poster

Já, Mattoni (TV seriál)

  • anglický

    I, Mattoni

    (festivalový název)

Životopisný / Drama / Historický

Česko, 2016, 12x60 min

Režie:

Marek Najbrt

Scénář:

Petr Zikmund

Hrají:

David Švehlík, Alois Švehlík, Jáchym Novotný, Ondřej Malý, Vojtěch Dyk, Tatiana Vilhelmová, Taťjana Medvecká, Vladimír Javorský, Jana Plodková, Aňa Geislerová, Zuzana Bydžovská, Zdeněk Piškula, Táňa Pauhofová, Jan Budař, Josef Polášek, Marek Daniel, Martin Myšička, Norbert Lichý, Matěj Hádek, Hana Vagnerová, Petra Nesvačilová, Jiří Maryško, Jan Vondráček, Magdaléna Sidonová, Anita Ešpandrová, Petr Lněnička, Tereza Hofová, Jan Kubka, Pavel Romaňák, Sabina Rojková, Alois Antal, Alena Mihulová, Vladimír Kratina, Roman Zach, Ester Kočičková, Jiří Wohanka, Miloslav Mejzlík, Markéta Tannerová, Stanislav Zindulka, Jenovéfa Boková, Dana Marková, Marta Vítů, Marek Adamczyk, Cyril Drozda, Tomáš Bambušek, Hana Frejková, Ján Sedal, Jan Vlasák, Naďa Kovářová, Zora Valchařová-Poulová, Tomáš Kořének, Natálie Drabiščáková, Eliška Křenková, Karolína Pouchová, Kristýna Nováková-Fuitová, Jakub Hajner, Marie Ludvíková, Milena Steinmasslová, Václav Koubek, Michal Čapka, Pavel Lagner, Vladislav Georgiev, Miloslav Maršálek, Vítek Březka, Zorita Azrak, Josef Kaluža, Jan Lepšík, Mariana Chmelařová, Milena Marcilisová, Jana Tomečková, Jindřiška Křivánková, Maja Hamplová, Sára Märcová, Ladislav Hampl, Zuzana Stavná, Anna Jiroňová, Bára Vozková, Jiří Štrébl, Michal Dalecký, Kamil Švejda, Tomáš Jeřábek, Roman Slovák, Eduard Jenický, Jindřich Skopec, Michal Kern, Zdeněk Klumpar, Prokop Zach, Lucie Maria Štouračová, Petr Jeništa, Ester Geislerová, Robert Mikluš, Vincent Navrátil, Barbora Lukešová, Jiří Rendl, Jan Plouhar, Alena Doláková, Aneta Krejčíková, Václav Marhold, Tomáš Dianiška, Hynek Chmelař, René Šmotek, Jan Bárta, Vít Břeska, Tomáš Matonoha, Hynek Čermák, Oldřich Navrátil, Jakub Žáček, David Matásek, Jiří Vyorálek, Miroslav Hanuš, Radúz Mácha, Jiří Kniha, Jakub Wehrenberg, Sára Arnsteinová, Kristýna Frejová, Jan Španbauer, Martin Finger, Kryštof Rímský, Ondřej Nosálek, Veronika Lazorčáková, Tomáš Milostný, Roman Mrázik, Jan Cina, Klára Melíšková, Luboš Novota, Marek Pospíchal, Johana Švarcová, Jiří Ornest
(další profese)

Komentáře uživatelů k TV seriálu (119)

  • Tosim
    **

    Nuda, nezájem. Vypadá to jako standardní inscenace, co se tady točily před deseti lety (jen trochu poznáte, že je to drahé), z hlediska toho, že seriál nevypráví téměř žádné životopisné události pokulhává i ta berlička se scénáristickou licencí, ale hlavně, že tak průměrné dílo natočí tak inovativní tvůrce, jakým Marek Najbrt je, by mě v životě nenapadlo. Jestli ono to náhodou nebude tím Petrem Zikmundem. 50%.(1.12.2016)

  • Malarkey
    **

    Osobně musím říct, že u tohoto seriálu mi nejlíp bylo, když jsem na něj letos na festivalu ve Varech viděl plakáty. Říkal jsem si, že to bude český seriálový majstrštyk století a vůbec o tom nepochyboval. Volba režiséra mi udělala radost, dobrých herců se tu objeví jak smetí na smetišti a životní příběh Mattoniho je přesně to, o čem bych hrozně rád věděl víc. Jakmile jsem se ale pustil do prvního (nebojte, viděl jsem jich o mnoho víc) dílu, polilo mě nesnesitelné horko. Horko z toho, že tenhle seriál není vůbec to, co jsem si představoval. Problém totiž nastal hned po prvním díle, kdy jsem zjistil, že jsem se vlastně o Mattonim vůbec nic nedozvěděl. Scénář je prostě jeden velkej průser. Mně je třeba úplně u prdele, že spí s jednou dámičkou a pak vleze do postele k jiný kočičce. Já se těšil na opravdový příběh průmyslníka, který měl v hlavě řadu nápadů a nebál se je proměnit v realitu. Toho jsem se ale vůbec nedočkal. Otec a syn Švehlíkovi se snažili, seč jim síly stačili, jenže příběh byl tak strašně nudnej, natahovanej a směřovanej hlavně na vztahy, že se u něj hrozně těžce vnímala ta kvalita. Nejhorší na tom všem ale je, že jsem chvílemi až měl pocit, že by z toho seriálu režisér Marek Najbrt hrozně rád udělal stylovku jako udělal z Protektora…a nějaký momenty by tam i byly…ale evidentně ho někdo tlačil k tomu, aby ten seriál zase tak úplně jinej nebyl, čímž to zabili úplně. Netušil jsem, že Česká televize je schopná do takového projektu nasrat tolik peněz a pak to zprasit scénářem. To si asi někdo do životopisu nenapíše a mě mrzí, že se v naší zemi filmově zase něco posralo…(15.11.2016)

  • Radek99
    **

    1. Koho napadlo natočit vysokorozpočtový kostýmní seriál, v němž vykreslí hlavního hrdinu jako bezskrupulózního všehoschopného cynického děvkaře a kariérního oportunistu? To někde padlo strategické rozhodnutí, že vlajková loď seriálové tvorby ČT bude symbolizovat právě tyhle principy a vlastnosti? 2. Seriál šustí papírem a topornými dialogy, scénárista by měl být máčen jako nepoctiví pekaři v koši ve Vltavě. 3. Marek Najbrt vysokorozpočtové natáčení zjevně nezvládá, místo nového Cirkusu Humberto natáčí unylé nemastné neslané nic... Marek Najbrt zjevně není pan Režisér Filip. 4. Veřejnoprávní televize a product placement ver. 2.0(27.10.2016)

  • LIVINGDEAD
    odpad!

    Za 100 miliónů natočeno divadelní představení!(24.9.2016)

  • flanker.27
    **

    Mattoni už není. To se nedalo odolat. Ale aby se neřeklo, že tenhle komentář taky není. To si vážně někdo myslí, že mě zajímá příběh naprosto nesympatického bezskrupulolózního obchodníka ve statickém ztvárnění, s podprůměrnými dialogy a topornými herci? Proč jen tyhle pokusy natočit něco většího dopadají takhle bídně. Možná to není fér hodnotit po prvním díle, ale fakt pochybuju, že by můza tvůrce osvítila až při druhém.(3.9.2016)

  • xxmartinxx
    **

    Leckdy je docela úleva, když u nás televizní seriál skončí jako zaměnitelná rutina bez děje, ale fakt tak musí dopadnout i vlajková loď stanice za 100 mega? Vážně nejde ten scénář napsat klidně konzervativně, ale trochu smysluplně? (Viděny tři epizody.)(2.9.2016)

  • NinadeL
    ****

    12/12 Jsem daleka toho odsoudit celý seriál hned na počátku. Ano, samozřejmě, pilotní díl nebyl nijak přesvědčivý, ale o to víc potěší, pokud se celý nápad na životopis Heinricha Kaspara von Mattoniho (v hlavní roli otec a syn Švehlík a Švehlík) v dalších epizodách rozvinul v cosi zajímavého. Konečně, životopisný seriál či film je žánrem, který se tu jen málo pěstuje v posledních letech a je nutno ho znovu oprášit a znovu se mu naučit. Dějové linie a zápletky, které se zprvu zdály poněkud marnotratné, později získávají na významu a vhodně se mísí linie ze současnosti i ta vzpomínaná. Vztahy mezi jednotlivými postavami nabývají na intenzitě a v závěru každá z těch nejvýraznějších získává svůj vlastní prostor. Takto jsem se dočkala nejen příběhů jednotlivých Mattoniho dětí (z nichž překvapila zejména starší dcera hraná Janou Plodkovou), ale i nenápadné romance se zdánlivě pasivní vdovou von Löschner v podání překrásně melancholické Ani Geislerové. Takto celý seriál překlenul celý oblouk Mattoniho života se všemi atrakcemi, které představovalo dobrodružství s minerální vodou na straně jedné a intimní přátelství s císařovnou Sissi na straně druhé. Není vysloveně špatné se nechat inspirovat a zapřemýšlet si o reáliích za Rakousko-Uherska z pohledu obchodníka z Karlových Varů. Je to přeci jenom něco jiného, než ta věčná Praha, která zde mimochodem získala dosti nelichotivou tvář. Komu by pak chybělo americké dobrodružství, toho je tu také přehršel. Čili není nutné nechat se odradit od celku úvodem, který hned nevyzradí všechny svoje trumfy.(10.5.2017)

