poster

Jáma

  • anglický

    My Home

    (festivalový název)

Dokumentární

Česko, 2014, 84 min

Režie:

Jiří Stejskal

Scénář:

Jiří Stejskal

Kamera:

Jiří Stejskal
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mchnk
    *****

    I když obsah je pouze zajímavý, nic extra dalšího v tom nevidím, možná snad neutuchající úsměv na tváři matky, chovatelky, rolnice a bojovnice Nataši či svérázného kazatele, kterému ovšem jeho víru věřím více než pozlaceným kněžím schovávajícím se v monstrózních chrámech, po stránce režijní je to pro mě zcela bezchybné, asi takhle nějak má vypadat nezaujatý dokument, který jen objektivně pozoruje dění. Že by to tedy zvládl každý? Jde hlavně o finální střih, který je zde excelentní, prostě řádnej Rock 'n' Roll! (A ukrajinské děvočky jsou vskutku krásné i inteligentní:)(24.8.2017)

  • Stegman
    ***

    Režisér uvedl, že Natašu navštívil těsně před revolucí na Majdanu, ale rozhodl se ty události do filmu vůbec nezařadit. Jednak proto, že "ta beznaděj národa těsně před revolucí je z filmu cítit" a jednak proto, že ten film je "daleko univerzálnější a neměl by být ukončen záběry z revoluce". - OK, režisérův záměr chápu, ale vidím to přesně naopak: Jestli něco mohlo v mých očích tomu dokumentu pomoct, tak právě takové krátké dějinné zarámování celého příběhu. Podobně, jako když Špáta zakončil Největší přání II. geniálním záběrem z Národní třídy '89. Škoda, že tady nic takového není.(29.8.2017)

  • Slarque
    ****

    Jeden z těch povedenějších zástupců dokumentárního trendu „najdi si svého exota“. A může za to nejen umanutá a nezdolná věčná optimistka Nataša, která brání svůj ostrůvek svobody v moři sídlištních králíkáren. Jiří Stejskal totiž očividně ví, co chtěl říci, a jak na tomto malém pozemku přehledně ukázat i mnohem větší (nejen) ukrajinské problémy.(16.8.2017)

  • Hafran
    *****

    Rudá Soňa v boji proti developerům a zároveň stará bába na smeťáku smrdící pod okny slušným lidem v panelácích. Pohled je sice představen pouze ze strany farmářů, avšak jejich stanovisko je podáno se satirizujícím nadhledem, které dehonestuje představu hodných prostých lidí a zlých developerů. Nevím jestli u dokumentu je podstatnější um režiséra nebo výběr tématu, ale z Jámy na mě čišel příjemný balanc obojího. Pitoresknost všech postaviček, ať už jde o kněze, který s dřevěným křížem káže v metru nebo třeba manžela, který požaduje Nobelovku za několikerou záchranu světa před jaderným konfliktem je vykreslena bez zbytečných urážek, čistě a s nadhledem, z kterého čiší, že režisér pobral více než slušnou dávku psychologického a vizuálního talentu, takže o něm doufám ještě uslyšíme.(8.11.2014)

  • kinderman
    *****

    Vícevrstevnatý dokument, který na osudech "takové normální rodinky" ve druhém plánu ukazuje, jak špatně na tom Ukrajina je. Vedle divácky vděčných figurek (lehce dementní zachránce světa a aspirant na Nobelovu cenu míru Slávek či lidový věrozvěst, kterého v působivé montáži pakují ze všech možných chrámů a modliteben) určitě zaujmou náboženským vyznáním ovlivněné proměny vztahu matky a nejmladší dcery. A samozřejmě Krymský rokenrol, který jak víme Ukrajině i zbytku světa zanotoval Vladimir Vladimirovič ještě svérázněji než Slávek.(7.3.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace