poster

Třída 8.A (TV pořad)

Dokumentární / Reality-TV

Česko, 2014, 8x45 min

Režie:

Braňo Špaček

Kamera:

Braňo Špaček
  • castor
    ***

    Systém školství v Česku má mezery, je nemocný, zkostnatělý, to víme. Tady na to jdeme ale trochu jinak. Experiment v problémové třídě? A nezpůsobí to spíš ještě silnější rasovou nesnášenlivost (vždyť oni neumí číst, neumí se vyjádřit, neumí se chovat, nerespektují autority)? Česko je opakovaně kritizované za nepřímou segregaci – Romů je v jedné třídě neúměrně moc. Není to postup zase trochu na sílu á la jak MY na NĚ? Projekt neupozorní na žádný nový problém, protože v jádru se o něm velmi dobře ví. Navíc upozorňování na něco negativního ještě nikdy nikoho dopředu neposunulo. Nezkreslí to tím trochu onen obraz, který se má k divákům dostat? Měl jsem navíc za to, že je to zejména o dětech, i když spíš učitelé se tu pro někoho nemusejí uvádět příliš vhodně (jeden z kantorů - češtinářka před romskými dětmi, které vyrůstají na hudbě a tanci, zazpívá, druhý - dějepisář před školáky s nejrůznějšími poruchami učení používá až moc metafor, třetí - matematikář je hned při představování emočně zatíží). I tak před učiteli klobouk dolů (samozřejmě to nedělali zadarmo). Jiná trojice by udělala zase jiné „chyby“. Jejich počínání jsem moc rád sledoval, jen vážně nevím, zda jsem si z projektu něco odnesl. A to je možná ten největší kámen úrazu.(7.1.2015)

  • kingik
    odpad!

    A nyní ve vysílání rádia "Divná vlna" na frekvenci 100,5 přicházíme s novinkou "Pekelná třída" v podání kontroverzního, tvrdého hopera s uměleckým pseudonymem Dý.Kej.: Moroní stezkou ráno jedu do školy, vidím, jak ty černý kurvy dělají teprve domácí úkoly. Strachem se třesu, já ty černý mrdky kolem sebe nesnesu. Co si počít mám, tak o tom zpívám. Parta kofol kolem mě řádí, jak zběsilá, tento měsíc jsem přišel už o osmýho mobila. Autem u školy parkuju, všechny kurva fakuju, na morálku seru, vidím jen politiku kvéru, učitel razí morálku, jenže já si připadám, jak v solárku, obklopený černou špínou, modlím se s Čunkem at už zhynou, do školy už nechci chodit a zákeřný stres si tím přivodit, však výhodu to má, jedná černá Džamila, čuráka mně kouřila. Refrén: Třída 8.A, ta je pekelná, jo, jo, ta je pekelná, nedá se v ní trávit ani kurevská hodina.... Třída 8.A, ta je pekelná, ta s váma zamává.....2.sloka: Psychiku mám v piči, když na mě černej zmrd "šméčko" líčí, kurva, jak se na to tvářit mám, když v rodině morgoše nemám. Proč, kurva, proč, jen mě na tuhle školu dali, copak jim lakatoši mozek vyjebali?! Všechno už mě sere, když černá ruka mně poslední zlatý řetěz z krku bere... Omlouváme se našim posluchačům a skladbu přerušujeme. Z důvodu nevhodného obsahu byla stažena z vysílání a nyní čelíme hrozbě postihu od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Dál pokračujeme v našem hudebním programu písní od Sagvana Tofiho - Večírek. Mé hodnocení: 0%(6.11.2014)

  • Radek99
    ***

    Jako učitel s dlouhou profesní praxí (část i na 2. stupni základní školy) musím konstatovat, že teprve záběry skryté kamery ukázaly skutečnou realitu české základní školy (tohle rozhodně není jen případ třídy s převažujícím romským etnikem) a postavily celý koncept reality show mimo hru, protože ho demaskovaly coby naprosto falešný. Marnost. Vyhoření. Z tohoto pohledu vlastně výborný projekt demaskující naprostý kolaps školského systému v České republice... Na jedné straně totiž při stále stejném průběhu Gaussovy křivky naznačujícím výskyt úrovně inteligence mezi lidmi v české (a obecně jakékoliv) společnosti produkuje české školství nadměrné množství vysokoškolsky vzdělaných jedinců (až 40% maturantů absolvuje nějakou VŠ), na straně druhé pak vychází z českých základních škol jistá část dětí, která neumí číst nebo má se čtením extrémně vysoké potíže, o dalších bazálních kompetencích nemluvě...viz aktéři téhle smutné ,,reality show"... Utrácíme tedy systémově nesmyslně obrovské peníze za velkou část (především humanitně vzdělaných) vysokoškoláků, kteří mají znalosti někdy i stěží na úrovni někdejší středoškolské maturitní zkoušky a jdouce španělskou cestou připravujeme si na pracovních úřadech plné čekárny nezaměstnaných s vysokoškolským diplomem, co se pak konkrétně romské menšiny týče, utrácíme obrovské množství peněz na pozitivní diskriminaci a integraci, která v takto nastaveném systému zjevně vůbec nefunguje a obé vede jen k nesmyslnému plýtvání vynaloženými veřejnými prostředky, mrhání penězi, které nevedou ke zlepšení situace... Má to smysl? PS: Po zhlédnutí posledního červnového dílu - Bobo vážně dostal nedostatečnou jenom z matematiky?! To se tedy kolegyně češtinářka a kolega dějepisář musí chytit za nos...(30.10.2014)

  • kinderman

    Jako učitel s dvacetiletou praxí na 2.stupni příměstské základní školy, kterému přednedávnem vyučovací hodinu snímal zahraniční filmový štáb (objektem jeho zájmu byl Rom), bych mohl po zhlédnutí jedné epizody této "show" napsat sáhodlouhý elaborát. Neudělám to, neboť v této hysterické době můžete být za rasistu považováni i na Tři krále, když zpíváte něco o "černém vzadu". Snad jenom tolik: matematikář, který se ke třídě točil zády, když vše snímala jen skrytá kamera, se choval naprosto naivně a amatérsky, ještěže tam měl ty dvě asistentky (běžně však ve třídě nemáte nikoho takového). Ještě o level naivnější byl dějepisář, který si přál vyhnat štáb a v sálku zhasnout, aby se děti mohly ponořit do Mozartovy hudby. Zkuste hádat, co by se mu asi tak stalo. Češtinářka je marná úplně. Třešničkou na dortu byla návštěva v rodině, otec- invalidní důchodce- na polohovacím lůžku...a už fakt končím. Dál sledovat ani hodnotit nehodlám.(1.11.2014)

  • rikitiki

    Je mi z toho smutno. Ani ty děti ani ti učitelé nejsou špatní a snaží se. Učitelé určitě a i někteří žáci. I když mají učitelé metody, které mi někdy přijdou naivní a jindy prazvláštní, tak jim snahu ani jisté úspěchy nejde upřít. Zatím - po pěti dílech - mi z toho, kromě školského systému - vychází jediný antihrdina - ta rozkydlá stará "metodička" v červeném z pátého dílu, která se špatně skrývanou škodolibostí totálně podrazila mladou a hezkou učitelku. Sorry, ale to nebylo o učení, to byla čirá závist a nenávist zapšklé hemeroidní ježibaby.(22.11.2014)