  • troufalka
    ***

    I když první díly vypadaly velice slibně, postupně úrověň upadala. Na vině byl scénář, který se příliš soustředil na jedinou postavu a nedokázal příběh propojit do více rovin. Přirovnání s Panstvím Dowton není na místě, tam šlo o rozsáhlý příběh celé rodiny a lidí, kteří je obklopovali, bylo tam spousta postav, které ze seriálu nezmizely. Pokud se někdo vytratil, na jeho místo přišel někdo jiný. Vzhledem k ústřední postavě se spíše nabízí srovnání s Panem Selfridgem, kde šlo rovněž o postavu podnikatele, ale zde byl scénář pojat mnohem barvitěji. Netuším, co tvůrce vedlo k bazírování na hlavní postavě a ošizení dalších dějových linek. Některé postavy se z děje vytrácí (služebná, paní lékarníková), jiné se vrací s velkým časovým odstupem (Rohlinek) a nemají vlastní příběh. Některé díly jsou pojaty jako osamělé epizody (Císařovna, Cesta do Londýna) aniž by měli větší dopad na další děj. Mattoni tak nenabízí pestrou kostýmní podívanou se zajímavým artefakty a životními osudy, ale zaměřují se na jednoho sebestředného podnikatele, který dosáhl úspěchu díky tomu, že prolezl kdejakou ženskou ložnici a věděl na které dveře má zaklepat. V osobním životě se také příliš nevyznamenal. David Švehlík dokázal na sebe strhnout pozornost, dosazení Jáchyma Novotného coby mladého Mattoniho byl vyložený přehmat, postrádal charisma hlavního hrdiny. Bohužel bych mu nevěřila ani nejlepšího oplatkáře ... Dobrý tah bylo obsazení Tatiany Vilhelmové a Tatjany Medvecké, oba dámy skvěle předvedly charakter madam Mattoni. Myslím si, že právě její figura mohla dostat větší prostor, protože u ní jsme mohli sledovat výrazný charakterový posun. Žel ani tato šance nebyla využita. Dalším nevyužitým potenciálem byly Mattoniho děti, které příběhem propluly spíš jako dekorace, aby každému z nich byl v dospělosti věnovaný jeden díl. Přála bych naší kinematografii další vynikající scénaristy, kterými byli v minulosti Jan Procházka, Vojtěch Jasný, Jan Otčenášek a Oldřich Daněk. Pak se snad dočkáme kvalitních historických filmů, za které se nebudeme muset ani v zahraničí stydět.(19.11.2016)

  • niethustra

    Mattoni (alespoň ten seriálový) byl emocionálně porouchaný prostitut, manipulátor nejhrubšího zrna a člověk s jedinou předností - uměl prý dobře kšeftovat (katecheze ani počty mu naopak moc nešly). Jako předobraz moderního úspěšného člověka výtečné. Jestli i zamýšlené, to nám prozradí další díly...(6.9.2016)

  • KlárkaS
    *

    všechny ženský postavy jsou buď mrchy nebo děvky. tak to je ten český seriál v roce 2016. smutný.(2.9.2016)

  • Slarque
    **

    Životní příběh Heinricha Mattoniho jako páteční televizní ukolébavka. První díl nastavil pravidla, představil postavy a ukázal nám, že ta hlavní se vůbec nezmění, ať už se stane cokoliv. Pokud bylo něco nevysvětleného mezi Mattonim a jeho manželkou Mínou, stačilo počkat na díl druhý. Pak už se vlastně nestalo nic. Scenárista si sice pomohl seškrtáním Mattoniho skutečné rodiny na minimum, ale i tak to nemělo žádný efekt. Mlácení prázdné slámy pak bylo dokonáno ledabylou kamerou a špatným vedením herců (bylo utrpení sledovat třeba Tatianu Vilhelmovou, jak se trápí, ale viditelně jí nikdo nepomohl). Komentář vypravěče jsem začal nesnášet vzápětí, jeden z nemnoha hudebních motivů až po pár dílech... Ale viděl jsem i horší věci, tak přimhouřím oči, a zaokrouhlím hvězdičky nahoru. :((18.11.2016)

  • triatlet
    *

    Zklamání přímoúměrná očekávání... V duchu brakově odvyprávěné První republiky.(19.11.2016)

  • Coleator

    Asi takhle: Chlap na sklonku života píše paměti - a světě div se, nebylo podle něj ženský, která by ho nechtěla, prostě každá ho musela mít... No jasně pane, tu o perníkový chaloupce znáte taky? 😁(3.9.2016)

  • dopitak
    ***

    Ty vole, všude a ve všem nasáčkovaná Vilhelmka jako nevěsta na vdávání. To se ten Najbrt asi pos**l... Historiky a výpravně je to docela ok, potěšil Javorský,(2.9.2016)

  • honajz
    *

    Dialogy o ničem, zbytečné záběry, chování postav naprosto nelogické, často až směšné, spousta scén jen proto, že si štáb udělal výlet, dějově zcela o ničem, nikam se nic neposouvá, nic neděje, žádné dramatické situace... Nuda, klišé, sex, černobílé vidění světa, bezobsažná rutina. Dvanáctihodinová reklama.(14.10.2016)

  • pools
    *

    Za ty voiceovery měli scénáristu zastřelit... Někdo tady zmiňoval, že to produkcí vypadá jako divadelní hra - asi dlouho nebyl v divadle, tam jsou mnohem dál, tohle je spíš ochotnické představení. Tak dobré, abych tomu dal odpad to však není.(7.10.2016)

  • Tommassi3
    **

    Takže se opět žádné překvapení nekonalo !! Copak Najbrt jako již dost zkušený režisér neviděl už na papíře, že točí další předraženou telenovelu a ne výpravný historický kus odkazující se na kupříkladu Filipovy série s Cirkusem Humberto na čele, jak na Kavkách avizovali a slibovali ?? Nebo šel skutečně předem znaje materiál do podbízivého většinovému konzumnímu divákovi se zbaběle zavděčujícímu cancu na objednávku jen kvůli tomu mrzkému obolusu ?? Veskrze výtečně zahrané nic, jakkoli dík výpravě, kostýmům či kameře by jeden mohl srovnávat s Panstvím Downton, tradičně slabým scénářem a nablblými nedobovými dialogy.. Zklamání jako kráva, podobně jako logicky se jako asociace nabízející První republika, od níž však jeden nic vlastně ani neočekával.. Takže jsem nakonec velmi rád, že alespoň tenhle Mattoni na obrazovkách už taky není !!(4.9.2016)

  • UncleG
    *

    Kolosální monstrnuda, snažící se parazitovat na velkopodnikatelských ságách typu "pan Selfridge" a historických nekonečnostech typu "Panství Downton". V Panství sice také můžeme v přímém přenosu sledovat, jak krafající postavy pomalu zarůstají mechem, nicméně oproti našemu zaprděnýmu Mattonimu jsou dialogy v Downtonu vždy chytré a zábavné. Mattoniho konverzační kysibelka jakoby vyprchala před dvaceti lety. O tom, že by se v seriálu snad vyskytla nějaká zajímavá postava, snad ani nelze uvažovat. Ústřední recitační poleno redukovalo veškeré své člověčenství na fakt, že "chce býti bohaté". Kdyby vystříhli Švehlíka z kartónu a někdo s ním na klacku třepal, vyšlo by to nastejno. Ostatní postavy pak povětšinou trousí útržky zoufale nezáživných mouder, kostrbaté nesmysly nebo trailerové proklamace ("Ještě nejsi KRÁÁÁL!" --- Proboha!!!). O postelových scénách, vynikajících převelikou trapností, raději pomlčím. Venkoncem shrnuto: nuda, nuda, šeď, šeď. A navrch cisterna blbosti.(20.9.2016)

  • Gwaihir
    ***

    Historické výpravné seriály byly v minulosti velkou doménou československé a krátce i české televizní tvorby, a proto není možné se nepodivit nad tím, kam se všechno to umění podělo. Samozřejmě, značná část problému vězí ve scénářích, jejichž současní tvůrci jakoby snad neuměli patřičně vyprávět velké příběhy ani dostatečně vykreslit život v dobách, v nichž se odehrály. Odlesk dřívější slávy tak zůstává již převážně v rovině technické a herecké, kde svou jedinou výtku směřuji ke stárnutí dvou hlavních postav, které se opravdu nevydařilo a které mělo být provedeno prostě jen maskováním mladších herců, jako to bylo provedeno u většiny postav ostatních. Závěrem bych dodal jen to, že pan Mattoni se kvůli tomu, co se stalo s jeho lázněmi a jak s jeho odkazem bylo naloženo firmou nesoucí jeho jméno, musí v hrobě obracet, 50 %(19.11.2016)

  • Politik
    odpad!

    Kdyby to Mattoni viděl tak by musel hulit plech. 25 mega dala Matonka a 75 mega zaplatil daňový poplatník. https://www.youtube.com/watch?v=1j8gkjp-i4o(20.11.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace