějaké potkávám, tak se mi začne ruka tak chvět, že bych jim nejradši utrhnul hlavu. Tohle ale není rasismus nebo nějaká nenávist, to je prostě to, že jim je tolik nadržováno vůči jiným (bílým) občanům našeho státu a to pak člověka sere. A co se týče těch pedagogů samotných, tak to potěš, že něco takovýho si vůbec dovoluje učit děcka na školách. ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Jsem taky učitel, mám za sebou necelé 4 roky vyučování na ZŠ, takže jsem v tomhle vlastně pořád na začátku a tenhle pořad mi přišel zajímavý v hodně aspektech. Jedna věc mě dost překvapila, kolik asistentů a různých pomocných metodiků na té škole bylo. Pak mě naopak nepřekvapilo, že většina těchto dětí o vzdělání nemá zájem, protože o něj nejeví zájem ani rodiče. A to je ten zásadní problém dnešní doby. Je to fungování rodiny a výchova. Ta bohužel selhává. Druhý problém je, že naše školství je v jakési slepé uličce. Rušíme kvalitní praktické (zvláštní) školy jenom aby neexistovala diskriminace. Naopak inkludujeme spoustu nevzdělavatelných dětí, kteří by byli mnohem šťastnější, kdyby pracovali, sportovali nebo třeba pekli chleby místo učení lineárních rovnic. Snažíme se přiblížit západní Evropě, která je sice multikulturní a všichni mají na vše právo, ale rozhodně neprodukují o nic chytřejší lidi než naše veřejné školy. Je třeba přemýšlet nad velkou školskou revolucí, ale vzorem by nám neměl být západ, ale zkušenosti ze všech koutů světa. Je třeba hodně věcí měnit, ale ta největší změna musí přijít v rodinách. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama