Reklama

Reklama

Videa (9)

Trailer 3

Recenze (23)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Výborné historické drama, u něhož mi zhruba dvou hodinová stopáž utekla velmi rychle. Výborný scénář i herci. Tedy, až na toho hlavního. Alexander Fehling je možná hezký a snad bude i herecky schopný, ale pro mě byl v tomto snímku docela nevýrazným. Díky jeho výrazovým prostředkům, které mi přišly limitovány asi tak na dva výrazy, jsem si vzpomněla na Bena Afflecka. Většina uživatelů ho zde chválí, já tak učinit bohužel nemůžu. Neříkám, že byl špatný, jen mi v jeho projevu chyběla nějaká dynamika, energie, to "něco", díky čemuž bych si řekla "Páni, ten je sakra dobrý!" Němci umí točit výborná dramata. A umí to takovým osobitým a silným způsobem, jako nikdo jiný. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jsem silně překvapen. Netušil jsem totiž, že Němci si kobereček plný špíny rozhodli vyčistit až po tolika letech od války. A ještě jim do toho každý házel vidle a dělal, jak kdyby žádná válka neexistovala a Německo v ani jedné nefigurovalo. Pro mě osobně byl tento příběh obrovský šok a jsem teda hodně překvapený, že se vůbec někdo pokusil o zfilmování. A to se musí ocenit a minimálně hned několikrát povznést. Přitom ani nemám problém s hercem Sašou Fehlingem, který zahrál hlavní roli vyšetřovatele, jako spíš se samotným závěrem filmu, který byl se vším vyřízenej najednou hrozně rychle. Podle mě až moc rychle na to, jak je film dlouhej. Nicméně co se týče prvního filmu festivalu Německé filmové pavlače, který jsme s kolegou Enšpíglem viděli, musíme říct, že se jednalo o opravdu hodně silný německý zážitek, který dokazuje, na jaké úrovni dnešní německá kinematografie je! ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Frankfurtský proces s osvětimskými strážci je celkem známou záležitostí, nicméně o tom, co mu předcházelo, se zase tolik nemluví a z filmového hlediska jde takřka o pole neorané. Hlavní hrdina, jehož postava je inspirovaná žalobcem Fritzem Bauerem, se snaží dostat před soud válečné zločince a zároveň musí bojovat proti nezájmu většiny společnosti, která by válku a vše s ní spojené nejraději hodila za hlavu. Někomu může vadit, že film je místy až příliš popisný, ale mě to zcela vyhovovalo a to i proto, že režie tu mravenčí úřednickou práci podává zábavným způsobem. Dále se mi líbilo, že si film uchovává silnou vypovídací hodnotu a to i bez používání fotek, dobových záběrů či srdceryvných historek, které sice přišly na přetřes, ale nepůsobily jako prvoplánový útok na city. A nakonec jsem spokojen i s obsazením. Jediné, co mi trochu vadilo, byly osobní problémy, které mladého žalobce postihly. Ty mi tu přišly trochu navíc, byť s tématem souvisely. Ale to zase nebyla taková vada na kráse. Pro naše distributory je celkem ostuda, že na podobný film může člověk narazit spíš náhodou. 85% ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Kníh a filmov na tému koncentračných táborov mám za sebou veľa, ale toto bolo zase niečo nové a iné. Film pripomenul smutnú a bolestnú históriu. Koľko ľudí sa z toho všetkého, čo prežili cez vojnu v táboroch, nikdy nespamätalo (na oboch stranách). Koľko ľudí to chcelo nechať za sebou a nechcelo o tom hovoriť. A koľkí sa tvárili, že sa nič nestalo, a pritom si zaslúžili potrestanie. Ja osobne som Osvienčim ešte nenavštívila, ale napravím to. Film má od začiatku výborné tempo, ktoré nepoľaví. Páčilo sa mi, že sa tu netlačí na city. Vizuál je tiež vkusný a Alexander hrá naozaj skvelo. Odporúčam! ()

Sofia 

všechny recenze uživatele

Podobné téma jako u filmu Albert Eichmann, ale zpracování bylo mnohem lepší. Alexander Fehling se své role mladého ambiciózního vyšetřovatele zhostil na výbornou, nenašla jsem u něho žádné hluché místo a to prakticky neslezl z obrazovky. Důležitý film hlavně pro generaci dnešních německých důchodců, kteří se taky možná jednou ptali, co dělali za války jejich rodiče a prarodiče. Rozhodně byl právem vybrán jako německý zástupce do boje o Oscara za cizojazyčný film. ()

Galerie (28)

Související novinky

Bitva cizojazyčných filmů začíná

Bitva cizojazyčných filmů začíná

25.10.2015

Poslední měsíce filmového roku vždy patří hlavně oscarové líhni. Americké snímky se předhání v tom, kdo urve nejvíc pozornosti, to samé ale dělají i celovečeráky ze zbytku světa, které touží po… (více)

Reklama

Reklama